6-9 maanden wachten op restitutie vliegticket is dat wettig?
Vliegtickets.nl geeft dat aan dat de wachttijd verschilt per maatschappij. Voor ons is dat waarschijnlijk 19 weken maar op de website staat dat het ook 6-9 maanden kan duren. Mijn vraag is wat zegt de wet hierover? Ik zou denken dat dit sneller moet, dus meer personeel inhuren oid.
De vliegtuigmaatschappij heeft aangegeven dat het geld van ons ticket al op 6 juli op de rekening stond van vliegtickets.nl.
Hoe vaker dat er één persoon (niet persoonlijk bedoeld) gaat bellen, emailen, klagen enz over één reis, hoe groter dat de file wordt voordat u ooit bovenop de stapel komt. Als (voorbeeld) ze 1000.000 problemen hebben nu en iedereen gaat 10 keer berichten, moeten ze 1.000.000 berichten doorworstelen met mensen die (vaak) thuis werken en dus niet op kantoor met alles bij de hand. Antwoord op uw vraag: De wet kan veel zeggen, maar waar even (de tijd) niet is, verliest de keizer zijn recht.
"Ik zou denken dat dit sneller moet, dus meer personeel inhuren oid." , leuk gezegd, maar wie werkt al die mensen in, die allemaal geld kosten terwijl het gaat om terug te betalen, ik ruik het faillietgeurtje dan zachtjes. U kunt naar de rechter gaan, maar of dàt nu sneller gaat ..........
Moet zijn: Als (voorbeeld) ze 100.000 problemen hebben nu en iedereen gaat 10 keer berichten, moeten ze 1.000.000 berichten doorworstelen met mensen die (vaak) thuis werken en dus niet op kantoor met alles bij de hand.
Neen, dat is niet toegestaan en wordt blijkbaar misbruikt om een cashpositie te creeeren. Maar ja, wat wil je er aan doen?
In dit geval wordt het niet misbruikt, in ieder geval niet door vliegtickets.nl. Vliegtickets.nl heeft dat geld al betaald aan de luchtvaartmaatschappijen dus zij kunnen dus pas terugbetalen als de luchtvaartmaatschappijen hebben terugbetaald.
Is dat een wettelijk criterium "als de luchtvaartmaatschappij betaald heeft"?
Hallo Alette Kramer ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.vliegtickets.nl/klantenservice/coronavirus/restitutie-van-je-geannuleerde-ticket/
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer