EC
door ECossee Nov 5, 2018 om 19:47
Vakantie & reizen

Cadeaubon D-Reizen

Hierbij het volgende. Voor mijn verjaardag heb ik van mijn vriendinnen een cadeaubon t.w.v. € 140 van Dreizen gekregen. Nu wilde ik deze gaan verzilveren, dus had ik vliegtickets uitgezocht, maar ik kon deze niet online boeken dus ben ik naar het reisbureau gegaan. Nu bleken dezelfde tickets € 75 duurder te zijn dan ze via de D-reizen site online waren. Waarschijnlijk erg naief van mij, maar ik had geen erg in de extra kosten die het reisbureau vraagt voor de boeking. Ik boek namelijk altijd online. Nu kan ik de cadeaubon niet online inwisselen dus ben ik ten alle tijden € 75 extra kwijt voor deze tickets. Nu blijkt dat in de voorwaarden staat vermeld dat de cadeaubon niet online in te wisselen is, maar dat is bij de aankoop niet aan mijn vriendinnen doorgegeven. Kan dit zomaar dat je een cadeaubon koopt waar voorwaarden aan verbonden zijn? Het is tenslotte toch wettig betaalmiddel of zie ik dit verkeerd? Uiteraard heb ik al contact met D-reizen opgenomen maar zij blijven bij hun standpunt.

5234 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2018 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee een cadeaubon is geen wettig betaalmiddel. U kunt met die bon van D-reizen echt uw belasting of energie niet betalen.

Jammer dat uw vriendinnen de voorwaarden niet hebben gelezen.

Ook jammer dat mensen nog steeds allerlei verschillende cadeaubonnen met (lastige) voorwaarden blijven kopen, terwijl je simpel de allerbeste cadeaubon uit een pinautomaat trekt. Overal geldig, zelfs in veel buitenlanden, bij elk reisbureau en bij elke winkel. En ze blijven jaren en jaren en jaren geldig,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2018 om 20:20
16827 Antwoorden / 202 Vragen

ook: helaas is een cadeaubon geen wettig betaalmiddel maar zoals de naam al zegt: een cadeau van iemand om bij te dragen bij een aankoop. Daarbij zijn ook normaliter voorwaarden verbonden aan cadeaubonnen.
Maar het is m.i. wel een beetje merkwaardig dat een reis, geboekt bij D-Reizen online € 75,00 goedkoper zou zijn dan bij boeken in een D-0Reizen winkel.
De vraag is daarom: hoe kan het dat u niet online kon boeken?

M.b.t. het niet on-line kunnen inwisselen bedoelt u lijkt mij: geld terug maar als dat zo is heeft u ongelijk. U kunt er een reis mee (deels) betalen, on-line of in een reiswinkel van D-Reizen.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Nov 5, 2018 om 20:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, aan elke cadeaubon zijn voorwaarden verbonden en ja, dat zie je verkeerd.

Op deze pagina (klik) staat ook dat de bon niet online te besteden is.

EC
door ECossee - Nov 6, 2018 om 10:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een wettig betaalmiddel verkeerd toegepast. Ik bedoel eigenlijk dat het een waardemiddel is en dat het waard is wat je ervoor hebt betaald, dus dat je er mee kan betalen bij het bedrijf waar je het heb gekocht.

Dat ik niet online met de cadeaukaart een reis kan boeken is omdat je met de kaart niet online kan betalen. Dit kan alleen bij het reisbureau. Bij het reisbureau vragen ze extra kosten om deze boeking voor je te maken, vandaar die extra kosten van € 75. En die extra kosten voor dezelfde reis bij hetzelfde bureau stuit mij juist tegen de borst.

Ka
door Kassagebruiker - Nov 6, 2018 om 10:35
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zou best wel fijn zijn als die kadobon een wettig betaalmiddel was, voor mij, maar niet voor de acceptant. Die zou met een berg s**t bonnen blijven zitten.

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2018 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dit zomaar dat je een cadeaubon koopt waar voorwaarden aan verbonden zijn?
Ja (zoals je gemerkt hebt).

Het is tenslotte toch wettig betaalmiddel
Nee, dat is het niet.

zie ik dit verkeerd?
Ja

ne
door neodutchio - Nov 6, 2018 om 10:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe weet u dat het niet aan uw vriendinnen kenbaar is gemaakt? Voordat ikzelf een kadobon ZOU gaan kopen, dan kijk ik eerst waar en hoe die te besteden is. Is ZOU niet niet een willekeurig reisbureau binnenstappen en blind een bon kopen.
Expres zeg ik zou, ik koop nooit bonnen. Een mooie tekening van de kinderen en een ludiek kado met daarin waardepapieren van De Nederlandsche Bank is meer waard.

aurora1
door aurora1 - Nov 6, 2018 om 11:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar u heeft toch minder betaald dan u zonder die cadeaubon betaald zou hebben? Bent u daar dan niet blij mee?

Be
door Bert Wessels - Dec 20, 2018 om 19:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

het is inderdaad vreemd dat je bij een online boeking een eventele waardebon niet in mindering kan brengen op de reissom, daar zou
D-reizen even wat aan moeten doen. want het mag niet zo zijn dat je dan doorverwezen wordt naar een D-reizen winkel waar je wel de bon kan "verzilveren"maar dat je dan wel de boekingkosten erbij moet gaan betalen, dus de waardebon van 140 euro komt dan uit op een waardebon van 65 euro, klopt dus niet

ne
door neodutchio Dec 20, 2018 om 21:03
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Tot voor kort was het hetzelfde met een VVV bon. Online bij goedkope winkels niet in te leveren, wel in de duurdere fysieke winkels. Er bestaat geen regel om D-reizen te verplichten dit anders aan te pakken. Zij mogen immers zelf de voorwaarden maken aan deze nutteloze bonnen.