Corona
Zorgpersoneel mag niet meer naar het buitenland reizen. Wie gaat mijn tickets vergoeden?
Hallo Npedia ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/annulering-of-omboeken-reis-bij-onrust
Lees ook hier , veelgestelde vragen ANVR ,
https://www.anvr.nl/archief/overzicht.aspx?tag=Corona-virus%20COVID19
Als u van uw werkgever niet mag, claimen bij de werkgever.
De werkgever volgt hiermee keurig de maatregelen die gisteren bekend zijn gemaakt. Dus claimen bij de werkgever lijkt me niet kunnen.
Als dit een gevolg is van een maatregel van de werkgever zou de werkgever de tickets ook zelf hebben betaald en is claimen bij de werkgever niet zinvol zoals ook @GRASPOLLEN al aangeeft. Het lijkt mij dat Ts zorgverlener is en zelf het advies om niet te reizen opvolgt en de reis niet in opdracht van de werkgever is. Dan is het een kwestie van reisverzekering of dergelijke.
U zal dan bij uw reisverzekering te rade moeten gaan. Vraag van uw werkgever een schriftelijke verklaring met daarin opgave van reden. Dit kan misschien helpen uw reisverzekering over de streep te helpen, zie de link (consumentenbond) van @marita5 welke verzekering het vergoeden.
Dit valt nooit onder de reisverzekering. Alleen eventueel onder een annuleringsverzekering.
@getty, klopt je kan het niet bij de bakker aankaarten. Anuleringsverzekering boek je meestal bij een reisverzekeraar
niet bij de bakker ,LOL
Zorgpersoneel wordt VERZOCHT/GEADVISEERD niet meer naar het buitenland te reizen. Er is geen verbod. Maar als de werkgever het verbiedt, dat kan ook, moet de werkgever de vergoeding betalen.
Er is geen verbod. Enkel advies. Je mag dus gewoon gaan. Ze kunnen je niet verbieden. Of het slim is dat ten 2e. Maar dit hoeft werkgever uiteraard niet te betalen. Wellicht annuleringsverzekering of reisverzekering informeren
Vooralsnog is het niet reizen een advies. Een dergelijk verbod op privé-reizen lijkt me in Nederland juridisch niet haalbaar, tenzij er noodwet komt met een reisverbod voor alle Nederlandes ingezetenen. Wel kan mogelijk uw verlof worden ingetrokken waardoor het praktisch gezien onmogelijk wordt om naar het buitenland te reizen (afgezien van grensgebieden met Duitsland en België).
Mocht uw werkgever gezien de omstandigheden besluiten om uw verlof in te trekken waardoor u geen gebruik kunt maken van uw geboekte vakantie, dan is uw werkgever verplicht om alle door u gemaakte kosten te vergoeden.
Blijkbaar kan het dus wel, o.a. dit bericht stond in een mail die ik vandaag ontving. Als het dus in opdracht van de werkgever is dan die maar raadlegen over de vergoeding.
Zorgbalans volgt het landelijk beleid en treft daarom in opdracht van de overheid scherpere maatregelen.
Buitenlandse reizen
Zorgmedewerkers mogen niet naar het buitenland reizen.
@npedia ,
Nog een aanvulling :
5. Mag ik mijn zorgmedewerker verbieden af te reizen naar het buitenland?
Ja, in beginsel wel. De regering adviseert zorgpersoneel niet naar het buitenland te laten afreizen. De gedachte hierachter is dat zorgpersoneel hard nodig is om de coronacrisis onder controle te krijgen. Oftewel: deze medewerker moeten in ieder geval niet ziek worden. Of met “zorgpersoneel” wordt bedoeld alleen “direct” of ook “indirect” zorgpersoneel is niet duidelijk. Het ligt voor de hand te veronderstellen dat met zorgpersoneel wordt bedoeld “al het personeel dat nodig is om goede en veilige zorg te blijven verlenen”. Indirect personeel valt daar ook onder.
6. Ben ik verplicht de schade van mijn medewerker te vergoeden bij een reisverbod?
Ja. De schade die uw medewerker lijdt doordat u hem verbiedt af te reizen naar het buitenland dient u in redelijkheid te vergoeden. Hiertoe behoren eveneens de kosten die niet worden gedekt door de annuleringsverzekering.
https://www.nysingh.nl/actueel/betekent-coronavirus-en-werknemers/
Het is mij niet duidelijk of de werkgever het in deze casus verbiedt of dat de werkgever vraagt aan ts om zich aan de actuele richtlijnen te houden.
Kan dus zijn dat ts gewoon wilde gaan en werkgever nu zegt je mag niet meer reizen. Dan is het feitelijk niet de werkgever die het verbod oplegt maar de werkgever houdt zich aan het verbod van de overheid en RIVM.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer