Ja
door Jaamir Jun 20, 2019 om 14:15
Vakantie & reizen

Duur tapijtje

Ik vraag me af, of er meer mensen zijn die een reis hebben gemaakt met de RSD reizen naar Marrakech, en bij een gekoppeld tapijtverkoop zijn geweest. Daar dus een tapijt hebben gekocht, met voor hen extra korting hebben gegeven. Dus als klant heb je veel voordeel gekregen. Ik dus ook, volgens de verkopers, heb 3200 euro betaald, van de 7000, wat de prijs zou zijn. Maar heb hier in Nederland laten taxeren, want ik wilde de waarde weten, en op een veiling zou dit 100 tot 150 euro opbrengen. Dit kan gewoon niet, dit is voor mij ongelooflijk. Heb inmiddels twee mails gestuurd naar RSD, wacht nog op antwoord. Maar zijn er mensen met dezelfde ervaring?

10802 18 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jun 20, 2019 om 14:19
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Is dit een echte vraag.
Iedereen weet nu toch wel dat je op dat soort markten bij de neus wordt genomen.
En wat heeft RSD hier mee te maken?

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2019 om 14:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, sorry voor u, maar ik heb deze ervaring (natuurlijk) niet. RSD reizen verzorgd deze "goedkope" uitjes in samenwerking met de, in dit geval, tapijtmakers. Verkopen echte Berbers of anders soortig tapijt (niet). U heeft zich gewoon bij de neus laten nemen. Maar weet ook dat u door RSD niet gedwongen bent aan dit verkoop tripje mee te doen. Dus bij hen valt echt niets te claimen of zo.

Ja
door Jaamir Jun 20, 2019 om 14:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp alle antwoorden hier, maar zowel RSD als de verkopers zijn alle Turks, dus mijn inziens een organisatie, is het niet voor mij dan wel voor anderen om hier een waarschuwing uit te brengen

aurora1
door aurora1 Jun 20, 2019 om 18:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft zelf toch ook niet eerst waarschuwingen gelezen? Denkt u dat anderen dat wél zullen doen en bijv. eerst op dit forum naar waarschuwingen gaan zoeken?

Ja
door Jaamir - Jun 20, 2019 om 14:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal wel dom zijn geweest, maar RSD organiseert deze reizen, werken samen met deze verkopen,

ne
door neodutchio - Jun 20, 2019 om 14:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zelfs Kees van der Spek is er al ingedoken. Laatst ook in België en Duitsland een documentaire gezien. Spotgoedkope reizen aanbieden met verplichte uitstapjes naar winkels, voornamelijk goud en tapijten. Dus als antwoord op uw vraag: ja. Veel mensen trappen er in aangezien dat bij het horen van het woordje korting het denkvermogen uit gaat.

Sect gezien is er niets aan de hand. Er is u een tapijt aangeboden en u bent akkoord gegaan met de prijs.  Beide partijen blij.

tenormin
door tenormin Jun 20, 2019 om 14:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Een derde partij is niet blij @neodutchio.;-)

ne
door neodutchio Jun 20, 2019 om 14:43
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er is geen derde partij. TS gaat een winkel binnen en doet een aankoop. TS blij met het tapijt en de verkoper met het geld.

marita5
door marita5 Jun 20, 2019 om 15:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@neodutchio , u vergeet de reisleider die provisie ontvangt wanneer er iets verkocht wordt .

tenormin
door tenormin Jun 20, 2019 om 15:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat bedoelde ik ook @marita5 en @neodutchio.

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2019 om 15:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan is die derde partij ook blij met zijn provisie.

Je moet toch wel jaren en jarenlang in een donkere kast opgesloten gezeten hebben om te veronderstellen, dat die tapijten “echt” zijn en  dat je zoveel korting krijgt.

Mensen willen gewoon bedrogen worden en dan hier ook nog geld uitgeven voor een taxatie.

De kleden zijn hier in elke tapijtwinkel te koop, maar op vakantie en blijkbaar verstand thuisgelaten.

ne
door neodutchio Jun 20, 2019 om 15:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als je het zo bekijkt is ook de transporteur blij, de fabrikant, vliegtuigmaatschappij en alle plekken waar TS geweest is. Zonder die reis hadden al die andere ook geen inkomen gehad.

costnix
door costnix Jun 20, 2019 om 16:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De vragensteller heeft nog mazzel, dat zijn bagage niet is gecontroleerd door de douane. Dan had hij invoerrechten moeten afdragen over het meerdere van €430.

Ja
door Jaamir Jun 20, 2019 om 19:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

de vragensteller is een zij, en het tapijt zat niet in mijn koffer, is bezorgd, dan weten jullie dat ook,
de taxatie kostte 16 euro, dus dat ook erbij, verder vraag ik hier een serieuze vraag en hoef ik niet jullie domme reacties hier te krijgen, geef een zinnig antwoord of niets
zit ook niet al jarenlang in een kast, tijger1,  vraag me af wat er voor mensen hier op het forum zitten, op een enkele na

ne
door neodutchio Jun 20, 2019 om 19:47
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Jaamir, u zegt zelf dat u een kind heeft met een Marokaan en u is nooit uitgelegd hoe de handel werkt daar?

Dan heeft u geluk gehad met de bezorging, u importeert namelijk vanuit buiten de EU en bent daar normal gesproken BTW en invoerheffingen voor verschuldigd.

Maar goed, bekijk het van de zonnige kant, u hebt een mooi kado met een nog mooier verhaal.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 20, 2019 om 14:29
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt of u op een reclamereisje bent uitgenodigd om het gekoppelde bedrijf te laten verkopen en RSD van de winst mee profiteert.
Hier in Nederland worden dergelijke dagreisjes gehouden.
Ben benieuwd naar het antwoord op de mail

Ja
door Jaamir Jul 1, 2019 om 16:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste Sjoppie, RSD zegt hier niets van te weten, nou, ik weet zeker van wel, heb ze ook geadviseerd om eens te gaan kijken en er wat aan te doen, dat ze ook niet willen dat hun klanten zo opgelicht worden.
maar ik heb contact met het bedrijf gehad, na een mailcontact heb ik grotendeels het geld terug, zij boden een bedrag, heb ik verhoogd en kreeg direct het bericht dat het geld overgemaakt werd.
ik krijg hier veel domme reacties, vind ik, maar bedank u wel,

de familie heeft mij alleen advies gegeven, en dat heb ik niet nodig gehad, het is nu klaar

sjjoppy
door sjjoppy Jul 1, 2019 om 16:53
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor uw reactie @jaamir,
fijn dat alles naar wens verloopt.

marita5
door marita5 - Jun 20, 2019 om 14:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen
Ja
door Jaamir Jun 20, 2019 om 15:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

hallo Maritas,

dank je wel voor je antwoord,
heb zonet een klacht ingediend bij klachtenkompas.

ik zal dom geweest zijn, maar dan nog, dit kan niet.

tijger1
door tijger1 Jun 20, 2019 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, dat kan dus best, dat blijkt maar weer.

marita5
door marita5 Jun 20, 2019 om 16:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@jaamir , fouten maakt iedereen . Iemand die geen fouten maakt , liegt nog harder als een straaljager vliegt . Voor u is dit een dure les , maar zodoende leert men .

Ja
door Jaamir Jul 1, 2019 om 16:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste Maritas, van de klachtenkompas hoor ik niets, maar heb met het bedrijf in Mekness contact gehad, en heb grotendeels het bedrag terug.
na een mailwisseling kwamen ze al snel met een bedrag op de proppen, heb het verhoogd en al snel kwam de toezegging om het over te maken.
het geld kwam van een turkse organisatie in Marokko van een bank uit Italie.
niet helemaal correct, volgens mij.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2019 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar uw familie er op afgestuurd?

Ja
door Jaamir Jul 1, 2019 om 18:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

wat spijt me dit nu, tijger1,
de familie heeft me advies gegeven, en dat heb ik nog niet eens gebruikt,
heb meer het gevoel dat je jaloers ben dat ik met het bedrijf samen tot een oplossing ben gekomen
en dat ik geld heb teruggekregen
misschien kan je wat van mij leren!!!

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2019 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iets van u leren? Hoe ik me in Marokko moet laten oplichten door Turken van een Duits reisbureau? Nee, dank u, ik ben wel wijzer.

Th
door Thijs124 - Jun 20, 2019 om 14:34
289 Antwoorden / Vragen

Dit zijn toch de standaard goedkope uitstapjes in Turkije, Griekenland en alle Afrikaanse landen rondom de middellandse zee. In Nederland hebben we ook zoiets met kussens, matrassen en supersmeerseltjes.
Maar kopen daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Vermoedelijk vijf of tien keer te veel betaalt.
Maar nu ben je gewaarschuwd door schade en schande en een ezel stoot zich geen twee keer.......

ju
door juliomariner - Jun 20, 2019 om 16:12
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Tja inderdaad het systeem van de kaffeefahrten maar bij deze krijgt u niet allerlei " gratis" cadeaus maar wordt er alleen van u verwacht dat u gaat kopen.

costnix
door costnix - Jun 20, 2019 om 16:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zulke praktijken worden overal in de wereld uitgevoerd.
De gids brengt naar een winkel/fabriek, waar u een rondleiding krijgt en vervolgens via een winkel eer naar buiten moet.
Gladde verkopers proberen u met zogenaamde grote kortingen een aankoop te doen voor veel geld.
Ooit een gondelvaart in Venetië gedaan.
De gondelier bracht ons naar een glasblazerij, waar hij commissie ving over het spul wat mijn ouders daar kochten.

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2019 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dus als klant heb je veel voordeel gekregen. Ik dus ook, volgens de verkopers, heb 3200 euro betaald, van de 7000, wat de prijs zou zijn.
Tja, en daar ben je dus met open ogen ingestonken.
Blijkbaar vond je dat de prijs waard.

Maar zijn er mensen met dezelfde ervaring?
Dat zal ongetwijfeld, want er zijn wel meer mensen die bij het woord 'korting' niet meer verstandig nadenken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 20, 2019 om 17:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Daar bent u dus mooi (neen niet mooi) ingestonken. Kamelenmest ruikt beter. Het riekt naar oplichting maar of daarvan aangifte doen zinnig is lijkt mij van niet. Is hier het probleem dat u dacht op een goedkope wijze naar Marokko te kunnen gaan? Zo ja, dan werd het een dure reis.
Nu is het wel zo dat m.b.t. een veiling het een kwestie is van 'wat de gek er voor geeft' en u zou nog eventueel eens bij een reguliere tapijtzaak een licht kunnen opsteken. Het is niet onmogelijk dat de waarde dan wel iets meer is en daardoor de 'pijn' minder groot. Helaas voor u.

Ja
door Jaamir Jun 20, 2019 om 19:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank u voor uw antwoord, uw advies om naar een tapijthandel te gaan zal ik zeker doen

panter22
door panter22 - Jun 20, 2019 om 18:57
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent in de vakantiestemming en dan koop je wel eens dingen die je thuis nooit zou kopen.
Maar een tapijt van €3200 dat is me toch wat. Kennelijk kon je het gemakkelijk missen.
Nu maar genieten van je nieuwe tapijt. Je vindt het toch nog steeds mooi?
Wat wil je van RSD, €3000 terug? Soms doe je een miskoop. Jammer maar helaas.

Ja
door Jaamir Jun 20, 2019 om 19:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste panter22

ten eerste kon ik het geld niet makkelijk missen, het was voor mij een gelegenheid een speciaal kado voor mijn zoon te kopen die gaat trouwen. dus denk niet dat ik iemand ben die het geld kan laten rollen.
de vader van mijn zoon is Marokkaan, helaas overleden, dus voor mij was dit iets speciaals.
het zou een goede investering zijn, want de waarde zou meer worden,
zo, ik ga niet zielig doen,
heb het zelf gekocht, en wat ik wil, dat gaat jou niets aan,

ne
door neodutchio Jun 20, 2019 om 19:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u een kind heeft met een Marokaan, dan bent u ook wel eens eerder in Marokko geweest mag ik aannemen. En waar denkt u de beste deal te maken? In een commerciele winkel waar je ingeduwd wordt, of bij handelaartjes op een markt?

costnix
door costnix Jun 20, 2019 om 20:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nog een reis terug met het tapijt naar de winkelier in Marokko en dan je geld terug vragen is de enige mogelijkheid, maar dat in onmogelijk, want ook in een Marokkaanse winkel geldt, koop = koop.

Ja
door Jaamir Jul 1, 2019 om 16:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste mensen, ten eerste was het niet in een marokkaanse winkel, maar bij een turkse organisatie, en zal jullie meedelen dat ik het bedrag grotendeels terug hebt, nl 2500,00 euro.
na een mailcontact heen en weer was dit snel voor elkaar, het geld kwam via Italie naar Nederland,

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 20, 2019 om 20:05
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Heb even verder gezocht en kwam dit tegen:

Het klinkt misschien als een open deur, maar in Turkije en Marokko zit er een hoge winstmarge op de prijzen. De verkoper gaat er van uit dat je gaat afdingen dus zet hoog in. Durf daarom af te dingen en begin laag, bijvoorbeeld met 1/3 van de vraagprijs.

Dat is niet iedereen bekend.

https://www.rozenkelim.nl/blog/vloerkleed_turkije/

panter22
door panter22 - Jun 21, 2019 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Het was dus geen spontane aktie, maar een bewuste aankoop. Een goedkope reis geboekt met het doel een waardevol tapijt te kopen voor je zoon en schoondochter.
Maar achteraf bleek dat je een nepper had gekocht die ipv €3000 maar €150 waard is.
De reis is georganiseerd door dezelfde groep mensen die ook de tapijten verkochten.
En nu wil je weten, dat je net als met verkoopreisjes in Nederland, het herroepingsrecht hebt van 14 dagen, zodat je je geld terug kunt krijgen. Neem eens contact op met Consuwijzer.
Kijk eens in de algemene voorwaarden:
https://www.rsd-reizen.nl/arv/

marita5
door marita5 Jun 21, 2019 om 10:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen
panter22
door panter22 Jun 21, 2019 om 11:10
6599 Antwoorden / Vragen

Marita5, jou ontgaat ook niets.

marita5
door marita5 Jun 21, 2019 om 11:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , ik moet toch iets te doen hebben , ik lijk de halve tijd wel Interpol ;-))

tijger1
door tijger1 Jun 21, 2019 om 11:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eigenlijk komisch. Juist iemand die van de hoed en rand zou moeten weten, stinkt er zo in. Maar gelukkig heeft ze mazzel wat betreft de invoerrechten en btw over die krankzinnige aankoopprijs.
En dan straks daar een hoop ellende door familie die ingeschakeld wordt om haar “recht” te halen,

Ja
door Jaamir Jul 1, 2019 om 16:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste tijger1, heb de familie niet ingeschakeld, dit kan ik zelf ook wel, zoals ik hier al eerder heb gemeld, heb 2500,00 euro terug van de firma, en nu jij...

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2019 om 20:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nou ik? Ik zou niet zo stom zijn om daar voor zo’n kleedje € 3,200 uit te geven en zelfs ook  geen € 700. Maar u dreigde zelf met uw familie of bent u dat vergeten?

ja
door janf43 - Jun 21, 2019 om 09:39
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een verwachte opbrengst op een veiling zegt niet zo veel over de waarde en de prijs die u heeft betaald. Een wasmachine die in de winkel €600 heeft gekost zal daar misschien ook maar €25 opbrengen.

jo
door jorisw - Jun 22, 2019 om 14:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ha, heerlijk. Een lekker jaren 70/80 onderwerp. Wim Bosboom en Frits Bom draaien zich om in hun graf omdat al hun werk zinloos is geweest.

marita5
door marita5 - Jul 1, 2019 om 16:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jaamir ,

Bid dan maar op uw knieën , naar God en Allah op het tapijtje ;-)) u heeft geluk gehad .
Of het correct is maakt niks uit , u heeft grotendeels uw geld terug .
Kan niet iedereen zeggen , die een oor is aangenaaid door een verkooptruc , via een busreis .
Bedankt voor het terugmelden .

DOOR JAAMIR 1 JUL. 2019 OM 16:32
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

beste Maritas, van de klachtenkompas hoor ik niets, maar heb met het bedrijf in Mekness contact gehad, en heb grotendeels het bedrag terug.
na een mailwisseling kwamen ze al snel met een bedrag op de proppen, heb het verhoogd en al snel kwam de toezegging om het over te maken.
het geld kwam van een turkse organisatie in Marokko van een bank uit Italie.
niet helemaal correct, volgens mij.