W.
door W.Tilburgs Feb 8, 2017 om 17:25
Vakantie & reizen

Cadeaukaarten

Ik heb een nationale horeca cadeaukaart gekregen; door ziekte heb ik deze niet in kunnen wisselen (150,--); is na een jaar verlopen. Ben echt ziek geweest operatie en chemokuur. Heb al gemaild naar de nationale horecacadeaubon betreffende de kaart, zij reageren doodgewoon niet. Ik snap het niet; deze kaart is toch betaald en 150,-- is geen kattepis, waarom verlengen ze deze niet? Wat is mijn recht (of heb ik die uberhaupt?

Mw Tilburgs

6203 13 Rapporteer

getty
door getty - Feb 8, 2017 om 17:30
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens de site is het niet mogelijk het saldo te verlengen. U heeft geen recht dus helaas.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2017 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat is mijn recht (of heb ik die uberhaupt?
Helaas voor jou: geen recht.
Uit de Voorwaarden:

5.         Geldigheid van de Cadeaukaart

5.1       De Cadeaukaart is niet opnieuw oplaadbaar. Nadat het volledige Tegoed is besteed, dan wel nadat het overgebleven Saldo op de Cadeaukaart is komen te vervallen overeenkomstig artikel 5.2 van deze Algemene Voorwaarden is de Cadeaukaart niet meer bruikbaar als betaalmiddel.

5.2       Het Tegoed en/of Saldo van de Cadeaukaart is, tenzij anders vermeld, door de Koper en/of Gebruiker te gebruiken gedurende één jaar na de datum van aanschaf van de Cadeaukaart door de Koper, daarbij inbegrepen de dag van aanschaf zelf. Na deze periode vervalt de geldigheid van de Cadeaukaart en het daarop aanwezige Saldo aan NHC BV. Het op de Cadeaukaart aanwezige Saldo wordt niet aan de Koper en/of Gebruiker gerestitueerd en de Koper en/of Gebruiker kan op geen enkele manier meer aanspraak maken op het overgebleven Saldo op de Cadeaukaart.

Jammer dat je de kaart niet door een ander hebt laten gebruiken, maar ja, dat is mosterd na de (niet genoten) maaltijd.

Het is natuurlijk niet netjes dat ze niet op je mail reageren.
Zou ze -nogmaals - benaderen en een beroep op coulance doen. Wie weet.

ma t/m vrij: 09:30-12.30 en 13.00-17:00

Nationale Horeca Cadeaukaart

Asterweg 20 B2, 1031 HN Amsterdam

e info@horecacadeaukaart.nl

fa
door familyman - Feb 8, 2017 om 18:25
888 Antwoorden / 1 Vragen

Op elke kadokaart staat of een www adres waar je kan zien tot wanneer deze geldig is of een datum tot wanneer deze geldig is. Ik snap uw verveldende situatie, maar een coulance verzoek is uw enige optie, rechten heeft u niet. Maar vraag (en geef) de volgende keer van die kadobonnen van de Nederlansche Bank, euro's genaamd.

ficus
door ficus - Feb 8, 2017 om 19:46
147 Antwoorden / 2 Vragen

Hadu ook helemaal geen vriendenof kennissen die de kaartin het jaar van geledigheid wilden overnemen. Misschien alscadeau oftegen een gereduceerd tarief.

getty
door getty Feb 8, 2017 om 19:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Daar heeft to nu toch niets meer aan?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 8, 2017 om 20:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom verlengen ze deze niet?  Waarom wel? Er staat een verloopdatum op en dat is waarmee u het moet doen.
Had de kaart weggegeven of desnoods verkocht met wat verlies.
Hoe erg uw ziekte ook is het is geen excuus.

costnix
door costnix - Feb 8, 2017 om 23:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wees blij, dat u het overleeft heeft!
(Ik heb het zelf ook gehad en weet dus waarover ik praat)

ma
door marleenvanh - Feb 10, 2017 om 13:11
462 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas ben ik bang dat tenzij men 'uit coulance'  etc etc. u naar uw dinertje kunt fluiten. Dat is natuurlijk een grof schandaal. Ik koop geen kaarten/bonnen of dergelijken die niet gewoon ONBEPERKT geldig zijn en geef dat ook door aan mensen die mij iets willen geven. Dit zijn op de keper beschouwd oplichterspraktijken. Er is inderdaad BETAALD en -tot inlossing- niet(s) geleverd. De voorwaarde 'geldig tot' zou onwettig moeten zijn. Dit is iets waar Kassa, Radar, De Consumentenbond en eventuele andere consumenten organisaties zich SAMEN hard voor zouden moeten maken.

costnix
door costnix Feb 11, 2017 om 10:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al uitgebreid in Radar aandacht aan besteed.
Zelf geef ik cadeaubonnen van de DNB, die zijn zelfs in de hele Eurozone geldig en zijn (bijna) onbeperkt geldig. Zelf de exemplaren in florijnen zijn kosteloos om te wisselen in Euro exemplaren.

ha
door harryromijn - Feb 10, 2017 om 13:40
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik enkel de Euro waardebon. Is in diverse coupures verkrijgbaar, (haast) onbeperkt "houdbaar", overal in te wisselen zelfs als je het hele tegoed niet gebruikt, je krijg dan kleinere waardebonnen of zelfs in de vorm van metalen schijfjes terug, zelfs in het verre buitenland wordt het nog geaccepteerd, nog voorzien van mooie kleurtjes enz. Wordt uitgegeven door een internationale instantie in Frankfurt ( ECB)

ca
door cathy26 - Feb 11, 2017 om 09:34
1 Antwoorden / 4 Vragen

Radar heeft er al veel aan besteed:

http://radar.avrotros.nl/columns/detail/kijk-eens-kritisch-naar-je-cadeaubonnen/

marita5
door marita5 - Feb 11, 2017 om 10:48
11650 Antwoorden / 15 Vragen
ye
door yellow_36 - Jun 9, 2017 om 12:41
1 Antwoorden / Vragen

Geld dit dan niet?!?:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/cadeaubonnen/geldigheid-van-cadeaubonnen

panter22
door panter22 Jun 9, 2017 om 13:03
6599 Antwoorden / Vragen

De Nationele horeca cadeau kaart in niet bij de stichting keurmerk cadeaukaarten aangesloten en heeft haar eigen voorwaarden.

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2017 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@yellow_36:
Na 4 maanden een reactie?
En heb je de tekst van de link die je aangeeft wel goed gelezen?
Zie ook mijn eerdere reactie.

kv
door kvjapio - Jun 9, 2017 om 13:01
281 Antwoorden / Vragen

U heeft helaas geen recht op verlenging. Cadeaukaarten houden logischerwijze geen rekening met persoonlijke omstandigheden. Ze zijn anoniem en hanteren de door de uitgever vastgestelde vervaltermijn.