li
door lilianenmax Feb 29, 2020 om 18:53
Vakantie & reizen

Annulering studiereis door school

Vanwege de verspreiding van het Corona virus heeft de school van mijn zoon besloten alle studiereizen niet door te laten gaan, zo ook naar Edinburgh. Er is geen negatief reisadvies voor Edinburgh maar toch annuleert de school deze reis. De school heeft reeds onkosten gemaakt en wie betaald deze, de ouders of school?

Hebben wij (ouders) recht op teruggave van het reeds betaalde bedrag voor deze reis?

2095 8 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Feb 29, 2020 om 19:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En wat zeiden ze toen u er naar vroeg ? Begin daar eerst eens mee.

aurora1
door aurora1 - Feb 29, 2020 om 19:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit al op de juiste plaats gevraagd?
Overigens vind ik het een erg verstandig besluit, u vast en zeker ook.

li
door lilianenmax Feb 29, 2020 om 19:10
0 Antwoorden / 3 Vragen

Na wat onderzoek van de school is er zojuist een beslissing genomen om het geld terug te betalen.

Natuurlijk begrijp ik de beslissing van de school om in deze situatie niet te gaan.

aurora1
door aurora1 Feb 29, 2020 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden.
Dat is dan keurig opgelost. Iedereen blij.

"Geen negatief reisadvies maar toch annuleert de school..." etc., dit melden gaf mij de indruk dat u het niet eens was met het annuleren.

getty
door getty Feb 29, 2020 om 19:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

In het vervolg dus eerst maar even Afwachten en het niet gelijk hier neerzetten.....

li
door lilianenmax Feb 29, 2020 om 19:25
0 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Getty, U weet mij te vertellen dat ik niet heb afgewacht?

getty
door getty Feb 29, 2020 om 19:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Blijkbaar niet lang genoeg als 5 minuten na plaatsing wel opeens antwoord hebt.

li
door lilianenmax Feb 29, 2020 om 20:31
0 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een aantal dagen gewacht om deze vraag überhaupt hier te stellen. De school laat op hun site toevallig vanavond iets weten.

jo
door jorisw - Feb 29, 2020 om 19:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteindelijk betaal je als ouders ook de gemaakte onkosten van de school, ook al geven ze nu eventueel de ouderbijdrage terug. De daardoor ontstane tekorten moeten toch ergens van worden betaald.

tenormin
door tenormin - Feb 29, 2020 om 20:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Prima oplossing die de school gemaakt heeft. En dat binnen zo'n korte tijd. Chapeau voor de school.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 29, 2020 om 20:24
683 Antwoorden / 5 Vragen

De school denkt in elk geval veilig mee. Het zou niet te hopen zijn dat uw kind met een ziekte en of vertraging van weken weer thuis zou kunnen komen.
Natuurlijk zullen er kosten zijn gemaakt, maar geen reiskosten. Dus wacht eerst eens af wat de school u zegt over dit gebeuren. Vermeld dat ook op dit forum aub.

li
door lilianenmax Feb 29, 2020 om 20:34
0 Antwoorden / 3 Vragen

De beslissing van de school is heel verstandig! Gezondheid en veiligheid staat altijd bovenaan! Zie mijn reactie 19:10, antwoord op Aurora1

gerbera
door gerbera - Feb 29, 2020 om 22:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR LILIANENMAX 29 FEB. 2020 OM 19:10
0 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Na wat onderzoek van de school is er zojuist een beslissing genomen om het geld terug te betalen.

Natuurlijk begrijp ik de beslissing van de school om in deze situatie niet te gaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2020 om 11:26
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie dat de school terugbetaalt. Soms is even geduld een schone zaak.

lo
door lovewinnie - Mar 1, 2020 om 11:44
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kunnen wel heen maar misschien niet terug. Vind het heel verstandig van school. Wie is er verantwoordelijk voor de kosten mocht je daar stranden met grote groep kinderen. Onkosten zullen dan vele malen hoger zijn. Ik zou me kind niet eens meegeven en geld kan me gestolen worden. Dat regelen we daarna wel.
Meestal wordt netjes terug betaald