Ka
door Kayees Jan 13, 2018 om 22:39
Vakantie & reizen

Camping overname door europark ervaringen aub

De camping rivieara beach waar wij een vaste plek hebben is overgenomen door europark.
Binnenkort hebben wij een gesprek ivm verplaatsen van onze chalet schuur etc.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de vergoedingen.
Nou hebben wij al stageld voor 2018 betaald en mogen in principe het hele jaar de gehuurde plek bewonen.
Echter willen ze ons binnen 2 mnd verhuizen.

6075 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 13, 2018 om 23:00
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Niet in de stress gaan en ook: lees in uw contract wat al dan niet van toepassing is. Als ze u binnen 2 maanden willen verhuizen: eerst de vergoeding bekijken, want die moet er zijn. Hoewel, camping overname: is altijd wel dubieus.

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2018 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem eens contact op met de Recron, die kunnen u vast meer vertellen.

tenormin
door tenormin - Jan 13, 2018 om 23:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Recron en iets meer vertellen? Sprookjes misschien. Is net zo onbetrouwbaar als kabinet.

Ka
door Kayees Jan 15, 2018 om 23:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mag ik vragen vanwaar de achterdocht

Ka
door Kayees Jan 15, 2018 om 23:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Betreft recron

tenormin
door tenormin Jan 16, 2018 om 00:07
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Mag u best vragen. Is geen achterdocht, doch kennis van zaken. De meeste campings worden opgekocht door "grote" ondernemingen. Meestal komen de vaste klanten er kaal uit. "Mijn" camping had oh zo veel goede bedoelingen. Werd eerst Landal, toen Center Parks, daarna, maar spreek nu over 2007, toen Europark. Ben er, gelukkig op tijd, weggegaan. Geen kosten, geen baten, geen verlies. Ja, de sta-caravan. En Recron was geen optie; we hadden ons neer te leggen bij de nieuwe eigenaren, kreeg ik te horem. Achteraf, wat altijd zo is, ik ben er financieel goed uitgekomen. D.w.z. geen afvoer kosten van de caravan.

pino123
door pino123 Jan 16, 2018 om 09:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Maar nog lees ik niet waarom Recron onbetrouwbaar is, als de optie is neerleggen bij de nieuwe eigenaren, dan zal Recron daar ook niets aan kunnen veranderen.

tenormin
door tenormin Jan 16, 2018 om 10:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Omdat Recron er niet is voor de caravan eigenaar, wat zou moeten maar (bijna) altijd in het voordeel van de Camping eigenaren kiest. Het zou andersom moeten zijn maar de realiteit is nu eenmaal anders.

Ka
door Kayees Jan 23, 2018 om 00:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij krijgen een andere plek aangeboden europarcs verplaatst alles. Zijn verder vaag betreft toekomst, mag je dan verkopen of moet je de chalet eraf trekken over b.v 2 jaar.
Ik heb nooit recron voorwaarden getekend willen wel dat ik dat graag doe.
Uiteindelijk schieten de gasten erbij in en krijgen er niks voor terug.
Ze zeggen nog niet mijn jaarplaats op.

ne
door neodutchio - Jan 14, 2018 om 08:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u een vaste plek, of een gehuurde plek? Daar zit nogal verschil tussen. Op de gekochte kavels zal het lastiger worden dan op een gehuurde kavel. Het seizoen moet nog beginnen, dus er kunnen nog allerlei aanpassingen op het park gedaan worden. In deze periode is het gas en water vaak afgesloten, dus wat wilt u in de winter op een dicht park gaan doen?
Wacht eerst even af wat het voorstel van de camping is en kijk of u daar mee kan leven.

pe
door peentjes Jan 14, 2018 om 10:18
421 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat 'gehuurde plek'.

ne
door neodutchio Jan 14, 2018 om 12:29
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het verhaal begint met 'vaste plek'.

Ka
door Kayees Jan 15, 2018 om 23:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

De plek huur je het word als een vaste plek gezien voorzien van stroom en water.
Ja de chalet kan verplaatst worden (gelukkig)
Maar daar staat minimaal 12 mnd voor maar bestuur wilt in mei al klaar zijn met alles.
Heeft iemand ervaring wat voor vergoedingen bieden ze aan.
Anders hou ik mij aan het contract en zit ik dit jaar uit en verkas daarna wel.

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2018 om 00:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergoedingen? Helemaal niets.

ne
door neodutchio Jan 16, 2018 om 10:40
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U huurt een plek voor een seizoen. Dat is geen vaste plek. U heeft recht op een x aantal m2 na betaling. Als ik een campingplaats reserveer krijg ik de ene keer geen plaats toegewezen, de andere keer wel. Krijg ik wel een plaatsnummer staat er prachtig bij dat de plek nog kan wisselen. Maar welke kosten moet u maken aangezien u geld verwacht? Als de nieuwe eigenaar uw accomodatie op een andere plek zet heeft u geen kosten.

tenormin
door tenormin Jan 16, 2018 om 12:39
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Vergoedingen? Ik was al blij dat ik de hele boel kon laten staan. Daarvoor moesten de mensen hun stacaravan/chalet zelf (laten) weghalen/wegslepen.

ro
door ron503 - Jan 14, 2018 om 09:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk huurt u geen vaste plaats op de camping want u betaald voor het verblijf op die camping met alle faciliteiten die de camping biedt. Europark heeft de camping gekocht en heeft grote plannen met het terrein en de plaats waar u nu gebruik van maakt zal binnen die plannen horen met als gevolg dat u een andere plaats krijgt toegewezen. Helaas worden campings nog steeds verkocht aan grote commerciele partijen die voor de winst gaan en het liefst vaste sta plaats houders zien verdwijnen want die zijn commercieel onaantrekkelijk. De kans dat u een vergoeding voor het verhuizen naar een andere plaats krijgt acht ik klein omdat u aan uw vaste plaats geen rechten kunt ontlenen.

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2018 om 10:58
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Echter willen ze ons binnen 2 mnd verhuizen.
Ga er dan van uit dat de eigenaar de verhuizing uitvoert inclusief aansluitingen e.d. Welke kosten maakt u dan dat u er een vergoeding voor wilt hebben.
mogen in principe het hele jaar de gehuurde plek bewonen.
U huurt een plaats op de camping om daar te mogen verblijven maar dat wil niet zeggen dat dit een vaste (eigen) plaats is.
Zou dus eerst het gesprek afwachten en dan zien welke kosten eventueel voor uw rekening komen. Kunt u daar altijd over praten.

Ka
door Kayees Jan 15, 2018 om 23:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Vergoeding voor de kosten en tijd die ik straks steek in de nieuwe plek om alles weer naar wens te maken, gezien je weer opnieuw moet beginnen.
Anders zit ik mijn tijd wel uit contract is contract en regels zijn regels.

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2018 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees uw contract dan maar na, dan weet u het.

ne
door neodutchio Jan 20, 2018 om 19:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat voor kosten gaat u dan steken in de nieuwe plek? U huurt en grasveldje, geen tuintje. U mag daar de caravan opzetten en de tent, maar wat meer wilt u doen dan?

Ka
door Kayees Jan 23, 2018 om 00:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt ik huur een grasveldje, deze heb ik wanneer hun het opzeggen nog 18mnd dan zitten we in de bouwput.
Bij verhuizing doen ze alleen carvan en berging nou ben ik er niet mee eens dat ik bv ook nog een heel jaar stageld  heb betaald en dan zou ik ook nog een opnieuw aan de slag moeten om alles te betegelen.
Dus ik denk we moeten snel weg, dan mag daar ook wat tegenover staan.
Wie weet over tijdje weer verhuizen.

Ka
door Kayees Jan 23, 2018 om 01:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt ik huur een grasveldje, deze heb ik wanneer hun het opzeggen nog 18mnd dan zitten we in de bouwput.
Bij verhuizing doen ze alleen carvan en berging nou ben ik er niet mee eens dat ik bv ook nog een heel jaar stageld  heb betaald en dan zou ik ook nog een opnieuw aan de slag moeten om alles te betegelen.
Dus ik denk we moeten snel weg, dan mag daar ook wat tegenover staan.
Wie weet over tijdje weer verhuizen.

Ka
door Kayees - Jan 20, 2018 om 18:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gisteren hebben wij een gesprek gehad na het gesprek hadden wij het gevoel dat er ook echt niks concreet is afgesproken.
Ze zeggen we veplaatsen alles volgens Recron voorwaarden chalet met klompenhok veranda en blokhut.
Over bestrating is die vaag en bij schade of bv het lukt niet om de klompenhok of veranda of klompenhok over te zetten zonderschade zegt ie dat is voor jezelf.
Bij andere bewoners zegt ie er wordt bestraat en bij ons moet je zelf doen.

Ka
door Kayees - Jan 20, 2018 om 18:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Europarcs zegt de huur niet op en zegt alles te willen verplaatsen maar om concreet vast te leggen wordt er geïrriteerd gereageerd.

gerbera
door gerbera - Jan 22, 2018 om 10:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Mocht e.e.a. niet naar wens verlopen kunt u zich wenden tot de geschillencommissie.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-de-camping/stacaravan-en-uw-rechten/geschillencommissie-recreatie