Als een klinker verkeerd staat bij boeking, wat zijn de gevolgen
Tijdens boeking kwamen we achter dat een klinker bij de voornaam verkeerd stond.Voordat de ticket bevestigd was hebben we doorgegeven dit aan te passen en toch hebben ze de ticket bevestigd.
Omdat ze de ticket niet zelf kunnen aanpassen,hebben ze de juiste gegevens via mail doorgegeven aan de airline, maar kunnen zelf niet garanderen of het geaccepteerd wordt door de airline.
Wat zijn mijn rechten als we worden geweigerd bij inchecken.
Ik denk dat de eerste vraag is hoe groot is de kans dat men u weigert als er een spelfout in mijn naam op het ticket zit en ik heb werkelijk géén idee. De tweede vraag is dan wat zijn dan uw rechten dan als dat gebeurt en ik denk dat uw rechten in dat geval nihil zijn. Als u wordt geweigerd heeft u geen rechten maar bent u afhankelijk wat men nog voor u wil regelen of niet.
Fatsoenlijke airlines zullen niet zo moeilijk doen over een spelfout. De budgetvliegers wel vaak. Het ligt er ook aan waar u heen gaat. Naar Amerika is lastiger dan een vlucht naar bv Spanje. Officieel zou de naam exact moeten kloppen, de kans is en blijft altijd aanwezig dat u niet mee mag.
Heeft niks met de fatsoenlijkheid van de airline te maken hoor. Naam moet volledig overeenkomen met id of paspoort.
Ik heb gevlogen met mijn roepnaam op het ticket terwijl mijn officiële naam anders is. Ik kreeg enkel een opmerking dat ze er in Amsterdam niet zo moeilijk om deden, maar dat ik waarschijnlijk in Londen uitleg moest geven.
Prijsvechters verdienen aan fouten en zullen, gezien het aantal klachten, iedereen tegen houden.
Nogmaals, heeft niks met de fatsoenlijkheid te maken of dat het prijsvechters zijn. De klm doet het ook en ja ze mogen het gewoon doen. Vooral het vliegen naar buiten de eu zijn ze er streng in en dat zijn geen onfatsoenlijke maatschappijen of prijsvechters.
@neodutchio: prijsvechters verdienen niet echt aan fouten maar ze hebben alles wat het proces complexer maakt (dus bijvoorbeeld stappen in het proces inbouwen voor correcties) uit het proces gehaald om zo lean mogelijk te kunnen handelen. Als er dan toch van het proces moet worden afgeweken is er meer handwerk nodig dan bij bedrijven die bepaalde zaken wel in hun (duurdere) proces hebben laten zitten. Gezien het kleine aantal gevallen waarin wijzigingen nodig zijn is dit niet echt de inkomstenbron waar prijsvechters het van moeten hebben.
KLM heeft bij mij niets aangepast en heeft mij met een foutief ticket laten instappen. Het kan dus gewoon.
In basis bent U 100% verantwoordelijk dat U UW eigen naam correct schrijft zoals in uw paspoort, per slot heeft u die naam uw hele leven.
Of en hoe er gereageerd wordt zal de tijd leren. Kan varieren van niet reizen tot geen enkel probleem.
Hangt ervan af wie de fout heeft gemaakt. Als u diegene bent bent u verantwoordelijk maar als een tussenpersoon het heeft gedaan dan kunt u daar de eventuele kosten op verhalen.
De verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij u. De veiling wordt bevestigd met de door u doorgegeven gegevens en daarmee is het klaar. Waarschijnlijk hebben de berichten elkaar gekruist. Wijzigingen kunnen soms wel oplopen tot honderden euro's. Zelfs voor een letter of spatie. Vooral bij budget bureaus. Vraag het na bij vliegmaatschappij waar u geboekt heeft
De kans dat u niet kan vliegen is Aanwezig maar binnen Europa minder streng dan buiten Europa.
Zo had reisbureau bij ons een fout gemaakt door bij zoon vrouw neer te zetten ipv man. Boeking was goed gegaan ( op reisbureau) en op onze bevestiging ook maar op tickets dus fout. Konden ze niet aanpassen en op goed geluk gegaan. Niemand heeft er wat van gezegd . En zoon is toch echt geen twijfel geval haha. Konden we niet vliegen hadden we met reisbureau afgesproken dan ticket ter plekke aangepast kon worden ( service balie reisbureau op Schiphol) op hun kosten maar was dus niet nodig. Maar in ons geval was dus wel hun fout
Ook terug weg was geen probleem
Men kan er moeilijk over doen. Kunt u de airline niet zelf bellen?
In principe is het uw verantwoordelijkheid dat de gegevens kloppen.
Een airline gaat dit echt niet telefonisch afhandelen. Dat zal bij hoge uitzondering weleens gebeuren maar in 99% van de gevallen niet.
Bij fatsoenlijke airlines (zoals Cathay en KLM) hebben ze me altijd prima geholpen via de telefoon. Bij zo'n prijsvechter waarschijnlijk niet.
Hoewel ik mij nauwelijks kan voorstellen dat een klinkerfout weigering tot gevolg zal hebben is het m.i. toch zaak om de luchtvaartmaatschappij in kwestie te benaderen als u zekerheid wilt hebben. (Als @PBK ook aangeeft)
Hoe dan ook is uw ticket wel bevestigd. Ik zou het er in ieder geval wel op wagen en zo er toch een probleem zou kunnen zijn te tonen dat u de fout meteen heeft gemeld. Zie ook de reactie in een zelfde zin van @LOVEWINNIE
Bent u lid van de ANWB, neem daar dan contact mee op of eventueel Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Geachte Bepie,
Kassa heeft over deze kwestie vorig jaar een item gemaakt, klik op de volgende link :
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/kleine-fout-bij-boeken-vliegticket-kan-je-honderden-euros-extra-kosten
BEPIE of Beple de L en l is gelijk aan I en i...
Ook mijn mail adres; naam@gmail,com lijkt goede maar .com moet er toch echt in staan.
Voor je betaalde eerst alle ingevulde goed controleren.
Via een Smartphone zie ik geen . of , verschil.
Op de Laptop wel....
Voor je naar betalen ging, eerst elke lettter controleren... ttt mag niet...
U maakte een foutje en ze melden foutloze naam invoeren!
De maatschappij waar je boekte bepaalde de voorwaarden en vele zijn daar erg lastig in.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer