Fr
door Fredjelai Feb 20, 2020 om 18:00
Vakantie & reizen

E-visum turkije

Heb op 18-02-20.. 3 e-visa's besteld bij e-visa. nl, en betaald, tot mijn verbazing hoorde en las ik dat Nederlanders vanaf 2 maart geen visa voor Turkije hoeven te betalen, is het niet zo dat e-visa. nl dit vantevoren konden weten of werkelijk zoals zij mij in een email berichten dat ze het ook pas vandaag 20-02-20 vernomen hebben en ik dus naar de 120 euro die betaald inderdaad kan fluiten

5905 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 20, 2020 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je de Telegraaf mag geloven "SCHIPHOL - Turkije schaft per 2 maart het verplichte visum voor toeristen uit Nederland, België en andere Europese Schengenlanden af. De reiswereld reageert verrast op de snelle stap van de Turken.", dan zou het best wel eens kunnen kloppen dat zij het ook niet wisten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1011451571/turkije-schrapt-visum-nederlandse-toeristen

ne
door neodutchio - Feb 20, 2020 om 18:16
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u een link geven naar die informatie? Ik kan nergens vinden dat mensen gratis gaan werken om u een visum te gaan geven.
En mocht het zo zijn, op het moment van aanvraag moest u gewoon betalen. Als de bananen volgende week in de aanbieding komen krijgt u die vandaag ook niet mee voor dat geld.

mpbraaksma
door mpbraaksma Feb 21, 2020 om 16:52
48 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen gaan niet gratis werken voor een visa. Je hebt als Nederlander gewoon geen visum meer nodig.

ne
door neodutchio Feb 21, 2020 om 18:26
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Er is dus werk verricht en dat moet dus gewoon betaald worden.

Tr
door Trostomaat Feb 23, 2020 om 00:00
239 Antwoorden / Vragen

De bananenvergelijking gaat mank: aan de koop van bananen ligt immers geen wettelijke verplichting ten grondslag. Er is betaald voor werk én (het grootste deel) voor het visum zelf. Omdat volgens de toen bekende informatie dat visum, gegeven de reisdatum, verplicht was. Door de verandering is dat visum nu voor dezelfde reisdatum niet meer nodig. Ik lees hier https://www.turkijevisum.nl/veelgestelde-vragen/kan-ik-geld-terugkrijgen-voor-een-geleverd-visum/ dat de Turkse autoriteiten geen geld terug geven voor reeds betaalde, maar nu dus overbodige, visa. Dat is wat dubieus natuurlijk. Maar niks aan te doen. Pech.
Rechtstreeks bij de Turkse overheid had je diezelfde visa overigens voor 35 dollar per stuk kunnen krijgen, in plaats van voor 40 euro via een overbodige 'middleman'.

ne
door neodutchio Feb 23, 2020 om 08:51
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Of het verplicht is of niet maakt niet uit. Een prijs die vandaag betaald wordt wil niet zeggen dat die prijs op een later moment ook geldt. Die visum is aangeschaft, dus zijn daar kosten aan verbonden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2020 om 18:19
16813 Antwoorden / 202 Vragen

Poeh! U heeft via een naar ik zie bemiddelingsbureau visums / visa besteld en betaald. Vandaag heeft men in Turkije besloten dat er geen visum meer nodig is en heeft u m.i. alle reden om nu hetgeen u heeft betaald terug te ontvangen maar ik vrees (met grote vreze) dat dat een zeer lastige kwestie zal zijn, vooarl als de visa al aan u zijn geleverd want dan is er sprake geweest van dientverlening. Op basis van deze info zou u ook al goedkoper uit zijn geweest te weten 3 x € 20,00 bij de ANWB, zie https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/visum-aanvragen/turkije

 Ik vrees dat u inderdaad al of niet met een Turkse fluit naar kunt fluiten.

ne
door neodutchio Feb 20, 2020 om 18:28
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Als er eergisteren aanvraag is gedaan en de factuur is opgemaakt, welke reden valt er dan te verzinnen om recht te hebben om dit geld terug te krijgen? Op het moment van aanvraag waren dat de prijzen en de regelgeving.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 20, 2020 om 18:34
16813 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO: als ik zoek zie ik dat er hoe dan ook al veel goedkopere mogelijkheden waren. Dat roept hoe dan ook al vragen op in de context van prijzen en regelgeving. De prijs was dus de prijs van / bij dat specifieke bureau.  Dit bemiddelingsbureau is duidelijk niet de goedkoopte aangezien ik veel goedkopere bemiddelaars zie waaronder de ANWB. Daarbij geef ik aan: er is een dienst verleend en in dan nu iets andere woorden: geen recht op geld terug. Proberen om het terug te krijgen kan en mag natuurlijk altijd omdat dit onze mening is.

jo
door jorisw Feb 20, 2020 om 19:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@heremietkreeft: stop toch eens met dat verdraaien van zaken. Wat bedrijf X vraagt staat compleet los van wat bedrijf Y vraagt. Geen enekele juridische reden om daardoor onder een betaling uit te komen. Die hobbyadviezen van jou zetten mensen alleen maar op het verkeerde been.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 20, 2020 om 19:29
16813 Antwoorden / 202 Vragen

@JORISW, lees de gegeven reactie nu eens goed en begin met lezen van de voorwaarden van deze site. Het is en blijft mijn mening en dat u er kennelijk anders over denkt is uw zaak!
Hoe haalt u het in uw hoofd om mij te betichten van hobbyadviezen! Waar haalt u de onzin vandaan dat ik zou adviseren om onder een betaling uit te komen. Waar haalt u 'de verdraaiing vandaan? Met  'Onze mening' gaf ik niet meer en minder aan dat het zinloos is om het te proberen. Het is en blijft echter een absoluut feit dat het aan een ieder vrij staat om het toch te proberen! Kijk ook eens naar het strafrechtelijk aspect inzake schriftelijke laster/smaad op een openbaar forum (als u toch aan het lezen gaat hetgeen ik ernstig betwijfelt gelet op uw reactie nu). En ps. helaas voor u ben ik geen hobbyist en heb een zeer gedegen opleiding genoten aangaande zaken m.b.t. wetgeving en ook heel veel ervaring m.b.t. adviseren en zelfs deels zelf voeren van procedures. Ik ben geen rechter en het is in ons rechtssysteem altijd een rechter die bepaalt. En lees dan toch eerst even ook deze laatste zin in mijn reactie: Ik vrees dat u inderdaad al of niet met een Turkse fluit naar kunt fluiten.

mr
door mrmoto Feb 21, 2020 om 10:46
167 Antwoorden / 4 Vragen

U bedoeld : kayıt .

Zeeg
door Zeeg Feb 21, 2020 om 12:31
39 Antwoorden / 0 Vragen

Opmerking over ANWB klopt niet.
De prijs voor een visum is al geruime tijd geleden verhoogd van 20 dollar naar 35 dollar.
ANWB heeft nog de oude prijs op haar site staan.

Iv
door Ivan007 Feb 21, 2020 om 14:01
47 Antwoorden / 3 Vragen

-

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 21, 2020 om 16:57
16813 Antwoorden / 202 Vragen

@JONKOEN Ok. Scherp gezien. Het bleef dan toch hoe dan ook voordeliger dan dat Ts er voor betaalde.

Tr
door Trostomaat Feb 23, 2020 om 00:10
239 Antwoorden / Vragen

Heremietkreeft zit er weer naast, en kan niet tegen kritiek (what's new?). Hameren op de gedegen opleiding (in de psychologie weliswaar, toch?), maakt dat niet beter. Integendeel. Te veel onjuistheden.

lo
door lovewinnie - Feb 20, 2020 om 20:48
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze moeten het haast wel geweten hebben. Wilde ze maandag meteen  bijboeken bij het reisbureau en hij zeiden mij dat ik beter nog even kon wachten omdat visum misschien afgeschaft gaat worden voor sommige landen. Welke landen wisten ze echter nog niet. Visum kopen kan tot kort voor de reis en zelfs nog op lokatie dus wachten geduldig af. Ze hebben gewoon nog even geld willen verdienen aan mensen die van niks weten en ze deden opzich niks fout. Op moment van koop waren de regels nu eenmaal wel visum nodig

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2020 om 23:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft dan wel veel betaald voor en met die bemiddeling. Zij hebben dat werk verricht en dus moest u dat betalen wat tot 2 maart geldt. U had ook kunnen shoppen:
https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/visum-aanvragen/turkije

ma
door malty - Feb 21, 2020 om 11:14
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u ook werkelijk de e-visa's krijgt zult u geen geld terug krijgen.
In het geval u geen e-visa's krijgt, zou het bedrijf, u het bedrag wat zij anders voor de e-visa's aan Turkije betalen terug moeten krijgen.

Redacteur
door Redacteur - Feb 21, 2020 om 11:49
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Hallo @Fredjelai,

Kassa heeft hier gisteren een nieuwsbericht over geschreven, dat hier te vinden is: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/toeristenvisum-turkije-verleden-tijd-vanaf-2-maart

Met vriendelijke groeten,
Carmen
Internetredactie Kassa

sinypots
door sinypots - Feb 21, 2020 om 12:33
55 Antwoorden / 1 Vragen

Och jeee, dat is heel vervelend en jammer.
Tip - koffers en stoelen boek ik altijd 1 week van tevoren en dat deden we ook altijd met de visa.(last minute)
Succes.

ge
door gewoonkijken - Feb 21, 2020 om 12:46
9 Antwoorden / 2 Vragen

Tja ik dacht dat iedereen inmiddels wist dat Turkeije geen erg betrouwbaar land is. Mensen worden zonder reden opgepakt en Erdogan doet wat hij wil. Maar het is natuurlijk erg goedkoop en dan zetten we principes makkelijk over boord.l

Tr
door Trostomaat Feb 23, 2020 om 00:22
239 Antwoorden / Vragen

Gewoonkijken, hele fijne mensen vind je daar in Turkije. Prachtig land ook. Goed toeven. U houdt er mogelijke bepaalde 'principes' op na, maar of ik een land wil bezoeken laat ik niet afhangen van de vraag of de regeringsleider een toffe peer is of dat het een voorbeeldige rechtsstaat betreft. Dan kun je nergens meer naar toe.

ge
door gewoonkijken Feb 23, 2020 om 09:00
9 Antwoorden / 2 Vragen

Oei kunt U het wel uithouden in Nederland??

maffy1948
door maffy1948 - Feb 21, 2020 om 12:55
45 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zal Turkije doen om sneler in de EU te willen komen. zodat ze meer van die dwazen kunnen verbannen naar Nederland.

sn
door snuffelbaard - Feb 21, 2020 om 14:45
17 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom denk je dat Turkije die betaling afschaft? Wie gaat vandaag de dag nog naar Turkije? Ergens begrijp ik dat natuurlijk wel, het is een prachtig land maar die machthebber daar..

mo
door mof - Feb 21, 2020 om 15:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of zeg: ik blijf nog even zitten ik neem nog een koffie ....

mo
door mof - Feb 21, 2020 om 15:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

120 euro voor een visum voor turkije?

ik ben in december geweest met een evisum direct bij de turkse overheid betaald, dat was geloof ik, maar iets van dertig €. Zeker geen 122€.

maar, straks is straks en nu is nu. Als u nu een visum bestelt dat u straks niet nodig heeft dan had u beter onderzoek moeten doen. Er wonen ook mensen in NL die wel een visum nodig hebben, ook straks.
u bent oud en wijs genoeg om een reis naar turkije te boeken, dan bent u ook oud en wijs genoeg om even goed na te vragen

diumenge
door diumenge Feb 22, 2020 om 08:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Drie visa...

Tr
door Trostomaat Feb 23, 2020 om 00:24
239 Antwoorden / Vragen

'Beter onderzoek doen' is geen terecht verwijt: de informatie was niet bekend.

di
door diemenees - Mar 1, 2020 om 05:45
196 Antwoorden / 15 Vragen

Zo is dat. Als je in de winkel net voor 17.00 als ze gaan afprijzen wat koopt en je buurman komt pas om 17.50 en kan het voor de halve prijs meekrijgen, heb jij pech en hij voordeel. Net als al die mensen die beslist al 2 mnd tevoren treinkaartjes perse willen kopen en dan hun geld kwijt zijn als er wat tussen komt e.d. Of als je merkt dat jouw dure vlucht weken later opeens veel goedkoper in de ramsj staat.
Dit bericht is, zoals zo ontzettend veel zaken in TR, pas op een laat ogenblik gekomen en redelijk spoedig daarna doorgegeven.  Andere landen, andere zeden.  Heb je weer wat om lekker over te klagen. Het kan mogeljk net zijn dat je stom toevallig in die paar uur overgangsfase hebt geboekt. Het is nu eenmaal niet NL waar iedereen alles precies tot op het naadje van de kous ruim 12 jaar tevoren wil weten. Voorzover ik me kan heugen is dit een algemeen bericht van begin deze week/eind vorige week verspreid.
Theoretisch is het best mogelijk dat als die Erdogan weer eens ergens over in de clinch ligt of z´n zin niet krijgt dat alles weer wordt afgeblazen, dan heb jij mazzel.