Denkt de reclamemaker dat de consument infantiel is of zo?
De laatste tijd bekruipt mij het gevoel dat de bedenkers van de commercials geloven dat de voice-over het altijd tegen kinderen van drie jaar oud moet hebben. Moeders van kleine kinderen worden door een dame toegesproken alsof zij het zijn die nog maar drie jaar oud zijn. Op die leeftijd zijn ze alleen nog niet in staat om dat artikel te kopen, lijkt me, maar het wordt dan wel van hen verwacht? Als ik een man de hamburgers hoor aanprijzen, krijg ik het idee dat hij vooraf ook iets binnen heeft gekregen wat zijn spraakvermogen nadelig beïnvloedt. (Misschien zo'n hamburger?) Zo zijn er veel van dit soort commercials die de consument vanaf het scherm toespreken alsof het een kinderprogramma betreft. Zijn er nog meer mensen die zich hieraan storen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Lekker zappen... Wat ik niet begrijp is dat reclamemakers nog denken dat ze op deze manier consumenten voor zich winnen..... Heb Apple nog nooit reclame zien maken, toch loopt iedereen er mee.
Reclamemakers zijn met hun inventiviteit nog in het stenen tijdperk, mensen redeneren al heel anders
Zelf luister ik naar een zender op de radio zonder reclame en veel dingen van tv neem ik op en kijk later, zodat ik de reclame kan doorspoelen. Ik probeer juist iets NIET te kopen als er veel reclame voor gemaakt wordt.
Tja, ik erger me eigenlijk niet zo: gelijk als 't begint ga of zappen of even de koffieboel afwassen en eerlijk gezegd, stom misschien, maar ik let er eigenlijk niet op. Heb nog nooit iets gekocht omdat ik een reclame op TV heb gezien. Denk ik, want het kan natuurlijk ongewild wel je 'hersenspoelen', haha. ;-)
Hetzelfde geldt voor de kleuter die haar uiterste best doet om ieders trommelvliezen te laten barsten door luidkeels aan te geven dat het etenstijd is. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de spotjes met volkomen overbodige maar zeer irritante niet ter zake doende bijgeluiden. Die zorgen er alleen maar voor dat ik niet eens meer luisteren wil. En dat, terwijl er regels zouden zijn ingevoerd wat het volume aangaat? Ik merk er nog niks van.
Reclame is nu eenmaal gemaakt voor mensen die in sprookjes geloven,of niet nadenken dat het meeste hiervan op waarheid berust en niet mooi gemaakt met woorden.
Meestal neem ik programma's op en kan dan snel door de reclame sjezen, als ik gewoon tv kijk en reclame verschijnt zap ik direct weg en mocht ik toch per ongeluk een reclame zien dan boycot ik het product en/of de winkel en de ergste het fanatiekst. Het tutoyeren tijdens het nieuws van kijkers na kindertijd op N3 vind ik net zo erg zo niet erger, hetzelfde geldt voor bijv. het tutoyeren van de kijkers door sommige lokale zenders w.o. rtv-nh.
.....Zijn er nog meer mensen die zich hieraan storen? ..... Ja! Daarom zet ik altijd het geluid uit bij reclames. En het opnemen van een programma dat je wilt zien biedt het voordeel dat je de reclames kunt doorspoelen. Snap niet dat (sommige) reclamemakers zo infantiel bezig zijn! Gelukkig zijn er ook wel leuke reclames, al zijn die in de minderheid.
[quote=pino123 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 20:45]Lekker zappen... Wat ik niet begrijp is dat reclamemakers nog denken dat ze op deze manier consumenten voor zich winnen..... Heb Apple nog nooit reclame zien maken, toch loopt iedereen er mee.
Reclame is vooral nodig voor naamsbekendheid in een markt waar meerdere aanbieders zijn. Apple (maar ook bijvoorbeeld Samsung) zijn zo bekend en hebben zulke specifieke producten dat reclame niets toevoegt. Maar voor veel andere producten is reclame noodzakelijk om de naam bovenaan het lijstje van consumenten te krijgen en te houden. Bij veel producten zorgt het dan ook niet voor meer omzet maar voorkomt het vooral een daling van de omzet. Het is al vaak genoeg aangetoond dat in geval van twijfel veruit de meeste consumenten kiezen voor een merk dat ze bekend voorkomt. En dan praat je overigens maar over een paar procent van de consumenten, de meeste hebben vaste merken die ze kopen. Maar die paar procent bepaalt vaak wel het verschil tussen winst en verlies.
[quote=pieterwolters schreef op woensdag 8 jan 2014, 12:54][quote=pino123 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 20:45]Lekker zappen... Wat ik niet begrijp is dat reclamemakers nog denken dat ze op deze manier consumenten voor zich winnen..... Heb Apple nog nooit reclame zien maken, toch loopt iedereen er mee.
Reclame is vooral nodig voor naamsbekendheid in een markt waar meerdere aanbieders zijn. Apple (maar ook bijvoorbeeld Samsung) zijn zo bekend en hebben zulke specifieke producten dat reclame niets toevoegt. Maar voor veel andere producten is reclame noodzakelijk om de naam bovenaan het lijstje van consumenten te krijgen en te houden. Bij veel producten zorgt het dan ook niet voor meer omzet maar voorkomt het vooral een daling van de omzet. Het is al vaak genoeg aangetoond dat in geval van twijfel veruit de meeste consumenten kiezen voor een merk dat ze bekend voorkomt. En dan praat je overigens maar over een paar procent van de consumenten, de meeste hebben vaste merken die ze kopen. Maar die paar procent bepaalt vaak wel het verschil tussen winst en verlies.
Is absoluut niet waar! Er is namelijk onderzocht dat jongeren en nu de generatie tot 50 zich geenszins laat leiden door reclame. Eerder worden trends van elkaar overgenomen, zodoende kunnen allerlei ingezette trends doorgezet worden door producenten. Denk hierbij aan Blackberry en Nokia. Die hebben reclame gemaakt tot ze een ons wogen, toch viel het niet meer in het pulletje.... Einde verhaal voor beide bedrijven...
De reclames zijn zo infantiel, omdat ze moeten zuigen, irriteren, spotjes met humor zorgen ervoor dat men het merk snel vergeet. Als ze maar aandacht trekken en erover gepraat wordt. Liefst positief, maar negatief is ook goed.
Bovendien zijn bijvoorbeeld die bedelspotjes van zielige beestjes ook speciaal gericht aan kinderen, de bedoeling is dat ze de ouders gek zeuren om ook een bedrag over te maken.
Reclames zijn een noodzakelijk kwaad, al jaren een bron van ergenis, gelukkig kan ik heel snel zappen. Het is ook 1 grote kliek, zonder reclames zouden er heel wat zenders en websites niet kunnen bestaan. De mythe dat reclame voor meer omzet zorgt, wordt dan ook zorgvuldig in stand gehouden, ook al is dat gedeeltelijk waar.
Zo komt het dus dat nieuws een triljard keer voorbij komt, ze typen elkaar allemaal na, alles betaald door de reclame inkomsten/
Koop niks waar veel (agressief) mee geadverteerd word, uiteindelijk ben je dan goedkoper uit en ontmoedig je de reclame industrie. Want die hele bende wordt betaald door hogere prijzen te vragen, logisch, maar ik werk daar niet aan mee. Zouden meer mensen moeten doen.
Nou, over reclame gesproken: kom je op deze site: ik weet niet of anderen er ook last van hebben maar ik moet wel telkens Matthijs van Nieuwenhuizen wegdrukken; toch ook reclame.
[quote=tenormin schreef op woensdag 8 jan 2014, 22:15]Nou, over reclame gesproken: kom je op deze site: ik weet niet of anderen er ook last van hebben maar ik moet wel telkens Matthijs van Nieuwenhuizen wegdrukken; toch ook reclame.
?????? Wie mag dat wel zijn? Maar ik krijg helemaal geen reclame op deze site.
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan. Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel. Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht. Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus. Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer