Ha
door Hans_Polko Jun 18, 2017 om 00:18
Vakantie & reizen

Cardelmar wil nieuwe boeking na wijziging vluchttijden

Al zestien jaar ga ik in de zomer naar Toscane. Vlieg dan naar Pisa met Ryanair vanaf Weeze of Eindhoven. Boek mijn huurauto altijd via CarDelMar.
Tot op heden altijd zonder problemen. Dit jaar heeft Ryanair mijn vluchtijden zes uur aangepast. Heen komen wij zes uur later aan wat ongunstig is en terug vertrekken wij zes uur later.
Ik heb CarDelMar hiervan op de hoogte gesteld en de lokale verhuurder eveneens.
CarDelMar reageerde heel kort, met de mededeling dat ik de boeking moet cancellen en een nieuwe boeking moet maken.
Dat de tarieven momenteel ongeveer 125-150 euro duurder zijn, daar wordt niet over gerept.
De lokale verhuurder wilde mij in eerste instantie vriendelijk helpen, maar hebben gezegd dat dit toch via de bemiddelaar moet.

Ik krijg nu overal nul op het rekest, kan ook niets duidelijk in de regelementen vinden CarDelMar en de verhuurder. Alleen dat ik ze op de hoogte moet stellen. Wat werkelijk mijn recht is of hoe deze zaken normaal lopen is me compleet onduidelijk. Ik kan er ook niets over vinden op deverse sites.
Kan iemand mij hierin verder helpen. Wat te doen etc. Ik heb nog zeven weken eer ik weg ga. Het voelt nu een beetje dat je dubbel gestraft wordt.
Dank alvast

3359 6 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 18, 2017 om 00:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat is er onduidelijk? U komt 6 uur later aan en vertrekt 6 uur later .
Cardelmar kan de auto in die 12 uur misschien nog wel verhuren.
Dat u opnieuw moet boeken snap ik wel maar een beetje service mag best want het kan echt wel voor dezelfde prijs.

ne
door neodutchio - Jun 18, 2017 om 01:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan aan mij liggen, maar deze vraag is al een keer eerder gestelt. Ook daar zijn reakties op gekomen. Op de een of andere vreemde manier is deze vraag niet meer te vinden.

Maar nogmaals: bij uw boeking geeft u een datum en tijdstip op. U kunt niet meer voldoen aan de bestelling die u gedaan heeft. Een medewerker van de autoverhuur gaat natuurlijk niet zitten wachten tot u komt opdagen. U zult dus opnieuw een boeking moeten maken met de tijdstippen dat u wel komt. Tja, dat deze nu duurder zijn had ook andersom kunnen zijn. Wees blij dat u gratis kunt annuleren.

Ha
door Hans_Polko Jun 18, 2017 om 13:11
Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, maar dit vind ik wel heel kort door de bocht en met een licht negatieve teneur.
Heel simpel: Je maakt van tevoren een budget voor je vakantie en gaat daarmee aan de slag. Dat daar nog allerlei zaken tussendoor kunnen komen die anders uitpakken, snap ik. Maar nu wijzigt mijn vluchttijd, waar ik niets aan kan veranderen. Dan ben ik verplicht om deze wijziging te melden bij degene via wie ik mijn auto heb verhuurd en de lokale verhuurder. Je geeft tijdens het boeken trouwens ook je vluchtnummer op, maar dit terzijde. Maar dan is de enige reactie, boeking cancellen en nieuwe boeking. Met nu dus hogere kosten. Als ik dit van tevoren weet, kan ik dit afwegen etc.
Mijn enige vraag in deze was dan ook: Hoe is dit normaal geregeld omdat ik nergens echt antwoord krijg of kan vinden + voor de toekomst iets om mee rekening te houden.

ne
door neodutchio Jun 18, 2017 om 16:54
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hier is niets kort door de bocht aan hoor, het staat in de voorwaarden waar u akkoord mee bent gegaan. U reserveert een auto op een bepaald moment en nu blijkt dat u dit moment niet kunt halen. Helaas valt het voor u nu negatief uit qua prijs, had u hier ook de vraag gesteld als het nu goedkoper was?

ha
door halex - Jun 18, 2017 om 01:48
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als er in de voorwaarden van de verhuurder staat dat u tot een bepaald moment voor de huurdatum kosteloos en tegen dezelfde prijs uw boeking kunt omzetten, dan hebt u een punt. Als dat er niet in staat, dan zit er niets anders op dan uw eerdere boeking te annuleren en een nieuwe boeking te plaatsen.
Het feit dat u in de 'regelementen' niets kunt vinden, wijst er op dat u dus geen aanspraak kunt maken op een 'wijziging voor dezelfde prijs'. Anders had u dat wel gevonden.

panter22
door panter22 - Jun 18, 2017 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is de reden waarom je de oude boeking moet annuleren en een nieuwe boeking moet maken?
Geen garantie dat de auto beschikbaar is?

13. Het niet/te laat ophalen van het voertuig

Wijzigingen, die de geplande overname van de huurauto in het gedrang kunnen brengen, zoals de verandering van aankomsttijden bij de plaats van overname bijv. door de verandering van vluchttijden, stakingen of natuurrampen etc. moeten direct aan ons en de lokale verhuurder worden doorgegeven.

Let op: Indien de huurauto niet op het overeengekomen tijdstip afgehaald wordt, kan de beschikbaarheid van de huurauto niet meer gegarandeerd worden, omdat de lokale autoverhuurder zich het recht voorbehoudt, de huurauto verder te verhuren. In dit geval bestaat geen recht op restitutie van de huursom.

