Duur tapijtje
Ik vraag me af, of er meer mensen zijn die een reis hebben gemaakt met de RSD reizen naar Marrakech, en bij een gekoppeld tapijtverkoop zijn geweest. Daar dus een tapijt hebben gekocht, met voor hen extra korting hebben gegeven. Dus als klant heb je veel voordeel gekregen. Ik dus ook, volgens de verkopers, heb 3200 euro betaald, van de 7000, wat de prijs zou zijn. Maar heb hier in Nederland laten taxeren, want ik wilde de waarde weten, en op een veiling zou dit 100 tot 150 euro opbrengen. Dit kan gewoon niet, dit is voor mij ongelooflijk. Heb inmiddels twee mails gestuurd naar RSD, wacht nog op antwoord. Maar zijn er mensen met dezelfde ervaring?
Topantwoord
Is dit een echte vraag.
Iedereen weet nu toch wel dat je op dat soort markten bij de neus wordt genomen.
En wat heeft RSD hier mee te maken?
Nee, sorry voor u, maar ik heb deze ervaring (natuurlijk) niet. RSD reizen verzorgd deze "goedkope" uitjes in samenwerking met de, in dit geval, tapijtmakers. Verkopen echte Berbers of anders soortig tapijt (niet). U heeft zich gewoon bij de neus laten nemen. Maar weet ook dat u door RSD niet gedwongen bent aan dit verkoop tripje mee te doen. Dus bij hen valt echt niets te claimen of zo.
Ik begrijp alle antwoorden hier, maar zowel RSD als de verkopers zijn alle Turks, dus mijn inziens een organisatie, is het niet voor mij dan wel voor anderen om hier een waarschuwing uit te brengen
U heeft zelf toch ook niet eerst waarschuwingen gelezen? Denkt u dat anderen dat wél zullen doen en bijv. eerst op dit forum naar waarschuwingen gaan zoeken?
Zelfs Kees van der Spek is er al ingedoken. Laatst ook in België en Duitsland een documentaire gezien. Spotgoedkope reizen aanbieden met verplichte uitstapjes naar winkels, voornamelijk goud en tapijten. Dus als antwoord op uw vraag: ja. Veel mensen trappen er in aangezien dat bij het horen van het woordje korting het denkvermogen uit gaat.
Sect gezien is er niets aan de hand. Er is u een tapijt aangeboden en u bent akkoord gegaan met de prijs. Beide partijen blij.
Een derde partij is niet blij @neodutchio.;-)
Er is geen derde partij. TS gaat een winkel binnen en doet een aankoop. TS blij met het tapijt en de verkoper met het geld.
@neodutchio , u vergeet de reisleider die provisie ontvangt wanneer er iets verkocht wordt .
Dat bedoelde ik ook @marita5 en @neodutchio.
Nou dan is die derde partij ook blij met zijn provisie.
Je moet toch wel jaren en jarenlang in een donkere kast opgesloten gezeten hebben om te veronderstellen, dat die tapijten “echt” zijn en dat je zoveel korting krijgt.
Mensen willen gewoon bedrogen worden en dan hier ook nog geld uitgeven voor een taxatie.
De kleden zijn hier in elke tapijtwinkel te koop, maar op vakantie en blijkbaar verstand thuisgelaten.
Als je het zo bekijkt is ook de transporteur blij, de fabrikant, vliegtuigmaatschappij en alle plekken waar TS geweest is. Zonder die reis hadden al die andere ook geen inkomen gehad.
De vragensteller heeft nog mazzel, dat zijn bagage niet is gecontroleerd door de douane. Dan had hij invoerrechten moeten afdragen over het meerdere van €430.
de vragensteller is een zij, en het tapijt zat niet in mijn koffer, is bezorgd, dan weten jullie dat ook,
de taxatie kostte 16 euro, dus dat ook erbij, verder vraag ik hier een serieuze vraag en hoef ik niet jullie domme reacties hier te krijgen, geef een zinnig antwoord of niets
zit ook niet al jarenlang in een kast, tijger1, vraag me af wat er voor mensen hier op het forum zitten, op een enkele na
Jaamir, u zegt zelf dat u een kind heeft met een Marokaan en u is nooit uitgelegd hoe de handel werkt daar?
Dan heeft u geluk gehad met de bezorging, u importeert namelijk vanuit buiten de EU en bent daar normal gesproken BTW en invoerheffingen voor verschuldigd.
Maar goed, bekijk het van de zonnige kant, u hebt een mooi kado met een nog mooier verhaal.
Het lijkt of u op een reclamereisje bent uitgenodigd om het gekoppelde bedrijf te laten verkopen en RSD van de winst mee profiteert.
Hier in Nederland worden dergelijke dagreisjes gehouden.
Ben benieuwd naar het antwoord op de mail
beste Sjoppie, RSD zegt hier niets van te weten, nou, ik weet zeker van wel, heb ze ook geadviseerd om eens te gaan kijken en er wat aan te doen, dat ze ook niet willen dat hun klanten zo opgelicht worden.
maar ik heb contact met het bedrijf gehad, na een mailcontact heb ik grotendeels het geld terug, zij boden een bedrag, heb ik verhoogd en kreeg direct het bericht dat het geld overgemaakt werd.
ik krijg hier veel domme reacties, vind ik, maar bedank u wel,
de familie heeft mij alleen advies gegeven, en dat heb ik niet nodig gehad, het is nu klaar
Dank voor uw reactie @jaamir,
fijn dat alles naar wens verloopt.
Hallo Jaamir ,
OMG , is dit een vliegend tapijt ?
Dit is gewoon een verkoop truc waarbij de reisleider provisie opstrijkt , wanneer er iets verkocht wordt .
Lees deze klachten , klik op de rode regels .
https://nl.trustpilot.com/review/www.rsd-reisen.de
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rsd-reise-service/klachten/stop-met-misleidende-reclame-en-agressieve-verkoop-methoden/details?complaintId=cabd961e-5826-4547-b101-a51402410ae8
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rsd-reise-service/klachten/cultuur-reis-marokko-is-een-ordinaire-reis-langs-verkoop-punten./details?complaintId=d64b391b-28c9-4103-b3e1-572b18467d62
hallo Maritas,
dank je wel voor je antwoord,
heb zonet een klacht ingediend bij klachtenkompas.
ik zal dom geweest zijn, maar dan nog, dit kan niet.
Ja hoor, dat kan dus best, dat blijkt maar weer.
@jaamir , fouten maakt iedereen . Iemand die geen fouten maakt , liegt nog harder als een straaljager vliegt . Voor u is dit een dure les , maar zodoende leert men .
beste Maritas, van de klachtenkompas hoor ik niets, maar heb met het bedrijf in Mekness contact gehad, en heb grotendeels het bedrag terug.
na een mailwisseling kwamen ze al snel met een bedrag op de proppen, heb het verhoogd en al snel kwam de toezegging om het over te maken.
het geld kwam van een turkse organisatie in Marokko van een bank uit Italie.
niet helemaal correct, volgens mij.
Blijkbaar uw familie er op afgestuurd?
wat spijt me dit nu, tijger1,
de familie heeft me advies gegeven, en dat heb ik nog niet eens gebruikt,
heb meer het gevoel dat je jaloers ben dat ik met het bedrijf samen tot een oplossing ben gekomen
en dat ik geld heb teruggekregen
misschien kan je wat van mij leren!!!
Iets van u leren? Hoe ik me in Marokko moet laten oplichten door Turken van een Duits reisbureau? Nee, dank u, ik ben wel wijzer.
Dit zijn toch de standaard goedkope uitstapjes in Turkije, Griekenland en alle Afrikaanse landen rondom de middellandse zee. In Nederland hebben we ook zoiets met kussens, matrassen en supersmeerseltjes.
Maar kopen daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Vermoedelijk vijf of tien keer te veel betaalt.
Maar nu ben je gewaarschuwd door schade en schande en een ezel stoot zich geen twee keer.......
Tja inderdaad het systeem van de kaffeefahrten maar bij deze krijgt u niet allerlei " gratis" cadeaus maar wordt er alleen van u verwacht dat u gaat kopen.
Zulke praktijken worden overal in de wereld uitgevoerd.
De gids brengt naar een winkel/fabriek, waar u een rondleiding krijgt en vervolgens via een winkel eer naar buiten moet.
Gladde verkopers proberen u met zogenaamde grote kortingen een aankoop te doen voor veel geld.
Ooit een gondelvaart in Venetië gedaan.
De gondelier bracht ons naar een glasblazerij, waar hij commissie ving over het spul wat mijn ouders daar kochten.
Dus als klant heb je veel voordeel gekregen. Ik dus ook, volgens de verkopers, heb 3200 euro betaald, van de 7000, wat de prijs zou zijn.
Tja, en daar ben je dus met open ogen ingestonken.
Blijkbaar vond je dat de prijs waard.
Maar zijn er mensen met dezelfde ervaring?
Dat zal ongetwijfeld, want er zijn wel meer mensen die bij het woord 'korting' niet meer verstandig nadenken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer