Wa
door WandaC Nov 3, 2017 om 10:05
Vakantie & reizen

De reisplanner

Ls.

Gisteren ben ik telefonisch benaderd door de onderstaande organisatie.
Zij hebben een mooie sales-pitch over een week op vakantie kunnen naar Spanje, Marokko, Hongarije en Turkije voor slechts € 149,00 all in. Ook in het Hoogseizoen. De verkoper verzekerde mij dat dit geen onzin was en zei dat er een initiatief was gestart vanuit deze organisatie en de kosten werden vergoed door de desbetreffende landen.
Aangezien wij zelf vervent gebruiker zijn van vakantie villa's wilde ik daar best meer van weten. Ik heb een twee weken aanbod voor dit product ontvangen per email en ik kom er geen wijs uit. Dit riekt naar bedrog, want mi dekt het bedrag niet eens de schoonmaak en linnen, laat staan de reserverings en bemiddelingskosten.  Maar misschien is het mijn nuchtere aard, want als het ruikt naar onzin.............. Ik heb de mail beantwoord met een afmelding, en hopelijk gaat dat goed.

Kent iemand deze organisatie? Ik heb de mail hieronder ingesloten en desgewenst kan ik deze doorsturen met de aangehechte documenten. Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,
Wanda

Beste heer/mevrouw,

Wij heten u van harte welkom bij DeReisPlanner!

Hiermee bent u deelgenoot* geworden van de luxe villa's.

De villa’s van DeReisPlanner zijn voornamelijk gevestigd in SPANJEHONGARIJEMAROKKO en TURKIJE.

Of u liever in de zomer aan het strand bent of in de winter van adembenemende wintersporten houdt, alles kan bij DeReisPlanner. DeReisPlanner maakt namelijk uw droomvakantie mogelijk, ons motto is dan ook “UW DROOMVAKANTIE BEGINT BIJ DEREISPLANNER!”.

Met de zekerheid van DeReisPlanner garanderen wij u uw droomvakantie tegen een zéér scherpe prijs incl. alle bijkomende administratieve kosten. Zo wordt  u na uw vakantie niet verrast van extra kosten voor het gebruik van o.a. water en elektra! Zo kunt u 2 weken lang, een keuze maken uit onze verschillende  bestemmingslanden en steden.

Kortom, bij DeReisPlanner heeft u een alles in één vakantie!

Wat kunt u verwachten van DeReisPlanner:

·        DeReisPlanner plant uw vakantie gedurende 1 jaar**. Uw vakantie is geheel in uw eigen beheer.

·        U bent meteen deelgenoot van de luxe villa van DeReisPlanner.

·        DeReisPlanner biedt u een luxe Villa aan met alle voorzieningen(voor uw hele gezin en/of vrienden).

Wij wensen u alvast een heerlijke vakantie toe.

Met vriendelijke groet,

8479 18 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 3, 2017 om 10:17
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschuwing tegengekomen:

  1. Home - De Reisplanners adviseren en boeken reizen voor ...

    https://www.dereisplanners.nl/Proxy  Markeer

    ATTENTIE:

    Momenteel is er een bedrijf actief dat zich De ReisPlanner noemt (dus zonder S) en telefonisch villavakanties aanbiedt.

    Wij hebben niets met dit bedrijf te maken.

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2017 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als iets te mooi is om waar te zijn ......
Je moet sowieso NOOIT op telefonische aanbiedingen ingaan.
En ze zijn nergens bij aangesloten!

getty
door getty - Nov 3, 2017 om 10:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien organiseren ze ook wel vakantietrips naar het sprookjesbos van de gebroeders Grimm...

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2017 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt wel wat op time-sharing.  Bent u hier niet stiekem een beetje reclame aan het maken?

Kosten vergoed door die landen? Gelooft u het zelf?

kv
door kvjapio - Nov 3, 2017 om 10:52
281 Antwoorden / Vragen

Ik zou nooit maar dan ook nooit ingaan op telefonische aanbiedingen als deze. Pure verlakkerij, want u moet op eigen kosten zorgen dat u daar in verweggistan komt en dan maar hopen dat de aangeboden villa er nog staat...
'Kosten worden vergoed door de desbetreffende landen'???

Waarom denkt u dat ze u bellen? Omdat ieder ander weet dat het bedrog is, dus gaan ze zelf maar op zoek naar goedgelovige klanten.

marita5
door marita5 - Nov 3, 2017 om 12:42
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wandac ,

Lees ook hier , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=176549

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/de-reisplanner/klachten/de-reisplanner-probeert-mij-iets-te-verkopen-wat-ik-neit-wil-hebben./details?complaintId=c9f1ade3-5ddd-4474-85b6-b73f0dfcecfa

https://www.scamadviser.com/check-website/dereisplanner.com

reisplanner.com is anders dan reisplanner.nl .

Reisplanner.com is gevestigd in Denemarken , de site is pas 66 dagen oud , geregistreerd 29-8-2017 .

Registrant Contact Information:  Name Domain Privacy Organization Domain Privacy ApS Address Ny Ostergade 3 City Kobenhavn K Postal Code
Country DK
Phone
+45.46907100
Email

hutch
door hutch - Nov 3, 2017 om 13:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Wanda,

Deze site is net een maand geregistreerd. Bij die registratie (openbare gegevens) durven ze (of durft hij/zij) niet eens de echte gegevens kenbaar te maken.

Ga eens googelen met de bekende gegevens die over dit..... ehhh 'bedrijfje' te vinden zijn, zoals:
- het adres in Dordrecht
- postbusnummer in Ruurlo (woonplaats van deze persoon en een bedrijfsruimte in een bedrijfsverzamelgebouw in Dordrecht???)
- enz. enz....

Wat ik vinden kan is niet goed. U wordt belazerd waar u bij staat, althans een poging daar toe.
Als u uw geld toch weg wilt gooien, doneer het dan aan een goed doel.

Dus altijd uitgebreid gaan googelen met alle gegevens van onbekende bedrijfjes, voordat u met hen in zee gaat.

hutch
door hutch - Nov 3, 2017 om 13:32
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als u Facebook heeft, zou u ook eerst eens met een aantal slachtoffers van dit 'bedrijfje' kunnen overleggen:

https://www.facebook.com/groups/270616346734551/

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2017 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor time-share en aanverwante activiteiten geldt al een aantal jaar strikte voorwaarden waaraan de aanbieder zich moet houden, anders is de overeenkomst helemaal niet geldig.

Maar ja, telefonische aanbiedingen daar blijft men met open ogen op ingaan.

hutch
door hutch - Nov 3, 2017 om 13:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hun KvK nummer is van NOPN B.V.

Nog wat over dit 'bedrijfje' met 1 (één) persoon:

Tja, dit alles gezien te hebben, incl. alles wat boven al vermeld is, moet u wel gek zijn om met dat persoontje zaken te willen doen.

hutch
door hutch - Nov 3, 2017 om 13:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Eigenaar van dit 'bedrijfje' is ook eigenaar van Key-Incasso met (ook) een adres in Turkije.
Als men Keyincasso navraagt bij de Kvk komt men automatisch weer uit bij NOPN B.V.

Gaat u met dit persoontje in zee? Sterkte verder.......

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2017 om 21:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen reispanner nodig want ik plan mijn eigen reizen. Bovendien ga ik voor geen goud naar de genoemde bestemmingen.

newmikey
door newmikey - Nov 3, 2017 om 22:04
830 Antwoorden / 0 Vragen

Leer nu verdulleme eens "nee" te zeggen aan de telefoon!

costnix
door costnix - Nov 3, 2017 om 22:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zulke bellers horen bij mij: “Klik! Tuut, tuut, tuut!”

Rob van Burik
door Rob van Burik - Dec 7, 2017 om 10:26
2 Antwoorden / Vragen

Vanochtend, 7 dec 2017 werd ook ik gebeld door deze 'Reisplanner'.
De dame aan de telefoon zei dat ik een tijd geleden had meegedaan aan een enquete over reiservaringen en dat ze daarop wilde inhaken door mij een vakantiecheque aan te bieden ter waarde van 149 euro.
Daarop vroeg ze om adres, postcode ed. Halverwege heb ik dit maar gestopt en gevraagd om welke organsiatie dit precies was.  Volgens haar een absoluut Nederlandse organisatie die netjes handelt. Raar, want al terwijl ons gesprek tikte ik de naam reisplanner.com in, en daar vond ik niets op wat op haar beschrijving duidde.

Het kwam erop neer dat ze mij een mail zou sturen met de cheque en als ik niet binnen 14 dagen zou reageren ik 149 euro moest betalen. Say what?!
Toch mooi, zo'n babbeltruc. Ik heb haar gecomplimenteerd met deze slimme wijze van om-de-tuin-leiden. Maar wat een oplichters zeg!
Dus: niet in trappen, het is gewoon een incassobureau, geregistreerd in Denemarken.

Rob van Burik
Huizen

Rob van Burik
door Rob van Burik - Dec 7, 2017 om 10:40
2 Antwoorden / Vragen

Ben je opgelicht door reisplanner.com? Deze organisatie die je heel handig porbeert op te lichten staat geregistreerd
als NOPN Bv Noorderhoofd 48, 3311 RD Dordrecht  085 732 5768
Een mooi nieuw appartementencomplex van waaruit iemand goed geïnstrueerde callcentremedewerkers aanstuurt om veel geld te verzamelen.
Wil je dus verhaal halen: Bellen of bezoeken op het bovengenoemde adres!

Rob van Burik
Huizen

marita5
door marita5 - Dec 7, 2017 om 10:58
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@rob van burik ,

Dat dit geen zuivere koffie is , is allang bekend , lees ook hier .

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/oneerlijke-handelspraktijk-dereisplanner-rekent-150-euro-voor-gratis-abonnement/

G.
door G.j.beumer - Jan 3, 2018 om 08:06
1 Antwoorden / Vragen

Wat heb je nu gedaan ik heb ook deze mail gekregen weet niet wat ik moet doen.

gerbera
door gerbera Jan 3, 2018 om 11:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb de mail beantwoord met een afmelding, en hopelijk gaat dat goed. Als u na het lezen van bovenstaande berichten nu nog niet weet wat te doen. Gewoon niets en mocht er geld van uw rekening afgehaald zijn direct storneren en hun bankrekening blokkeren. Mocht u het nog niet snappen.bel uw bank.