Bibi_vos
door Bibi_vos Feb 20, 2018 om 18:24
Vakantie & reizen

Borg onterecht ingehouden.

Er is een vakantie woning gehuurd voor 3 nachten.
Er is geen inspectie gedaan bij binnenkomst.
Wij zijn eerder vertrokken, hiermee was de verhuurder akkoord en telefonisch mee op de hoogte gesteld.
Wij hebben 750 euro borg betaald. Er waren al een aantal zaken stuk bij binnenkomst , doorgezakte bank,  een flap die los hing onder een stoel en een gat in de kussen van de bekleding van de stoel.
Nu belde de verhuurder dat er 200 euro borg zou worden ingehouden omdat de bekleding van de stoel opnieuw moet worden gedaan door het gat wat hier inzit. De verhuurder zou een stoffeerder hebben gevraagd een offerte op te stellen.  Dit hebben wij echter niet gedaan.  De verhuurder heeft de controle ook pas na ons vertrek uitgevoerd.  Niet in onze aanwezigheid
Wat zijn onze rechten?
Wij willen niet betalen voor iets wat een ander heeft stuk gemaakt.
Dit vakantie park is al extra voorzichtig met groepen onder de 25 jaar. Vandaar ook de belachelijk hoge borg. Wij voelen ons gebruikt in deze situatie.  Er is nog een klacht bekend voor het onterecht inhouden van borg.
Wat er gelijk is ondernomen is bewijs opgevraagd voor het gat in de stof van de stoel.
Bewijs voor de offerte en bewijs van de ondertekende borg overeenkomst aangezien wij geen kopie hebben ontvangen. Heeft iemand tips wat te doen in deze zeer ontrechtte situatie?

4869 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 20, 2018 om 18:31
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom heeft u de schade bij aankomst niet direct gemeld? Achteraf bewijzen wordt nu een beetje moeilijk

Bibi_vos
door Bibi_vos Feb 20, 2018 om 18:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nog nooit eerder een huis gehuurd. Dus echt geen weet van dat ze hier bij ons op terug zouden komen. Dachten dat als iets stuk is dit al bekend is en niet verwacht dat hier dus misbruik van zou worden gemaakt. Heel naïef van ons achteraf gezien.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2018 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, u wordt misbruikt. Maar ook heel onverstandig om niet meteen alle kapotte zaken te melden. Ook geen foto’s gemaakt?

En dan ook nog geen controle achteraf. U bent de perfecte melkkoe.

En wat is de naam van dat rotzooi park? Weet men in ieder geval waar men niet meer moet zijn.

Bibi_vos
door Bibi_vos Feb 20, 2018 om 18:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waterpark Zwartkruis in friesland heet het park. Er zijn wel fotos gemaakt bij aankomst maar niet van de betreffende kappote spullen helaas...

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2018 om 18:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is de naam van dat park?
Jammer dat u niet eerst geïnspecteerd heeft, foto's gemaakt heeft etc.

Bibi_vos
door Bibi_vos Feb 20, 2018 om 18:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waterpark zwartkruis in friesland.
Ja achteraf gezien ontzettend dom en naïef... hopen dat ze iets kunnen schikken..

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2018 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar dat restant van die borg kunt u fluiten. Dit is gewoon opzet.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2018 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou uw klacht maar overal met naam en toenaam neerzetten. Facebook, Klachtenkompas, Klacht.nl en ga maar door. Dan kunnen ze misschien dat “gat” niet nog een keer claimen bij de volgende huurder.

Bibi_vos
door Bibi_vos Feb 20, 2018 om 21:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zal ik zeker doen! Bedankt voor de tip

aurora1
door aurora1 Feb 21, 2018 om 01:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarom vroeg ik ook naar de naam, dat die vooral maar overal bekend raakt wat betreft hun laakbare handelwijze.

marita5
door marita5 - Feb 20, 2018 om 19:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bibi-Vos ,

Spijtig dat u geen foto`s heeft gemaakt , bewijzen gaat nu moeilijk .

Lees ook deze ervaring :

Het vakantiepark is een grote trieste bedoening. Je denkt op een leuk park terecht te komen maar niets is minder waar. Er is niks te beleven en de omgeving is niet om aan te zien. Er staan overal elektriciteitsmasten naast het park. We hebben voor het hele weekend gehuurd maar zijn door alle teleurstellingen maar na 1 nacht weg gegaan. Tot overmaat van ramp gedroeg de eigenaar van het park zich zeer kinderachtig door ongevraagd(!) ons huis binnen te dringen om te klagen over een auto die verkeerd geparkeerd zou staan. We hebben achteraf ook de € 200,- borg niet terug gekregen omdat het meubilair niet recht zou staan Dit onderstreept nogmaals het kinderachtige gedrag van de eigenaar van dit park. Samengevat in twee woorden: Nooit meer!

  marita5
DOOR BIBI_VOS 20 FEB. 2018 OM 18:56
ANTWOORDEN / VRAGEN

Waterpark zwartkruis in friesland.
Ja achteraf gezien ontzettend dom en naïef... hopen dat ze iets kunnen schikken..

Schikken kunt u wel vergeten , dat geld bent u kwijt ..

tenormin
door tenormin Feb 20, 2018 om 19:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, stond nog 1 negatieve review, 8 positief (?). En als het de Roompot was, nou, veel over gelezen, negatief dan, overal in Nederland.

marita5
door marita5 Feb 20, 2018 om 20:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin ,  er staan 60 revieuws , maar hoe kinderachtig en waardeloos als persoon kun je zijn , om € 200,- van de borg in te houden omdat het meubilair niet recht staat . Zegt genoeg over deze eigenaar , geldwolf .

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2018 om 19:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Was dat overigens van de Roompot, dat Waterpark Zwartkruis?

Bibi_vos
door Bibi_vos Feb 20, 2018 om 22:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt.

tenormin
door tenormin Feb 20, 2018 om 22:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Voor als u het nog niet heeft gedaan, nare 'firma': zoveel klachten.
https://www.klacht.nl/roompot/

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2018 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Logisch dat hij daarmee akkoord gaat, dat zullen helaas meer mensen zo doen. Geeft hem de kans om dezelfde zaken tig keer in rekening te brengen. In de toekomst zowel bij aankomst als bij vertrek er op staan dat er gecontroleerd wordt.

Wij zijn eerder vertrokken, hiermee was de verhuurder akkoord

Bibi_vos
door Bibi_vos Feb 20, 2018 om 22:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie! Ik zal het zo ruim mogelijk bekend maken zodat dit niet weer zal gebeuren!

Bibi_vos
door Bibi_vos - Feb 21, 2018 om 16:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben een foto bij aankomst gevonden waarop het gat in de stoel te zien is! Reactie van hun kant moeten we nog afwachten!

Cookies
door Cookies Feb 21, 2018 om 16:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben benieuwd!

tijger1
door tijger1 Feb 21, 2018 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, hoop dat u die louche club aan de schandpaal kunt nagelen.

mo
door mof - Feb 21, 2018 om 17:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u had moeten doen is het huisje inspecteren en alle schade meteen vastleggen, fotograferen oid en melden.
u kunt niet aantonen dat u de schade niet heeft veroorzaakt.
Ik weet niet wat in het huurcontract stond maar bormaalgesproken staat daar in dat u de woning schadevrij gehuird heeft.
dan bent u dus gewoon de lul.

tijger1
door tijger1 Feb 22, 2018 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien even de reacties lezen over de foto’s bij aankomst? Die louche club is al erg genoeg, hoeven er niet ook nog schuttingwoorden bij.