Corendon zelfannulering
Via chat 19 maart advies gevraagd wat het zou kosten onze reis van 13 mei te annuleren wegens onze hoge leeftijd.onze aanbetaling was 501 euro en het bracht 228 euro kosten met zich mee dus kregen wij 301 teruggestort binnen 5 dagen .ze vroeg nog even onze banknr.de week erop nog steeds geen 301 euro.tor 3 keer gebeld in die week.steeds werd gezegd binnen een paar dagen en banknr.deze week weer gebeld en nu ineens nieuwe regels dat wij hier ook een voucher voor kregen terwijl wij zwart op wit een annuleringsbrief hebben dat het geld teruggestort zou worden.wij zijn woedend want volgens chat waren er deze week ineens nieuwe regels dat zelf annulering ook niet meer werd uitbetaald.tot 3 keer toe verkeerde voorlichting
. Dan hadden wij de reis toch niet zelf geannuleerd en krijg nu ineens een voucher van maar 301 euro.op klachten wordt niet gereageerd.het zou netjes van hun geweest zijn dan alsnog onze annuleringsbedragboete dan ook als voucher te geven zodat ook wij onze 501 euro als voucher wegens verkeerde antwoorden en de brief of het beloofde 301 euro.wij zijn als trouwe klant van vriendin erg teleurgesteld en klachten worden niet beantwoord
Als je hiermee naar de kantonrechter zou gaan, dan zou ik zeker het standpunt innemen dat je op 19 maart kon zien aankomen dat de reis van 13 maart niet door zou kunnen gaan. Je kan dit aanvullen door erop te wijze dat het in China drie maanden duurde voordat het virus daar een beetje onder controle was. En dat je daarom recht hebt op uitbetaling van het volledige bedrag vermeerdeerd met de wettelijke rente. Dit kan naast het verhaal over wat je geadviseerd is, dat breng je subsidiair (voor het geval het andere verhaal geen stand houdt) in. Je kan je bij de kantonrechter melden door een brief aan een deurwaarder te geven.
Kijk eens naar de data.
Om hiermee naar de kantonrechter te gaan, is wel erg opportunistisch: dat in te nemen standpunt, waarvan je doet voorkomen alsof je het je als op 19 maart realiseerde, komt nu alleen maar uit de hoge hoed, omdat de reis voor anderen die niet geannuleerd hadden, nu door Corendon alsnog geannuleerd is. Dat lijkt mij geen integere opstelling.
Recht op geld terug is er natuurlijk wel. Sowieso, maar helemaal hier, omdat zelf geannuleerd is (minus de annuleringskosten, dat wel).
De ACM is er niet heel duidelijk over bij de beschrijving van voorwaarden voor voucherregeling die zij zegt te zullen gedogen (misschien kan die duidelijkheid nog verkregen worden?), maar omdat zelf geannuleerd is, zou dat hele voucher verhaal helemaal niet van toepassing mogen zijn. Je betaalt immers ook gewoon de annuleringskosten.
Het gaat er niet om wie er heeft geannuleerd. Het gaat er ook niet om of je zelf op 19 maart je realiseerde dat de reis niet geleverd zou kunnen worden. Waar het om gaat is: kan de reisorganisator de reis van 13 mei kan worden uitgevoerd? En zo nee, of die inschatting op 19 maart gemaakt kon worden? De eerste vraag moet met nee beantwoord worden. Voor de tweede vraag kan een goed betoog worden gehouden. Dit is een integere opstelling. Dit alles natuurlijk alleen ALS TS naar de rechter wil gaan en naast zijn of haar eigen verhaal.
En ik vind het een opportunistische en allesbehalve integere opstelling. En voor dat oordeel is wel degelijk van belang wat je je zelf realiseerde of wat je zelf vond toen je besloot op 19 maart te annuleren. Een zogenaamd 'goed betoog' zal best in elkaar gestoken kunnen worden, hoe dat betoog bij de rechter tot succes gaat leiden, valt echter niet zonder meer in te zien.
1
Wanneer een
Integer ben je als je eerlijk en oprecht bent. Waarom zou je niet integer zijn als je een feit aandraagt en stelling neemt over het gevolg?
Het stanpunt dat op 19 maart al vaststond dat het onvermeidbaar was dat Corendon tekort zou gaan schieten op 13 mei en dat als gevolg daarvan de reiziger mag ontbinden is geen leugen. Het is slechts een stelling waar de rechter iets van moet vinden.
Daarnaast heb je je standpunt dat je recht hebt op je geld minus de annuleringskosten.
Ik heb nu al medelijden met de rechters. Als de coronacrisis is afgelopen krijgen we de terugbetaalcrisis.
Een voordeel voor TS, Alfatrion staat ten alle tijden garant voor winst. En mocht er toch verloren worden betaald Alfatrion het geld uit.
Zou je alleen voor jezelf willen spreken? Ik schrijf onder jouw berichten toch ook niet dat jij de abonnementen van iedereen wilt overnemen.
Als u werkelijk een brief heeft van Corendon met de toezeggiung om terug te betalen heeft u m.i wel degelijk een 'stevige poot om op te staan' enis het hoe dan ook m.i. zinvol om een ingebrekestelling te doen. Ik geefu zo een verwijzing naar een voorbeeldbrief. Houd er echter rekening mee dat als u er verder een procedure van zou maken dat voor de Rechtbank geen prioriteit zal hebben en het op zijn minst lang wachten zal worden en is er ook risico dat uiteindelijk een rechter op basis van de afweging overmacht versus billiijkheid niet de door u gewenste uitspraak zal doen. Maar woe niet vraagd wie niet krijgt: De voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Aanvullend geef ik u deze info:
Annulering corona: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorden betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dam. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer