Er
door Erjon Oct 6, 2018 om 20:22
Vakantie & reizen

De geboekte hotelkamer niet beschikbaar

Met bon van hotelkamerveiling een kamer geboekt bij een hotel op Ameland.
Specifiek een standaardkamer geboekt omdat die op de begane grond ligt.
Het was op het moment van boeken de enige kamersoort die beschikbaar was. Bij aankomst was de kamer niet beschikbaar en kreeg ik een kamer met 2 verdiepingen. Daar ik slaapmedicatie gebruik en vaak naar wc moet, kan ik niet in zo'n kamer. Dat wist ik omdat ik al eerder zo'n kamer heb gehad. Vandaar mijn boeking van een standaardkamer. was geen oplossing omdat het hele hotel vol was. Ik ben toen noodgedwongen weer vertrokken. De hoteleigenaar zegt dat niet hij, maar hotelkamerveiling mij terug moet betalen. Hotelkamerveiling zegt uiteraard dat het hotel verantwoordelijk is. Wie heeft gelijk?

6617 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2018 om 20:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens in de Algemene Voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2018 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u zo’n specifieke wens hebt tav de kamer, kunt u beter bellen met boeken zodat u dat kunt uitleggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2018 om 22:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat hier toich echt het hotel degene is die dient te worden aangesproken. Het is het hotel dat de kamer die u boekte als boekbaar heeft gesteld via hotelkamerveiling resp. op het moment van boeking. Het lijkt er stevig op, dat de hotelier de kamer die u boekte 'daarna tegen een betere prijs 'verkocht.

Maar ja, hoe haalt u uw recht, is het hotel aangesloten bij een branchevereniging met een klachtenregeling?

Tr
door Trostomaat - Oct 6, 2018 om 22:06
239 Antwoorden / Vragen

Wat bedoelt u precies met 'een kamer met 2 verdiepingen'? Dat klinkt eerder als een appartement of woonhuis. Ik weet niet beter dan dat een kamer zich altijd uitstrekt over precies één verdieping.
Of bedoelt u wellicht dat het een kamer was gelegen op een etage, bijvoorbeeld de tweede etage?
Als dat laatste het geval is, waarom kunt u dan niet in zo'n kamer?
Een standaardkamer lijkt mij overigens een kamer die in principe op ieder mogelijke verdieping gelegen kan zijn.
Uw vraag roept vragen op.

ma
door manwijf Oct 8, 2018 om 14:04
574 Antwoorden / 1 Vragen

Heb in Griekenland ook wel eens een appartement gehad met een slaapgedeelte boven de kamer, met een wenteltrap te bereiken. Dat bleek achteraf inderdaad niet zo handig. Hoe dan ook, het gaat er vooral om dat u behoort te krijgen, wat u toegezegd is bij boeken.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2018 om 22:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@trostomaat, kan ook zo zijn, dat hebben voordeliger hotels, kamer alleen en toilet te delen met meerdere mensen. Dan zal de TS de trap hebben moeten gebruiken. Is maar giswerk, hoor.

Tr
door Trostomaat - Oct 6, 2018 om 22:56
239 Antwoorden / Vragen

Ik doe ook wat gis- en zoekwerk: één van de twee hotels op Ameland die ik aantref op de bewuste veilingsite, biedt kamers aan op de begane grond ('comfort' en 'superior' kamers) en zgn. studio's die op de verdieping gelegen zijn en een tussenetage hebben waar de bedden staan. Ik neem aan dat daarmee toilet en bed niet op dezelfde vloer staan, en dat dat het probleem van vragensteller Erjon is.
Zo te lezen heeft de veiling (of althans de wijze waarop het via de website tot verstrekking van een bon gekomen is) betrekking op een comfort kamer (die altijd gelegen zijn op de begane grond). Dit blijkt uit het feit dat er een meerprijs in rekening wordt gebracht als men een superior kamer of een studio wil.
De bon van Erjon heeft in beginsel dus betrekking op een op de begane grond gelegen comfort kamer, en zo'n kamer heeft hij dan ook gereserveerd bij het kiezen van de definitieve datums. Bevestiging daarvan zou ook ontvangen moeten zijn. Is er een bevestiging ontvangen van reservering van de juiste kamer? Kwam die bevestiging van de website of van het hotel?
Vragensteller diende te krijgen wat hij geboekt heeft en dat is duidelijk niet het geval.
Waar precies de fout zit, is niet direct duidelijk, omdat het waarschijnlijk is dat de reservering (boeking) ook via de veilingwebsite heeft plaatsgevonden. En daar kan ook een fout gemaakt zijn. Ik neig er echter naar het hotel als schuldige aan te wijzen.
Het lijkt mij dat het hotel op de hoogte geweest moet zijn van welke kamer Erjon wilde reserveren, en als dat alsnog een probleem leek op te leveren, hadden ze aan de bel moeten trekken. Wellicht heeft men het probleem onderkend, maar omdat de studio als 'upgrade' geldt, gedacht dat men het zonder communicatie op die manier zou kunnen oplossen, daarmee voorbijgaand aan de mogelijkheid dat de eigenlijk geboekte kamer voor de klant noodzaak zou kunnen zijn.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 11, 2018 om 19:43
7156 Antwoorden / 3 Vragen

DOOR JENS.M - 10 OKT. 2018 OM 17:49
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Een kleine update. Veel lof naar @trostomaat met het uitleggen aan een aantal mensen hoe het precies in elkaar zit. De rechtszaak in Duitsland is relevant omdat deze exacte regels ook in Nederland gelden. Ik heb contact gehad met de klachtenafhandeling van Thuiswinkel maar zij konden mij niet verder helpen want onze standpunten waren tegenstrijdig. (Wat juist het punt is bij klachten, maar oke). Ik zit nu eigenlijk zonder opties. Het enige wat ik nog kan doen is weigeren te betalen (Afterpay) maar of dat zo verstandig is, weet ik niet. Aangezien er nog naar de prijs gevraagd werd, het gaat om oordopjes van 170 euro.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2018 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat doen die oordoppen ineens op die hotelkamer?

Gr
door Grunn1 - Oct 7, 2018 om 12:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Aanvullend op het antwoord van trostomaat,
Voor de meeste mensen zou een gratis upgrade geen probleem zijn echter in dit geval voor ts wel. Zelf zou ik als ik ts was en wetende van de lichamelijke problemen direct na boeking telefonisch contact hebben gezocht en laten bevestigen dat ik de juiste kamer zou krijgen. Zeker ook omdat ts weet van de verschillende kamers in het hotel en altijd het zekere voor het onzekere nemen. Maarja dit is achteraf maar wel slim voor een volgende boeking.

Tr
door Trostomaat - Oct 7, 2018 om 20:05
239 Antwoorden / Vragen

Een aanvulling: ervan uit gaand dat TS, via de veilingsite of via het hotel, een bevestiging heeft gekregen van het boeken van een standaardkamer ('comfort' kamer), kan het best zo zijn dat het hotel verantwoordelijk is voor een fout die hier gemaakt is (hoeft niet), maar dat doet niets af aan het feit dat volgens de gebruiksvoorwaarden van de veilingsite, de veilingsite garant staat voor het nakomen van de verplichtingen aan de klant:

Artikel 1.28 – Wat kunt u verwachten van Hotelkamerveiling.nl als u een veiling heeft gewonnen?

Hotelkamerveiling.nl is verkoper van de waardebon en staat garant voor de levering van de op de waardebon weergegeven diensten.

Voor vragen en opmerkingen over de waardebon of het platform Hotelkamerveiling.nl kunt u terecht bij Hotelkamerveiling.nl (link naar contactpagina).

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 7, 2018 om 21:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van deze info lijkt indrdasd de veilingsite verantwoordelijk en is dus aansprakelijk voor niet nakoming van de overnnekomst.

my
door mystery Oct 8, 2018 om 11:49
34 Antwoorden / 0 Vragen

Op basis van deze info lijkt indrdasd de veilingsite verantwoordelijk en is dus aansprakelijk voor niet nakoming van de overnnekomst.

En waarom dan compleet geen grond voor, TS boekt een hotelkamer en krijgt een gratis UPGRADE de hoteleigenaar nog de veilingsite kunnen weten dat TS veel naar het Toilet moet en daarom specifiek begane grond wil hebben.

Je kunt omdat TS verzwijgt dit kenbaar te maken tijdens de boeking desnoods even het hotel zelf mailen of bellen gezien de noodzaak.

TS heeft een gratis upgrade gekregen het is TS zijn probleem daar geen gebruik van te willen maken, het is makkelijk bedrijven de schuld te geven van het falen van de consument zelf.

ma
door manwijf Oct 8, 2018 om 14:10
574 Antwoorden / 1 Vragen

Er geen enkele reden om maar klakkeloos aan te nemen, dat iedereen liever een up-grade wil. Wat voor de een een upgrade is, blijkt dus voor een ander een down grade. Een klant is over het algemeen zeer wel in staat om zelf te beslissen. Die zgn. up-grade is gewoon eigenbelang. Niet meer, niet minder.

my
door mystery Oct 8, 2018 om 14:48
34 Antwoorden / 0 Vragen

Klant word niet benadeeld klant krijgt meer dan waar ie uiteindelijk voor betaald heeft simpel zat.
Gezien dit soort topics is niet elke klant in staat om te beslissen en gaan we naar een maatschappij toe waar alles in regeltjes moet staan omdat een deel van de bevolking eigenlijk onder curatele hoort te staan ze kunnen nl niks zelf.
Als jij WEET dat het hotel 2 soorten kamers heeft en dat een upgrade om wat voor reden dan ook ( misschien is de eerste kamer wel zodanig vernield door de voorgaande gasten ) en ja dat gebeurd dan krijg je een upgrade.
De hotelier komt nog steeds zijn deal na nl het leveren van een kamer tegen de betaalde prijs, dat klant problemen heeft met WC gaan moet de ondernemer dat RUIKEN ofzo.
Het is nog steeds de klant zelf die dat moet aangeven en dat heeft de klant niet gedaan, pas toen ie in het hotel was kwam ie met dit verhaal aan.
Als de hotelier nu had gezegd ik heb geen kamers meer had TS grond gehad om te klagen nu niet.

Het is gewoonweg zielig te noemen om je gal te spuwen hierover terwijl de TS de enige schuldige in het verhaal is, of moeten we iedereen aan het handje nemen in dit land omdat ze zelf niet bekwaam zijn. En naar de wc als dat niet kan vanaf de andere verdieping vraag ik me af of TS weleens buiten komt want hoe gaat ie dan plassen.

Tr
door Trostomaat Oct 8, 2018 om 20:28
239 Antwoorden / Vragen

De klant wordt wel degelijk benadeeld. De ondernemer dient gewoon te leveren wat is overeengekomen. Als hij daar om welke reden dan ook vanaf meent te moeten wijken, is hij degene die contact moet zoeken met de klant. Niet omgekeerd.
Uw reactie is die wel serieus?

my
door mystery Oct 8, 2018 om 23:17
34 Antwoorden / 0 Vragen

De klant wordt wel degelijk benadeeld. De ondernemer dient gewoon te leveren wat is overeengekomen. Als hij daar om welke reden dan ook vanaf meent te moeten wijken, is hij degene die contact moet zoeken met de klant. Niet omgekeerd.
Uw reactie is die wel serieus?

Waar word de klant dan benadeeld nergens, klant krijgt 1 een duurdere luxere kamer voor hetzelfde geld.
Elk normaal mens zou blij zijn met een gratis grotere en luxere kamer.

