
Corona
Wij hebben een reis geboekt naar Rome. Ryan air heeft nu, waarschijnlijk door de vele afzeggingen, de vlucht geannuleerd. Wij blijven met de kosten voor het hotel zitten. Mag dat zo maar? Zou wat zijn als de NS treinen annuleerd omdat er te weinig reizigers zijn.
Misschien heb je het compleet gemist (al lijkt me dat niet waarschijnlijk) maar er is een negatief reisadvies voor Italie. Ryanair (maar ook anderen) hebben daarom voorlopig al hun vluchten richting Italie geschrapt. Heeft niks met te weinig passagiers te maken (maakt voor hun niet uit, tickets zijn toch al betaald). Als er een negatief reisadvies voor pak m beet Groningen zou zijn zou de NS ook niet rijden.
Ryanair is ook geen partij als het gaat om terugkrijgen van de hotelkosten. Het hangt er helemaal van af op wat voor voorwaarden je geboekt hebt.

Er is geen code rood voor Rome
Nee code oranje en advies om alleen naar Italië te reizen als het strikt noodzakelijk is en dat zijn toeristische uitstapjes niet. Dus maak uw keuze in welke categorie u zit.
Als u geen pakketreis heeft geboekt en geen annuleringsverzekering heeft dan wordt het moeilijker om uw hotelkosten terug te krijgen. En ja het mag zomaar want Ryanair heeft niks met uw hotel te maken.

Als u via een reisbureau heeft geboekt dat is aangesloten bij de ANVR/SGR kunt u zich te beste tot dat reisbureau melden of direct bij https://www.sgr.nl/ omdat er sprake is van een negatief reisadvies.
Naar mijn indruk heeft u niet echt in de gaten wat er allemaal rond het Coravirus en de risico's daarvan speelt in de wereld !! :-((
Mag dat zomaar ? Niet de berichtgeving over Corona in Italië gevolgd, u bent daar helemaal niet welkom.
Vlucht geanuleerd ! Dat alleen maar omdat er gelukkig ook nog heel veel verstandige mensen zijn die het afgegeven reisadvies wel volgen !
Kosten hotel ! Een anuleringsverzekering afgesloten, meldt u dan daar en als u die niet heeft, heeft u dikke pech !!
Ohhhh, eehhhh, in Rome zijn alle atracties, musea etc. GESLOTEN vanwege de ernst van de virusuitbraak en daarom heeft u nu helelemaal niets in Rome te zoeken, u zou daar alleen maar tot overlast zijn.
Plus Nederlanders aansteken als u terug zou komen.

Ook Transavia heeft alle vluchten naar Italië geschrapt. Volkomen terecht natuurlijk. Wat dacht u nog te kunnen gaan doen in Rome? Paar weken op uw kamer zitten, is echt niet gezellig.
Ambassadeur Italië: toeristen hebben hier niets te zoeken
De Nederlandse ambassadeur in Italië, Joost Flamand zegt in het NOS Radio 1 Journaal dat in Italië echt een noodsituatie van kracht is. Hij roept mensen op om naar de reisadviezen te luisteren en vooral niet naar Italië te komen. "Toeristen hebben hier niets te zoeken. Toeristische attracties zijn dicht, winkels laten mondjesmaat mensen toe, er staan rijen op straat, het heeft veel weg van een oorlogssituatie. En mensen ervaren dat ook zo."
Bron: NOS

De volgende keer maar een hotel boeken dat je tot een dag voor aankomst nog kosteloos kunt annuleren.
En ik zou zeggen pak de trein en wie weet kom je nog in Rome aan.
Er is een algehele lock down voor Italie. Waarom zou je er nog heen gaan als bijna alles of helemaal of gedeeltelijk gesloten is? Al die toeristen van en naar Italie zijn er sowieso de reden van de meeste besmettingen hier. Onbegrijpelijk dat het je is ontgaan!
Op elke radio en TV zender, op elk uur, elke uitzending, elke krant, letterlijk overal is Italë en het Corona virus volop in het nieuws geweest, al weken. Er zijn duizenden doden gevallen inmiddels en Italië is "dicht" wegens het besmettingsgevaar. U heeft er kennelijk niets van mee gekregen, werkelijk onvoorstelbaar. Het is overigens nog maar de vraag of u als toerist het land überhaupt binnenkomt. En als u binnenkomt zijn alle museua en attrackties dicht. En u vraagt: "Mag dat zomaar?". Ik zou u adviseren om niet ten koste van alles de reis te maken en ziek thuis te komen met risico van overlijden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Te veel betaalde rente
Wij hebben een doorlopend crediet die wij al betalen vanaf 2003 lopend bij credivance ( onderdeel van de ABN )
Nu kregen we eerst te horen dat voor eind 2022 alles geregeld zou worden, dat werd opgeschoven naar het eerst kwartaal van 2023 en nu hebben ze op de website van defam het weer veranderd naar 2023 wat een heel breed begrip is.
Als je opbelt kan niemand je een goed antwoord geven
...
Lees meer
Retourzenden apparaten Ziggo
Ik heb mijn contract bij Ziggo beeindigd en moet de apparaten die ik van hun heb retour zenden.
Ik krijg de nodige verpakking toegestuurd. Maar voor de mediabox xl hebben ze geen verpakking gestuurd. Ik heb de klantenservice gebeld. Ze vertelden me dat ik zelf de mediabox naar de milieustraat moet brengen.
Mijn vraag is, is dit correct?
...
Lees meer

Energielabel
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen gehuurd (vrije sector). En er is vorig jaar Oktober een meting geweest. Er is B uitgekomen. Waar wij het oneens mee zijn. Er loopt water over de vensterbanken en de kozijnen zijn aan het schimmelen. De voordeur is nog enkel glas en de rubbertjes van de kozijnen zijn kapot. Het tocht flink ook. Nu weet ik dat ik bij mijn eigen huurbaas moet zijn. Ma ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer