Johannes de doper1
door Johannes de doper1 Feb 8, 2023 om 18:32
Vakantie & reizen

Booking.com en Agoda

Een aantal weken geleden heb ik een hotel in Londen geboekt via booking.com. In de bevestigingsmail kreeg ik te zien: 


 


"Je boeking wordt gefaciliteerd door ons partnerbedrijf. Wijzigingen van je persoonlijke gegevens en boekingsgegevens zijn niet mogelijk. Verzoeken kunnen rechtstreeks bij de accommodatie gedaan worden, maar er is geen garantie dat deze worden ingewilligd. Voor deze boeking is de klantenservice van Booking.com beschikbaar."

Nu is het geval dat ik graag de datum wil wijzigen, daarvoor heb ik contact opgenomen met de accomodatie. Die gaf aan dat de datumswijziging mogelijk is, maar dat ik daarvoor bij het partnerbedrijf (Agoda) moet zijn, omdat zij het zelf niet kunnen wijzigen.


 


Inmiddels heb ik drie keer heen en weer gebeld naar de verschillende klantenservice-centra:


- Agoda zegt: we kunnen niks doen, zonder toestemming van booking.com. (Van hen heb ik notabene de bevestingsmail). "Ik moet booking.com bellen, en hen vragen om groen licht."


- Booking.com zegt: "We kunnen niks doen want het gaat via het partnerbedrijf. Het beste is om het hotel te benaderen. Wij wisten niet eens dat Agoda het partnerbedrijf is en hebben geen procedure om dan zgn 'groenlicht' te geven aan Agoda."


- Hotel aan de telefoon: "We kunnen niks veranderen, dan moet je bij Agoda zijn."


 


En zo blijf ik in cirkels bellen.


 


Als ik probeer m'n bevestigingsnummer & pincode in te voeren bij booking.com, om via bericht nogmaals contact te leggen, krijg ik te zien "we kunnen geen boeking vinden die overeenkomt." (Terwijl ik die per mail copy-paste en bij telefonisch contact de boeking is gevonden).


 


Is er een weg uit deze vicieuze cirkel? Ik ben me ervan bewust dat ik non-flexible heb geboekt, maar aangezien het hotel zelf notabene aangeeft dat een datumswijziging mogelijk is, zou dat toch moeten kunnen? (En dit notabene aangegeven is in de bevestigingsmail van booking.com "verzoek kan rechtstreeks bij accomodatie worden gedaan").


 


En tot slot, wat is dit überhaupt voor vreemd gedoe dat je bij booking.com boekt, en de boeking dan zonder medeweten via een partnerbedrijf wordt gedaan?

1737 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 8, 2023 om 19:02
2039 Antwoorden / Vragen
0

Als ik dat zo lees dan denk ik dat het inderdaad niet mogelijk is. Klassieke Catch 22.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer