Ma
door Margareth Frankhuizen Jul 18, 2018 om 12:46
Vakantie & reizen

Annulering vlucht

Vanwege staking luchtverkeersleiders in Frankrijk is mijn vlucht vanuit Dusseldorf Weeze naar Alicante geannuleerd.
Daarvoor heb ik het bedrag teruggekregen. Maar vanwege een familieaangelegenheid wilde ik dezelfde dag nog naar Alicante.
Ryanair kon die niet op tijd bieden en heb ik een ticket geboekt via Transavia. De ticket was een stuk duurder en heb dat geclaimd bij Ryanair. Maar omdat ik niet bij hun geboekt heb willen ze dat niet vergoeden. Ook bij mijn reisverzekering kan ik niet terecht. Ik vind dit toch een vreemde gang van zaken.
Wat kan ik daaraan doen?

1577 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gr
door Grunn1 - Jul 18, 2018 om 12:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen
1

Het is geen vreemde gang van zaken. Je hebt je ticket kosten  volledig terug gekregen dus is er geen reden om meer te vergoeden. Je wil nu zelf via een andere maatschappij boeken en die kosten zijn voor jezelf. Als je een ticket zou boeken die goedkoper was dan betaal je het verschil toch ook niet terug.

marita5
door marita5 - Jul 18, 2018 om 12:53
11510 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Margareth Frankhuizen , 

 Ik vind dit toch een vreemde gang van zaken.

U vind dit een vreemde gang van zaken , ik niet .
U heeft gekregen waar u recht op , en dat is terugbetaling van het ticket .
Waarom moet Ryanair u het prijverschil terug betalen als u boekt bij een andere Luchtvaartmaatschappij ? Ik zie de logica niet .

Lees ook hier wat uw rechten zijn bij een geannuleerde reis ,  Ryanair heeft hier aan voldaan , klik op de rode regel .

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vlucht-geannuleerd/

ha
door harrybre - Jul 18, 2018 om 12:54
240 Antwoorden / Vragen
2

Waarom vreemd ? Een geboekte ticket is nog geen vervoersgarantie. U heeft uw aankoopbedrag terug ongvangen, geheel volgens de voorwaarden, waarop u bent ingegaan toen u boekte. Wel eens van "overmacht" gehoord ?
U had wel een prive-jet kunnen boeken en dat bij Ryanair claimen....

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 18, 2018 om 12:57
423 Antwoorden / 4 Vragen
2

U koopt een ticket by Ryanair. Deze kunnen door overmacht de vlucht niet uitvoeren en betalen u netjes de compensatie. Keurig. Kunnen meer bedrijven hun voorbeeld mee volgen.
Vervolgens koopt u bij een een andere partij een ticket. Dit zal niet hetzelfde zijn geweest, anders had Transavia ook niet kunnen vliegen.
U heeft dus een directe vlucht, een ander opstap of een ander eind.
Bovendient koopt u dit ticket op het laatste moment.
Logisch dat het dan duurder is en dat u dit verschil niet betaald krijgt.

ro
door ron503 - Jul 18, 2018 om 12:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft zelf de keuze gemaakt om alsnog met een andere maatschappij naar Allicante te vliegen dus hoeft Ryanair u niet te compenseren.

rv
door rvdbeek - Mar 28, 2019 om 15:57
1 Antwoorden / Vragen
0

Na een vlucht-schema wijziging heb ik noodgedwongen een vlucht moeten annuleren.

Echter is het nu zo dat TIX.nl maar een deel van de gemaakte gekosten terug stort. 

Ze vertellen mij dat alle 'extra' opties die ik heb betaald bij het boeken van de vlucht niet restitueerbaar zijn, omdat het geld al is betaald aan de luchtvaartmaatschappij en zij afhankelijk zijn van wat hun terug krijgen wanneer ze een vlucht annuleren.

 

Echter na contact te hebben gehad met de luchtvaartmaatschappij blijkt dat de ticket die door TIX voor mij was geboekt er al standaard bagage in de prijs zit in begrepen.

Er is dus bagage in rekening gebracht die uberhaupt niet betaald had hoeven worden, toch weigert TIX het om het geld terug te storten.

Wat kan ik hieraan doen?

jo
door jorisw Mar 28, 2019 om 18:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Om te beginnen stoppen met andermans topics te kapen. Dat gaat tegen de netiquette in.

tijger1
door tijger1 Mar 28, 2019 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u een klacht indienen bij de geschillencommissie reizen.

panter22
door panter22 Mar 29, 2019 om 09:11
6599 Antwoorden / Vragen

Geschillen 10.1 Op de dienstverlening door Tix.nl is Nederlands recht van toepassing. 10.2 Klachten over een door Tix.nl gemaakte reservering kunnen tot uiterlijk één maand na afloop van de gereserveerde dienst of, als de reis geen doorgang heeft gevonden, tot één maand na de oorspronkelijke vertrekdatum genoemd in de reisbescheiden, bij de Tix.nl klantenservice worden ingediend. U krijgt van ons binnen twee weken antwoord op uw e mail. 10.3 Wilt u een klacht indienen i.v.m. de dienstverlening van de dienstverlener, dan verzoeken wij u om rechtstreeks contact op te nemen met de betreffende dienstverlener. 
Kijk in de algemene voorwaarden:
https://help.tix.nl/nl/support/solutions/articles/75000002650-algemene-voorwaarden

Ka
door Kassagebruiker - Mar 28, 2019 om 16:17
683 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wat kan ik daaraan doen?


Niets, accepteren zoals het is.

 

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2019 om 10:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Het is een normale gang van zaken dat als men een reis bij de ene maatschappij boekt die kosten niet door een andere maatschappij vergoed worden. U heeft het geld van de geannuleerde reis toch terug gekregen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Ma
MartinG010 - Mar 14, 2024 om 12:04
Computers & telefonie

Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezel

Ik heb inmiddels 4x iemand aan de deur gehad en 10x aan de telefoon van Ziggo/Vodaphone. Ze melden zich met de opmerking dat ze bellen om een afspraak te maken voor het aansluiten van glasvezel. Als je niet direct geinteresseerd bent, zeggen ze dat de wijk wordt omgezet naar glasvezel en dat je straks geen internet meer hebt als je hier geen gebruikt van maakt. Hierbij geven ze het idee dat dit Zi ... Lees meer