Ma
door Maikel1975 Mar 30, 2020 om 14:28
Vakantie & reizen

Camping staangeld

Hi,

mijn ouders hebben een stacaravan op een camping. Het staangeld voor het hele jaar is betaald.

ivm Corona blijft de camping dicht. Tot 24/4, maar waarschijnlijk langer. Dit is hun eigen besluit en niet van de veiligheidsregio.

Kunnen mijn ouders nog een gedeelte van het staangeld terugvragen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden

2135 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2020 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zei de camping daarover toen uw ouders dat vroegen? Want vragen kan altijd natuurlijk, dat hangt niet van de reacties op dit forum af. Staat er niets over in de voorwaarden of op de website van de camping vermeld? Wat is het beleid van de regering over dergelijke situaties?

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2020 om 15:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk niet dat ze gaan terugbetalen. Maar als de camping niet dichtgaat, u schrijft een sta-caravan, dus er zit van alles in qua sanitair, kunnen ze daar verblijven, maar uiteraard met de nodige afstand van eventueel andere bezoekers. De misschien aanwezige kampwinkel e.a. zaken zullen niet beschikbaar zijn, alweer, mijn aanname. Het verschilt inderdaad veel van de werkwijze van campinghouders.

getty
door getty Mar 30, 2020 om 15:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ts geeft toch aan dat de camping sluit?

tenormin
door tenormin Mar 30, 2020 om 16:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@getty, right. Had net een ander artikel (niet op deze site) gelezen waar alles gewoon openbleef. D.w.z. toegang als je zelfredzaam was. Dus verkeerd gelezen.

me
door mein33 - Mar 30, 2020 om 15:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een stacaravan, en die staat er het hele jaar, blijft er ook staan en voor die staanplaats moet betaald worden, ongeacht of de eigenaar er wel of niet verblijft.
De situatie zoals die nu is komt vort uit overmacht en daar is deneigebaar van dencamping niet verantwoordelijk voor.

getty
door getty - Mar 30, 2020 om 15:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou het persoonlijk niet terugvragen. Als iedereen nu een beetje meedenkt met elkaar en rekening houdt met de ondernemers in deze uitzonderlijke situaties, dan kunnen er misschien wat meer overleven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2020 om 15:47
16775 Antwoorden / 202 Vragen

De camping sluit om naar ik aanneem iedere mogelijke aansprakelijkheid te voorkomen, vooral nu er al in veel veiligheidsregio's sprake is van gedwongen sluiting. Hoe dan ook mogen opebare algemene sanitaire voorzieningen niet open blijven en dat geldt ook voor de plekken waar chemische toiletten geleegd kunnen.moeten worden. Verblijf bij de huidige situatie zou dan m.i. toch problematisch zijn.
Terugvragen kan formeel middels een in gebreke stelling maar of dat iets oplevert is nog maar de vraag en bovendien geldt dan het gegeven dat indien 'iedereen' dat gaat doenook deze campingeigenaar in financiële problemen kan komen met zelfs een faillissement tot gevolg.

Waarom zouden uw ouders (en u) niet enige mate van solidariteit en steun tonen? Als gezegd, strikt formeel zou het kunnen maar of een eventuele vorderingsprocedure dan resultaat zou hebben vraag ik mij af, afgezien van de kosten die daar dan mee gepaard gaan.

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2020 om 16:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, TS, verkeerd gelezen en te laat om mijn bijdrage weg te halen. Excuses.

hutch
door hutch - Mar 30, 2020 om 17:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En hoe staat deze vraag tot uw * eerste * vraag?

Gr
door Grunn1 Mar 30, 2020 om 17:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarschijnlijk niet gelezen, zoals zo vaak wel vragen en dat niet niet weer terug reageren.

aurora1
door aurora1 Mar 30, 2020 om 18:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goed gezien.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2020 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gaat u nu Corona aangrijpen om geld terug te krijgen vanwege verandering van eigenaar? U heeft toch al eerder de vraag over teruggave staangeld gevraagd?
Dat uw moeder niet meer naar die camping wil, de caravan inmiddels verkocht is etc. is iets anders dan de smoes over het Coronavirus. Heel kwalijk om daar misbruik van te willen maken.

Voor het overige: Lees de reacties op uw eerdere vraag over geld terug willen.

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2020 om 19:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@maikel1975, Ik trek, ondanks dat ik je vraag verkeerd gelezen heb, mijn excuses in: dankzij @Hutch: nu dus een andere smoes om niet te betalen. Wat erg dat je (toen al hebt gejokt) en nu nog. Gelukkig zitten hier mensen die eerst eens terugkijken en die eerdere vraag lezen. Helaas, wat ik heel vervelend vind: niemand leest antwoorden, dus jij ook niet. Maar, het is wel fijn te lezen dat het nog steeds heel goed gaat met je moeder.

bu
door burgos - Mar 30, 2020 om 20:34
96 Antwoorden / 7 Vragen

Bedrijven verliezen tonnen.
Onbegrijpelijk dat er nog wordt gezeurd over een paar tientjes staan geld/

tenormin
door tenormin Mar 30, 2020 om 21:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Los daarvan @burgos, met "enige tientjes" sta geld ben je er niet hoor. Loopt in de duizenden €. Maar daar kiest iemand voor.