Be
door Bepie Aug 30, 2021 om 14:08
Vakantie & reizen

Als een klinker verkeerd staat bij boeking, wat zijn de gevolgen

Tijdens boeking kwamen we achter dat een klinker bij de voornaam verkeerd stond.Voordat de ticket bevestigd was hebben we doorgegeven dit aan te passen en toch hebben ze de ticket bevestigd.
Omdat ze de ticket niet zelf kunnen aanpassen,hebben ze de juiste gegevens via mail doorgegeven aan de airline, maar kunnen zelf niet garanderen of het geaccepteerd wordt door de airline.  
Wat zijn mijn rechten als we worden geweigerd bij inchecken.

2687 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 30, 2021 om 14:20
2047 Antwoorden / Vragen
1

Ik denk dat de eerste vraag is hoe groot is de kans dat men u weigert als er een spelfout in mijn naam op het ticket zit en ik heb werkelijk géén idee. De tweede vraag is dan wat zijn dan uw rechten dan als dat gebeurt en ik denk dat uw rechten in dat geval nihil zijn. Als u wordt geweigerd heeft u geen rechten maar bent u afhankelijk wat men nog voor u wil regelen of niet.

ne
door neodutchio - Aug 30, 2021 om 14:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

Fatsoenlijke airlines zullen niet zo moeilijk doen over een spelfout. De budgetvliegers wel vaak. Het ligt er ook aan waar u heen gaat. Naar Amerika is lastiger dan een vlucht naar bv Spanje. Officieel zou de naam exact moeten kloppen, de kans is en blijft altijd aanwezig dat u niet mee mag.

Gr
door Grunn1 Aug 30, 2021 om 15:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft niks met de fatsoenlijkheid van de airline te maken hoor. Naam moet volledig overeenkomen met id of paspoort.

ne
door neodutchio Aug 30, 2021 om 15:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb gevlogen met mijn roepnaam op het ticket terwijl mijn officiële naam anders is. Ik kreeg enkel een opmerking dat ze er in Amsterdam niet zo moeilijk om deden, maar dat ik waarschijnlijk in Londen uitleg moest geven.
Prijsvechters verdienen aan fouten en zullen, gezien het aantal klachten, iedereen tegen houden.

Gr
door Grunn1 Aug 30, 2021 om 16:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals, heeft niks met de fatsoenlijkheid te maken of dat het prijsvechters zijn. De klm doet het ook en ja ze mogen het gewoon doen. Vooral het vliegen naar buiten de eu zijn ze er streng in en dat zijn geen onfatsoenlijke maatschappijen of prijsvechters.

rj
door rjw Aug 30, 2021 om 20:20
3260 Antwoorden / 5 Vragen

@neodutchio: prijsvechters verdienen niet echt aan fouten maar ze hebben alles wat het proces complexer maakt (dus bijvoorbeeld stappen in het proces inbouwen voor correcties) uit het proces gehaald om zo lean mogelijk te kunnen handelen. Als er dan toch van het proces moet worden afgeweken is er meer handwerk nodig dan bij bedrijven die bepaalde zaken wel in hun (duurdere) proces hebben laten zitten. Gezien het kleine aantal gevallen waarin wijzigingen nodig zijn is dit niet echt de inkomstenbron waar prijsvechters het van moeten hebben.

ne
door neodutchio Aug 30, 2021 om 20:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

KLM heeft bij mij niets aangepast en heeft mij met een foutief ticket laten instappen. Het kan dus gewoon.

mahadma
door mahadma - Aug 30, 2021 om 14:59
11539 Antwoorden / 51 Vragen
1

In basis bent U 100% verantwoordelijk dat U UW eigen naam correct schrijft zoals in uw paspoort, per slot heeft u die naam uw hele leven.
Of en hoe er gereageerd wordt zal de tijd leren. Kan varieren van niet reizen tot geen enkel probleem.

Gr
door Grunn1 - Aug 30, 2021 om 15:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen
0

Hangt ervan af wie de fout heeft gemaakt. Als u diegene bent bent u verantwoordelijk maar als een tussenpersoon het heeft gedaan dan kunt u daar de eventuele kosten op verhalen.

lo
door lovewinnie - Aug 30, 2021 om 15:22
1210 Antwoorden / 1 Vragen
1

De verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij u. De veiling wordt bevestigd met de door u doorgegeven gegevens en daarmee is het klaar. Waarschijnlijk hebben de berichten elkaar gekruist. Wijzigingen kunnen soms wel oplopen tot honderden euro's. Zelfs voor een letter of spatie. Vooral bij budget bureaus. Vraag het na bij vliegmaatschappij waar u geboekt heeft 

De kans dat u niet kan vliegen is Aanwezig maar binnen Europa minder streng dan buiten Europa.
Zo had reisbureau bij ons een fout gemaakt door bij zoon vrouw neer te zetten ipv man. Boeking was goed gegaan ( op reisbureau) en op onze bevestiging ook maar op tickets dus fout. Konden ze niet aanpassen en op goed geluk gegaan. Niemand heeft er wat van gezegd  . En zoon is toch echt geen twijfel geval haha. Konden we niet vliegen hadden we met reisbureau afgesproken dan ticket ter plekke aangepast kon worden ( service balie reisbureau op Schiphol) op hun kosten maar was dus niet nodig. Maar in ons geval was dus wel hun fout 
Ook terug weg was geen probleem 



pe
door pebk - Aug 30, 2021 om 15:35
581 Antwoorden / 0 Vragen
1

Men kan er moeilijk over doen. Kunt u de airline niet zelf bellen?

In principe is het uw verantwoordelijkheid dat de gegevens kloppen.

justmeagain
door justmeagain Aug 31, 2021 om 00:41
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een airline gaat dit echt niet telefonisch afhandelen. Dat zal bij hoge uitzondering weleens gebeuren maar in 99% van de gevallen niet.

pe
door pebk Aug 31, 2021 om 15:51
581 Antwoorden / 0 Vragen

Bij fatsoenlijke airlines (zoals Cathay en KLM) hebben ze me altijd prima geholpen via de telefoon. Bij zo'n prijsvechter waarschijnlijk niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 30, 2021 om 16:06
16835 Antwoorden / 202 Vragen
1

Hoewel ik mij nauwelijks kan voorstellen dat een klinkerfout weigering tot gevolg zal hebben is het m.i. toch zaak om de luchtvaartmaatschappij in kwestie te benaderen als u zekerheid wilt hebben. (Als @PBK ook aangeeft)
Hoe dan ook is uw ticket wel bevestigd. Ik zou het er in ieder geval wel op wagen en zo er toch een probleem zou kunnen zijn te tonen dat u de fout meteen heeft gemeld. Zie ook de reactie in een zelfde zin van @LOVEWINNIE

Bent u lid van de ANWB, neem daar dan contact mee op of eventueel Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl 

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 30, 2021 om 20:39
1761 Antwoorden / 31 Vragen
4

Geachte Bepie,

Kassa heeft over deze kwestie vorig jaar een item gemaakt, klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/kleine-fout-bij-boeken-vliegticket-kan-je-honderden-euros-extra-kosten

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 31, 2021 om 10:10
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

BEPIE of  Beple    de L en l  is   gelijk aan I en i...

Ook mijn mail adres;  naam@gmail,com  lijkt goede maar  .com moet er toch echt in staan.

Voor je betaalde eerst alle ingevulde goed controleren.

Via een Smartphone zie ik geen  . of , verschil.
Op de Laptop wel.... 

 

Voor je naar betalen ging, eerst elke  lettter  controleren...  ttt mag niet...

U maakte een foutje en ze melden foutloze naam invoeren!

 

De  maatschappij waar je boekte bepaalde de voorwaarden en  vele zijn daar erg lastig in.

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2021 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat uw rechten zijn? Geen, u heeft toch zelf die fout gemaakt?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ch
chantal@ - Apr 23, 2024 om 13:10
Geldzaken & recht

Telegraaf abonnement

DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,

In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.

Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.

Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta ... Lees meer

Edouardus
Edouardus - Apr 21, 2024 om 14:27
Voeding & gezondheid

Schuursponsjes en micro-plastic

Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer