Corona en Airbnb code rood
Het huisje staat er en het huisje mag verhuurd worden. De verhuurder kan zich dus aan de overeenkomst houden en heeft geen reden om te gaan annuleren.
U hebt in coronatijd geboekt, dan moge het toch duidelijk zijn dat u goed moet opletten wat de mogelijkheden zijn in welke gevallen ook.
De overeenkomst die u hebt is dat de verhuurder moet leveren en u moet betalen. Beide wordt gewoon nagekomen. Annulering is dus op eigen kosten.
Het huisje mag alleen niet aan mensen uit een rood gebied verhuurd worden...
@REDFLOOR, waar staat dat u uit een code rood gebied niet mag afreizen?
Het huisje mag aan iedereen verhuurd worden.
Het huisje mag gewoon verhuurd worden aan iedereen. Voor reizigers uit rood gebied kent de Belgische overheid wel wat aanvullende maatregelen bij het inreizen. Wanneer die maatregelen in acht genomen worden, kan het huisje door de huurder uit 'rood gebied' ook gewoon gebruikt worden.
Eigenlijk is deze situatie niet anders dan bij elke andere buitenlandse vakantie zoals het er ook in 2019 en eerder er aan toe ging.
Namelijk: de verhuurder van de accommodatie is niet verantwoordelijk voor de inreis-mogelijkheden van de huurder. De huurder is zelf verantwoordelijk voor het regelen van de documenten en volgen van de procedures die nodig zijn voor het inreizen van het land van de reisbestemming. Dat is altijd zo geweest.
Het enige wat nu veranderd is, zijn de voorwaarden die de Belgische overheid stelt aan Nederlanders die naar (of door) België reizen. Dat ligt buiten de verantwoordelijkheid van de verhuurder van een accommodatie.
U kunt dan ook kiezen uit verschillende opties:
- Bij binnenkomst in België u laten testen op Covid-19 en daarvan de uitslag afwachten. Na ontvangst van negatieve uitslag kunt u zich in België gedragen volgens de regels zoals die ook voor inwoners van België gelden
- in het gehuurde vakantiehuisje in 'thuisquarantaine' gaan. Na 14 dagen quarantaine mag u zich vrij bewegen zoals alle Belgen.
- Veertien dagen voorafgaand aan uw geboekte verblijf in quarantaine gaan. En dan aansluitend in het gehuurde vakantiehuis van uw vakantie genieten.
Kiest u geen van deze opties, dan zijn de annuleringskosten voor uw rekening. De verhuurder komt immers de overeenkomst gewoon na.
Hallo Bluesbarry ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.airbnb.nl/help/article/2728/welke-opties-heb-ik-als-ik-een-reservering-van-een-accommodatie-vanwege-het-coronavirus-covid19-wil-annuleren
https://www.airbnb.nl/help/article/2823/gelden-de-voorwaarden-bij-verzachtende-omstandigheden-tijdens-de-covid19pandemie-voor-mijn-reservering
A) het is niet onze minister die code rood heeft ingevoerd, maar de Belgische overheid.
B) je reist niet illegaal. De enige voorwaarde is dat je14 dagen in vrijwillige quarantaine gaat. Past precies in de tijd die jullie er heen wilden gaan.
Je hebt het risico genomen om in deze coronatijd een huisje in de Ardennen te boeken. Nu loopt het anders dan verwacht.
Jammer. Dan had je niet moeten boeken. Er is niet overal een vergoeding voor.
Hun kunnen gewoon hun huisje aanbieden dus waarom zouden hun moeten opdraaien voor de kosten. U annuleerd en daarbij horen kosten. Annuleren vanwegen kleurcode door corona wordt na maart nergens meer gedekt . En terecht. Anders wordt verzekering niet te betalen
Kunt u niet gaan, of wilt u niet gaan zijn de kosten voor u. Annuleren hun zijn de kosten voor hun.
Verder had u gewoon mogen gaan. Dat is niet illegaal . U mag gewoon afreizen .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer