Od
door Odje Aug 16, 2022 om 11:36
Vakantie & reizen

Claim Transavia

Hi,

In juni werd mijn terugreis met Transavia op de ochtend van vertrek geannuleerd. Ik moest zelf terugvlucht regelen, was hun advies, in verband met drukte Service Center. Dus zelf alles gedaan. Kon pas 3 dagen later terug. Extra kosten vlucht, overnachtingen, eten en drinken, missen van werk (zzp'er). Alles verantwoord middels bonnetjes. Zou 1-3 weken duren. Na een Whatsapp-bericht van mij aan hun, bleek het 4-8 weken te duren. Na 8 weken stuur ik een Whatsapp. Krijg ik te horen dat alle claims ingediend voor 1 juli vervallen i.v.m. drukte en dat ik de claim opnieuw moet indienen. Serieus. Wie heeft dit nog meer gehad? Vind het zo'n raar verhaal. Natuurlijk weer claim ingediend, maar dat kan toch niet zomaar. Ben heel benieuwd of anderen dit ook hebben.

2676 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2022 om 12:03
16772 Antwoorden / 202 Vragen
12

Uw vraag op zich is gemakkelijk te beantwoorden. Als u zelf even op het i-net zoekt ziet u meerdere ervaringen. 
Het lijkt mij dat men niet eenzijdig kan stellen dat een claim al zo snel zou kunnen vervallen. In ieder geval adviseer ik u op Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl en kom zo nader bij u terug.

Kan ik aannemen dat u dit heeft gevold? Claimproces bij Transavia Allereerst moet je op de website van Transavia de online formulier aanvragen voor het indienen van je claim. Als je de aanvraag formulier hebt geopend, dan wordt er gevraagd om aan te geven waarom je een claim wilt indienen. Nadat je je keuze hebt aangegeven moet je een paar gegevens invullen.  Ik neem aan dat u deze info ook kent: https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/flight-cancellation/  Ik sluit niet u dat het nu een kwestie is van schriftelijk vorden en/of in gebreke stellen en zie dan o.a. https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u hier een voorbeeldbrief vinden: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  waarbij ik aanneem dat men u dat ook zal adviseren en zo neen, dan verneem ik dat graag.


Od
door Odje Aug 16, 2022 om 12:16
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie Heremietkreeft. Ik heb inderdaad het onlineformulier ingevuld. Reeds bij de 1e indiening al. Ik heb dus al die stappen doorlopen. En ik heb de veelgestelde vragen ook gelezen. Nu moest ik een mail sturen n.a.v. het annuleren/laten vervallen van de claim. Ik denk dat ik inderdaad schriftelijk ga vorden of misschien eerst contact opnemen met het juridisch loket.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 16, 2022 om 12:41
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie inmiddels ook de info die @MARITA5 geeft d.d. 15 juli jl. Dat had ik ook gelezen maar was mij even ontgaan.
Op basis van die info is het zeker ook zinvol om uw opmerking/lklach te melden bij https://www.claimservice.nl/ van de Consumentenbond waar men dus actief is m.b.t. deze problematiek.

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 16, 2022 om 12:28
1746 Antwoorden / 31 Vragen
12

Geachte Odje,

Bent u lid van de ANWB?
Zo ja  neem da contact met hen op voor juridisch advies.

Od
door Odje Aug 16, 2022 om 13:40
Antwoorden / 1 Vragen

Ben zelf geen lid, maar mijn moeder wel. Heb inmiddels wel contact gehad met Juridisch Loket en ga die stappen doorlopen. Lijkt me nu het handigst.

marita5
door marita5 - Aug 16, 2022 om 12:35
11494 Antwoorden / 15 Vragen
3
Od
door Odje Aug 16, 2022 om 13:42
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie Maritas. Dat van de Consumentenbond had ik al gelezen. Helaas voor mij niet van toepassing, aangezien het een maand na mijn annulering komt. Klanten beter informeren is altijd goed, maar achteraf heb je er zo weinig aan. Ik heb inmidels ook contact opgenomen met het Juridisch Loket en ga de stappen volgen die zijn aanbieden.

marita5
door marita5 Aug 16, 2022 om 13:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

mo
door mof - Aug 17, 2022 om 11:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Gebeurt ook niet zomaar. Het gebeurt omdat het te druk is. Er is dus een reden voor aangegeven. Of dit netjes is is een tweede. Gewoon geduldig afwachten of en zo ja hoeveel u van uw claim terugbetaald krijgt. Transavia is niet voor alle kosten verantwoordelijk te houden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

HE
HEWIVALO - Mar 27, 2024 om 10:39
Huishouden & energie

Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?

Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc ... Lees meer

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer