Ma
door Martin Erken May 17, 2021 om 18:14
Vakantie & reizen

Coronapaspoort. Er zijn ook mensen die geen smartphone hebben en graag reizen

Ik heb een smartphone, mijn vrouw niet, toch willen wij graag deze winter weer overwinteren in Portugal. Ik moet dus voor mijn vrouw een smartphone aanschaffen om naar Portugal te gaan. Veel eenvoudiger ons vaccinatiebewijs te plastificeren.
onze overheid denkt niet na!

[edit - redactie]

4679 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 17, 2021 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een geplastificeerd vaccinatiebewijs is natuurlijk heel makkelijk te vervalsen.

Maar kunnen beide digitale vaccinatiebewijzen niet gewoon op één smartphone?

Haal je e-mail adres weg trouwens.

Analoog
door Analoog May 17, 2021 om 23:26
137 Antwoorden / Vragen

En op de smartphone niet dan, digitaal zijn veel dingen te vervalsen....

diumenge
door diumenge May 17, 2021 om 23:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wel eens van certificaten gehoord @analoog? Aah, je naam zegt al genoeg.

Ze zouden zelfs de vaccinatiebewijzen op een blockchain kunnen opslaan.

tenormin
door tenormin - May 17, 2021 om 18:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U kunt de beide vaccinatie bewijzen uitknippen en in plastic hoesje doen. Daar hoeft u niet speciaal een smartpfone voor te kopen.

En ga terug naar uw vraag, druk op bewerk: u ziet dan een potloodje: haal uw email adres weg, kan nog tot 19:14 uur. Druk daarna op opslaan.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 17, 2021 om 18:44
2053 Antwoorden / Vragen

Een vaccinatie bewijst is alleen een vaccinatie bewijst als het door de beoordelende partij erkend wordt. Gaat Nederland bepalen wat Portugal van u wil zien?

rj
door rjw - May 17, 2021 om 18:54
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als je het kunt veroorloven om in Portugal te overwinteren lijkt me een smartphone van 200 euro geen barriere. Dit klinkt eerder als een nieuw onderwerp waar lekker over kan worden geklaagd en gezeurd.

(u denkt zelf trouwens niet na door uw emailadres op een openbaar forum te zetten)

getty
door getty May 17, 2021 om 18:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Eens

Donuts
door Donuts May 17, 2021 om 18:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn zelfs simpele smartphones van rond de 100 euro verkrijgbaar.

panter22
door panter22 May 17, 2021 om 19:28
6599 Antwoorden / Vragen

Met alleen een smartphone ben je er niet. Je moet een abonnement hebben of een pre paid kaart.

Donuts
door Donuts May 17, 2021 om 20:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat zijn ook verwaarloosbare kosten.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2021 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer genoeg denkt u ook niet na. Dit is een opebaar forum, door iedereen te lezen en u gooit zo uw prive gegevens op het internet.

Het is gelukkig nog lang geen winter.

Maar uw vrouw mag ook zelf die aankoop van een smartphone doen, hoeft niet per se door u.

Donuts
door Donuts - May 17, 2021 om 18:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk eerder dat u niet goed nadenkt. U heeft blijkbaar geen flauwe notie hoe makkelijk die dingen te vervalsen zijn.

aurora1
door aurora1 - May 18, 2021 om 01:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan uw vrouw niet zelf een smartphone kopen en dan tegelijk maar een prepaid abonnement erbij aanschaffen?
(Over niet nadenken gesproken, en uw mailadres heeft u ook nog niet weggehaald).
Verder is zo'n coronapaspoort helemaal niet nodig als u gewoon bewijzen kunt overleggen:

  • een recente negatieve testuitslag
  • een bewijs van immuniteit, als je net genezen bent van COVID-19
  • een vaccinatiebewijs, dat aantoont dat je in ieder geval 1 prik tegen corona hebt gehad

mahadma
door mahadma - May 18, 2021 om 09:50
11540 Antwoorden / 51 Vragen

En als ik nu de smartphone van de buren of iemand anders meeneem, met paspoort, kom ik overal in. Ergo, die app is helemaal onveilig.

gerbera
door gerbera - May 18, 2021 om 10:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft wat gemist blijkbaar, de EU is bezig met een prikpaspoort voor Europesche landen. Ik weet het, ze zijn niet zo vlot maar voor de winter moet het toch wel gelukt zijn dacht ik zo. Och en dat plastificeren heb ik ook gedaan en nog wel zonder dat de overheid mij dit verteld heeft. Heb dit altijd bij me zodat, indien nodig, men kan zien wanneer en met wat ik geprikt ben. Ben ik nou zo slim of............. (vul zelf maar aan)
Oh ja, Portugal komt u niet in met het tonen van een smartphone daar heeft echt een paspoort voor nodig.;-))