Waarom alles bij de ondernemer neergooien is de klant niet bekwaam om zelf zijn wensen kenbaar te maken dan staat ie dus onder curatele iets anders past er niet bij.
Bij elke boeking staat duidelijk bij elk HOTEL  hebt u speciale wensen of allergieen waar wij rekening mee moeten houden laat u dat aan ons weten of telefonisch of via het boekingsformulier.
Dat heeft TS niet gedaan dus nu de fout bij het hotel of veilingsite neer gaan leggen voor een fout die TS zelf maakt en had kunnen voorkomen.

TS word er niet slechter van enkel beter dus ga geen kul verhaal ophangen hier.
Dat TS niet naar een wc kan neem ik met een korreltje zout want ik ken beide hotels en ook beide kamers en als TS een trapje van 4 treden niet afkan ivm plasproblemen dan kan ie ook niet in dat hotel geraken zonder in zijn broek te pissen.

Tr
door Trostomaat Oct 9, 2018 om 01:23
239 Antwoorden / Vragen

U gaat te ver mystery. Geloof er niks van dat je dit serieus zo meent.

panter22
door panter22 - Oct 8, 2018 om 14:14
6599 Antwoorden / Vragen

Ts wist door een vorige ervaring dat er hotelkamers waren met 2 verdiepingen. Daar was hij eerder geweest en dat beviel niet.
Kennelijk heeft hij toen niet met de hoteleigenaar of personeel hier over gesproken,.Of is hem heeft verteld dat als hij een standaardkamer zou boeken, hij een kamer op de begane grond zou krijgen?
Toen hij aankwam was het hele hotel vol en is zijn kamer gewijzigd naar zo'n kamer met 2 verdiepingen.
Jammer dat hij niet zijn probleem niet van tevoren doorgegeven heeft, dan hadden ze er rekeing mee kunnen houden.
Normaal gesproken krijg je de kamer die je geboekt hebt, maar het is niet ongebruikelijk dat deze gewijzigd wordt in een duurdere kamer als er plaats te kort is.
Nu is het afhankelijk van welke garantie op de bon staat van hotelveilingen.nl.

Tr
door Trostomaat Oct 8, 2018 om 21:22
239 Antwoorden / Vragen

Ja, beter was het geweest als hij het extra had aangegeven waarom een dergelijke kamer noodzakelijk was voor hem.
Dat doet niets af aan het feit dat de veilingsite niet geleverd heeft wat is overeengekomen.
De standaardkamers van dit hotel bevinden zich allen op de begane grond (en de kamers op de begane grond zijn kennelijke de enige die gelijkvloers zijn).

my
door mystery Oct 9, 2018 om 00:00
34 Antwoorden / 0 Vragen

Zo kan je alles wat krom is recht praten.
Als TS zo graag begane grond wil zitten dan moet ie dat aangeven bij het HOTEL tijdens de boeking en niet pas als ie in het hotel aankomt zo simpel is het.

Een upgrade gebeurt vaker bij hotels is algemeen bekend, als TS nu gedowngrade was had je een punt maar nu sla je de plank finaal mis.

TS heeft het ook niet tijdens het boeken aangegeven, dus hoeft het hotel er geen rekening mee te houden dat TS geen 4 treden af kan om naar de wc te gaan.
Als ik nu een hotel boek om met mijn gezin te gaan met een kleine van 0,5 jaar en ik geef dat niet aan staat er ook geen kinderbedje klaar.

Ik kan ook gewoon boeken zoals TS en hopen dat ze een kinderbedje hebben misschien zijn er ook anderen al die er gebruik van moesten maken dus kan ik pech hebben.

Het hotel kan niet RUIKEN dat TS zgn geen 4 treden afkan omdat ie anders in zijn broek plast, dat is niet het probleem van het hotel maar van de klant.

Bij elke boeking kan je evt wensen aangeven of bv allergieen als TS daar netjes had gevraagd om sowieso begane grond te liggen ivm problemen met wc had de hoteleigenaar daar rekening mee kunnen houden.

Als een ondernemer een fout maakt zeg ik ok maar in dit geval is TS gewoon zelf te lam om mankementen of bv diabetes te melden dat is de normale gang van zaken niet achteraf lopen mekkeren.

Tr
door Trostomaat Oct 9, 2018 om 09:37
239 Antwoorden / Vragen

Het ging niet zo zeer om de begane grond an sich, maar om een gelijkvloerse kamer.
Die bevinden zich in dit hotel alleen op de begane grond.
De geboekte kamer was zo'n gelijkvloerse kamer.

my
door mystery Oct 9, 2018 om 12:21
34 Antwoorden / 0 Vragen

Moet die Hotelier dat RUIKEN dan omdat TS daar gewoonweg zelf te lam voor is om dat te melden.
Of moet ie elke klant gaan nabellen u hebt begane grond geboekt kan u geen trap lopen hebt u last van platjes etc.

Je draaft door met alles bij de ondernemer neer te leggen TS heeft er niet om gevraagd TS heeft het niet gemeld dus hoe moet een ander het dan weten dat ie dat niet aankan.

Je kan de erantwoordelijkheid van een klant niet af blijven schuiven op een ondernemer die er niks aan kan doen.

Tr
door Trostomaat Oct 9, 2018 om 12:52
239 Antwoorden / Vragen

Wat voor de één een upgrade is, is voor de andere een downgrade.
Ik denk nog steeds dat u niet echt bent, mystery. Uw reacties zijn zo 'over the top'.

tenormin
door tenormin Oct 9, 2018 om 13:03
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik verdenk Mystery ervan zelf eigenaar te zijn van één van de twee hotels op Ameland. Hij reageert zo extreem fel. ;-)

marita5
door marita5 Oct 9, 2018 om 13:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , @mystery kan het goed onderbouwen , alleen nog een wet vinden .

my
door mystery Oct 9, 2018 om 14:24
34 Antwoorden / 0 Vragen

Daar is geen wet voor nodig stap naar de rechtbank om je gelijk te halen knappe rechter die de ondernemer gaat veroordelen omdat de klant compleet zijn eigen verantwoordelijkheid voorbij laat gaan.
En nee ben geen eigenaar van een hotel daar, maar je kan consumenten wel blijven pamperen en beschermen maar zelf nadenken kunnen ze schijnbaar zelf niet meer.

We gaan hier de kant van Amerika op o stond niet vermeld bij de dierenwinkel dat ik mijn hamster niet kon drogen in de magnetron hup tig miljoen schadeclaim.

Als jij een hotel boekt en je hebt speciale wensen maak je dat kenbaar aan het hotel, nee we gaan niks kenbaar maken aan het hotel maar wel het hotel zwart maken op internet omdat ze mijn kamer hebben geupgrade, omdat ik zelf te lam ben om de wensen vooraf kenbaar te maken.

panter22
door panter22 Oct 9, 2018 om 15:30
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft niet zo te keer te gaan. Het gaat ws om een ouder iemand die in de veronderstelling was de juiste kamer te hebben geboekt. Misschien niet al te vaak in een hotel geweest en nu wordt geconfronteerd met een upgrade naar een kamer die voor hem niet geschikt was en die hij wilde vermijden.
Op dat moment was het hotel vol en kennelijk was noch ts noch de hoteleigenaar in staat een oplossing te vinden.
Ts wil zijn geld terug, maar vergeet dat hij ook niet vrijuitgaat door zijn probleem met een niet gelijkvloerse hotelkamer niet te melden.
En dan is het een kwestie wat je doet in dit geval als bv hoteleigenaar. Bied je die man alsnog een paar gratis nachten aan in je hotel, dat is een betere reklame dan voet bij stuk te houden.

my
door mystery Oct 9, 2018 om 15:40
34 Antwoorden / 0 Vragen

Dan nog de hotelier kan dat niet RUIKEN.
Hotelier heeft  een oplossing dat is nl de UPGRADE maar dat wil de klant niet omdat ie schijnbaar geen 4 tredes afkan om naar de wc te gaan.
Alleen naar dat Hotel gaan is al veel meer afstand van de parkeerplek naar een WC op de begane grond van het hotel zelf dus ja het is problemen zoeken die er niet zijn.

De TS krijgt wat aangeboden dat ie dat niet wil en geld terug eist is leuk maar nergens op gebasseerd er word immers geleverd een kamer, waarom zou de hotelier schade moeten gaan lijden omdat een ander meent dat ie rechten heeft omdat ie zelf veroorzaakt een probleem vooraf te melden.
En echt als TS die 4 treden niet afkan ivm medicatie kan ie ook nooit naar dat hotel komen, je kan ook in oplossingen denken bv een plasemmer neerzetten doen meer ouderen

Tr
door Trostomaat Oct 9, 2018 om 19:20
239 Antwoorden / Vragen

mystery, werkt u soms ook in een hotel?

my
door mystery Oct 9, 2018 om 22:45
34 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ik kom er wel vaak.

Maar dit is gewoon logisch nadenken niks meer niks minder.

pe
door pebk Oct 10, 2018 om 08:51
579 Antwoorden / 0 Vragen

@mystery Wat moet jij een verschrikkelijk leven hebben als je zo tekeer gaat en de TS even de grond in trapt. Reageer dan niet.

my
door mystery Oct 10, 2018 om 13:42
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een goed leven maar je kan consumenten niet tot in het oneindige beschermen of aan het handje blijven houden er is ook zo iets als zelf verantwoordelijk zijn voor je eigen fouten en niet alles op anderen proberen af te schuiven.

Een consument moet zelf weer eens leren denken in dit land maar schijnbaar is dat te moeilijk, maar nee we leven in een land waar voor de consument wel gedacht gaat worden de consument kan zelf niks meer schijnbaar.

Als we zo doorgaan kunnen we bij Amerika aansluiten met hun claim cultuur, want op het wc papier stond niet dat het kon branden of ik wist niet dat mijn hamster niet in de magnetron kon, want stond nergens vermeld.

gerbera
door gerbera Oct 11, 2018 om 15:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ik wist niet dat mijn hamster niet in de magnetron kon, want stond nergens vermeld.

Kan best wel, zolang u hem maar niet inschakeld. ;-))
Wat wel en niet in de magnetron kan staat dan weer in de gebruiksaanwijzing van de magnetron.

mo
door mof - Oct 10, 2018 om 13:27
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt er van af . De website bemiddeld, u lrijgt van het hotel de bevestiging

Pi
door PimJoris - Oct 10, 2018 om 14:11
78 Antwoorden / Vragen

Helaas... Het hotel voldoet aan zijn verplichtingen wanneer het u een gelijkwaardige KAMER aanbiedt, trappen, lift, wc op de verdieping of niet.
Wanneer iets voor u zo essentieel is dat uw bowking ervan afhangt, dan moet u dat expliciet bij uw boeking aangeven. alleen dan heeft U recht op uw geld terug.

holiday
door holiday - Oct 11, 2018 om 01:54
101 Antwoorden / 11 Vragen

Volgens mij koop je die bon bij hotelkamerveiling en moet je met die bon boeken bij een hotel.
Je krijgt ook van het hotel de boeking gegevens.
Dan is het hotel ook de verantwoordelijke.

Ik heb dit ook een keer meegemaakt, toen wist het hotel niets van de boeking af.
Na vele telefoontjes door het hotel, kreeg ik een andere kamer aangeboden die wel duurder was.
Ik heb daar niets voor bij hoeven te betalen.
Maar dat was in het naseizoen ik weet niet wat er gebeurt zou zijn als alle kamers bezet zouden zijn.

my
door mystery Oct 12, 2018 om 18:15
34 Antwoorden / 0 Vragen

Je leest schijnbaar wat je wil lezen.
Hotel wist van de boeking af alleen TS heeft zelf VERZUIMD om aan het hotel te laten weten dat ie speciefiek begane grond wilde i.v.m. plasproblemen.
Hotel heeft alleen een upgrade kamer gegeven dus compleet anders als jou situatie en dus niet te vergelijken.

TS kreeg immers meer als waar ie voor betaalde alleen wilde TS dat niet dat kun je het hotel niet verwijten