U heeft recht om een door niet ophaling ontstane geringe schade of het niet optreden van een schade te bewijzen.

https://www.cardelmar.nl/service/algemene-voorwaarden.php

Ha
door Hans_Polko Jun 18, 2017 om 13:15
Antwoorden / 1 Vragen

Zie mijn vraag hierboven. Maar Ryanair heeft de vluchttijden veranderd.
Maar hetgeen u mij laat zien heb ik zelf ook gelezen, maar is nou niet bepaald een duidelijk antwoord. Zeker ook gezien de reacties die ik ook weer gehad heb van CarDelMar en de lokale verhuurder.

panter22
door panter22 Jun 18, 2017 om 16:17
6599 Antwoorden / Vragen

Een duidelijk antwoord kun je niet verwachten, omdat het niet duidelijk is.
Je zult zelf een beslissing moeten nemen wat je doet. Het risico nemen en niet annuleren met de kans dat de auto al verhuurd is en je je geld kwijt bent. Dan moet je op het vliegveld een auto zien te regelen.
Of annuleren en opnieuw boeken.
Of annuleren en bij een andere verhuurder boeken.

Kun je claimen bij je annuleringsverzekering?

Ge
door Genee - Jun 18, 2017 om 09:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat in de algemene voorwaarden van Cardelmar niets dat een nieuwe reservering nodig is.
Volgens artikel 13 moet u bij wijziging van vluchttijden Cardelmar en de lokale verhuurder informeren, wat u gedaan hebt.
Als u een nieuw contract zou moeten afsluiten waarom zou u dan toch de lokale verhuurder moet informeren over die gewijzigde vluchttijden.
Want wat moet de lokale verhuurder met die informatie van u als hij van Cardelmar toch te horen krijgt dat het bestaande contract vervalt en een nieuw contract zijn kant op komt.

jo
door jorisw Jun 18, 2017 om 09:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat inderdaad niet dat een nieuwe reservering nodig is, maar er staat wel dat de beschikbaarheid niet gegarandeerd is als je de auto op een andere tijd kunt ophalen. Effectief betekent dat dus dat, als je bij dezelfde verhuurder een auto wilt ophalen, je een nieuwe reservering moet maken (of het risico nemen dat de auto eventueel al weg is, kan ook natuurlijk).

Ge
door Genee Jun 18, 2017 om 10:11
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw Waarom dan de gewijzigde aankomstijd doorgeven aan de lokale verhuurder.
Hij weet dan toch dat je komt en hij heeft geen inkomstenverlies want het bestaande contract blijft gewoon, aleen later ophalen en eerder terugbrengen.

ha
door halex Jun 18, 2017 om 11:33
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Er staat dat de beschikbaarheid niet meer gegarandeerd is. Om die garantie wel te hebben, moet je een nieuwe boeking met de nieuwe tijd doen. En ga er maar van uit dat als TS geen nieuwe boeking doet, de auto -oh wat toevallig- net een uurtje eerder door een andere huurder is meegenomen.

jo
door jorisw Jun 18, 2017 om 11:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zo toevallig is dat ook weer niet, want auto's worden in veel gevallen bij de verhuurder afgeleverd vlak voor de tijdslots dat ze nodig zijn.

@Toonder: dat is gewoon de manier van werken die voor hun kennelijk het beste werkt. Een beetje gezond verstand maakt het leven een stuk makkelijker dan je lekker willen verschuilen achter een shitload van regeltjes.

panter22
door panter22 Jun 18, 2017 om 12:37
6599 Antwoorden / Vragen

De ,lokale verhuurder heeft eigen voorwaarden en die gelden naast de voorwaarden van Cardelmar.
Je weet niet wat daarin staat m.b.t. gewijzigde tijden.
Als de auto al verhuurd is, dan is Hans polko het hele huurbedrag kwijt.
Kan hij weer opnieuw huren en betalen.

panter22
door panter22 - Jun 18, 2017 om 09:31
6599 Antwoorden / Vragen

Van Ryanair kun je een vergoeding krijgen voor de latere vlucht.
Een deel van de schade voor de annulering van de auto wordt hiermee gecompenseerd:

In geval van een roosterwijziging zal Ryanair proberen om contact op te nemen met alle passagiers via het e-mailadres dat tijdens het boeken was opgegeven. Wij raden u echter aan om de vluchtboeking opnieuw te bevestigen voor vertrek via Mijn Boekingen op onze website.

Indien het vluchtschema van een Ryanair-vlucht aanzienlijk wordt gewijzigd (meer dan 3 uur voor of na de oorspronkelijke vertrektijd) en er geen geschikte, alternatieve vlucht voorhanden is, ontvangt u op aanvraag een reistegoed of een restitutie voor de som die u voor de gewijzigde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken.

https://www.ryanair.com/nl/nl/nuttige-informatie/Klantenservice/Veelgestelde-vragen/vluchtwijziginge-restitutie#0-11

jo
door jorisw Jun 18, 2017 om 09:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat geldt uiteraard niet als Ryanair hun dienstregeling heeft veranderd.Het wordt niet duidelijk uit de vraagstelling of het een incidentele of structurele verandering van vluchttijden is.

panter22
door panter22 Jun 18, 2017 om 10:01
6599 Antwoorden / Vragen

O nee? Waar staat dat dan?

gerbera
door gerbera Jun 18, 2017 om 12:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ontvangt u op aanvraag een reistegoed of een restitutie voor de som die u voor de gewijzigde vlucht had betaald. U kunt verder nergens aanspraak op maken.

Dit heeft alleen met de vlucht te maken indien van de vlucht geen gebruik wordt gemaakt.

panter22
door panter22 Jun 18, 2017 om 18:13
6599 Antwoorden / Vragen

Sorry, verkeerd gelezen.