fr
door fredddy Jan 7, 2014 om 20:14
Vakantie & reizen

Denkt de reclamemaker dat de consument infantiel is of zo?

De laatste tijd bekruipt mij het gevoel dat de bedenkers van de commercials geloven dat de voice-over het altijd tegen kinderen van drie jaar oud moet hebben. Moeders van kleine kinderen worden door een dame toegesproken alsof zij het zijn die nog maar drie jaar oud zijn. Op die leeftijd zijn ze alleen nog niet in staat om dat artikel te kopen, lijkt me, maar het wordt dan wel van hen verwacht?
Als ik een man de hamburgers hoor aanprijzen, krijg ik het idee dat hij vooraf ook iets binnen heeft gekregen wat zijn spraakvermogen nadelig beïnvloedt. (Misschien zo'n hamburger?)
Zo zijn er veel van dit soort commercials die de consument vanaf het scherm toespreken alsof het een kinderprogramma betreft. Zijn er nog meer mensen die zich hieraan storen?

1121 26 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 7, 2014 om 20:22
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik niet.

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2014 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ook niet.

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 20:31
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik hoor geen reclame spotjes, ik zet het geluid uit.

pino123
door pino123 - Jan 7, 2014 om 21:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Lekker zappen... Wat ik niet begrijp is dat reclamemakers nog denken dat ze op deze manier consumenten voor zich winnen..... Heb Apple nog nooit reclame zien maken, toch loopt iedereen er mee.

Reclamemakers zijn met hun inventiviteit nog in het stenen tijdperk, mensen redeneren al heel anders

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2014 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zelf luister ik naar een zender op de radio zonder reclame en veel dingen van tv neem ik op en kijk later, zodat ik de reclame kan doorspoelen. Ik probeer juist iets NIET te kopen als er veel reclame voor gemaakt wordt.

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2014 om 21:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, ik erger me eigenlijk niet zo: gelijk als 't begint ga of zappen of even de koffieboel afwassen en eerlijk gezegd, stom misschien, maar ik let er eigenlijk niet op. Heb nog nooit iets gekocht omdat ik een reclame op TV heb gezien. Denk ik, want het kan natuurlijk ongewild wel je 'hersenspoelen', haha. ;-)

fr
door fredddy - Jan 7, 2014 om 21:38
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hetzelfde geldt voor de kleuter die haar uiterste best doet om ieders trommelvliezen te laten barsten door luidkeels aan te geven dat het etenstijd is. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de spotjes met volkomen overbodige maar zeer irritante niet ter zake doende bijgeluiden. Die zorgen er alleen maar voor dat ik niet eens meer luisteren wil. En dat, terwijl er regels zouden zijn ingevoerd wat het volume aangaat? Ik merk er nog niks van.

costnix
door costnix - Jan 7, 2014 om 22:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Reclamemakers bezuinigen ALTIJD op de waarheid. Het percentage varieert tussen de 1 en 100 procent.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2014 om 22:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stoor me er niet aan, zie en hoor nooit reclame.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 8, 2014 om 00:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Reclame is nu eenmaal gemaakt voor mensen die in sprookjes geloven,of niet nadenken dat het meeste hiervan op waarheid berust en niet mooi gemaakt met woorden.

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2014 om 01:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Meestal neem ik programma's op en kan dan snel door de reclame sjezen, als ik gewoon tv kijk en reclame verschijnt zap ik direct weg en mocht ik toch per ongeluk een reclame zien dan boycot ik het product en/of de winkel en de ergste het fanatiekst.
Het tutoyeren tijdens het nieuws van kijkers na kindertijd op N3 vind ik net zo erg zo niet erger, hetzelfde geldt voor bijv. het tutoyeren van de kijkers door sommige lokale zenders w.o. rtv-nh.

empyria
door empyria - Jan 8, 2014 om 06:21
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben zelfs al zover dat hetgeen wat ik in de reclame allemaal zie vooral juist NIET koop...:-/

costnix
door costnix - Jan 8, 2014 om 08:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik redeneer zo, als een reclame slecht is, dan is het product zeker slecht.

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2014 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo freddy,

.....Zijn er nog meer mensen die zich hieraan storen? .....
Ja!
Daarom zet ik altijd het geluid uit bij reclames.
En het opnemen van een programma dat je wilt zien biedt het voordeel dat je de reclames kunt doorspoelen.
Snap niet dat (sommige) reclamemakers zo infantiel bezig zijn!
Gelukkig zijn er ook wel leuke reclames, al zijn die in de minderheid.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2014 om 12:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 20:45]Lekker zappen... Wat ik niet begrijp is dat reclamemakers nog denken dat ze op deze manier consumenten voor zich winnen..... Heb Apple nog nooit reclame zien maken, toch loopt iedereen er mee.

Reclame is vooral nodig voor naamsbekendheid in een markt waar meerdere aanbieders zijn. Apple (maar ook bijvoorbeeld Samsung) zijn zo bekend en hebben zulke specifieke producten dat reclame niets toevoegt. Maar voor veel andere producten is reclame noodzakelijk om de naam bovenaan het lijstje van consumenten te krijgen en te houden. Bij veel producten zorgt het dan ook niet voor meer omzet maar voorkomt het vooral een daling van de omzet. Het is al vaak genoeg aangetoond dat in geval van twijfel veruit de meeste consumenten kiezen voor een merk dat ze bekend voorkomt. En dan praat je overigens maar over een paar procent van de consumenten, de meeste hebben vaste merken die ze kopen. Maar die paar procent bepaalt vaak wel het verschil tussen winst en verlies.

pino123
door pino123 - Jan 8, 2014 om 21:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 8 jan 2014, 12:54][quote=pino123 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 20:45]Lekker zappen... Wat ik niet begrijp is dat reclamemakers nog denken dat ze op deze manier consumenten voor zich winnen..... Heb Apple nog nooit reclame zien maken, toch loopt iedereen er mee.

Reclame is vooral nodig voor naamsbekendheid in een markt waar meerdere aanbieders zijn. Apple (maar ook bijvoorbeeld Samsung) zijn zo bekend en hebben zulke specifieke producten dat reclame niets toevoegt. Maar voor veel andere producten is reclame noodzakelijk om de naam bovenaan het lijstje van consumenten te krijgen en te houden. Bij veel producten zorgt het dan ook niet voor meer omzet maar voorkomt het vooral een daling van de omzet. Het is al vaak genoeg aangetoond dat in geval van twijfel veruit de meeste consumenten kiezen voor een merk dat ze bekend voorkomt. En dan praat je overigens maar over een paar procent van de consumenten, de meeste hebben vaste merken die ze kopen. Maar die paar procent bepaalt vaak wel het verschil tussen winst en verlies.

Is absoluut niet waar! Er is namelijk onderzocht dat jongeren en nu de generatie tot 50 zich geenszins laat leiden door reclame. Eerder worden trends van elkaar overgenomen, zodoende kunnen allerlei ingezette trends doorgezet worden door producenten. Denk hierbij aan Blackberry en Nokia. Die hebben reclame gemaakt tot ze een ons wogen, toch viel het niet meer in het pulletje.... Einde verhaal voor beide bedrijven...

van leyden
door van leyden - Jan 8, 2014 om 21:56
1289 Antwoorden / 17 Vragen

De reclames zijn zo infantiel, omdat ze moeten zuigen, irriteren, spotjes met humor zorgen ervoor dat men het merk snel vergeet.
Als ze maar aandacht trekken en erover gepraat wordt.
Liefst positief, maar negatief is ook goed.

Bovendien zijn bijvoorbeeld die bedelspotjes van zielige beestjes ook speciaal gericht aan kinderen, de bedoeling is dat ze de ouders gek zeuren om ook een bedrag over te maken.

van leyden
door van leyden - Jan 8, 2014 om 22:04
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Reclames zijn een noodzakelijk kwaad, al jaren een bron van ergenis, gelukkig kan ik heel snel zappen.
Het is ook 1 grote kliek, zonder reclames zouden er heel wat zenders en websites niet kunnen bestaan. De mythe dat reclame voor meer omzet zorgt, wordt dan ook zorgvuldig in stand gehouden, ook al is dat gedeeltelijk waar.

Zo komt het dus dat nieuws een triljard keer voorbij komt, ze typen elkaar allemaal na, alles betaald door de reclame inkomsten/

van leyden
door van leyden - Jan 8, 2014 om 22:11
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Koop niks waar veel (agressief) mee geadverteerd word, uiteindelijk ben je dan goedkoper uit en ontmoedig je de reclame industrie.
Want die hele bende wordt betaald door hogere prijzen te vragen, logisch, maar ik werk daar niet aan mee.
Zouden meer mensen moeten doen.

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2014 om 22:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, over reclame gesproken: kom je op deze site: ik weet niet of anderen er ook last van hebben maar ik moet wel telkens Matthijs van Nieuwenhuizen wegdrukken; toch ook reclame.

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2014 om 22:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Reclame = omzet. Zo simpel is het.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 8 jan 2014, 22:15]Nou, over reclame gesproken: kom je op deze site: ik weet niet of anderen er ook last van hebben maar ik moet wel telkens Matthijs van Nieuwenhuizen wegdrukken; toch ook reclame.

?????? Wie mag dat wel zijn? Maar ik krijg helemaal geen reclame op deze site.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2014 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

.....? Wie mag dat wel zijn? .....
Blijkbaar ben je niet van deze wereld (draait door). ;-)

@tenormin,

Vind die balk die soms onderin verschijnt óók vrij hinderlijk!

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2014 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 9 jan 2014, 12:34]@tijger1,

.....? Wie mag dat wel zijn? .....
Blijkbaar ben je niet van deze wereld (draait door). ;-)

Volgens mij wordt dat programma gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk.

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2014 om 13:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Volgens mij wordt dat programma gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk.

U heeft gelijk, hoor. Shakespeare zei het al: what's in a name! ;-) Maar de balk blijft, haha!

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2014 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen balk en geen reclame van welke Matthijs dan ook.