Do
door Dordt Oct 30, 2018 om 14:48
Vakantie & reizen

Door het reisbureau verkeerd geboekt hotel

Ik had een reis geboekt naar een hotel in Fuerteventura. Op de reservering is het juiste hotel weergegeven. Op de definitieve bevestiging is er 1 woordje weggelaten waardoor het een heel ander hotel werd. Dat had ik niet gezien, wist ook niet dat het dan een ander hotel werd. Wij gingen op vakantie en werden door de bus naar het (door mij geboekte) hotel gebracht. Daar aangekomen zeiden ze dat ze geen reservering van mij hadden en keken op mijn reispapieren en zeiden dat het een heel ander hotel was. Daar moest ik zelf met de taxi naartoe. Dat was een hotel met minder sterren en ook niet zo chique en op een veel minder gunstige locatie (niet aan zee of aan de boulevard). Een week later kon ik op internet kijken hoe laat de bus mij weer op zou komen halen. Daar zag ik staan dat zij mij zouden ophalen bij het door mij in eerste instantie geboekte hotel, waar ik dus niet zat. Ik gebeld en doorgegeven dat wij bij een ander hotel zaten. Dat vonden zij raar, want zij hadden dat doorgekregen van het reisbureau. Dat is wel goed gekomen. Ik heb nu een klacht bij het reisbureau ingediend. Ik sta toch in mijn recht. Ik heb de mails nog.

4111 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2018 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had meteen ter plekke moeten klagen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 30, 2018 om 14:55
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Goed dat u de mails hebt bewaard en verder de reactie van het reisbureau afwachten, hopelijk wordt alles naar wens afgehandeld.

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2018 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, het reisbureau heeft kennelijk iets fout gedaan.
Even de afhandeling van je klacht afwachten.
Gebeurt dat niet naar wens kun je altijd nog naar de geschillencommissie reizen gaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 30, 2018 om 15:41
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Jammer dat u niet meteen 'aan de bel hebt getrokken' bij het reisbureau c.q. mogelijk aangegeven reisleiding. U had dan met uw, overigens geheel terechte,  klacht veel sterker gestaan en had men ook vrijwel meteen 'actie'kunnen nemen.
Zo u er met het reisbureau onverhoopt niet uitkomt, als het buresau is aangesloten bij de ANVR kunt u uw klacht daar indienen (na afwikkeling door het reisbureau - voor u niet afdoende.)

Do
door Dordt - Oct 30, 2018 om 16:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ter plaatse niet gereageerd omdat ik probeerde te zoeken in mijn e-mails, dat lukte niet. Ik zag alleen de laatste mail met daarop dus de naam van het hotel dat ik niet geboekt heb en dacht dat ik het bij het verkeerde eind had. Toen ik dus de laatste dag zag dat wij ook bij het "goede" hotel opgehaald zouden worden, moest ik toch wachten totdat ik thuis was om al mijn e-mails door te lopen. En alleen op de eerste e-mail (van april) stond dus de naam van het geboekte hotel.

Do
door Dordt - Oct 30, 2018 om 16:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dus ik kan naar de ANVR en naar de Geschillencommissie reizen, goed om te weten. Ik wacht eerst het reisbureau af.

bharmsen
door bharmsen - Oct 31, 2018 om 13:05
32 Antwoorden / 2 Vragen

Altijd thuis de reisbescheiden nakijken of ze wel kloppen, je wist toch ook hoe laat je vliegtuig vertrok vanaf het vliegveld.

mo
door mof - Oct 31, 2018 om 13:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En wat is de uitkomst van de klacht? Misschien komt er wel een leuke reactie voor u van het reisbureau. Er zijn er die best wel hun fouten erkennen.
als u de bewijsstukken heeft, en het verschil in naam is zodanig gering dat u als leek niet had kunnen vermoeden dat er een fout is gemaakt, dan zal u wel een vergoeding kunnen claimen.
als de fout wel overduidelijk was, dan heeft u er zelf voor gekozen gebruik te maken van het hotel.
u had sowieso sterker gestaan als u in het dor u bedoelde hotel had verbleven. Maar ja, als dat vol zt gaat dat niet.