Booking.com en Agoda
Een aantal weken geleden heb ik een hotel in Londen geboekt via booking.com. In de bevestigingsmail kreeg ik te zien:
"Je boeking wordt gefaciliteerd door ons partnerbedrijf. Wijzigingen van je persoonlijke gegevens en boekingsgegevens zijn niet mogelijk. Verzoeken kunnen rechtstreeks bij de accommodatie gedaan worden, maar er is geen garantie dat deze worden ingewilligd. Voor deze boeking is de klantenservice van Booking.com beschikbaar."
Nu is het geval dat ik graag de datum wil wijzigen, daarvoor heb ik contact opgenomen met de accomodatie. Die gaf aan dat de datumswijziging mogelijk is, maar dat ik daarvoor bij het partnerbedrijf (Agoda) moet zijn, omdat zij het zelf niet kunnen wijzigen.
Inmiddels heb ik drie keer heen en weer gebeld naar de verschillende klantenservice-centra:
- Agoda zegt: we kunnen niks doen, zonder toestemming van booking.com. (Van hen heb ik notabene de bevestingsmail). "Ik moet booking.com bellen, en hen vragen om groen licht."
- Booking.com zegt: "We kunnen niks doen want het gaat via het partnerbedrijf. Het beste is om het hotel te benaderen. Wij wisten niet eens dat Agoda het partnerbedrijf is en hebben geen procedure om dan zgn 'groenlicht' te geven aan Agoda."
- Hotel aan de telefoon: "We kunnen niks veranderen, dan moet je bij Agoda zijn."
En zo blijf ik in cirkels bellen.
Als ik probeer m'n bevestigingsnummer & pincode in te voeren bij booking.com, om via bericht nogmaals contact te leggen, krijg ik te zien "we kunnen geen boeking vinden die overeenkomt." (Terwijl ik die per mail copy-paste en bij telefonisch contact de boeking is gevonden).
Is er een weg uit deze vicieuze cirkel? Ik ben me ervan bewust dat ik non-flexible heb geboekt, maar aangezien het hotel zelf notabene aangeeft dat een datumswijziging mogelijk is, zou dat toch moeten kunnen? (En dit notabene aangegeven is in de bevestigingsmail van booking.com "verzoek kan rechtstreeks bij accomodatie worden gedaan").
En tot slot, wat is dit überhaupt voor vreemd gedoe dat je bij booking.com boekt, en de boeking dan zonder medeweten via een partnerbedrijf wordt gedaan?

Als ik dat zo lees dan denk ik dat het inderdaad niet mogelijk is. Klassieke Catch 22.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer