tnitro
door tnitro Sep 29, 2020 om 11:31
Vakantie & reizen

Eurowings vlucht geannuleerd, voucher gekregen maar willen eigenlijk geld terug

Hallo wij hebben voor de corona periode een vlucht met zijn 3en via Eurowings naar Sadinie geboekt.
Deze is geannuleerd vanwege corona en we hebben hiervoor een voucher ontvangen.
Nu wil ik eigenlijk gewoon ons geld terug. Hebben wij hier recht op?

2922 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 29, 2020 om 11:55
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ga eens naar de zoekfunctie op deze site daar staat waarschijnlijk al meerdere keren het correcte antwoord.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2020 om 12:08
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tnitro ,

De voorwaarden Eurowings

Voorwaarden en geldigheid voucher:

  1. De voucher kan worden gebruikt voor boekingen via de homepage eurowings.com . Inwisselen via ons callcenter is slechts beperkt mogelijk.

  2. De voucher wordt uitgegeven in de valuta die werd gebruikt om het vliegticket te kopen.

  3. Vouchers zijn drie jaar geldig en kunnen alleen worden ingewisseld of gebruikt voor een nieuwe vluchtboeking binnen de aangegeven geldigheidsperiode. De vlucht kan echter op een later tijdstip plaatsvinden.

  4. Als de totale kosten van de geselecteerde vluchten op het moment van boeken hoger zijn dan de waarde van de voucher, kan het resterende bedrag worden betaald met een creditcard of pinpas.

  5. Wijzigingen in boekingen zijn mogelijk in overeenstemming met de relevante geldige  vervoersvoorwaarden van Eurowings (GTC) .

  6. De voucher is alleen geldig voor de afgegeven boekings- en reisperiode, verlenging of contante uitbetaling is niet mogelijk.

  7. Eurowings aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het verlies van de tegoedboncode. Vervangende vouchers worden niet uitgegeven.

  8. De voucher is alleen geldig voor het boeken van Eurowings-diensten (vlucht, bagage, stoel etc.) en kan niet worden ingewisseld voor pakketreizen (bijvoorbeeld vlucht en hotel).

  9. Een in euro uitgegeven voucher kan ook worden gebruikt voor vluchten die in andere valuta zijn betaald. De waarde van de voucher wordt bepaald op basis van de wisselkoersen die gelden op het moment van boeken. Als het factuurbedrag de waarde van de voucher overschrijdt, kan het resterende bedrag worden betaald met een andere goedgekeurde betaalmethode of een andere voucher. Dit kan resulteren in transactiekosten, waarvan de hoogte in de  AV staat .

  10. Als de waarde van de voucher het in rekening gebrachte bedrag overschrijdt, blijft het saldo van de voucher geldig tot de vervaldatum onder dezelfde voucher-code en kan het worden ingewisseld bij een andere vluchtboeking. Houd er rekening mee dat u voor het overige geen nieuwe voucher ontvangt. Contante betaling van het saldo is uitgesloten.

  11. Latere verrekening van de tegoedboncode met reeds gemaakte boekingen is niet met terugwerkende kracht mogelijk.

  12. In geval van annulering wordt het gebruik van uw voucher verrekend met een eventuele claim voor terugbetaling.

  13. Als u wordt getroffen door een annulering van een vlucht, vervalt uw recht op terugbetaling niet wanneer de voucher wordt uitgegeven.

  14. In het geval van vrijwillige annulering van terug te betalen tarieven, vervalt uw recht op restitutie wanneer de voucher wordt uitgegeven; in het geval van niet-terugbetaalbare tarieven, zal de bestaande claim op terugbetaling van belastingen en toeslagen worden verrekend bij afgifte van de voucher.

  15. Passagiers die hun reis hebben geboekt via een reisbureau. Neem contact op met het uitgevende reisbureau.

  16. Passagiers van wie de vlucht deel uitmaakt van een pakketreis. Neem dan contact op met uw touroperator.

  17. Eurowings heeft het recht om deze Gebruiksvoorwaarden met onmiddellijke ingang voor de toekomst te wijzigen. De gebruiker wordt hierover geïnformeerd. Eurowings heeft dit recht alleen als de wijziging redelijk is voor de gebruiker, rekening houdend met de belangen van Eurowings.

  18. Eurowings is niet aansprakelijk voor schade aan de gebruiker als de schade het gevolg is van lichte nalatigheid. Dit geldt niet indien een verplichting is geschonden die de overeenkomst naar zin en strekking verplicht is of waarvan de nakoming slechts een goede uitvoering van de overeenkomst mogelijk maakt en waarop de gebruiker zich regelmatig mag beroepen. Voor zover Eurowings aansprakelijk is ten gronde, is de aanspraak op schadevergoeding beperkt tot de voorzienbare schade die typisch is voor het contract (waarde van de vastgestelde dienst).

  19. De aansprakelijkheidsbeperkingen zijn niet van toepassing in geval van letsel aan leven, lichaam of gezondheid, in geval van grove nalatigheid of opzet van werknemers, plaatsvervangende agenten of wettelijke vertegenwoordigers van Eurowings, of in geval van wettelijke risicoaansprakelijkheid of garanties verondersteld.

  20. Deze gebruiksvoorwaarden worden beheerst door het Duitse recht met uitsluiting van het VN-koopverdrag en internationaal privaatrecht. Bij zakelijke transacties met consumenten binnen de Europese Unie kan ook het recht van de woonplaats van de consument van toepassing zijn, mits dit dwingende consumentenrechtelijke bepalingen zijn. Indien een of meer clausules van deze gebruiksvoorwaarden ongeldig zijn of worden, zal de geldigheid van de overige clausules niet worden aangetast.

    Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

    https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/coronavirus-en-reizen/coronavirus-en-vliegreizen-dit-moet-u-weten

    https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

    https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 29, 2020 om 12:20
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hier kunt ook nog een antwoord vinden.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Oct 4, 2020 om 12:28
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Tnitro,

u staat in uw recht als u uw geld terug vraagt en het voucher weigert.
Men zal wellicht proberen om het voucher toch te slijten aan u en zeggen dat geld terug niet tot de mogelijkheden behoort maar dat is niet correct.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt en voet bij stuk gehouden. Bij de ontvangst van het voucher meteen aangegeven dat we het voucher niet wilden en ons geld terug gevraagd. Met de nodige druk hebben we inmiddels ons geld terug (was niet bij Eurowings).