Borg onterecht ingehouden.
Er is een vakantie woning gehuurd voor 3 nachten.
Er is geen inspectie gedaan bij binnenkomst.
Wij zijn eerder vertrokken, hiermee was de verhuurder akkoord en telefonisch mee op de hoogte gesteld.
Wij hebben 750 euro borg betaald. Er waren al een aantal zaken stuk bij binnenkomst , doorgezakte bank, een flap die los hing onder een stoel en een gat in de kussen van de bekleding van de stoel.
Nu belde de verhuurder dat er 200 euro borg zou worden ingehouden omdat de bekleding van de stoel opnieuw moet worden gedaan door het gat wat hier inzit. De verhuurder zou een stoffeerder hebben gevraagd een offerte op te stellen. Dit hebben wij echter niet gedaan. De verhuurder heeft de controle ook pas na ons vertrek uitgevoerd. Niet in onze aanwezigheid
Wat zijn onze rechten?
Wij willen niet betalen voor iets wat een ander heeft stuk gemaakt.
Dit vakantie park is al extra voorzichtig met groepen onder de 25 jaar. Vandaar ook de belachelijk hoge borg. Wij voelen ons gebruikt in deze situatie. Er is nog een klacht bekend voor het onterecht inhouden van borg.
Wat er gelijk is ondernomen is bewijs opgevraagd voor het gat in de stof van de stoel.
Bewijs voor de offerte en bewijs van de ondertekende borg overeenkomst aangezien wij geen kopie hebben ontvangen. Heeft iemand tips wat te doen in deze zeer ontrechtte situatie?
Waarom heeft u de schade bij aankomst niet direct gemeld? Achteraf bewijzen wordt nu een beetje moeilijk
Nog nooit eerder een huis gehuurd. Dus echt geen weet van dat ze hier bij ons op terug zouden komen. Dachten dat als iets stuk is dit al bekend is en niet verwacht dat hier dus misbruik van zou worden gemaakt. Heel naïef van ons achteraf gezien.
Topantwoord
Ja, u wordt misbruikt. Maar ook heel onverstandig om niet meteen alle kapotte zaken te melden. Ook geen foto’s gemaakt?
En dan ook nog geen controle achteraf. U bent de perfecte melkkoe.
En wat is de naam van dat rotzooi park? Weet men in ieder geval waar men niet meer moet zijn.
Waterpark Zwartkruis in friesland heet het park. Er zijn wel fotos gemaakt bij aankomst maar niet van de betreffende kappote spullen helaas...
Wat is de naam van dat park?
Jammer dat u niet eerst geïnspecteerd heeft, foto's gemaakt heeft etc.
Waterpark zwartkruis in friesland.
Ja achteraf gezien ontzettend dom en naïef... hopen dat ze iets kunnen schikken..
Naar dat restant van die borg kunt u fluiten. Dit is gewoon opzet.
Ik zou uw klacht maar overal met naam en toenaam neerzetten. Facebook, Klachtenkompas, Klacht.nl en ga maar door. Dan kunnen ze misschien dat “gat” niet nog een keer claimen bij de volgende huurder.
Dat zal ik zeker doen! Bedankt voor de tip
Daarom vroeg ik ook naar de naam, dat die vooral maar overal bekend raakt wat betreft hun laakbare handelwijze.
Hallo Bibi-Vos ,
Spijtig dat u geen foto`s heeft gemaakt , bewijzen gaat nu moeilijk .
Lees ook deze ervaring :
Het vakantiepark is een grote trieste bedoening. Je denkt op een leuk park terecht te komen maar niets is minder waar. Er is niks te beleven en de omgeving is niet om aan te zien. Er staan overal elektriciteitsmasten naast het park. We hebben voor het hele weekend gehuurd maar zijn door alle teleurstellingen maar na 1 nacht weg gegaan. Tot overmaat van ramp gedroeg de eigenaar van het park zich zeer kinderachtig door ongevraagd(!) ons huis binnen te dringen om te klagen over een auto die verkeerd geparkeerd zou staan. We hebben achteraf ook de € 200,- borg niet terug gekregen omdat het meubilair niet recht zou staan Dit onderstreept nogmaals het kinderachtige gedrag van de eigenaar van dit park. Samengevat in twee woorden: Nooit meer!
Waterpark zwartkruis in friesland.
Ja achteraf gezien ontzettend dom en naïef... hopen dat ze iets kunnen schikken..
Schikken kunt u wel vergeten , dat geld bent u kwijt ..
@marita5, stond nog 1 negatieve review, 8 positief (?). En als het de Roompot was, nou, veel over gelezen, negatief dan, overal in Nederland.
@tenormin , er staan 60 revieuws , maar hoe kinderachtig en waardeloos als persoon kun je zijn , om € 200,- van de borg in te houden omdat het meubilair niet recht staat . Zegt genoeg over deze eigenaar , geldwolf .
Was dat overigens van de Roompot, dat Waterpark Zwartkruis?
Ja dat klopt.
Voor als u het nog niet heeft gedaan, nare 'firma': zoveel klachten.
https://www.klacht.nl/roompot/
Logisch dat hij daarmee akkoord gaat, dat zullen helaas meer mensen zo doen. Geeft hem de kans om dezelfde zaken tig keer in rekening te brengen. In de toekomst zowel bij aankomst als bij vertrek er op staan dat er gecontroleerd wordt.
Wij zijn eerder vertrokken, hiermee was de verhuurder akkoord
Bedankt voor de reactie! Ik zal het zo ruim mogelijk bekend maken zodat dit niet weer zal gebeuren!
We hebben een foto bij aankomst gevonden waarop het gat in de stoel te zien is! Reactie van hun kant moeten we nog afwachten!
Ben benieuwd!
Mooi, hoop dat u die louche club aan de schandpaal kunt nagelen.
Wat u had moeten doen is het huisje inspecteren en alle schade meteen vastleggen, fotograferen oid en melden.
u kunt niet aantonen dat u de schade niet heeft veroorzaakt.
Ik weet niet wat in het huurcontract stond maar bormaalgesproken staat daar in dat u de woning schadevrij gehuird heeft.
dan bent u dus gewoon de lul.
Misschien even de reacties lezen over de foto’s bij aankomst? Die louche club is al erg genoeg, hoeven er niet ook nog schuttingwoorden bij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer