Yv
door Yvonne Raaijmakers Oct 15, 2019 om 14:58
Vakantie & reizen

Extra betalen als online inchecken niet lukt?

Online inchecken Ryanair lukt niet, toeslag betalen op luchthaven.

Betreft: Boekingsnummer JY16HH

Flight FR9123 Ryanair 14 okt 2019 Vucht Girona-Eindhoven 6.15 uur

Op 14 oktober 2019 werden mijn vier zussen en ik na een gezellig weekendje Barcelona  op het vliegveld in Girona geconfronteerd met een vervelende situatie. We moesten bij het inchecken van onze terugreis een toeslag van 55,- per persoon betalen ! We hadden het online inchecken verschillende malen geprobeerd, zo ook op de heenreis op 11 oktober in Eindhoven was dit niet gelukt maar toen was het op het vliegveld in Eindhoven opgelost omdat er nog een betaling  van een stoel open zou staan. Het klopt inderdaad dat toen alles vast is gelopen toen ik deze betaling wilde gaan doen en daarna niet meer online kon inchecken. Na dit nu alsnog (17,-) betaald te hebben zou het opgelost zijn en mijn Ryanair online weer kunnen openen en inchecken voor de terugreis over twee dagen. Maar dit bleek dus niet het geval! Wéér kon ik niet inchecken online voor de terugreis! Iedere keer als ik op mijn boekingen ingelogd was en inchecken indrukte bleef deze steeds hangen met een lopende gele lijn erachter. Dit had ik op heenreis precies hetzelfde dus dacht ik dat het ook nu wel goed zou komen. Maar op vliegveld Girona aangekomen was de enige optie 55,- pp betalen, pas dan kon we ingecheckt worden. Nergens heb ik kunnen lezen dat alleen online inchecken kosteloos is en ik kon er niets aan doen dat ik niet online in kon checken.

Nu had ik deze reis via gotogate geboekt bij Ryanair. De mevrouw in Girona vertelde dat ik daar mijn klacht kon indienen omdat zij die kosten zouden vragen ? Ik voel me echt belazerd, dan denk je goedkoop te vliegen maar uiteindelijk is het een een duur grapje.  Om maar niet te spreken over de stress die ik hierover gehad heb.

Heb ik nog recht op tegemoetkoming in deze kosten of moet je altijd extra betalen als je online niet kunt/lukt?

5496 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2019 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk het niet. U had vaker dat online inchecken kunnen proberen en het zal w.b. de kosten in de voorwaarden staan.
Heeft u niet vooraf gecontroleerd hoe Go to gate bekend staat? Ik zie alleen maar slechte reviews. Voortaan rechtstreeks boeken of via een reisbureau, want zo wordt goedkoop duurkoop. Dwz duurder dan u bedacht had.
Voor uw klachtmoet u bij Go to gate zijn, waar u geboekt heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2019 om 15:40
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven verwijzingen. Ik merk op dat dit een van de problemen is die vaker voorkomen bij deze prijsvechter.
Goedkoop kunnen vliegen blijkt vaker stress op te leveren en meestal blijkt men bij Ryanair zeer onwillig als het om vergoeding gaat.

sinypots
door sinypots - Oct 16, 2019 om 13:23
55 Antwoorden / 1 Vragen

Niet met Ryan Air vliegen...........

ma
door marleenvanh - Oct 16, 2019 om 13:23
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ja joh, bij Ryanair moet je voor ALLES wat niet PRECIES volgens HUN regeltjes loopt (flink) extra betalen. Volgende keer misschien met een andere airline. Easy Jet of Brussels Airlines(vanaf Zaventem) bijvoorbeeld (zijn ook niet duur). Die doen niet moeilijk wanneer je technische problemen ervaart bij het inchecken dan kan dat alsnog gewoon gratis op de luchthaven, kost alleen ff wat tijd.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 16, 2019 om 13:23
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als  je op bepaalde tijden gaat proberen en als het gehele hotel leeg loopt kom je in de inlog file!

Gewoon  eerder inloggen en niet vlak voor vertrek, als in ochtend vliegveld nog dicht is even wekker zetten, binnen  enkele seconden inloggen en  weer gaan slapen,  overdag is daar wel eens vaker een Digitale file en  ze weigeren systeem aan te passen omdat  ze graag willen dat je bij betaalde.

Dus voor  7.00 uur,  zelf  4.44 uur  gedaan zonder problemen.

koekeloer
door koekeloer Oct 16, 2019 om 13:46
562 Antwoorden / 18 Vragen

Inloggen heeft helemaal niets te maken of er een hotel leeg loopt of een vliegveld dicht is. De systemen zijn 24/7 beschikbaar.

Ja
door Jaap Rotterdam - Oct 16, 2019 om 14:46
15 Antwoorden / 2 Vragen

Bedenk voortaan: goedkoop=duurkoop.