Claim Transavia
Hi,
In juni werd mijn terugreis met Transavia op de ochtend van vertrek geannuleerd. Ik moest zelf terugvlucht regelen, was hun advies, in verband met drukte Service Center. Dus zelf alles gedaan. Kon pas 3 dagen later terug. Extra kosten vlucht, overnachtingen, eten en drinken, missen van werk (zzp'er). Alles verantwoord middels bonnetjes. Zou 1-3 weken duren. Na een Whatsapp-bericht van mij aan hun, bleek het 4-8 weken te duren. Na 8 weken stuur ik een Whatsapp. Krijg ik te horen dat alle claims ingediend voor 1 juli vervallen i.v.m. drukte en dat ik de claim opnieuw moet indienen. Serieus. Wie heeft dit nog meer gehad? Vind het zo'n raar verhaal. Natuurlijk weer claim ingediend, maar dat kan toch niet zomaar. Ben heel benieuwd of anderen dit ook hebben.
Topantwoord
Uw vraag op zich is gemakkelijk te beantwoorden. Als u zelf even op het i-net zoekt ziet u meerdere ervaringen.
Het lijkt mij dat men niet eenzijdig kan stellen dat een claim al zo snel zou kunnen vervallen. In ieder geval adviseer ik u op Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl en kom zo nader bij u terug.Kan ik aannemen dat u dit heeft gevold? Claimproces bij Transavia Allereerst moet je op de website van Transavia de online formulier aanvragen voor het indienen van je claim. Als je de aanvraag formulier hebt geopend, dan wordt er gevraagd om aan te geven waarom je een claim wilt indienen. Nadat je je keuze hebt aangegeven moet je een paar gegevens invullen. Ik neem aan dat u deze info ook kent: https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/flight-cancellation/ Ik sluit niet u dat het nu een kwestie is van schriftelijk vorden en/of in gebreke stellen en zie dan o.a. https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u hier een voorbeeldbrief vinden: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ waarbij ik aanneem dat men u dat ook zal adviseren en zo neen, dan verneem ik dat graag.
Bedankt voor je reactie Heremietkreeft. Ik heb inderdaad het onlineformulier ingevuld. Reeds bij de 1e indiening al. Ik heb dus al die stappen doorlopen. En ik heb de veelgestelde vragen ook gelezen. Nu moest ik een mail sturen n.a.v. het annuleren/laten vervallen van de claim. Ik denk dat ik inderdaad schriftelijk ga vorden of misschien eerst contact opnemen met het juridisch loket.
Ik zie inmiddels ook de info die @MARITA5 geeft d.d. 15 juli jl. Dat had ik ook gelezen maar was mij even ontgaan.
Op basis van die info is het zeker ook zinvol om uw opmerking/lklach te melden bij https://www.claimservice.nl/ van de Consumentenbond waar men dus actief is m.b.t. deze problematiek.
Topantwoord
Geachte Odje,
Bent u lid van de ANWB?
Zo ja neem da contact met hen op voor juridisch advies.
Ben zelf geen lid, maar mijn moeder wel. Heb inmiddels wel contact gehad met Juridisch Loket en ga die stappen doorlopen. Lijkt me nu het handigst.
Hallo Odje ,
Lees ook hier ,
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2022/transavia-gaat-klanten-opnieuw-informeren-en-compensatie-betalen
Voorbeeldbrief ,
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-claim-vertraging-vlucht/
Bedankt voor je reactie Maritas. Dat van de Consumentenbond had ik al gelezen. Helaas voor mij niet van toepassing, aangezien het een maand na mijn annulering komt. Klanten beter informeren is altijd goed, maar achteraf heb je er zo weinig aan. Ik heb inmidels ook contact opgenomen met het Juridisch Loket en ga de stappen volgen die zijn aanbieden.
Graag gedaan , suc6
Gebeurt ook niet zomaar. Het gebeurt omdat het te druk is. Er is dus een reden voor aangegeven. Of dit netjes is is een tweede. Gewoon geduldig afwachten of en zo ja hoeveel u van uw claim terugbetaald krijgt. Transavia is niet voor alle kosten verantwoordelijk te houden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer