Buitenlandse ziektekosten
We hebben onlangs in Kroatië ziekenhuizen moeten bezoeken voor de behandeling van een flinke beenwond. Op het moment van het afwikkelen van de factuur werkte de VGZ-app niet en waren we genoodzaakt met een credit-card te betalen. De facturen die we hebben ontvangen zijn allen in het Kroatisch. Achteraf blijkt dat je alleen kunt declareren als de factuur in het Engels, Duits, Frans, Nederlands of Spaans is. Zowel de VGZ als onze reisverzekering vergoed nu geen kosten. Nu hebben we 2 mogelijkheden: de facturen laten vertalen door een vertaalbureau of nieuwe facturen opvragen in Kroatië. We hebben nieuwe facturen opgevraagd, helaas krijgen we die niet. Het ene ziekenhuis geeft aan ze de Europese Unie behoren en het andere ziekenhuis kan alleen maar facturen in het Kroatisch uitreiken. Nu moeten we de facturen laten vertalen door een erkend vertaalbureau, dit kost circa 30-50% van de gemaakte kosten van € 1.500,-. Hoe kan ik dit nu rijmen met redelijkheid en billijkheid? Graag een goed advies.
Ik weet niet hoe u aan dat percentage van 30 tot 50 procent komt.
ik zie bijvoorbeeld hier toch een heel wat voordeliger tarief.
https://www.vertaalbureau-perfect.nl/tarieven-vertalen
Jammer dat u geen EHIC card bij u had, dan hadden zij rechtstreeks gedeclareerd.
Inderdaad heel jammer dat u de EHIC card niet bij zich had. Als u het bij een vertaalbureau heel kort en bondig houd kom ik op €50,00, iets minder bondig €100,00. Toch waard voor €1.500,00 betaling.
Hallo Jan Roijackers ,
Op het moment van het afwikkelen van de factuur werkte de VGZ-app niet en waren we genoodzaakt met een credit-card te betalen.
Als u de zorgpas van VGZ had meegenomen , had u deze kunnen laten zien , de achterkant van deze zorgpas is tevens de ECHIC card .
U had ook de alarmcentrale kunnen bellen , lees hier , klik op de rode regel .
https://www.vgz.nl/vergoedingen/buitenland
Mogelijk heeft u gelet op uw ervaring met VGZ tot nu toe mogelijk iets aan : http://www.skgz.nl of wel de mogelijkheid om de geschillencommissie zioektekosten te benaderen.
De bepaling van VGZ geldt ook bij andere zorgverzekeraars. Jammer zorgpas niet laten zien of vergeten mee te nemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer