we
door wendyvelde Jun 30, 2017 om 12:51
Vakantie & reizen

Balearic-travel bestaat dit

iemand bekent met een villa/appartement boeken via Balearic-travel.com
mijn dochter is gisteravond aan gekomen in ibiza en kan het adres van deze villa niet vinden dus ben bang dat het een oplichting site is
meerdere meldingen?

5910 14 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 30, 2017 om 13:06
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een villa op Ibiza voor €159 per nacht. En dan nog de vraag stellen of het geen oplichting is. Voor dat geld heb je een kleine hotelkamer, echt geen villa voor 8 personen.
Maar is uw dochter nog aan het zoeken naar het adres? Heeft ze al contact opgenomen met de verhuurder? Heeft u het adres al een gegoogled om te zien op streetvieuw of het aangeboden huis ook echt op die plek staat?

we
door wendyvelde Jun 30, 2017 om 16:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

We hadden een 4 persoons app voor €110,00 per nacht en het ligt niet vlakbij het strand of groot plaatsje dus daarom niet aan gedacht
ja we hebben gemaild maar krijgen nu geen antwoord meer en 2 telers met bandje en ja op Google Maps we adres te vinden
ze hebben inmiddels een ander adres ,alleen zonde vd centen
en het onrecht ! Dus wil het zoveel mogelijk onder de aandacht brengen om mensen te waarschuwen .
had ook de bedrijfs naam gegoogled maar niks negatiefs kunnen vinden meestal krijg je dat dan wel ergens boven water.

Cookies
door Cookies - Jun 30, 2017 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat zou het adres dan moeten zijn van die villa?

we
door wendyvelde Jun 30, 2017 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Calle del Ganso 74 puig manya

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2017 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat wordt onder de brug slapen.

hansje klein
door hansje klein - Jun 30, 2017 om 13:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bezoek de website en u kunt direct met de dames contact opnemen ...

we
door wendyvelde Jun 30, 2017 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Welke website ?

marita5
door marita5 - Jun 30, 2017 om 14:08
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WendyVelde ,

Deze website is 72 dagen oud , klik op de rode regel .

https://www.scamadviser.com/check-website/balearic-travel.com

Lees hier ervaringen ( Goole Vertaling )

24 juni 2017 ,

Heeft iemand dit bedrijf gebruikt?

Ze lijken goedkoop om waar te zijn en toen ik om meer details over de woning vroeg, was hij vrij kort met mij

Ik veronderstel het is nep: te goedkoop te mooi en als je met google maps zoekt, is de locatie er niet .

28 juni 2017 ,

 Niet bij hen boeken .

Zij adverteren 100% terugbetaling als u uw reservering annuleert. Ik heb mijn reservering geannuleerd, belde ze 2 keer, mailde minstens 5 keer en geen terugbetaling. Ik heb gesproken met iemand die zei dat ze voor mij zouden annuleren maar 7 dagen op nog geen terugbetaling. Ik heb vandaag weer gebeld en werd verteld dat ze op dit moment geen internet hebben, dus ik zal me terugbellen. Vertrouw niet op dit bedrijf
.

Bron : tripadvisor.com

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2017 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ben bang dat het een oplichting site is
Lijkt me ook.
Hoop dat dochter een (ander) onderkomen gevonden heeft.

we
door wendyvelde - Jun 30, 2017 om 16:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties !
Ik ben ook bang dat het echt fout is ; 2 telefoonnrs met bandje en mail wordt nu ineens niet beantwoord .
bij ons hadden ze ook gezegd dat we geld terug konden krijgen van de week als we niet vertrouwden maar toen niet gevraagd .

adres is :Calle del  Ganso 74 , puig manya. Op Google Maps geeft hij wel het adres maar streetview is wazig .
ze hebben gelukkig een leuk alternatief gevonden en een Belg die daar werkt zou ook nog bij het adres gaan kijken .

marita5
door marita5 Jun 30, 2017 om 16:16
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@WendyVelde , de site is van 2017 , de opname op streetvieuw is van 2012 .

we
door wendyvelde Jun 30, 2017 om 22:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oké dat is een puntje , maar het adres bestaat wel,alleen niet met dit huis

costnix
door costnix Jul 1, 2017 om 09:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De echte bewoners hebben aan Google Maps gevraagd om hun huis wazig te maken.

Topantwoord

hutch
door hutch - Jun 30, 2017 om 16:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hier heeft u de gegevens van betreffende website, inclusief naam, adres en telefoonnummer van dat ..... ehhh.... 'bedrijfje':

Misschien kunt u ze nog proberen te bellen op dat telefoonnummer?

we
door wendyvelde Jun 30, 2017 om 22:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de info , had dit nummer ook krijg steeds een bandje

Topantwoord

boppe1943
door boppe1943 - Jun 30, 2017 om 17:33
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Als ik op streetview naar het adres van de eigenaar in Valencia kijk, dan zie ik een lege vlakte waar nog geen huis staat. Bovendien spelt hij de straatnaam verkeerd. Foute boel!

jo
door joyces1974 - Jul 19, 2017 om 11:07
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik wil ook bij Balearic-travel.com boeken...
gr. joyce

marita5
door marita5 Jul 19, 2017 om 11:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Joyce1974 , lees de reacties boven u , deze site is niet betrouwbaar .

ne
door neodutchio Jul 19, 2017 om 13:32
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Alleen het idee al om serieus na te denken om hier te boeken na het lezen van bovenstaande. Wat voor nut hebben de waarschuwingen dan?

panter22
door panter22 Jul 19, 2017 om 14:11
6599 Antwoorden / Vragen

Als je je zinnen op iets hebt gezet, dan is het soms moeilijk om om te schakelen.
Joyce, als je ondanks al deze negatieve brichten toch wilt boeken, dan doe je dat toch. Je moet zelf een keus maken.

jo
door joyces1974 Jul 20, 2017 om 09:07
1 Antwoorden / Vragen

Dank voor jullie reacties, maar dat vroeg ik niet. Ik was zelf natuurlijk ook al achterdochtig, anders kwam ik niet op deze site uit.
Wat ik me afvroeg: of @Wendyvelde nog wat gehoord heeft van Balearic-Travel.
Vanzelfsprekend dat ik niet bij hun boek!

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2017 om 09:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joyce. Waarom schrijft u dan dat u wilt boeken?

marita5
door marita5 Jul 20, 2017 om 09:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@joyces1974 , wat maakt het uit of Ts er nog iets over gehoord heeft , dochter stond op straat .Eerst schrijft u dit : Ik wil ook bij Balearic-travel.com boeken., nu : Vanzelfsprekend dat ik niet bij hun boek!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 19, 2017 om 13:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u graag verrast wordt zou ik zeker hier boeken. U weet tenslotte nog niet of u in een caravan, onder de brug of in een luxe villa terecht gaat komen. Spannend!

jo
door joyces1974 Jul 20, 2017 om 09:11
1 Antwoorden / Vragen

Lees eerst de vraag, voordat je een sarcastisch antwoord geeft.

ne
door neodutchio Jul 20, 2017 om 09:48
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo, mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik wil ook bij Balearic-travel.com boeken...
gr. joyce

Dat was toch uw vraag? U wilde daar toch gaan boeken, of lezen wij dat verkeerd?

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 20, 2017 om 14:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Joyce1974
Liever sarcastisch als leugenachtig,
Eerst zegt u Ik wil ook bij Balearic-travel.com boeken en en alle reacties zegt u ineens Vanzelfsprekend dat ik niet bij hun boek!
Dan ineens doet u zich groot en slim voor, bah!

Re
door Reinoud Ibiza - Jul 24, 2017 om 13:11
1 Antwoorden / Vragen

Goedemiddag,

Ik ben Reinoud, eigenaar van huishurenibiza.nl en wil graag iedereen waarschuwen voor meerdere oplichters die momenteel actief zijn (we horen het nu wel heel erg vaak, en bij ons hebben al vele klanten aangeklopt die eerder zijn opgelicht. We proberen deze websites offline te krijgen met hulp van Google, maar dit lijkt vooralsnog erg lastig. Ook de politie kan weinig doen. Sommige zijn reeds offline maar wie weet komen ze nog terug.

Let altijd goed op of het telefoonnummer klopt. Ga niet in op grote kortingen als u in 1 keer betaalt. Heeft de website SGR of ANVR? Zijn er onafhankelijke reviews? Is de partij waar u wilt huren goed bereikbaar?

Volgende websites zijn oplichters:
https://onehouseibiza.com/
https://islaeivissa.com/

www.ibizadream4all.net
https://balearic-travel.com/
https://www.balearicsrental.com/ibiza/
https://www.holiday-ibiza.com/
http://ibizabeds.com/
www.ibiza-rent2stay.com
www.BLCvillas.com
https://ibizasandholidays.com/property/11
www.ibizavillarentals.net
www.ibidreams.com
https://www.balearicvillarentals.com/

jo
door johaningrid - Aug 3, 2017 om 12:35
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij zijn bedrogen door balearic-travel. Hebben aangifte gedaan in mallorca en gaan dit ook nog in nederland doen.
Is er iemand die hier al verder mee is en tips voor ons heeft hoe verder te handelen??
Graag alleen serieuze reacties graag, we weten al dat het stom was....

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2017 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent gewoon uw geld kwijt. Heel simpel. En serieus.

ge
door george321 Aug 3, 2017 om 13:07
390 Antwoorden / 1 Vragen

Aangifte doen voor dit soort zaken is compleet zinloos. Dat verdwijnt in het grote grijze archief.

Marko Jablan
door Marko Jablan Sep 18, 2017 om 12:05
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop, dat jullie geen kopie id hebben opgestuurd ...

Marko Jablan
door Marko Jablan - Sep 18, 2017 om 12:04
17 Antwoorden / 1 Vragen

Het is vrij gemakkelijk om te zien of dit soort sites oplichterij zijn of niet.

Bij deze valt mij als eerste de kop 'Secure Payment Platform' op. Bij claims wordt vermeld, dat je een kopie van je id moet opsturen. Dat is heel apart en reden voor de eerste alarmbel, die af zou moeten gaan.

Voor de zekerheid een willekeurig huis checken. Dat is veel gemakkelijker dan je denkt. Hier staat op de eerste pagina een huis 'villa #8955 8 bedrooms Exclusive Villa Andratx' voor 345 euro per nacht. Dat is belachelijk goedkoop voor een gebouw voor 16 personen met 7 badkamers, 8 slaapkamers en additionele services. In de omschrijving ontbreekt het aantal vierkante meters binnen.
Volgende aanwijzing: er ontbreken dingen zoals de reserveringskalender, reviews, informatie over de eigenaar. Volgens de kaart ligt dit huis bij de Carrer Llaüt en Cami des Comellar in Port d'Andratx.
Nog een aanwijzing: er zijn meer foto's van de buitenkant van het huis dan van de binnenkant, bovendien ziet het huis op de foto's er opvallend leeg uit.

Met de foto's als aanwijzing levert Bing Maps de goede locatie: een villa op de hoek van de Carrer Coral en de Carrer Pegellida.

Tijd om te checken of dit huis ook via andere sites wordt aangeboden. Holidu kent hem niet, Hometogo wel en die site brengt je naar Wimdu. Dat is net zo opvallend, want Wimdu is sterk in stedelijke, goedkope appartementen en dit ziet er iets anders uit. Hoe dan ook, bij Wimdu blijkt het huis 'Villa Zeus - Las Brisas Premium' te heten en kan gehuurd worden vanaf € 9344 per nacht. Hier is het een huis voor 12 personen met 6 slaap- en badkamers met 2 * 500 vierkante meter, veel meer foto's, ook van de inrichting. Leuke parkeergarage ;-) en de locatie op de kaart klopt met de werkelijkheid.

Als bij de verschillen in de beschrijving nog geen lampje gaat branden, dan weet ik het ook niet meer.

In dit geval is er meer te vertellen. Als een huis erg leeg lijkt op de foto's, zou het niet te koop zijn? 'Makelaar Port d'Andratx' levert Sotheby's International Realty in Mallorca op en nu is duidelijk waar Balearic-travel.com de foto's vandaan heeft gehaald - de fotoreeks bij Sotheby's heeft dezelfde slechte kwaliteit foto's. Villa Zeus is voor € 18,9 mln te koop.

Links:
https://balearic-travel.com/?estate_property=villa-8955-8-bedrooms-exclusive-villa-andratx
http://www.wimdu.nl/offers/ZL4W0OAV
http://www.sothebysrealty.com/eng/sales/detail/180-l-975-8z3ctf/luxury-villa-with-impressive-view-to-las-brisas-port-andratx-ml-0715

De conclusie mag duidelijk zijn: een huis van bijna 19 miljoen huur je niet voor 345 euro per nacht. Het aanbod op balearic-travel.com is gegarandeerd vals en bij Wimdu waarschijnlijk ook. Zo'n villa verhuur je niet via Wimdu maar via gespecialiseerde sites voor de bovenkant van de markt.

De werkwijze van de criminelen is tussendoor ook duidelijk geworden: ze gebruiken de foto's van huizen, die te koop staan en de locatie van een ander huis, dat te koop staat en er een beetje op lijkt, als lokmiddel. Waar het ze echt om gaat, is het nummer van je creditcard en/of bankrekening. Als je bezwaar maakt en nog zo dom bent om een kopie van je id op te sturen, dan ben je daarna al je geld kwijt, niet alleen van de boeking.

Aanvulling: dit huis staat niet op Airbnb en ook dat is een signaal, dat er niets klopt. Want Airbnb betaalt de verhuurder pas na aankomst van de gasten en als je spookhuizen verhuurt, dan staan de gasten natuurlijk voor een dichte deur.