Be
door Betlem May 28, 2018 om 09:52
Vakantie & reizen

Cadeaubon weekendje weg: fopspeen en geld uit de zak kloppen

Cadeaubon van 25 euro gekregen van een groepje scholieren. Dubbeltjes en kwartjes bij elkaar gelegd. Deceptie bij het proberen te innen. Organisatie rekent 5 euro per persoon per nacht aan 'reserveringskosten'. Dan blijft van die bon nog maar een bedragje van 5 euro korting over op de standaardprijs van een hotel. Bij booking.com ligt die prijs vaak al meer dan 5 euro lager.
Waarom boekingskosten (???) per persoon per nacht woprden gerekend terwijl er maar één boeking is, wist het rap door mij heen snaterende meisje van de klantenservice mij niet te melden. 'Dat staat in onze algemene voorwaarden'.
Dit riekt naar oplichting. De kinderen brengen 25 euro naar de winkel en geven mij een waardeloze bon. Kunnen jullie niet eens aandacht besteden aan dit soort malafiede organisaties? Bij wat lastiger vragen verbreekt de klantenservice de verbinding. Ik had nog graag willen weten waarom ik niet meerdere bonnen mag stapelen. Ik denk dat ik het wel weet. Twee maal waardeloos krijgt dan misschien nog iets aan waarde....

1709 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 28, 2018 om 09:55
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien nog eens via een formulier “weekendje weg” benaderen?
https://www.weekendjeweg.nl/contact.php

U kunt de redactie vragen of zij hier iets aan willen doen:
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact

tijger1
door tijger1 - May 28, 2018 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar wordt het raar gevonden om bonnen van de Nederlandsche Bank te geven in een leuke enveloppe, maar worden nog steeds liever die waardeloze cadeaubonnen aangeschaft.

edrick3
door edrick3 May 28, 2018 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, zo'n cadeaubon is niet waardeloos hoor; de waarde staat er op vermeld. ;-)

tijger1
door tijger1 May 28, 2018 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat me ook niet om de geldwaarde, maar om het systeem. Een weekendjeweg voor € 25 gaat niet, dus je moet altijd nog geld zelf uitgeven, om dat cadeautje te gelde te maken.

marita5
door marita5 - May 28, 2018 om 10:07
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Betlem ,

Waarom vragen jullie reserveringskosten ?

Onze reserveringskosten stellen ons in staat jou de beste deals en service te bieden. Ons service centre staat dag en nacht voor je klaar. Vóór, tijdens en ná je verblijf. We weten dat je als gast volop keuze hebt uit weekendje weg aanbieders. Daarom is het ons doel om je verwachtingen waar te maken én te overtreffen.

Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden ?

Om helderheid voor jou als consument te geven tonen we verplichte toeslagen bij de prijs voor een verblijf. Dit volgens de richtlijnen van Autoriteit Consument en Markt, zij ziet toe op de naleving hiervan.

We tonen variabele toeslagen als kosten per persoon per nacht bij de prijs per kamer. Het gaat hierbij om de reserveringskosten van Weekendjeweg.nl van € 4,95 pppn (maximaal € 19,80 per reservering). En dan zijn er nog de zogenaamde hotel gebonden kosten: toeristenbelasting en eventuele handlingfee van het hotel. De toeristenbelasting is een verplichte belasting en kan per gemeente verschillen.

Andere, optionele kosten, die niet direct bij de prijs van een verblijf worden getoond, zijn een annuleringsdekking of kosten i.v.m. persoonlijke wensen (extra bed, huisdier).

Lees hier veelgestelde vragen , klik op de rode regel .

https://www.weekendjeweg.nl/info.php?information=1&faq=1

edrick3
door edrick3 - May 28, 2018 om 10:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, denkfoutje.
Die reserveringskosten moet je nu eenmaal betalen.
Dat je het totaal te betalen bedrag dan kunt verminderen met het bedrag van je cadeaubon is mooi meegenomen.
Heeft dus niets met oplichting te maken!
Maar snap je probleem wel: je krijgt een cadeaubon en die 'moet' je dan wel besteden én dan komen die kosten om de hoek kijken.

panter22
door panter22 - May 28, 2018 om 12:48
6599 Antwoorden / Vragen

Zo'n kadobon is een tegemoetkoming in de kosten . Voor €25 kun je natuurlijk geen hotelkamer voor 2 nachten krijgen.
Waarom ga je niet een dagje met de trein. Straks is er weer de zomertour. Kost bijna niets. Neem een hotel voor 1 nacht en je bon is nuttig besteed.

sw
door swat1500 - May 28, 2018 om 12:49
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Het riekt helemaal niet naar oplichting .In de voorwaarden staat met welke kosten u te maken krijgt. Het zijn commerciële bedrijven met personeel dat betaald moet worden voor hun werk. Waar zou dat geld dan vandaan moeten komen?