Al
door Alette Kramer Sep 21, 2020 om 11:55
Vakantie & reizen

6-9 maanden wachten op restitutie vliegticket is dat wettig?

Vliegtickets.nl geeft dat aan dat de wachttijd verschilt per maatschappij. Voor ons is dat waarschijnlijk 19 weken maar op de website staat dat het ook 6-9 maanden kan duren. Mijn vraag is wat zegt de wet hierover? Ik zou denken dat dit sneller moet, dus meer personeel inhuren oid.
De vliegtuigmaatschappij heeft aangegeven dat het geld van ons ticket al op 6 juli op de rekening stond van vliegtickets.nl.

609 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 21, 2020 om 12:07
11537 Antwoorden / 51 Vragen
1

Hoe vaker dat er één persoon (niet persoonlijk bedoeld) gaat bellen, emailen, klagen enz over één reis, hoe groter dat de file wordt voordat u ooit bovenop de stapel komt. Als (voorbeeld) ze 1000.000 problemen hebben nu en iedereen gaat 10 keer berichten, moeten ze 1.000.000 berichten doorworstelen met mensen die (vaak) thuis werken en dus niet op kantoor met alles bij de hand. Antwoord op uw vraag: De wet kan veel zeggen, maar waar even (de tijd) niet is, verliest de keizer zijn recht. 

"Ik zou denken dat dit sneller moet, dus meer personeel inhuren oid." , leuk gezegd, maar wie werkt al die mensen in, die allemaal geld kosten terwijl het gaat om terug te betalen, ik ruik het faillietgeurtje dan zachtjes. U kunt naar de rechter gaan, maar of dàt nu sneller gaat ..........

mahadma
door mahadma Sep 21, 2020 om 13:35
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Moet zijn: Als (voorbeeld) ze 100.000 problemen hebben nu en iedereen gaat 10 keer berichten, moeten ze 1.000.000 berichten doorworstelen met mensen die (vaak) thuis werken en dus niet op kantoor met alles bij de hand. 

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 21, 2020 om 12:13
2042 Antwoorden / Vragen
0

Neen, dat is niet toegestaan en wordt blijkbaar misbruikt om een cashpositie te creeeren. Maar ja, wat wil je er aan doen?

rj
door rjw Sep 21, 2020 om 14:16
3259 Antwoorden / 5 Vragen

In dit geval wordt het niet misbruikt, in ieder geval niet door vliegtickets.nl. Vliegtickets.nl heeft dat geld al betaald aan de luchtvaartmaatschappijen dus zij kunnen dus pas terugbetalen als de luchtvaartmaatschappijen hebben terugbetaald.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 21, 2020 om 19:21
2042 Antwoorden / Vragen

Is dat een wettelijk criterium "als de luchtvaartmaatschappij betaald heeft"?

marita5
door marita5 - Sep 21, 2020 om 13:04
11508 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Alette Kramer , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.vliegtickets.nl/klantenservice/coronavirus/restitutie-van-je-geannuleerde-ticket/ 

Neem eens contact op met Consuwijzer , 

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer