Arriva Boeten Verkeerde Trein
Ik had 8 november een kaartje van eindhoven naar assen nu ben ik op de 1 of andere manier in de verkeerde trein gestapt in zwolle, maar ik had het in de trein helemaal niet in de gaten er werd ook niets omgeroepen normaal hoor je dan van u bent nu bij station (..) dus ik zat denk ik 20 minuten in de trein en toen kwam de conducteur. Dus ik liet netjes me kaartje zien toen zei de conducteur dit kaartje is niet goed waarop ik zei dit is toch de trein naar Assen? Toen begon ik dus te snappen dat ik richting emmen ging ipv assen. Uiteindelijk kwam ik dus in emmen aan en moest ik nog naar assen. Heb hier alleen wel een boeten voor gekregen alleen vind ik dat ik wel een kaartje had maar per ongeluk in de verkeerde ben gestapt. Ik heb al 3 jaar geen trein meer gezien ik reis normaal met de auto, maar vond assen net wat ver dus dacht ik koop een keer een dagkaart (2 enkeltjes voor €24) Ik had daar ook eindhoven naar emmen kunnen invullen ik moest alleen niet in emmen zijn. Mijn vraag is wat moet ik doen ik ben inderdaad dom geweest. Alleen is een verkeerde trein pakken snel gedaan ik ging wat halen bij de smullers en ben toen op de 1 of andere manier naar de verkeerde gegaan. Ik vind 65 euro + 24 van het ticket wel wat veel voor een reis naar Assen.
@speedbasic schreef:
Ik had 8 november een kaartje van eindhoven naar assen nu ben ik op de 1 of andere manier in de verkeerde trein gestapt in zwolle, maar ik had het in de trein helemaal niet in de gaten er werd ook niets omgeroepen normaal hoor je dan van u bent nu bij station (..) dus ik zat denk ik 20 minuten in de trein en toen kwam de conducteur. Dus ik liet netjes me kaartje zien toen zei de conducteur dit kaartje is niet goed waarop ik zei dit is toch de trein naar Assen? Toen begon ik dus te snappen dat ik richting emmen ging ipv assen. Uiteindelijk kwam ik dus in emmen aan en moest ik nog naar assen. Heb hier alleen wel een boeten voor gekregen alleen vind ik dat ik wel een kaartje had maar per ongeluk in de verkeerde ben gestapt. Ik heb al 3 jaar geen trein meer gezien ik reis normaal met de auto, maar vond assen net wat ver dus dacht ik koop een keer een dagkaart (2 enkeltjes voor €24) Ik had daar ook eindhoven naar emmen kunnen invullen ik moest alleen niet in emmen zijn. Mijn vraag is wat moet ik doen ik ben inderdaad dom geweest. Alleen is een verkeerde trein pakken snel gedaan ik ging wat halen bij de smullers en ben toen op de 1 of andere manier naar de verkeerde gegaan. Ik vind 65 euro + 24 van het ticket wel wat veel voor een reis naar Assen.
Ik had 8 november een kaartje van eindhoven naar assen nu ben ik op de 1 of andere manier in de verkeerde trein gestapt in zwolle, maar ik had het in de trein helemaal niet in de gaten er werd ook niets omgeroepen normaal hoor je dan van u bent nu bij station (..) dus ik zat denk ik 20 minuten in de trein en toen kwam de conducteur. Dus ik liet netjes me kaartje zien toen zei de conducteur dit kaartje is niet goed waarop ik zei dit is toch de trein naar Assen? Toen begon ik dus te snappen dat ik richting emmen ging ipv assen. Uiteindelijk kwam ik dus in emmen aan en moest ik nog naar assen. Heb hier alleen wel een boeten voor gekregen alleen vind ik dat ik wel een kaartje had maar per ongeluk in de verkeerde ben gestapt. Ik heb al 3 jaar geen trein meer gezien ik reis normaal met de auto, maar vond assen net wat ver dus dacht ik koop een keer een dagkaart (2 enkeltjes voor €24) Ik had daar ook eindhoven naar emmen kunnen invullen ik moest alleen niet in emmen zijn. Mijn vraag is wat moet ik doen ik ben inderdaad dom geweest. Alleen is een verkeerde trein pakken snel gedaan ik ging wat halen bij de smullers en ben toen op de 1 of andere manier naar de verkeerde gegaan. Ik vind 65 euro + 24 van het ticket wel wat veel voor een reis naar Assen.
Bezwaar:
Tegen een opgelegde boete kun je in bezwaar gaan, dit heeft echter alleen kans van slagen als je feiten kunt aandragen waaruit blijkt dat het onterecht is dat je een boete hebt opgelegd gekregen. Arriva kan 3 verschillende beslissingen nemen:
Het bezwaar wordt gehonoreerd
Het bezwaar wordt gedeeltelijk gehonoreerd
Het bewaar wordt afgewezen.
Tegen het besluit van Arriva kan je niet nogmaals bezwaar maken, verdere correspondentie wordt niet in behandeling genomen.
Het heeft geen zin om bezwaar in te dienen als je;
Op saldo reist en bent vergeten in te checken
Onvoldoende saldo op je OVchipkaart had staan
Je een reis hebt gemaakt op de persoonlijke OV-chipkaart van iemand anders
Geen of onvoldoende (munt)geld had om een kaartje te kunnen kopen
Bij een andere vervoerder hebt ingecheckt
In bovengenoemde gevallen wordt het bezwaar afgewezen.
Bezwaar indien kan binnen 14 dagen nadat de boete is uitgeschreven via het contactformulier op de Arriva website.
Of per post naar
Arriva Nederland
Afdeling Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen
Vergeet niet alle relevante informatie bij te voegen zoals kopie van de OV-chipkaart, de gekochte vervoerbewijzen of betaalbewijzen.
https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag/een-boete-gekregen-wat-nu.htm
Had u een dagkaart, of had u 2 enkeltjes gekocht? Daar zit nogal verschil in. Als u een enkeltje Eindhoven Assen gekocht hebt, dan moet u die reis afleggen. Als u per ongeluk in de trein naar Parijs was gestapt was het ook fout geweest.
Fouten maken is menselijk, echter kan een conducteur geen onderscheid maken. In een trein zitten die niet op de route ligt wil zeggen dat u geen geldig vervoersbewijs hebt. Bezwaar maken kan altijd, maar of dat iets uithaalt betwijfel ik.
U bent in de verkeerde trein gestapt en niet de conducteur en voor deze reis had u geen geldig vervoersbewijs dus boete is terecht. Nog een geluk dat u in Eindhoven niet in de trein naar Parijs bent gestapt.
Was u nu in Zwolle in het verkeerde gedeelte van de trein naar Groningen gaan zitten, vaak is het zo dat die trein voor de helft naar Leeuwarden gaat en de andere helft naar Groningen en het was verkeerd aangegeven dan had u een punt maar nu niet. Heb dat zelf een keer gehad, nadat de trein gesplitst was bleek dat alle passagiers voor Leeuwarden naar Groningen gingen en andersom ook. Men had op de buitenkant van de trein de verkeerde info gezet.
Ik begrijp uw vraag niet helemaal, zie ook een eerdere reactie. Met een dagkaart kunt u onbeperkt met iedere vervoeersmaatschappij door het gehele land reizen. NS Dagkaart bij Actie van de Dag: € 19,50 - Treinreiziger Ik denk echter dat u dat niet bedoelt omdat u dan wel eerst vanaf 9:00 uur zou kunnen hebben reizen. Ik ga er dus vanuit dat u een vervoersbiljet/trajectkaart Eindhoven - Assen had en dan kunt/mag u inderdaad niet met een andere vervoerder reizen tenzij die reis onderdeel is van het traject als gevoemd (Bijv. Eindhoven - Delfzijl).
Ik vrees dus dan u wel is weaar via de al aangegeven weg om 'geld terug'kunt vragen maar ik geef u weing kans op succes.
Uw foute overstap in Zwolle kan ik ook niet goed plaatsen omdat treinen vanuit Eindhoven via Arnhem aankomen op een perron vlak bij het perron waar de treinen naar Assen vertrekken. Daarbij zijn de NS treinen ook geel en die van Arriva rood en ook veel kleiner/korter.
Ben je ook niet wat in de war met de vervoerder? Van Zwolle naar Emmen rijdt Blauwnet,
En je hoefde naast de boete geen kaartje te kopen van Zwolle naar Emmen?
Maar Arriva reageert wel op klachtenkompas:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/arriva/klachten/boeten-trein-voor-per-ongeluk-verkeerde-trein-met-geldig-ticket-voor-eindhoven-naar-assen/details?complaintId=38106fe6-05f9-480a-8fd3-01475eaabdd6
Heb je het kaartje hier gekocht? Niet geldig bij Blauwnet:
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/2-x-enkele-reis-ns-treinkaartjes-voor-24-euro-87527
Misschien dat ik het niet helemaal snap maar Zwolle naar Assen wordt gereden door NS als ik 9292 moet geloven en Zwolle naar Emmen door Blauwnet. Wat heeft deze klacht dan met Arriva te maken?
Gelukkig bent u niet op de trein naar Parijs gestapt en daar pas wakker geworden, of dat dit u overkomen is:
https://m.hln.be/bizar/man-stapt-per-ongeluk-op-verkeerde-vliegtuig-en-landt-op-2-000-kilometer-van-zijn-bestemming~a92f18c9/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer