Hotel heeft vergeten kleding zonder kennisgeving weggegooid. Mag dit?
Hoi allemaal,
Ik verbleef een paar weken geleden in een klein hotel. Vorige week realiseeerde ik me dat ik een dure cashmeren broek heb laten liggen. Toen ik informeerde kreeg ik het bericht dat achtergelaten items na een week van bewaring zonder kennisgeving naar de kringloop worden gebracht of worden weggegooid.
Mag dit zomaar?
Ik kan het beleid nergens vinden in hun voorwaarden.
Groeten
Kim
Lijkt mij ook sterk dat zo'n beleid in de voorwaarden terug te vinden is, je kan tenslotte niet elke situatie beschrijven.
Maar het had netjes geweest als ze je even een berichtje hadden gestuurd.
Dan moeten ze wel weten van wie de spulken zijn
Tjsa, hielden ze nu maar een administratie aan wie er wanneer in welke kamer verbleef...
Dat is op de dag van vertrek al na te gaan via het kamernummer.
Ligt eraan waar je het verloren hebt
Daar de TS het heeft over 'laten liggen', lijkt het mij vrij logisch dat dat op de kamer betrekking heeft.
Mooi dat ze het nog een week bewaren.
Wat doet dat "duurzaam" er toe?
ik hoop dat je er ook zo over denkt wanneer het jou spullen betreft, een berichtje zou fatsoenlijker zijn geweest en een kleine moeite, ze weten per slot toch wie er wanneer in die kamer was !!
Wanneer er nog een rekening open zou staan zouden ze het ook niet na een week kwwijtschelden toch ?
Een week bewaren vind ik ook te kort en vooral als het om dure spullen gaat en niet bv om shampoo.
https://www.zoover.nl/blog/algemeen/wat-gebeurt-er-met-gevonden-voorwerpen-in-hotels/
Als iets zo duur is dat je het pas na weken mist?
Wie weet heeft Kim alleen dure spullen.
Dikke pech want het is wel de bedoeling dat u zorgvuldig met uw goederen om gaat en bij verlaten van het hotel die goederen ook weer mee neemt. Als die broek zo kostbaar is dan laat u die niet in de hotelkamer achter als u uit checkt want een volgende hotelgast kan achter gebleven goederen als zijnde vuil aanmerken. Het siert het hotel wel dat achter gebleven goederen tot een week na vertrek bewaard worden maar actief naar de eigenaar op zoek gaan behoord niet tot de taak van het hotel. Uw dure broek is niet vernietigd maar gedoneerd aan de kringloop winkel en de koper van die broek zal er zeer blij mee zijn want die kan zo'n broek normaliter niet betalen. M.a.w. met uw pech heeft u een ander blij gemaakt en voor een volgende keer wees zuinig op uw goederen want een hotel eigenaar gaat dat niet voor u doen.
Heb in hotel in schoonmaak gewerkt en indd kleding wordt 7dg bewaard. Andere artikelen langer met een max van 12mnd ( bijv laptop, telefoon etc) . En geloof me dat is al best lang. Kleding wordt veel verzameld. Zakken vol elke week weer . Elke dag vonden wij personeel zakken vol spullen. Kost ook nog is enorm veel tijd . Spullen moeten we echt Alles noteren behalve met kleding. Kamernummer, uiterlijk, staat , tijd, datum, label er op, sticker erop , genoteerd in boek bij receptie en naar de opslag.
Kleding wordt niet geregistreerd. Veel te veel werk . Merk of non merk wordt niet naar gekeken. Er komt datum op van wnr gevonden is en regelmatig kwam kringloop spullen ophalen . Kleding wat langer dan 7 dg ligt gaat dan mee. Maar ook soms andere spullen die te lang bleven liggen. En gelukkig maar want opslag is echt vaak vol. Mensen vergeten complete koffers, laptops, dvd spelers , camera's en dat alles moet echt lang bewaard worden
Het lijkt me inderdaad ondoenlijk om dit allemaal als gratis service van de zaak aan te gaan bieden.
@Lovewinnie Goed om het eens van een insider te lezen. Ofschoon ik ook kan begrijpen dat iemand het spijtig vindt, als hij iets is vergeten. Dat staat los van of je veel of weinig kleding hebt, zoals ook genoemd wordt. Dat is een beetje de kift.
Maar ja, waar ligt de grens? Broek vergeten, zakdoek vergeten?
En dan houdt een hotel straks alle klantgegevens bij, dan zal je zien dat er klachten komen omdat hotels privacygevoelige informatie in hun systeem laten staan. Stel je voor dat je met je minnaar of minnares in een hotel zit en je vergeet wat. En dat er dan na een paar dagen opeens een pakketje van het hotel wordt bezorgd....
veronderstel eens dat je minnaar of minnares er achter komt dat je met je partner daar heb liggen te k#z#n , is haar/zijn huis ineens te klein (lachen!)
@MrMoto Er is niets bekend over wie wat gedaan heeft in het hotel. Slechts dat een gast iets heeft vergeten.
Ze bewaren het een week? Dat vind ik een keurige termijn. De meeste mensen missen een kledingstuk, zeker wanneer het geen prul van de Zeeman is of zo (en zelfs dan) binnen die tijd wel. Wanneer u blijkbaar zoveel kleding/geld hebt dat u een kledingstuk pas na weken mist dan is dat UW PROBLEEM.
Zo duur is die ook weer niet, bij Zalando zijn er genoeg en dan krijg je weer een nieuw voor de winter.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gewoon energie schandalig
Nadat ik op 14 februari 2024 telefonisch was benaderd heb ik 16 februari per mail en herroepingsformulier laten weten dat ik geen gebruik maak van hun aanbod. Op 16-02 ontving ik een mail om 09.14 uur, Je hebt het herroepingsformulier van Gewoon Energie ingevuld. Als je binnen de bedenktermijn het formulier hebt ingezonden kunnen wij gewoon altijd je annulering verwerken zonder gedoe. We ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer