K.S.
door K.S. Aug 6, 2019 om 17:30
Vakantie & reizen

Correctie naam op KLM-ticket: horror!

Onlangs via reisagentschap Opodo KLM-tickets geboekt naar Zuid Amerika. De heenreis gaat van Amsterdam via Sao Paulo naar Buenos Aires. De terugreis van Rio de Janeiro naar Amsterdam. KLM voert alle vluchten uit, alleen de vlucht van Sao Paulo naar Buenos Aires besteden zij uit aan Aerolineas Argentinas. Tot mijn grote schrik ontdekte ik meteen na het boeken dat ik een letter ben vergeten in de voornaam van mijn medereiziger. Ik heb direct contact met Opodo hierover opgenomen. Zij gaven aan dat ik mij voor een naamcorrectie moest wenden tot KLM. Dit heb ik dan ook direct gedaan. KLM verwijst mij weer terug naar Opodo. Opodo verwijst mij weer naar KLM en zo verder. Na lang over en weer communiceren geeft KLM opeens aan dat het voor de naamcorrectie problematisch is dat een gedeelte van de heenreis wordt uitgevoerd door Aerolineas Argentinas. Contact opnemen met Aerolineas Argentinas blijkt niet zo simpel. Dan maar weer naar Opodo. Zij nemen het wederom in behandeling en komen er binnen 72 uur (hopelijk) op terug. Intussen, na dagen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, dus nog steeds niets opgeschoten. Het gaat hier om het toevoegen van één letter aan een voornaam. Bijzonder is dat KLM en Aerolineas Argentinas beiden onderdeel uitmaken van SkyTeam, wat een oplossing toch zou moeten vergemakkelijken. Zou je denken. Daarnaast is reisagentschap Opodo mede opgericht door KLM. Ik begrijp dus niet waarom een oplossing voor dit ogenschijnlijk kleine probleem nog steeds zo ver weg is. Wij hebben een boel geld betaald voor deze tickets, waar nog niet eens ruimbagage bij inbegrepen zit. Dat komt er dus ook nog eens bovenop. Uiteraard is dit een fout van mijn zijde. Maar voor dat geld mag je toch wel iets van service verwachten? Ik ben zelfs bereid te betalen voor deze correctie. Het gaat om slechts één letter! Ik kan me niet voorstellen dat deze fout niet vaker wordt gemaakt.

3476 8 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Aug 6, 2019 om 17:35
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Letter of hele naam. Evenveel administratie werk om het te veranderen. En ja dat kost geld. Check check dubbel check voor je op accoord drukt want tarieven voor z'n foutje zijn hoog

jo
door jorisw - Aug 6, 2019 om 17:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Skyteam is geen overkoepelend bedrijf of zo. Het is slechts een samenwerkingsverband van onafhankelijke bedrijven. De klacht over dat het duur is en dat er nog geeneens bagage bij is inbegrepen is ruis in de discussie en kan je beter weglaten.

Th
door Thijs124 - Aug 6, 2019 om 17:45
289 Antwoorden / Vragen

Ja die fout wordt veel gemaakt. En kost ook altijd veel geld.

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2019 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jullie hebben een 'boel' geld betaald omdat jullie een heel eind gaan vliegen, er is geen relatie tussen die hoge prijs en de service. Dan had je nog een 'boel' meer moeten betalen.

marita5
door marita5 - Aug 6, 2019 om 18:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo K.S ,

U heeft een klacht geplaatst op Trustpilot , daar heeft Opodo geregeerd , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/www.opodo.co.uk

Lees hier de voorwaarden van Opodo , zie Art 3. Reserveringsvoorwaarden  punt 3.1 annuleringen en wijzigingen .
De voorwaarden zijn in het Engels , maar kunt u via uw browser vertalen .

https://www.opodo.co.uk/terms-and-conditions/

tenormin
door tenormin Aug 7, 2019 om 00:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, ja, ze hebben "gereageerd", robot antwoord. Alle replys zijn hetzelfde. Lekkere toko.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2019 om 19:23
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is dit een fenomeen waar ook hier vaker vragen en/of opmerkingen worden gemnaakt. Het is dus ook helaa een schrale troost dat u niet de enige bent die dit overkomt en het komt dan soms zelfs voor dat er sprake moest zijn van een nieuw ticket. In de reactie die u al kreeg van 'opodo'(zie de reactie van @MARITA5) is gesteld dat er privé contact met u zal worden opgenomen. Laat s.v.p. weten of dat ook gebeurt (is).

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2019 om 19:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overigens kan ik bij mijn KLM tickets gewoon online een naamswijziging doorvoeren. Dus misschien kan je een KLM account aanmaken en de tickets daar inlezen ofzo en dan zelf wijzigen.