Correctie naam op KLM-ticket: horror!
Onlangs via reisagentschap Opodo KLM-tickets geboekt naar Zuid Amerika. De heenreis gaat van Amsterdam via Sao Paulo naar Buenos Aires. De terugreis van Rio de Janeiro naar Amsterdam. KLM voert alle vluchten uit, alleen de vlucht van Sao Paulo naar Buenos Aires besteden zij uit aan Aerolineas Argentinas. Tot mijn grote schrik ontdekte ik meteen na het boeken dat ik een letter ben vergeten in de voornaam van mijn medereiziger. Ik heb direct contact met Opodo hierover opgenomen. Zij gaven aan dat ik mij voor een naamcorrectie moest wenden tot KLM. Dit heb ik dan ook direct gedaan. KLM verwijst mij weer terug naar Opodo. Opodo verwijst mij weer naar KLM en zo verder. Na lang over en weer communiceren geeft KLM opeens aan dat het voor de naamcorrectie problematisch is dat een gedeelte van de heenreis wordt uitgevoerd door Aerolineas Argentinas. Contact opnemen met Aerolineas Argentinas blijkt niet zo simpel. Dan maar weer naar Opodo. Zij nemen het wederom in behandeling en komen er binnen 72 uur (hopelijk) op terug. Intussen, na dagen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, dus nog steeds niets opgeschoten. Het gaat hier om het toevoegen van één letter aan een voornaam. Bijzonder is dat KLM en Aerolineas Argentinas beiden onderdeel uitmaken van SkyTeam, wat een oplossing toch zou moeten vergemakkelijken. Zou je denken. Daarnaast is reisagentschap Opodo mede opgericht door KLM. Ik begrijp dus niet waarom een oplossing voor dit ogenschijnlijk kleine probleem nog steeds zo ver weg is. Wij hebben een boel geld betaald voor deze tickets, waar nog niet eens ruimbagage bij inbegrepen zit. Dat komt er dus ook nog eens bovenop. Uiteraard is dit een fout van mijn zijde. Maar voor dat geld mag je toch wel iets van service verwachten? Ik ben zelfs bereid te betalen voor deze correctie. Het gaat om slechts één letter! Ik kan me niet voorstellen dat deze fout niet vaker wordt gemaakt.
Letter of hele naam. Evenveel administratie werk om het te veranderen. En ja dat kost geld. Check check dubbel check voor je op accoord drukt want tarieven voor z'n foutje zijn hoog
Skyteam is geen overkoepelend bedrijf of zo. Het is slechts een samenwerkingsverband van onafhankelijke bedrijven. De klacht over dat het duur is en dat er nog geeneens bagage bij is inbegrepen is ruis in de discussie en kan je beter weglaten.
Jullie hebben een 'boel' geld betaald omdat jullie een heel eind gaan vliegen, er is geen relatie tussen die hoge prijs en de service. Dan had je nog een 'boel' meer moeten betalen.
Hallo K.S ,
U heeft een klacht geplaatst op Trustpilot , daar heeft Opodo geregeerd , klik op de rode regels .
https://nl.trustpilot.com/review/www.opodo.co.uk
Lees hier de voorwaarden van Opodo , zie Art 3. Reserveringsvoorwaarden punt 3.1 annuleringen en wijzigingen .
De voorwaarden zijn in het Engels , maar kunt u via uw browser vertalen .
https://www.opodo.co.uk/terms-and-conditions/
@marita5, ja, ze hebben "gereageerd", robot antwoord. Alle replys zijn hetzelfde. Lekkere toko.
Helaas is dit een fenomeen waar ook hier vaker vragen en/of opmerkingen worden gemnaakt. Het is dus ook helaa een schrale troost dat u niet de enige bent die dit overkomt en het komt dan soms zelfs voor dat er sprake moest zijn van een nieuw ticket. In de reactie die u al kreeg van 'opodo'(zie de reactie van @MARITA5) is gesteld dat er privé contact met u zal worden opgenomen. Laat s.v.p. weten of dat ook gebeurt (is).
Overigens kan ik bij mijn KLM tickets gewoon online een naamswijziging doorvoeren. Dus misschien kan je een KLM account aanmaken en de tickets daar inlezen ofzo en dan zelf wijzigen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer