Autohuur voor vriendin
Hallo,
Ik heb laatst voor mijn vriendin via internet een auto gereserveerd in Antalya via Goldcar. Dit omdat zij niet over een creditcard beschikte. Ter plaatse kreeg ze de auto niet mee omdat de Credit Card niet op haar naam stond. Volgens Goldcar heb ik geen recht op geld terug omdat in de voorwaarde staat dat de Credit card om naam van de bestuurder moet staan.
Is er nog een manier om geld terug te krijgen (EUR 100)? Hoe zit dit met consumentenrecht?
Ik hoor graag van jullie.
Groeten Jan
Wat bedoel je met hoe dit zit met consumentenrecht? Als dat in de voorwaarden staat dan heb je gewoon dikke pech, dit doen ze om fraude met creditcards te voorkomen.
Er kunnen wel voorwaarden staan in de overeenkomst maar die kunnen afwijken van wat er volgens het consumentenrecht geldt.
Het Nederlandse consumenten recht is niet geldig in het buitenland. Had de voorwaarden maar gelezen. Met een andermans creditcard is het nooit mogelijk om een auto te huren.
@Janhogerwerf: het is niet in Nederland, maar stel dat het wel in Nederland is, met welk consumentenrecht zou deze voorwaarde dan strijdig zijn?
Hallo JanHogerwerf ,
Ter plaatse kreeg ze de auto niet mee omdat de Credit Card niet op haar naam stond.
Het staat duidelijk in de voorwaarden :
-
De betalingsvoorwaarden zijn:
-
Met debit, Creditcard (VISA of MasterCard).
-
Betaling in contanten of betaling met Diners Club, American Express of Postepaycard wordt niet toegestaan.
-
De card moet op naam staan van de persoon die in het huurcontract als contractant staat vermeld
-
6.3 Betaalopties:
-
De kaarthouder moet de bij de reservering gebruikte credit- of debetkaart voorleggen wanneer het voertuig wordt opgehaald. Deze kaart moet op naam staan van dezelfde persoon die de huurovereenkomst aangaat.
-
Belangrijke informatie :
-
Het is verplicht de reserveringsvoucher te tonen bij het ophalen van het voertuig.
-
U moet uw paspoort of identiteitsbewijs, uw rijbewijs en een geldige credit- of debetkaart voorleggen wanneer u het voertuig ophaalt. Als u een andere kaart voorlegt dan de kaart waarmee u uw reservering betaalde, moet u op verzoek van ons personeel deze kaart kunnen laten zien.
/
Ter plaatse kreeg ze de auto niet mee omdat de Credit Card niet op haar naam stond.
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat de de autohuur is betaald met een gestolen creditcard.
De huurder kan immers niet aantonen dat de autohuur op rechtmatige wijze is betaald.
Als in de huurvoorwaarden staat dat de huurder één en dezelfde persoon moet zijn als de rechtmatige houder van de creditcard, dan voldoet het e.e.a. niet aan deze huurovereenkomst en dan is het niet zo vreemd dat zij de auto niet meekrijgt en dat u uw geld niet terugkrijgt.
U heeft, met goede bedoelingen, toch "willens en wetens" (want u moet de voorwaarden kennen) de spelregels ovetreden.
Volgens Goldcar heb ik geen recht op geld terug omdat in de voorwaarde staat dat de Credit card om naam van de bestuurder moet staan.
Klopt. Jammer dat je die Voorwaarden blijkbaar niet gelezen hebt. Zonde geld. En lastig voor vriendin omdat ze de auto niet mee kreeg.
Ik zie dat bij ALLE autoverhuur bedrijven... Is dus standaard en staat zeer zeker NIET in de kleine lettertjes...
Ze had toch gewoon een creditcard aan kunnen vragen bij haar bank of een pre-paid creditcard? Nu is het mostert na de maaltijd.
Neen, de creditcard dient op naam van de aanvrager te staan en dat is niet de vriendin.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer