mi
door michelle88 Nov 8, 2010 om 19:38
Vakantie & reizen

Betrouwbaarheid casamundo

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar ik ben alvast me aan het orienteren op vakantiehuizen. Nu kwam ik de site casamundo.nl tegen. Is deze organisatie betrouwbaar?

Bij voorbaat dank!

33662 15 Rapporteer

ju
door juist ja - Nov 9, 2010 om 11:51
23 Antwoorden / 0 Vragen

Dit bedrijf is niet aangesloten bij een branchevereniging (ANVR of SGR). Mocht er dus iets fout gaan dan bent u uw duur verdiende centen kwijt. U bent gewaarschuwd.

Lsk520
door Lsk520 - Nov 9, 2010 om 11:59
827 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.ciao-shopping.nl/Casamundo_nl__1109022

ma
door marusha - Nov 10, 2010 om 10:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=michelle88 schreef op maandag 8 nov 2010, 19:38]Ik weet niet of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar ik ben alvast me aan het orienteren op vakantiehuizen. Nu kwam ik de site casamundo.nl tegen. Is deze organisatie betrouwbaar?

Bij voorbaat dank!
Hoi Michelle,
Wij hebben al een aantal keer via deze organisatie geboekt en zijn erg tevreden. Wij zijn naar Italie geweest met deze organisatie. Zij hebben een redelijk groot bedrijf hoor. Wij hebben er zelf alleen maar goede ervaringen mee.

ju
door juist ja - Nov 10, 2010 om 11:12
23 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marusha schreef op woensdag 10 nov 2010, 10:58][quote=michelle88 schreef op maandag 8 nov 2010, 19:38]Ik weet niet of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar ik ben alvast me aan het orienteren op vakantiehuizen. Nu kwam ik de site casamundo.nl tegen. Is deze organisatie betrouwbaar?

Bij voorbaat dank!
Hoi Michelle,
Wij hebben al een aantal keer via deze organisatie geboekt en zijn erg tevreden. Wij zijn naar Italie geweest met deze organisatie. Zij hebben een redelijk groot bedrijf hoor. Wij hebben er zelf alleen maar goede ervaringen mee.

Heel apart dat dit maruscha's eerste bericht is op dit forum, direct dit topic weet te vinden en ook meteen erg tevreden is over een organisatie waar je toch echt je vraagtekens bij kan zetten........

Tp
door Tp - Feb 4, 2011 om 16:51
8 Antwoorden / 3 Vragen

Had een mooie vakantiehuisje gezien, heb naar casamundo gebeld en gevraagd wat het juiste adres was om via google maps te kijken waar het huis stond. En de telefoniste wou het niet geven ivm privacy. ZEER Slecht eigenschap. Het is net als een auto kopen/huren maar je mag er voor die tijd er niet in rijden!!!!!!!!!!

Tp
door Tp - Feb 4, 2011 om 20:18
8 Antwoorden / 3 Vragen

Extra aanvulling

Hallo allemaal,
Ben aan het zoeken naar een vakantiehuis in kroatie en bij toeval zag ik hetzelfde vakantiehuis op verschillende site’s bij Casamundo en Atreveo en allebei in verschillende plaatsen.

Casamundo was het in trget
https://boeken.casamundo.nl/houseinfo.php?SearchId=697469 en

bij Atreveo in Vrbnik
www.atraveo.nl/objekte/738774.php

En bij de Atreveo krijg je ook nog 50 euro extra korting

Dus nooit boeken!!!!

Voor dat ik dit opmerkte, had ik telefonisch contact met casamundo en met een vraag aan de telefoniste: wat is het adres van dit vakantiehuis (gewoon om op google maps te kijken om een idee te krijgen), en tot mijn verbazing kreeg ik dit niet ivm privacy redenen!!!! Nu snap ik het. HET IS GEWOON BEDROG EN OPLICHTING.

ca
door carolien.s - Jun 6, 2011 om 18:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

...ik ben stage bij CASAMUNDO gelopen en vindt het helemaal niet leuk wat hier voor leugen verspreid worden. Ten erste zal je bij Atraveo als klant ook nooit de directe adress van de vacantiehuis ontvangen, omdat zulke plattforms nooit een directe contact met de verhuurder hebben, wat denk je hoe ze hun geld verdienen? Verder is CASAMUNDO door zijn partners ook lid in ANVR, SGR en dergelijke . CASAMUNDO is namelijk niet alleen in Nederland maar in geheel Europa bezig. Ik had gedurend mijn stage de mogelijkheid veel inzicht in de verschillened bereiken te kregen en vondt dat de zwartepunkt altijd op de klantenservice gelegd was. Het is natuurlijk altijd zo, dat je niet iederen tevreden kunt maken. Het is wel jammer dat jullie zo respectlose dinge posten....

li
door lizacoomans - Jun 15, 2012 om 16:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Michelle,

Ik ben Liza Coomans en ik werk voor Casamundo.nl. Je kunt bij Casamundo met een gerust hart je vakantie boeken. Ik wil je graag uitleggen waarom.

Casamundo is niet aangesloten bij ANVR en SGR, omdat wij op onze website geen eigen vakantieaccommodaties aanbieden, maar die van onze gerenommeerde partners en streng geselecteerde privé-aanbieders. Wanneer je boekt via Casamundo, zijn wij jouw tussenpersoon. Wij bieden jou de garantie van hoge kwaliteit vakantiehuizen en van een correct afhandeling van je boeking en betaling. Als tussenpersoon zijn wij aangesloten bij de TÜV Saarland. De TÜV biedt vergelijkbare zekerheden als de Nederlandse Thuiswinkel organisatie. Dit betekent dat onze werkwijze jaarlijks door een externe organisatie op de juiste toepassing van relevante wet- en regelgeving en de Gedragsregels van de TÜV wordt gecontroleerd. Casamundo is ook aangesloten bij Ecommerce Europe. Je gegevens zijn op Casamundo.nl dus optimaal beschermd en je boekt altijd veilig.

Mocht je nog vragen hebben over veilig boeken op Casamundo.nl, dan kun je ons natuurlijk altijd bellen via 0800- 444 40 22 (gratis) of een mail sturen naar info@casamundo.nl.

Groet,
Liza Coomans
Casamundo.nl

vladja
door vladja - Jun 15, 2012 om 16:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Deze vakantie is al lang voorbij. Vraag 08.10.2010

Reclame maken voor je eigen tent is verboden.

ar
door arnoud1 - Aug 7, 2013 om 20:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Of je hier wilt boeken moet je natuurlijk zelf bepalen, maar misschien dat je wat aan mijn ervaring hebt.

Ik heb zomer 2012 een bezoek gebracht aan de (Nederlandse) website van CasaMundo. Ik zocht last minute een huisje in Italie en ik vond een leuk apartement via de site. De prijs was goed dus wilde ik wel boeken via de site. Terwijl ik dacht dat ik nog in het reserveringsproces en probeerde uit te vinden of het in de door mij gewenste periode beschikbaar was kreeg ik ineens een melding dat ik geboekt had. Ik had nog geen creditkaart of dergelijke hoeven in te vullen en wist ook nog niet of het wel vrij was.

Vrijwel onmiddelijk kreeg ik een e-mail met de bevestiging en de mededeling dat ik binnen 14 dagen te horen zou krijgen of het ook echt beschikbaar was. Daar had ik natuurlijk niets aan, het ging tenslotte om een last minute. Ik wilde best boeken maar dan ook zeker weten dat het vrij was. Ik heb daarom direct contact gezocht en uiteindelijk iemand te spreken gekregen. Die kon mij niets vertellen over beschikbaarheid en we kwamen overeen de boeking te annuleren.

Wat schetst mijn verbazing als ik de volgende dag de factuur krijg. Niet van Casamundo maar van InterHoliday AG. Daar heb ik natuurlijk bezwaar tegen gemaakt. Intussen zijn we een half jaar verder en dit is de stand van zaken:
- Na veel mailen en dreigbrieven (in het Duits) van InterHoliday AG kwam er uiteindelijk een schikkingsvoorstel per brief . Of ik in plaats van 475 euro 69 euro wilde betalen om het af te handelen.
- Uiteindelijk heb ik dat schikkingsvoorstel maar betaald, onder protest weliswaar.
- Weer een paar maanden verder krijg ik nu een duits incassobureau achter mij aan, of ik alsnog de hele som wil betalen.

Kortom, mijn advies: pas heel erg op met deze partij. Ze houden zich niet aan de regels die gelden voor online kopen en geven je een hoop overlast. Er zijn genoeg andere bonafide websites die jou gewoon een leuke vakantie willen bezorgen en die aangesloten zijn bij de branche-organisaties die garant staan voor een goed service.

Ik heb enorm veel spijt dat ik ooit de website van Casamuno heb bezocht!

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 20:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb je dat schikkingsvoorstel nog?

ar
door arnoud1 - Aug 7, 2013 om 20:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vast wel, moet ik even opzoeken. Hoezo?

=zoekster schreef op woensdag 7 aug 2013, 20:15: Heb je dat schikkingsvoorstel nog?

zoekster
door zoekster - Aug 7, 2013 om 20:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Omdat het kan zijn dat er een spelletje met je wordt gespeeld. Als je eenmaal iets van een bedrag betaalt, kan daaruit worden afgeleid dat je instemt met de vordering. Als jij dan niet kunt aantonen dat het een schikkingsbedrag was, dan zeggen zij dat het een begin van een afbetaling was. Zulke vuile spelletjes worden er gespeeld.
Dus verlies dat schikkingsvoorstel niet, maar maak er desnoods ook nog kopieën van. Het is beter om veilig te zitten.

ar
door arnoud1 - Aug 7, 2013 om 20:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, heb je gelijk in. Normaal bewaar ik al dat soort zaken maar ik zal voor de zekerheid nog even checken. Intussen overal de reviews maar eens invullen om anderen te waarschuwen voor deze praktijken. Heb intussen niet zo'n goede ervaringen met duitse aanbieders...

@v
door @vandermeij - Jan 21, 2015 om 18:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hier mijn soortgelijke ervaring met ATRAVEO

1 Huurder Telefoon
Vraag: Is er een aanlegplaats in het water direct grenzend aan tuin van het huis ?

2 Verhuurder (contact pers. 1) Telefoon
Antwoord: Voordat wij hier antwoord op kunnen geven, moet u eerst even boeken, onder voorbehoud van uw vraag/wens, mocht er niet kunnen worden voldaan aan uw voorwaarde (punt 1) dan kunt u altijd kosteloos annuleren.

3 Huurder Internet
Boeking gedaan op advies van met vermelding van: Onder voorbehoud van (aanlegplaats direct grenzend aan tuin)

4 Verhuurder (contact pers. 2)
Email Boekingsbevestiging echter zonder vermelding: Onder voorbehoud van (aanlegplaats direct grenzend aan tuin)

5 Verhuurder (contact pers. 3) Email
Vraag: Wat zijn de afmetingen van de boot?

6 Huurder Email
Antwoord: (afmetingen)

7 Verhuurder (contact pers. 3) Email
Antwoord op vraag onder punt 1: Boot kan bij het huis op het weiland worden geparkeerd.

8 Huurder Email
Vraag: (herhaling van oorspronkelijke vraag onder punt 1)

9 Huurder Telefoon
Wanneer er idd geen ligplaats direct aan het huis mogelijk is ), kan dus niet worden voldaan aan de boekings voorwaarde (punt 1) welke wij hebben aangegeven bij de boeking, omdat we er inmiddels geen vertrouwen meer in hebben het volgende:
wanneer u niet voor 12u vandaag een positieve bevestiging heeft dat u kunt voldoen aan onze voorwaarde willen we deze de boeking kostenloos annuleren (zoals aangegeven, zie punt 2.)

10 Verhuurder (contact pers. 4) Telefoon
Wij gaan het uitzoeken

11 Verhuurder (contact pers. 4) Email
Antwoord: Volgens de aanbieder (3e partij) is er geen ligplaats direct aan het huis mogelijk.
Een ligplaats is evt wel te huren in de buurt van het huis maar de preciese locatie van deze alternatieve ligplaatsen in de buurt kan pas over 2/3 dagen worden aangegeven.

12 Huurder Email
Bij deze annuleren wij de woning per direct (kosteloos) omdat

13 Verhuurder (contact pers. 5) Email
Antwoord: Volgens aanbieder kan de boot dichtbij huis afgemeerd worden.

14 Huurder Email
Voor de 3e x: Wij annuleren de woning per direct (kostenloos) omdat steeds niet kon worden voldaan aan de boekingsvoorwaarde en er hierdoor geen vertrouwen meer is (punt 1)

15 Verhuurder (contact pers. 6) Email
Aanbieder had tijd nodig om de eigenaar te spreken – Boot kan (nu ineens) wel direct aan het huis afgemeerd worden, dus de boeking kan niet kosteloos worden geannuleerd. (Komt niet overeen met eerder gecommuniceerde (punt 7) en later (punt 11 en 13)

16 Huurder Email
Boeking is nietig omdat er tot 3x aan toe definitief is aangegeven dat er niet kan worden voldaan aan de boekingsvoorwaarde van een ligplaats direct aan het huis maar dat er wel eventueel binnen 2/3 dagen kan worden aangegeven of en waar dat wel mogelijk is in de buurt van het huis. (, punt 11)

17 Verhuurder (contact pers. 7) Email
Boeking is 13/1 bevestigd – er is niet definitief aangegeven dat er niet kan worden voldaan aan de voorwaarde – annulering niet bevestigd door atraveo of aanbieder – dus annulering kosten a 30% conform de voorwaarden.