fl
door flying_joesoe Feb 20, 2019 om 00:39
Vakantie & reizen
Expedia weigert mijn reis te vergoeden in geval van annulering, wat nu?

Expedia weigert mijn reis te vergoeden in geval van annulering, wat nu?

Ik heb deze maand 2 retourtickets + hotel geboekt naar Bali met expedia. Tijdens het boeken was duidelijk te zien dat de tickets restitueerbaar zijn (ik heb hier bewijs van, namelijk meerdere foto's van het hele boekingsproces). Maar na het boeken vind ik ineens informatie die dit tegenspreekt. Expedia beweert dat mijn foto's niet aantonen dat ik dit om mijn boeking gaat terwij de foto's erg duidelijk voor zich spreken. Wat kan ik nu het beste doen?

7971 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ja
door jackyh - Feb 20, 2019 om 00:57
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Had je ook een annuleringsverzekering? Verder zijn tickets een paar dagen voor de reisdatum niet meer te annuleren.

diumenge
door diumenge - Feb 20, 2019 om 07:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Onduidelijke vraag, je wilt de hele reis annuleren? En je denkt o.b.v. een foto van "Tickets zijn restitueerbaar." te kunnen annuleren en alles terug te krijgen?

Heb je bij het boeken de "Belangrijke vluchtgegevens" gelezen? Daar staat o.a.:

- Wij begrijpen dat plannen soms kunnen wijzigen. In het geval van een wijziging of annulering dien je ons mogelijk een administratieve toeslag te betalen naast alle mogelijke toeslagen en wijzigingskosten die de luchtvaartmaatschappij in rekening brengt.
- Annuleringen zijn toegestaan (een toeslag is mogelijk van toepassing).

Ik neem toch aan dat ergens, voordat je tot de definitieve bevestiging over bent gegaan is aangegeven welke voorwaarden er precies gelden?

ne
door neodutchio - Feb 20, 2019 om 07:48
5204 Antwoorden / 12 Vragen
1

Wat kan ik nu het beste doen?


Lekker op vakantie gaan. U boekt toch geen reis om niet te gaan?

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2019 om 08:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Voortaan naar een reisbureau gaan, dan hoeft u zelf niet na te denken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2019 om 08:41
16903 Antwoorden / 202 Vragen
1

Expedia is lid van de ANVR dus kunt u daar mogelijk navraag doen.

Maar het lijkt mij dat ook dat negatief zal zijn. Ik ken uitsluitend annuleringsregelingen waar onder overeengekomen voorwaarden annulering kan plaats vinden of beter gezegd om goede redenenen. Zie artrikel 2.3 van de voorwaarden van Expedia.

M.i. overduidelijk: https://www.expedia.nl/p/support/websiteterms. Wat u het beste kunt doen, gewoon gaan!

panter22
door panter22 - Feb 20, 2019 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je hebt een pakketreis geboekt, vliegtickets met hotel. Bij annulering kunt je de prijs van je vliegtickets terugkrijgen. 
Voor het hotel gelden andere regels. Wat je kunt doen is kijken of je nog een annuleringsverzekering kunt afsluiten. Afsluiten binnen 14 dagen na boeking.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 20, 2019 om 08:54
578 Antwoorden / Vragen
0

Maar ook als je nu een annuleringsverzekering afsluit moet je goede redenen hebben om te annuleren . Ziekte, sterfgevallen  lees de polis maar door.

ju
door juliomariner Feb 20, 2019 om 12:33
1355 Antwoorden / 2 Vragen

Het is nu te laat om een verzekering af te sluiten. Een brandend huis is ook niet te verzekeren

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2019 om 10:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Is dit een vraag om te weten te komen hoe het zit, of wilt u écht annuleren? Annuleren zonder kosten zult u dan bedoelen neem ik aan.
Heeft u een annuleringsverzekering? Zo ja, valt uw reden om te willen annuleren binnen de voorwaarden om e.e.a. vergoed te krijgen?

fl
door flying_joesoe - Feb 20, 2019 om 12:55
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zal proberen iets meer informatie te verschaffen voor de duidelijkheid,
Ja, ik heb een annuleringsverzekering. Nee, ik wil de reis nu niet annuleren.
Het punt voor mij is dat ik graag reizen boek die te wijzigen zijn ivm met mijn werk waar ik flexibel voor moet zijn. Juist daarom heb ik goed gekeken of de tickets en het hotel annuleerbaar zijn. Ik heb meerdere foto's van het hele boekingsproces gemaakt om vast te leggen dat er duidelijk staat dat de tickets annuleerbaar zijn. Juist omdat restitueerbare tickets zledzaam zijn en het zo kon doorsturen aan vrienden. 

 

Overigens is de hele reis die ik heb geboekt nog steeds te boeken via de site en er staat nog steeds bij dat de tickets restitueerbaar zijn. Als ik de reis samenstel met andere airlines staat er bij dat de tickets niet te annuleren zijn, en bij Garuda Indonesia expliciet wel.

Het enige wat ik dus wil is dat expedia erkent dat ze mij tickets hebben verkocht die restitueerbaar zijn, zoals ze duidelijk aangevan op hun boekingssite. 

 

Ik hoop dat iemand weet waar ik dergelijke problemen kan aankaarten en dat Expedia zelf de informatie op hun website veranderd om misleising te voorkomen.

voor de geintreseeerde, hier is de link van de website waar het nog steeds staat:

 

https://www.expedia.nl/Details?action=UnifiedDetailsWidget@showDetails&forwardOutTo=UDP&referringProduct=package&packageType=fh&c=1027a106-f4de-47f9-b9c4-acdb9d3e40c3&misId=058700b4-d495-4456-becc-42fa85848e02

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2019 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik neem aan dat de ANVR voorwaarden van toepassing zijn, dus klaag daar eens.

Er is ook een geschillencommissie reizen. Kunt u ook een klacht indienen.

mo
door mof - Feb 22, 2019 om 14:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Klacht bij de geschillencommissie, of andere daarboor bedoelde autoriteit

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Debs64 - Jul 10, 2024 om 17:51
Geldzaken & recht

PostNL stopt met digitale zegel. Tegoed onder 15 wordt niet teruggegeven.

PostNL stopt per 15 augustus met digitale zegels. Bedragen onder de 15 euro worden niet teruggestort. Boven de 15 euro wel. Advies PostNL is zo veel mogelijk opmaken. Kan van restant 9 euro geen zegels printen want die zijn maar 5 dagen geldig. Mag dit zomaar? Lees meer

Sh
Shopper1998 - Jul 12, 2024 om 07:57
Winkels & webshops

Shopcredit ipv geld terug

Hoi,

Ik heb een aankoop gedaan via een webshop. Echter kom ik er nu echter dat er bij retour geen geld wordt teruggegeven maar een zogenoemd 'shopcredit' om opnieuw bij de webshop te besteden.

In de algemene voorwaarden:
'De ondernemer gebruikt voor terugbetaling een shopcredit zoals aangegeven bij de disclaimer en akkoord bij het aangaan van de aankoop voorwaarden.' ... Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer