MH
door MHK Sep 20, 2020 om 12:31
Vakantie & reizen

Boeking bij website sturen me door voor afhandeling met lokale organisatie?

Ik heb een vakantie (losse accomodatie) geboekt bij www.holidu.nl.
Nu is onze reis afgelopen mei niet door gegaan (zoals ik natuurlijk niet de enige ben door Corona ;)).
Wij hebben geprobeerd om onze boeking te annuleren en kosten terug betaald te krijgen, helaas is dit geen optie. En krijgen wij een voucher. Het volledige vakantiebedrag is betaald van circa 2.500 euro en daar hebben we nu een voucher voor gekregen.
Nu proberen wij om de vakantie om te boeken naar een alternatieve datum, dit kan niet, want betreffende accomodatie is dan niet beschikbaar - alternatieve accomodaties kan wel, maar helaas kan Holidu ons daarbij niet helpen en verwijst ons naar Seashell.

Seashell is degene aan wie we ook de betaling hebben gedaan (rechtstreeks), maar via de website Holidu hebben we de boeking gedaan.

Voor mij is het onduidelijk wie hier nu mijn aanspreekpunt moet zijn om mij te helpen bij een oplossing. Is dit Holidu, bij wie we op de website de boeking hebben gedaan, of is dit seashell, aan degene die we betaald hebben?

2449 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 20, 2020 om 13:47
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mhk ,

Informatie over Covid-19 / Coronavirus

Als zoekmachine organiseren wij boekingen met aanbieders van vakantiewoningen zoals Novasol, Belvilla en Interhome. Wanneer u niet kunt reizen vanwege Corona-beperkingen, zal de aanbieder van het door u geboekte vakantiehuis u meestal een gratis omboeking aanbieden. Stuur de omboekings- of annuleringsaanvraag rechtstreeks naar de in de boekingsbevestiging vermelde aanbieder van het vakantiehuis. De omboekings- of annuleringsvoorwaarden van de aanbieder van het vakantiehuis zijn van toepassing

Lees hier de voorwaarden vam Holidu , klik op de rode regel .

https://www.holidu.nl/gtc

rj
door rjw - Sep 20, 2020 om 22:54
3249 Antwoorden / 5 Vragen

Het klinkt alsof Holidu een marktplaats voor accomodaties is. Je zoekt via Holidu, maar doet zaken met de accomodatie. In dat geval moet je het in inderdaad met de accomodatie regelen.

Ho
door Holidu - Sep 21, 2020 om 11:52
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen,

Wat jammer dat ook uw reis geen doorgang heeft kunnen vinden in verband met het Corona-virus, en wat vervelend dat het niet duidelijk is wie uw aanspreekpunt is in deze situatie.

Holidu is een online zoekmachine voor vakantiewoningen en toont het aanbod van verschillende aanbieders.
Reserveringen die via onze website worden gemaakt, worden rechtstreeks naar de beheerder van de gehuurde woning gestuurd.

Deze reserveringen worden dus gemaakt onder de algemene voorwaarden van de aanbieder, en ook de annuleringsvoorwaarden van de aanbieder zijn van toepassing.
In uw geval is de aanbieder Seashell. Seashell helpt u graag verder met het aanpassen van uw boeking.

Om uw privacy betreffende de boeking te waarborgen, kunt u ons een nieuw bericht sturen via service@holidu.com wanneer u nog verdere vragen heeft.
Wij helpen u uiteraard graag verder!

Met vriendelijke groet,
Uw Holidu Team

MH
door MHK - Sep 27, 2020 om 14:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw reactie.
Ik heb een week geleden een mail verzonden naar de betreffende organisatie (seashell). Na 3 dagen nog geen reactie of bevesting van ontvangst van de mail gehad dus een friendly reminder gestuurd. Tot op heden nog niets ontvangen.
Hoe kijkt u dan naar de rol die Holidu hierin speelt?
Alvast heel erg bedankt voor uw reactie.
Mvg, Mari-Helène Kooi