Ka
door KassaKim Oct 10, 2020 om 11:41
Vakantie & reizen

Hotel heeft vergeten kleding zonder kennisgeving weggegooid. Mag dit?

Hoi allemaal,

Ik verbleef een paar weken geleden in een klein hotel. Vorige week realiseeerde ik me dat ik een dure cashmeren broek heb laten liggen. Toen ik informeerde kreeg ik het bericht dat achtergelaten items na een week van bewaring zonder kennisgeving naar de kringloop worden gebracht of worden weggegooid.

Mag dit zomaar?
Ik kan het beleid nergens vinden in hun voorwaarden.

Groeten
Kim

6400 11 Rapporteer

getty
door getty - Oct 10, 2020 om 12:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U komt daar eenaantal weken later pas achter?  Logisch dat ze het niet onbeperkt bewaren. Uw fout, niet die van hun.

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2020 om 12:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij ook sterk dat zo'n beleid in de voorwaarden terug te vinden is, je kan tenslotte niet elke situatie beschrijven.

Maar het had netjes geweest als ze je even een berichtje hadden gestuurd.

ju
door juliomariner - Oct 10, 2020 om 12:09
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Dan moeten ze wel weten van wie de spulken zijn

diumenge
door diumenge Oct 10, 2020 om 12:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tjsa, hielden ze nu maar een administratie aan wie er wanneer in welke kamer verbleef...

sjjoppy
door sjjoppy Oct 10, 2020 om 12:15
7186 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is op de dag van vertrek al na te gaan via het kamernummer.

ju
door juliomariner Oct 10, 2020 om 15:31
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Ligt eraan waar je het verloren hebt

diumenge
door diumenge Oct 10, 2020 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar de TS het heeft over 'laten liggen', lijkt het mij vrij logisch dat dat op de kamer betrekking heeft.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2020 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat ze het nog een week bewaren.

Wat doet dat "duurzaam" er toe?

@H
door @HENK@ Oct 12, 2020 om 12:49
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik hoop dat je er ook zo over denkt wanneer het jou spullen betreft, een berichtje zou fatsoenlijker zijn geweest en een kleine moeite, ze weten per slot toch wie er wanneer in die kamer was !!

Wanneer er nog een rekening open zou staan zouden ze het ook niet na een week kwwijtschelden toch ?

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2020 om 12:12
7186 Antwoorden / 3 Vragen

Een week bewaren vind ik ook te kort en vooral als het om dure spullen gaat en niet bv om shampoo.
https://www.zoover.nl/blog/algemeen/wat-gebeurt-er-met-gevonden-voorwerpen-in-hotels/

getty
door getty Oct 10, 2020 om 12:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als iets zo duur is dat je het pas na weken mist?

sjjoppy
door sjjoppy Oct 10, 2020 om 13:34
7186 Antwoorden / 3 Vragen

Wie weet heeft Kim alleen dure spullen.

ro
door ronny530 - Oct 10, 2020 om 12:37
2777 Antwoorden / 41 Vragen

Dikke pech want het is wel de bedoeling dat u zorgvuldig met uw goederen om gaat en bij verlaten van het hotel die goederen ook weer mee neemt. Als die broek zo kostbaar is dan laat u die niet in de hotelkamer achter als u uit checkt want een volgende hotelgast kan achter gebleven goederen als zijnde vuil aanmerken. Het siert het hotel wel dat achter gebleven goederen tot een week na vertrek bewaard worden maar actief naar de eigenaar op zoek gaan behoord niet tot de taak van het hotel. Uw dure broek is niet vernietigd maar gedoneerd aan de kringloop winkel en de koper van die broek zal er zeer blij mee zijn want die kan zo'n broek normaliter niet betalen. M.a.w. met uw pech heeft u een ander blij gemaakt en voor een volgende keer wees zuinig op uw goederen want een hotel eigenaar gaat dat niet voor u doen.

lo
door lovewinnie - Oct 10, 2020 om 15:34
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Heb in hotel in schoonmaak gewerkt en indd kleding wordt 7dg bewaard. Andere artikelen langer met een max van 12mnd ( bijv laptop, telefoon etc) . En geloof me dat is al best lang. Kleding wordt veel verzameld. Zakken vol elke week weer .  Elke dag vonden wij personeel zakken vol spullen. Kost ook nog is enorm veel tijd  . Spullen moeten we echt Alles noteren behalve met kleding. Kamernummer, uiterlijk, staat , tijd, datum, label er op, sticker erop , genoteerd in boek bij receptie en naar de opslag.
Kleding wordt niet geregistreerd. Veel te veel werk . Merk of non merk wordt niet naar gekeken. Er komt datum op van wnr gevonden is en regelmatig kwam kringloop spullen ophalen   . Kleding  wat langer dan 7 dg ligt gaat dan mee. Maar ook soms andere spullen die te lang bleven liggen.  En gelukkig maar want opslag is echt vaak vol. Mensen vergeten complete koffers, laptops, dvd spelers , camera's en dat alles moet echt lang bewaard worden

rj
door rjw Oct 10, 2020 om 21:06
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt me inderdaad ondoenlijk om dit allemaal als gratis service van de zaak aan te gaan bieden.

ma
door manwijf Oct 12, 2020 om 17:03
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Lovewinnie Goed om het eens van een insider te lezen. Ofschoon ik ook kan begrijpen dat iemand het spijtig vindt, als hij iets is vergeten. Dat staat los van of je veel of weinig kleding hebt, zoals ook genoemd wordt. Dat is een beetje de kift.

tijger1
door tijger1 Oct 12, 2020 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, waar ligt de grens? Broek vergeten, zakdoek vergeten?

rj
door rjw - Oct 10, 2020 om 21:08
3261 Antwoorden / 5 Vragen

En dan houdt een hotel straks alle klantgegevens bij, dan zal je zien dat er klachten komen omdat hotels privacygevoelige informatie in hun systeem laten staan. Stel je voor dat je met je minnaar of minnares in een hotel zit en je vergeet wat. En dat er dan na een paar dagen opeens een pakketje van het hotel wordt bezorgd....

mr
door mrmoto Oct 11, 2020 om 11:36
167 Antwoorden / 4 Vragen

veronderstel eens dat je minnaar of minnares er achter komt dat je met je partner daar heb liggen te k#z#n , is haar/zijn  huis ineens te klein (lachen!)

ma
door manwijf Oct 12, 2020 om 17:00
574 Antwoorden / 1 Vragen

@MrMoto Er is niets bekend over wie wat gedaan heeft in het hotel. Slechts dat een gast iets heeft vergeten.

ma
door marleenvanh - Oct 12, 2020 om 12:51
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ze bewaren het een week? Dat vind ik een keurige termijn. De meeste mensen missen een kledingstuk, zeker wanneer het geen prul van de Zeeman is of zo (en zelfs dan) binnen die tijd wel. Wanneer u blijkbaar zoveel kleding/geld hebt dat u een kledingstuk pas na weken mist dan is dat UW PROBLEEM.

Breukers
door Breukers - Oct 12, 2020 om 17:28
2 Antwoorden / Vragen

Zo duur is die ook weer niet, bij Zalando zijn er genoeg en dan krijg je weer een nieuw voor de winter.