Airbnb
Tja, u heeft uw geld terug gehad dus waarschijnlijk kunt u verder niets hiermee.
Dat het geheel een kwalijke zaak is maakt dat voor de rest denk ik niet anders.
Het enige wat u nog zou kunnen claimen is de eventuele meerkosten van het nieuwe appartement.
Het feit van de dubbelboeking en dat opstellling van de organisatie die het appartement verhuurt en AirBnB geen schoonheidsprijs verdient is alles toch goed gekomen.
Jullie vonden een nieuw appartement en het geld is teruggestort. Je bent niet duidelijk of je nieuwe appartement meer kostte dan het geanulleerde. Is dat het geval dan zou ik een aangetekende brief en een brief per reguliere post sturen met daarin het verzoek om de extra kosten binnen een bepaalde tijd over te maken.
Mijns inziens is het netjes afgehandeld of het moet zijn dat je smartegeld wilt ontvangen.
Je zou uit moeten zoeken welke verantwoordelijkheid Booking.com nou precies aanvaart als het appartement niet beschikbaar is en of ze zich aan hun afspraken hebben gehouden. Zo niet kun je ze aansprakelijk stellen.
Die eigenaar van het appartement in Spanje aansprakelijk stellen lijkt mij onbegonnen werk. Persoonlijk beschouw ik Booking.com niet als een reisbureau maar als een bemiddelaar in ruimtes, en wie ze wel als reisbureau gebruikt lijkt soms van een koude kermis thuis te komen.
Booking is volgens mij helemaal geen partij in deze. De verhuurder had een synchronisatiesoring in zijn systeem en zo kon het gebeuren dat airbnb de melding "beschikbaar"kreeg terwijl het zeer waarschijnlijk door booking was gereserveerd.
Oeps ik had Booking.com gelezen ipv airbmb.
Airbnb kan er inderdaad niets aan doen. Zij kunnen natuurlijk nooit zien dat iemand een accomodatie ook via andere kanalen aanbiedt. De eigenaar van de accommodatie is verantwoordelijk. Uiteraard is het niet onlogisch om iets via meerdere kanalen aan te bieden maar die eigenaar moet dan wel zelf opletten of het niet dubbel is verhuurt.
Booking.com is inderdaad een platform waar externe vakantiewoning verhuurders gebruik van kunnen maken, een soort van Bol.com maar dan voor vakantiewoningen.
Booking.com regelt voor u de reservering en betaald voor u de verhuurder maar meer ook niet.
De verhuurder is verantwoordelijk voor het beschikbaar houden van de woning maar het zal mij niets verbazen dat de verhuurder de vakantiewoning tegen een veel hogere prijs kon verhuren want het is blijft toeristisch Spanje natuurlijk.
Het valt wel op dat u zeer snel het betaalde bedrag terug ontving en wonder boven wonder vond u toch snel een vakantiewoning terwijl het hartje zomer was waarin de populaire vakantiewoningen volgeboekt zijn.
U heeft een reis van een aantal uren achter de boeg bent moe ziet uw vakantie in het water vallen en dan is de keuze om voor het terug betaalde bedrag elders een vakantiewoning te accepteren die u helemaal niet wilde maar de de vakantie niet door laten gaan was ook geen optie.
Een schadevergoeding wordt zeer moeilijk omdat het Spaanse recht van toepassing is en de verhuurder het betaalde bedrag heeft terug betaald.
Het is echter wel zaak om Booking.com te laten weten dat deze verhuurder niet betrouwbaar is.
Een soortgelijk relaas las ik op een ander forum waarbij de vakantiegangers in dezelfde situatie terecht kwamen en hoe moe ze naar de lange reis ook waren met het geld retour en uiteraard snel een vrije vakantiewoning vonden maar wel zeven uur rijden verder. Voor zover ik weet is er geen vergoeding uit voort gekomen dus vrees ik voor u dat het u ook niet gaat lukken.
Booking is helemaal geen partij. De reservering is bij airbnb gedaan. Alleen door een storing tussen bij de verhuurder kon booking het appartement reserveren terwijl het op airbnb nog beschikbaar stond. Zo lees ik het tenminste.
Ik zou toch de eigenaar van de accomodatie aanspreken . Die heeft niet goed gecommuniceerd met de aanbieders. De aanbieders zijn niet meer dan een soort markplaats. Je moet dus bij de bron zijn.
Bedoel je met aanspreken dat je een zaak in Spanje gaat starten?
Hoezo meteen een zaak starten. Dat is niet nodig.
Kunt toch gewoon klacht indienen, gesprek aan gaan en kijken of ze met een oplossing komen. al is het maar een sorry
verhuurder is verantwoordelijk en mag opdraaien voor de extra kosten zoals vervoer en eventuele meerkosten verblijf!!
https://partner.booking.com/nl/hulp/reserveringen/beheren/alles-wat-u-moet-weten-over-overboekingen
dit zegt booking tegen de partners!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Wie heeft er nog meer problemen met KPN mobiel internet op iPhone 11 en SE 2020?
Als sinds eind mei heb ik op 4 mobiele toestellen in mijn huishouden, (2x iPhone 11 en 2x iPhone SE 2020) problemen met mobiel internet. Een zeer onstabiele verbinding die steeds wegvalt. Naar KPN zeggen ligt het aan de Apple toestellen, nadat KPN wijzigingen in hun mobiele masten had gedaan. Er wordt een beetje geheimzinnig over gedaan waar het nou precies aan ligt. Ik ben al vanaf eind mei me ... Lees meer
Afwijzing huurwoning
Sta eerste op een woning papieren zijn in orde maar de woningbouw corporatie is van plan om alsnog te weigeren op basis van of het wel gaat matchen met de buren mag dit? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer