ca
door caat07 Aug 12, 2018 om 21:39
Vakantie & reizen

Booking.com annuleert 2 (!) maal, geen vergoeding schade. wat kan ik doen?

In april 2018 via Booking.com huis in Portugal geboekt. Een huis met zwembad.


1. Ik was al in Portugal op andere lokatie, toen Booking.com een mail stuurde: huis gecanceld.


 


2. Ik heb daarna verschillende mensen aan de telefoon gesproken. Slecht telefonisch bereik in Zambujeira do Mar, waar ik zat, dus kostte me veel gedoe en heel veel tijd.


 


3. Samen met een van de medewerkers nieuwe locatie gevonden. Geboekt, betaald. Inmiddels een slordige 3500 euro kwijt aan boeking 1 en boeking 2.


 


4. Drie uur later: ook dit huis wordt door Booking.com gecanceld.


 


5. Inmiddels weer bellen, overleggen, in de wacht staan, zoeken op internet naar een alternatief, nog eens bellen, in de wacht staan, enzovoort.


 


6. Accommodaties die worden voorgesteld als alternatief zijn bij lange na niet wat de oorspronkelijk geboekte accommodatie was. (onder andere een Hostel met stapelbedden op een slaapzaal!!). 


 


7. Na 3 dagen hiermee bezig te zijn geweest, terwijl ik op vakantie ben, groeit mijn stress. Het is augustus, het zal alleen maar lastiger worden.


 


8. Na overleg: Zelf iets geboekt via Airbnb. Voor hetzelfde bedrag als het laatst voorgestelde alternatief: 1700 euro. Geen zwembad, helaas. Wel een net huis.


 


9. Ik heb Booking.com gebeld, gemaild, gebeld, gemaild en gevraagd om een refund. Krijg te horen dat de refund ter grootte van 223 euro wordt aangeboden. Terwijl de nieuwe locatie 720 euro duurder is. 


 


9. Na dit contact vele malen gebeld, gemaild, via Facebook contact gelegd en de klachtenservice bericht. Booking reageert niet. Geen reactie op mails. Geen reactie op telefoontjes. Geen reactie op klacht. 


 


10. Ik krijg gewoon telkens weer hetzelfde vieze, ongezellige huis voorgeschoteld als alternatief. Er wordt zelfs gezegd dat het voorgestelde huis aan mijn eisen voldoet (met andere woorden, zeur niet zo).


 


11. Resume: 4 dagen gedoe en stress. Twee maal accommodatie afgezegd. Alternatieven waren beneden de maat. Klap op de vuurpijl: ik krijg 223 euro refund. In plaats van de 720 euro die het mij extra heeft gekost. Een tegemoetkoming voor de 4 dagen stress, gezoek, gebel en gewacht is er ook niet.

Wat kan ik doen?

5005 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Aug 12, 2018 om 22:27
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Caat07 , 

Wat kan ik doen?

Belangrijke informatie

We raden u aan om uw klachten eerst te delen met onze Klantenservice. Als het probleem niet kan worden opgelost, kunt u uw klacht uploaden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit platform voor online oplossing van geschillen kunt u vinden op http://ec.europa.eu/odr , klik op de rode regel .

Bron : secure.booking.com

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

panter22
door panter22 - Aug 13, 2018 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen
0

Booking.com bemiddelt tussen jou en de eigenaar van de accomodatie.
De eigenaar moet jouw schade betalen.
Was dat alternatieve vieze huis  €223 duurder?
Dan zul je dat bedrag van de eigenaar als schade terugkrijgen. En natuurlijk krijg je je reservering terug.
Je hebt een duurdere oplossing gevonden buiten Booking om. Het meerdere zul je zelf moeten bijbetalen.
Als je het er niet mee eens bent, dan zul je met de eigenaar van de afgezegde accomodatie contact moeten zoeken.
Denk je dat die jou €500 gaat betalen?

Marko Jablan
door Marko Jablan - Sep 4, 2018 om 20:19
17 Antwoorden / 1 Vragen
0

Voor een refund moet je volhouden bij Booking, kan rustig een tijd duren. Op zich heb je recht op volledige terugbetaling omdat de boekingen zijn afgezegd nadat je had geboekt en betaald, dus buiten jouw schuld. Staat ook zo in de voorwaarden, maar terugbetalingen duren lang omdat hiervoor verschillende managers hun goedkeuring moeten geven.

Als jij via Airbnb 1700 euro hebt betaald voor een vakantiehuis, heb je minstens 225 en waarschijnlijk 450 euro teveel betaald. Oorzaak: de servicekosten.

Als je een vakantiehuis wilt boeken, dan moet je zijn op sites, die daar goed in zijn en alleen vakantiehuizen in het aanbod hebben.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer