ed
door edwindeb Mar 14, 2018 om 12:37
Vakantie & reizen

Bijbetalen voor bagage

Net met WOWair via IJsland naar de VS gevlogen voor een scherpe prijs. Ticket via Cheaptickets aangeschaft. Echter, bij inchecken blijkt dat je 55 euro per vlucht voor je handbagage moet bijbetalen, omdat het een rolkoffertje is. Ik dacht dat handbagage altijd handbagage was (mits het aan de afmetingen voldoet) maar klaarblijkelijk heeft WOWair een nieuwe manier gevonden om haar klanten geld uit de zak te kloppen... Kan ik hier bezwaar tegen maken? Cheaptickets zegt dat ik de voorwaarden maar beter had moeten lezen, want het is me in de kleine lettertje verteld...

8998 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2018 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien mag u dan even van Cheaptickets een leesbrilletje lenen.

Maar ja, voor een appel en een ei naar Amerika, dan kost die bagage een citroen,

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2018 om 12:44
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Cheaptickets heeft gelijk. Trouwens, alle prijsvechters hanteren deze regels. Bij b.v. de KLM was uw rolkoffertje "gratis" meegegaan, nou ja, verdisconteerd in de ticketprijs.

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2018 om 12:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo klein zijn die letters niet hoor. Bovendien kun je ze vergroten.

boppe1943
door boppe1943 - Mar 14, 2018 om 12:57
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Van de site van WOWair: (en inderdaad, zo klein zijn die letters niet).

Heb je een koffer, of volstaat handbagage?

taskaEr is slechts één persoonlijk voorwerp (max. 42x32x25 cm) inbegrepen in de WOW air-tarieven, maar je kunt een aanvullende bagagetoeslag kopen voor één stuks handbagage, je koffers of andere spullen. We adviseren je om de bagagetoeslag te kopen op het moment van reserveren of online ten minste 24 uur vóór vertrek. Na het online inchecken kun je je bagagetoeslag kopen tot uiterlijk 1 uur vóór de geplande vertrektijd van de vlucht. De goedkoopste optie is altijd om online bagagevrijstelling te kopen, tegelijkertijd met je initiële boeking.

anduril
door anduril Mar 16, 2018 om 13:04
167 Antwoorden / 1 Vragen

Hier wordt niets gezegd over rolkoffers.  Als dit de bedoelde voorwaarden zijn en het rolkoffertje binnen de afmetingen valt, dan is een toeslag niet terecht. Op de website wordt verschil gemaakt tussen "persoonlijk voorwerp" met de hier genoemde afmetingen enerzijds en "handbagage" met afwijkende afmetingen anderzijds. Een 'persoonlijk voorwerp' is kosteloos en 'handbagage' is betalend. De hier gebezigde voorwaarde is verwarrend, want haalt beide begrippen door elkaar.

tot15karakters
door tot15karakters Mar 16, 2018 om 23:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De maten van handbagage zijn per maatschappij verschillend,  een cm teveel is soms betalen en bij andere gratis.....
Ik lees niets over wielen, maar met wielen erbij moet je binnen deze wel erg  krappe maten blijven.

Een speciale jas met extra veel binnen en buitenzakken valt er altijd buiten... maar of je een lange jas met extra opberg ruimte wil...
Word erg zwaar maar  er kan veel in.

jo
door jorisw - Mar 14, 2018 om 13:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind dit wel een goede ontwikkeling. De hoeveelheid "handbagage" ging uit de klauwen lopen. Sommige mensen gingen met 3 stuks handbagage aan boord (rolkoffertje, laptoptas, handtas) en soms nog met tassen met tax-free boodschappen. Sinds de regels zijn aangescherpt kan je tenminste gewoon je spullen weer kwijt in een vliegtuig.

pe
door pebk Mar 14, 2018 om 16:59
581 Antwoorden / 0 Vragen

Maatschappijen als Transavia sturen daar juist op aan. Ruim-bagage moest je (iig twee jaar terug) voor bijbetalen, terwijl ze grote handbagage toestonden.

Bj
door BjS - Mar 14, 2018 om 13:02
13 Antwoorden / Vragen

Heeft tot zover iets met de wieltjes te maken dat de wieltjes vermoedelijk buiten de maten van de maximale maten van de handbagage kwamen. WOWair geeft hier aan: "Per gast, per vluchtonderdeel. Eén stuk per gast. Afmetingen: 56 x 45 x 25 cm (12 kg) inclusief wieltjes en handgrepen." Ofwel: is het koffertje zelf 56CM en steken daar dan nog vier wieltjes onderuit? Dan zult u moeten bijbetalen.

Of dacht u dat u gratis handbagage mee mocht nemen? Dan heeft u inderdaad niet goed gelezen, handbagage moet je (zoals bij veel maatschappijen) tegenwoordig voor betalen. De tarieven staan op de website en online was u hier ongeveer de helft voor het koffertje kwijt dan bij de incheckbalie. Dan dus de volgende keer beter lezen...

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2018 om 15:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En..... cheaptickets heeft gelijk.
Voor bijna niets een dergelijke vlucht en dan klagen over 55 euro?
Dat werkt bij de meeste maatschappijen zo, anders kan het nog minder uit. Er gaan nogal wat van die goedkope(re) maatschappijen failliet.
Als u het niet apart moet betalen, zit het in de vliegprijs.

marita5
door marita5 - Mar 14, 2018 om 16:04
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo EdWinder ,

Lees ook dit , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/ruimbagage-tot-wel-60-procent-duurder

newmikey
door newmikey - Mar 14, 2018 om 16:05
830 Antwoorden / 0 Vragen

Met de andere reageerders eens, Cheaptickets heeft helemaal gelijk en het is mooi als we van die plaag van rolkoffers als handbagage verlost gaan worden. Er breken tegenwoordig zowat opstandjes uit aan boord omdat er zoveel meegesleept wordt - ik betaal altijd vooraf om mijn minikoffertje als ruimnagage te kunnen inchecken want ik heb geen zin in dat geruzie aan boord.

Bj
door BjS Mar 16, 2018 om 12:53
13 Antwoorden / Vragen

Nou, ik moet zeggen dat ik ook altijd zo'n rolkoffertje mee neem, maar het idee van sommige prijsvechters zoals Ryanair en WizzAir om die rolkoffertjes voortaan bij de gate te verzamelen en alsnog in het ruim te laten vervoeren sta ik ook helemaal achter. En als daar een kleine vergoeding tegenover zou staan zou ik daar ook helemaal geen problemen mee hebben, we vliegen voor een achterlijk laag bedrag (als je op het goede moment boekt) en dan kan daar best iets bij voor de service, want er zijn toch weer medewerkers mee bezig. Bij Ryanair mag je tegenwoordig zelfs GRATIS twee handbagage mee nemen, een kleine en een grote (bijvoorbeeld rolkoffer), moet er inderdaad niet aan denken dat IEDEREEN die twee handbagage's mee zou nemen in de cabine...

bo
door bornsol Mar 16, 2018 om 13:32
133 Antwoorden / 35 Vragen

ENKEL EEN HAND/ SCHOUDER-TAS AAN BOORD,HEERLIJK GEEN OPSTOPPINGEN IN HET GANG-PAD MEER

bo
door bornsol - Mar 16, 2018 om 13:05
133 Antwoorden / 35 Vragen

Wacht maar af,volgend jaar moet je in het Vliegtuig ook gaan betalen als je naar de WC moet. JA LACH ER MAAR OM

me
door mein33 Mar 16, 2018 om 14:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als je tijdens de vlucht niet 'geweest' bent krijg je "korting" op de apart te betalen consumpties. ;-))

ja
door jaapsplit Mar 16, 2018 om 17:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Net als bij de Hema, bonnetje van de toilet inleveren voor korting op de consumptie

diumenge
door diumenge Mar 16, 2018 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gaat niet gebeuren, maar stel dat het wel zo is en je ticket is ook navenant goedkoper dan zie ik het probleem niet.

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2018 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men kan ook op de fiets naar de Veluwe gaan kamperen.  Je vliegt verdikkeme voordeliger naar Spanje dan bij wijze van spreken met de trein naar Groningen.

me
door mein33 Mar 16, 2018 om 17:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Men kan ook op de fiets naar de Veluwe gaan kamperen

Liever niet, het is hier al druk genoeg in de maanden met een R in hun naam.
Op de fietspaden is het nu al kommer en kwel, nog meer erbij, Nee, dank u wel !     ;-))

ti
door tilpend Mar 16, 2018 om 17:57
132 Antwoorden / 0 Vragen

Ryanair heeft in het verleden al meerdere malen bekeken of ze inderdaad geld gaan vragen voor toiletbezoek:

https://www.theguardian.com/money/2009/feb/27/ryanair-toilet-charge

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2018 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33. Sorry, sorry.:-))

me
door mein33 - Mar 16, 2018 om 14:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Net met WOWair gevlogen voor een scherpe prijs.  Cheaptickets zegt dat ik de voorwaarden maar beter had moeten lezen, want het is me in de kleine lettertje verteld...

Een vlucht met een scherp basistarief moet toch door de bijkomende zaken kostendekkend worden gemaakt.
En, net als vele anderen, leest ook u de spelregels niet die een 'vlucht' met zich brengt, maar staart u zich alleen maar blind op de "kale" ticketprijs.
En die kleine kleine lettertjes zijn niet voor niets zo klein, maar omdat ze zo klein zijn vragen ze wel om extra aandacht en om gelezen te worden en als je dat niet doet, dan ........ !

pe
door peentjes - Mar 16, 2018 om 19:11
421 Antwoorden / 0 Vragen

'Denken' alleen heeft in deze tijd niet zoveel zin meer. Alles van tevoren controleren is de boodschap.