De reissom bestaat uit vaste, variabele kosten en overhead.
Als je een reis annuleert leidt het reisbureau schade; het hotel zou, zonder jouw eerdere boeking, de kamer aan een ander hebben kunnen verhuren.
In een arrangement zitten ook de kosten voor ontbijt, lunch, diner c.a. Bij annulering worden deze kosten (voor jou) niet gemaakt. Toch wordt, als voorbeeld, bij een annulering vlak voor het vertrek, 90% van de arrangementsprijs gevraagd. Is dat redelijk?
Ook voor ontbijt, lunch etc geldt net als voor de kamer dat de kans klein is dat deze nog aan een ander verkocht kunnen worden wanneer iemand vlak voor vertrek annuleert.
De inkoopkosten van de levensmiddelen voor het ontbijt zijn vrij minimaal. De grootste kostenpost in de totale prijs van het ontbijt zijn de personeelskosten. Het personeel wordt ingeroosterd op basis van het aantal boekingen. En dat personeel moet gewoon betaald worden. Ook wanneer een aantal gasten last-minute hun reis annuleren.
De inkoopprijs van de levensmiddelen voor een doorsnee maaltijd bedragen niet meer dan een paar euro.
U kunt beter een uitstapje in uw buurt maken en thuis ontbijten. Dan kunt u meteen alle mailtjes lezen die men naar u gestuurd heeft.
Je gebruikt je mailadres toch niet als gebruikersnaam? Voor de hele wereld te lezen en te misbruiken en later jammeren.
Ja, dat is redelijk. 100% zou ook nog mogen. Personeel is ingepland, inkoop is gedaan, uw kamer opgemaakt en iedereen staat te wachten tot....u niet komt opdagen. Zie hier wat eten kost. Als voorbeeld een all you can eat. Op €32,- wordt nog gewoon €16,- winst gemaakt. Zo klein is die kostenpost dus.
Voor de duidelijkheid: dat is brutowinst. Als het nettowinst zou zijn raadt ik iedereen aan te investeren in AYCE restaurants :-)
Of het redelijk is, vaak staat het in de algemene voorwaarden vermeld dus bent u op de hoogte van de kosten van annuleren, tenminste als u ze gelezen heeft. En mocht u noodzakelijk of door prive omstandigheden moeten annuleren dan is het hebben van een annuleringsverzekering wel handig.
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je hebt afgesproken en wat je vlak voor vertrek noemt. Hotels waar ik voor mijn werk slaap kunnen we tot 18.00 op die dag kosteloos annuleren, maar daar betalen we dan ook niet het laagste bedrag voor. En als je bij bijvoorbeeld booking.com kijkt kan je vaak kiezen voor verschillende opties: de goedkoopste kunnen helemaal niet kosteloos worden geannuleerd en als je iets meer betaalt kan je annuleren tot meestal een dag van te voren.
Dus of 90% redelijk is hangt helemaal van de situatie af.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Tussentijds opzeggen autoverzekering
Hoi Ik ben dramatisch ontevreden over FBTO, je "spreekt" daar nog slechts chatbots en beetje contact duurt vele uren. Kan ik voor formele eind datum contract weg? Ik ben daar 36 jaar klant, DEZE autoverzekering loopt formeel tot 30-10-2024 Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer