de
door denleeg Jan 5, 2021 om 20:14
Vakantie & reizen

Extra rekening meer dan jaar na boeken van een camper

Ik heb te maken met een naar mijn idee vreemde naheffing op een geboekte huur van een camper. In het kort: na volledige betaling van de huur en het gebruik van de camper, krijg ik (een jaar na de oorspronkelijke factuur) een factuur van de verhuurder die stelt dat hij een korting in rekening heeft gebracht die hij eigenlijk niet had moeten geven en dat ik dat verschil nu bij moet betalen. De hele situatie klinkt voor mij erg vreemd en is ook heel vervelend; de toon in de mails is vervelend, ik word beschuldigd van misbruik, er wordt met gerechtelijke stappen gedreigd en inmiddels heeft de verhuurder een incassobureau ingeschakeld. Mijn vraag hier: hoe kan ik hier het beste mee verder? Kan ik nog iets anders doen dan gewoon afwachten?

Dan het lange verhaal. In juli 2019 hebben we een camper geboekt voor een periode van 4 weken in april/mei 2020. Daarvoor heb ik het online boekingssysteem van de verhuurder gebruikt. Daar kwam een bedrag voor de huur uit en aparte posten voor administratie- en eindcontrolekosten, eigen risico/borg, pechhulp in binnen- en buitenland en een korting. Samen werd dit de uiteindelijke huurprijs, waarbij de borg natuurlijk terugbetaald wordt na eventuele heffingen. Die opdeling is belangrijk om te melden, want daar zit volgens de verhuurder een probleem in. Per mail ontvangen we vervolgens een reservering waar ook in staat dat reservering pas definitief bevestigd wordt nadat deze gecontroleerd is door een medewerker. Een half uurtje later ontvangen we dan de definitieve reservering, met daarin de bovengenoemde posten. Tot zover gaat alles goed. We betalen de verplichte aanbetaling en we hebben zin om op reis te gaan.

Toen kwam het coronavirus en bleek dat een camperreis zoals gepland helaas niet mogelijk was. Annuleren was alleen mogelijk tegen 100% betaling van de huur, een voucher geven is voor een verhuurder van campers niet verplicht en in onze annuleringsverzekering wordt een pandemie niet als een geldige reden voor annulering gezien. Helaas, maar het is niet anders. We hebben daarom gevraagd of de huur (deels) verplaatst kan worden. Na lang overleg en heen-en-weer mailen was de verhuurder uiteindelijk bereid om 2 van de 4 weken te verschuiven naar een periode later in het jaar. Een paar weken voor vertrek kregen we de laatste factuur om het restant van de huur te betalen. Die hebben we betaald, we haalden de camper op en zijn 2 weken op een aantal campings in Nederland geweest waar enkele voorzieningen open waren. Daarna de camper ingeleverd en de borg werd verrekend (gas was niet vol, dus kleine aftrek voor; logisch en dat was bekend).

De 2 weken die we nog tegoed hadden (en inmiddels volledig betaald), mochten verschoven worden naar een periode later in het jaar, maar mochten niet in een schoolvakantie vallen. Omdat dit een goedkopere periode betrof, mochten we de camper 3 in plaats van 2 weken gebruiken, zodat de waarde van het niet gebruikte deel van de huur min of meer gelijk bleef. Uit coulance werd er zelfs nog een extra week gratis aangeboden. We hadden al uitgelegd dat we maximaal 2 weken in die periode kunnen gebruiken, want langer kunnen we geen vakantie opnemen buiten de schoolvakanties om, maar we mochten eventueel ook bijvoorbeeld onze ouders de camper laten gebruiken volgens de verhuurder. Goed, toch een nette oplossing. Of onze ouders in deze tijd vrij konden krijgen om gebruik te maken van het aanbod was nog niet zeker, maar de mogelijkheid was er. Zelf konden we van 2 van die weken gebruik maken. Om er een iets langere vakantie van te maken, hebben we nog een derde week bijgeboekt. Zo konden we de 2 weken voor de kerstvakantie en de eerste week van de kerstvakantie op reis. Toen we dit boekten in mei 2020 hoopten we dat de hele coronasituatie tegen het einde van het jaar weer een stuk verbeterd was.

Dat was dus niet zo, weten we nu, maar dat is niet de reden dat de reis verder niet door kon gaan. Die reden was veel positiever: een nieuwe baan. Dat betekent dat we helemaal niet meer gebruik kunnen maken van de huur en dus moeten annuleren, in oktober 2020. Om dan de huur open te houden zodat eventueel onze ouders gebruik konden maken van de camper, vonden we ook een gedoe, dus die weken zijn we dan maar gewoon kwijt. Het is niet anders. We kunnen die weken proberen op te geven aan de annuleringsverzekering, maar dit is best complex en de kans op slagen daarvoor is denk ik niet groot. Voor de extra week die hadden geboekt, gelden annuleringskosten (80% van de huurprijs). Dat stond ook duidelijk in de voorwaarden die we van tevoren gekregen hadden, dus dat is geen probleem. Omdat een nieuwe baan wel een geldige reden voor annulering is, heb ik om een factuur van de annulering gevraagd, zodat ik die kan opgeven aan de verzekering. Toen veranderde de toon van de verhuurder echter.

De verhuurder vroeg of ik de originele factuur nog eens wil opsturen, zodat ze de juiste factuur kunnen opmaken. Vond ik vreemd, maar er kan eens iets kwijtraken denk ik; prima. De rekening die echter kwam, was wel vreemd. Volgens de verhuurder is de korting die op de originele factuur (dus die van juli 2019) stond, onjuist. Die korting had nooit gegeven moeten worden en volgens de verhuurder moet ik dat bedrag daarom alsnog betalen. Na op vriendelijke toon heen-en-weer mailen om dit (in mijn ogen) misverstand op te lossen, heb ik maar gebeld. Toen werd de toon nog wat onvriendelijker: ik zou misbruik hebben gemaakt van een fout in het boekingssysteem. Volgens de verhuurder had ik destijds moeten weten dat die korting niet klopt met de prijslijsten die ook op de website staan en dat ik na had moeten vragen of die korting wel correct was. Dat zij het daarna meerdere malen niet hebben gezien was ook niet hun fout; het totaalbedrag inclusief borg leek voor hen wel normaal, dus aan hun heeft het niet gelegen, aldus de verhuurder. Ik boek vaker reizen en controleer eigenlijk nooit prijslijsten zoals die op een website vermeld staan, maar vergelijk prijzen door data in te voeren en de prijs te vergelijken die dat volgens de website oplevert. Bovendien is een korting mij ook niet vreemd bij een boeking die bijna een jaar van tevoren plaatsvindt. Ik heb dus nooit iets vreemds gezien. Volgens de verhuurder bestaat dat echter niet en had ik dat moeten weten. Het boekingssysteem heeft de fout gemaakt, de verhuurder heeft het niet gezien en ik zou er daarom misbruik van hebben gemaakt door hen er niet op te attenderen.

Achteraf eisen dat ik een bedrag bijbetaal als ik een factuur volledig betaald heb en ook al (deels) de reis heb gemaakt, lijkt mij onmogelijk. Als ik meteen na het boeken (voordat ik de reis maakte) erop gewezen was dat de korting niet klopte, had ik de overeenkomst ontbonden en geen gebruik gemaakt van de verhuurder. De factuur die ik nu krijg bestaat uit de korting die in eerste instantie gerekend is, vermeerderd met de annuleringskosten voor de extra geboekte week, verminderd met de aanbetaling die we daarvoor hebben gedaan: in totaal 1035 euro. Ik weiger om die factuur te betalen en heb gevraagd om de factuur voor alleen de annulering voor die extra week; die moet ik immers wel gewoon betalen. De verhuurder dreigt nu met gerechtelijke stappen en stelt dat ik daarbij geen enkele kans heb. Volgens hem heeft hij dergelijke zaken al eerder meegemaakt en altijd gewonnen en is de jurisprudentie hierover duidelijk. Ik kan er (niet tot mijn verbazing) niets over vinden. Als ik niet betaal, wil de verhuurder de zaak laten voorkomen, zegt hij. Na het telefoongesprek ontving ik nog een mail dat de verhuurder niet begrijpt waarom ik niet gewoon betaal en de factuur opgeef aan de verzekering; het zou mij immers niks kosten en zij zijn toch eerder ook coulant geweest. Maar dat voelt toch niet goed en voelt als oplichten van de verzekering en daar wil ik niet aan meewerken.

Ik heb later nog een lange mail gekregen, waarbij nogmaals wordt benadrukt dat de schuld ligt bij mij en het boekingssysteem, gevolgd door onnodig gegoochel met bedragen om tot het bedrag van de factuur te komen. Volgens mij is het zo dat alshet bedrag op de originele factuur (duidelijk) niet juist is, de verhuurder het recht heeft om de overeenkomst te ontbinden zonder dat ik ergens recht op heb. Dat komt wel eens voor bij het boeken van reizen die echt veel te goedkoop worden aangeboden en het dus duidelijk is dat het een fout betreft. Zo’n fout moet dan natuurlijk worden gezien voordat de reis is gemaakt. Dat is hier echter niet het geval. Zelfs als je aanneemt dat dit een prijs is die overduidelijk niet zou kunnen (dat is hier niet het geval; het gaat om zo’n 30% korting), dan nog zou de verhuurder alleen de overeenkomst kunnen ontbinden en niet achteraf een extra betaling kunnen eisen. Dat zou een gekke situatie geven: wij hebben een bedrag overgemaakt, terwijl dat niet had gemoeten (omdat er dan geen overeenkomst zou zijn geweest) en we hebben twee weken in een camper rondgereisd terwijl dat niet had gemoeten. Beide verrekenen levert een bedrag op dat de verhuurder aan ons zou moeten betalen. Dat heb ik de verhuurder ook voorgelegd en gemeld dat ik aanneem dat dat niet de bedoeling is. Ik heb daarnaast ook benadrukt dat ik wel bereid ben om de annuleringskosten van de extra geboekte week te betalen, maar dat de rest van het verhaal niet mogelijk is.

Daarna is het stil gebleven. Ik heb herinneringen ontvangen om de factuur te betalen. Ik heb gebeld, maar er werd niet opgenomen. Een bericht ontvangen dat ik teruggebeld zou worden, maar nooit meer teruggebeld. Ik heb meerdere keren per mail (ik communiceer vanaf nu liever per mail omdat ik dan alles nog terug kan lezen) gevraagd om de juiste factuur en het verzoek om een einde te maken aan deze vervelende situatie (die toch een hoop tijd en stress kost), maar geen antwoord meer ontvangen; alleen herinneringen van een openstaande factuur. Nu twee dagen geleden kreeg ik een brief van een incassobureau met het verzoek om de factuur alsnog te betalen.

Mijn vraag hierbij dus: hoe moet ik hier mee verder? Ik vind het een vervelende situatie en wil er zo snel mogelijk vanaf. Maar het bedrag betalen vind ik belachelijk. Er zijn natuurlijk nog geen gerechtelijke stappen genomen en het lijkt me vanuit de verhuurder ook onverstandig om dat te doen, dus ik ben geneigd om het maar naast me neer te leggen. Maar als er iets is waardoor ik dit actief eerder kan beëindigen, dan doe ik dat graag; het is vervelend dat dit zo door moet sluimeren. Iemand tips?

6101 14 Rapporteer

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 5, 2021 om 20:25
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte De Leeg,

Uit uw lange verhaal begrijp ik, dat u de reis niet heeft kunnen maken met de geboekte camper.

Ik raad u aan juridische hulp te zoeken.

Om welk bedrijf gaat het?

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2021 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik dit extreem lange verhaal samenvat gaat het uiteindelijk alleen om de stelling van de verhuurder dat het oorspronkelijk factuur een onterechte korting bevatte. Tenzij dat een extreem hoge korting was, hebben ze geen poot om op te staan. Wat de rest er allemaal te maken heeft is mij een raadsel...

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 5, 2021 om 20:42
2008 Antwoorden / Vragen

De hele gang van zaken slaat in mijn beleving nergens op. U heeft uw originele factuur en als daar een korting staat heeft u geen reden om aan te nemen dat dit niet zou kloppen. Dat zou ik dus ook niet betalen. Als u in staat bent zelf uit te rekenen wat de verhuurder nog van u tegoed heeft zou ik dat betalen met een bericht van uw berekening en een verklaring van het bedrag dat u niet wenst te betalen. Dan ligt het nu bij een incassobureau en dan komt de vraag of u daar slecht van slaapt. Die gaan manen maar om te incasseren moet het voorkomen en dan kunt u uw zegje ook doen maar u kunt daar ook verliezen. In dat geval betaalt u veel meer dus als u een gokje wilt wagen zou ik het er op aan laten komen.

de
door denleeg - Jan 5, 2021 om 20:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de snelle reacties. Het is inderdaad een wel erg lang verhaal geworden, excuus daarvoor. Het gaat om Friesland Campers uit Dronryp.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 5, 2021 om 21:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht helpt het om een hoop info weg te laten en alleen de juiste info te benoemen. Wat moest u in eerste instantie betalen voor die 4 weken en hoeveel was die korting? De rest is eigenlijk bijzaak.

de
door denleeg - Jan 5, 2021 om 21:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was inderdaad beter geweest, maar ik kan mijn verhaal helaas niet meer aanpassen. Nu dan maar. De huursom bedroeg zonder korting 2460 euro. Daar ging een korting van 796 euro vanaf. Het vreemde aan het verhaal is natuurlijk vooral dat alles al is betaald en we ook al met de camper op reis zijn geweest (zij het dan 2 weken in plaats van 4).

panter22
door panter22 - Jan 6, 2021 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Je huurde bij Friesland campers in Dronrijp een camper  voor 4 weken voor het bedrag aan huur van €2460.
Zonder enige afspraak  kwam daar een korting bij van €796 van 32%?  Of was het korting in het laagseizoen, 3 weken huren, 2 weken betalen. Dus je hebt voor die 4 weken maar €1664 betaald.
Vanwege de corona wil je niet meer huren, maar dan was je je geld kwijt.
Je bent 2 weken gegaan. De andere 2 weken kon je gratis verschuiven naar het najaar en je kreeg er nog een extra week bij.
Waar gaat het nu mis met die korting?
Ondanks dat je niet volledig  gebruik hebt gemaakt van de camper heb je de 4 weken huur, dus €1664 betaald?
Maar in je verhaal lees ik ook, dat de verhuurder jou geld moet betalen. Wat wil je dan nog van die verhuurder?
Kennelijk hebben jullie over die 2 weken op papier geen duidelijke afspraken gemaakt,
Die extra week die je geboekt hebt, daar zul je toch een aparte rekening van hebben gekregen, Die rekening had  je toch in kunnen dienen bij de annuleringsverzekering.

panter22
door panter22 Jan 6, 2021 om 10:37
6599 Antwoorden / Vragen

Het is mij niet duidelijk wat er gebeurd is en ik heb het gevoel dat het jou ook niet duidelijk is.
Nog een mogelijkheid.
Je hebt geboekt voor 4 weken. Je gebruikt 2 weken en de andere 2 weken worden verschoven naar een later tijdstip. Je betaalt die 4 weken huur met alle kosten.
Maar je gebruikt die laatste 2 weken niet. Geen probleem als je alle kosten ook gewoon doorbetaald hebt.
Maar kennelijk heb je die laatste 2 weken geannuleerd. En de extra kosten boven de huur teruggekregen.
Dat betekent dat je niet gebruik kunt maken van de korting als die geldt voor het afnemen van 3 of meer weken,
Dus de volledige prijs van die 2 weken zul je moeten betalen.
Die 2 verschoven weken plus die extra bijgeboekte week kun je claimen bij de annuleringsverzekering, Niet vanwege de corona, maar wel omdat je een nieuwe baan hebt gekregen.

de
door denleeg - Jan 6, 2021 om 13:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waar de korting vandaan komt is inderdaad niet duidelijk. Ik heb de prijslijsten op de website inmiddels ook doorgenomen en daar gelden een hoop verschillende prijzen voor verschillende periodes. Er is ook sprake van een 3=2 aanbieding, maar die geldt niet voor alle weken dat we gehuurd hebben. Ik weet niet of daar iets mis is gegaan, maar ik weet wel dat ik een korting heb gekregen tijdens mijn boeking en die korting is ook verwerkt op de factuur. Het totaal van 1664 euro heb ik betaald en ik heb niets teruggekregen. Ik heb dus gewoon voor alle weken betaald zoals vooraf was afgesproken. Achteraf stelt de verhuurder nu dat die korting niet terecht was en dat ik alsnog bij moet betalen om dat het voor hem juiste bedrag te komen. Echter, ik ben nooit een overeenkomst aangegaan voor dat bedrag; alleen voor die 1664 euro. Die extra geboekte week heb ik inderdaad een aparte factuur voor gekregen, maar de verzekeringsmaatschappij wil specifiek een factuur van annulering zien en die weigert de verhuurder op te maken. Ik hoef verder niets van de verhuurder, maar wil het verhaal gewoon afronden. Zo te zien lijkt er echter weinig anders op te zitten dan maar gewoon afwachten.

panter22
door panter22 Jan 6, 2021 om 15:24
6599 Antwoorden / Vragen

Maar die €1664 was toch alleen voor de huur exclusief de bijkomende kosten. En die bijkomende kosten heb je voor die laatste 3 weken wel betaald?
 Of heb je de laatste 2 weken met die extra week geannuleerd? Dus in totaal 3 weken geannuleerd?
Als dat zo is, dan gaat de ondernemer de laatste week niet apart berekenen. Maar waaron neem je niet contact op met het juridisch loket ? Of meld je aan voor Mr. Visser wordt u al geholpen? Je komt er niet uit. En je hebt niets aan een rechtzaak met alle kosten die er bij komen.

de
door denleeg Jan 6, 2021 om 15:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Die €1664 is voor de huur zonder de borg inderdaad. Die borg hadden we voor de laatste 3 weken nog niet betaald, dat zou vlak voor vertrek moeten gebeuren. We hebben inderdaad alle weken ineens geannuleerd. Een factuur voor annulering van die laatste 3 weken tegelijk is ook prima, maar die zou dan moeten bestaan uit 80% van de huurprijs van alleen de laatste week (min de aanbetaling die we al gedaan hadden); die andere 2 weken hebben we immers al volledig betaald voordat we in april de camper ophaalden.

panter22
door panter22 Jan 6, 2021 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Ergens moet er een misverstand zijn ontstaan. Misschien is het wel goed dat iemand anders eens alle correspondentie doorleest. Dit moet toch wel op te lossen zijn.

de
door denleeg Jan 6, 2021 om 15:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou je denken. Helaas reageert de verhuurder ook helemaal niet meer. Maar bedankt voor de goede tip, ik zal iemand vragen die de correspondentie eens door wil lezen.

Topantwoord

ma
door malty - Jan 6, 2021 om 13:46
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik begrijp is dat u niet alleen de extra werk maar ook de annulering van de 2 weken uit de boeking van 2019 wilde proberen te claimen bij de annuleringsverzekering en dat de verhuurder daarom om de nota uit 2019 vroeg.
Voor de annulering van die extra week zult u wel een nota van de verhuurder hebben gekregen welke u zonder meer bij de annuleringsverzekering had kunnen indienen.

Of de gegeven korting uit 2019 niet gegeven had mogen worden zal de verhuurder, lijkt me, niet echt aannemelijk kunnen maken.
Ik zie b.v. op hun website dat je een huur periode kunt ingeven en op de knop Bekijk het aanbod, kunt klikken.

de
door denleeg Jan 6, 2021 om 15:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wilde inderdaad ook de annulering van de 2 weken uit de boeking van 2019 proberen te claimen bij de annuleringsverzekering. Ik heb die weken al volledig betaald, maar kan er geen gebruik van maken wegens een reden die de annuleringsverzekering dekt. Omdat die 2 weken verschoven zijn, wordt het verhaal wel wat complexer, maar het lijkt me niet onredelijk. Van de annulering van de extra week hebben we geen nota gekregen. De verhuurder stuurt alleen een nota waar een totaalbedrag van 1035 euro op staat, wat volgens de factuur een 'openstaand bedrag' is.

En precies op de door u beschreven manier heb ik ook de boeking gedaan; periode invullen, camper kiezen, gegevens invullen en vervolgens rolde daar een aanbod uit bestaande uit de reissom, bijkomende kosten en een korting.

panter22
door panter22 Jan 6, 2021 om 17:47
6599 Antwoorden / Vragen

Nu wordt het duidelijker,
Je wilde begin 2020 4 weken annuleren vanwege corona. Je kon alleen op eigen kosten annuleren. Uiteindelijk ben je  2 weken gegaan,  Je hebt uit coulance 2 weken mogen verschuiven. De annuleringsverzekering kan er mogelijk van uit gaan, dat deze 2 weken gratis waren en dat zij niet gaan uitkeren. Je had er immers geen recht op bij annulering.
De ondernemer voelt zich beetgenomen vanwege die korting voor de afname van 4 weken. Je hebt maar 2 weken afgenomen, want de andere 2 weken ging je claimen bij de verzekering, Je bent bevoordeeld, want bij afname van 2 weken had je geen korting gekregen.
Dus die korting vervalt en die wil hij terug.. De ondernemer komt nu met een afrekening waarin die gratis week verwerkt is.
Nu krijg je die 2 weken niet van de verzekering en moet je ook nog extra betalen.
Je hebt wat te veel gewild.

de
door denleeg Jan 6, 2021 om 19:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, zo zit het niet. Dat ik die 2 weken niet van de verzekering terug kan krijgen, heb ik wel vrede mee. Dat is dan niet anders. Ik heb overigens nog niets ingediend bij de verzekering, omdat ik geen annuleringsfactuur heb gekregen. De ondernemer hoeft zich niet beetgenomen te voelen: weliswaar is de prijs per week inclusief de korting wel lager dan de prijs per week als ik geen korting had gekregen, maar het totaalbedrag van 1664 euro is nog steeds hoger dan als ik maar 2 weken had geboekt. De ondernemer heeft de camper dus maar voor 2 weken verhuurd, maar heeft daarvoor een bedrag ontvangen dat een stuk hoger is dan hij normaal gesproken voor 2 weken had kunnen ontvangen. Ik ben dus ook zeker niet bevoordeeld, want ik heb meer betaald dan ik normaal gesproken voor 2 weken zou moeten betalen. En daarbovenop wil de verhuurder dus nog een extra bedrag zien. Maar voor de duidelijkheid nog even de kern: ik heb al voor ik de camper ophaalde de factuur betaald voor 4 weken huur. Of ik daarna de camper al na 2 weken terugbreng of niet, is voor de prijs dus niet van belang - ik heb al 100% betaald. Annuleren kan natuurlijk nooit meer kosten dan 100%.

panter22
door panter22 Jan 7, 2021 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is het hele punt. Je huurde de camper voor 4 weken en als je hem na die 4 weken teruggebracht had, was er niets aan de hand geweest.
Maar je annuleerde de laatste 2 weken omdat je een beroep wilde doen op de annuleringsverzekering om de huur van die 2 weken terug te krijgen.
Toen is de ondernemer begonnen te reken wat je hem nog schuldig was als je maar 2 weken huurde. De annuleringsverzekering wilde die 2 geannuleerde weken niet uitbetalen.
Dus je zit met een financiele strop.

pino123
door pino123 Jan 7, 2021 om 08:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij heeft TS gewoon het bedrag voldaan als hij de camper 4 weken had geboekt. Hij heeft twee weken gebruik gemaakt van het ding en hiervoor €1664 betaald, een vrij fors bedrag voor 2 weken een camper huren. Deze camper 'meneer' kletst uit zijn nek, de camper 'meneer' had zijn factuur beter moeten controleren. Er is een overeenkomst en deze is nagekomen, hierna wordt in overleg hier een andere vorm aan gegeven, en juist daar hadden (nieuwe) prijsafspraken gemaakt moeten worden en niet nu opeens weken later.

panter22
door panter22 Jan 7, 2021 om 15:28
6599 Antwoorden / Vragen

De overeenkomst is niet nagekomen.
Ts heeft de laatste 2 weken geannuleerd. Dan is de annuleringsregeling van toepassing.
Hij had recht teruggave van een deel van die €1664.
Zie artikel 4.
https://www.uwboeking.com/images/uploads/1572380655-AV%20Friesland%20Campers%202020.pdf

De ondernemer is ts ter wille geweest om de 2 weken te verplaatsen naar het eind van het jaar, terwijl ts daar geen enkel recht op had. En als dank moet hij bij annuleren een deel van die 2 weken terugbetalen. Het kan best zijn dat ts de gevolgen van zijn annuleren niet heeft overzien. Maar er is nu een conflict waarbij al een incassoburo is ingeschakeld.

de
door denleeg Jan 7, 2021 om 15:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik had geen recht op teruggave meer. En de ondernemer hoeft mij ook niet een deel van die 2 weken terugbetalen. Die eist juist een bedrag bovenop wat al volledig betaald is. Dat kan natuurlijk niet, zoals ik al dacht en veel anderen hier met me eens zijn.

panter22
door panter22 Jan 8, 2021 om 15:42
6599 Antwoorden / Vragen

Dat  anderen het met jouw kant van het verhaal  eens zijn is mooi, maar je hebt er niets aan. Zij lossen jouw conflict niet op. Dat mag straks de rechter doen. Succes er mee.

Topantwoord

mo
door mof - Jan 6, 2021 om 19:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een heel lang verhaal met een kort antwoord: u heeft een prijs afgesprojen met de verhuurder. Dat is het maximum watu dient te betalen. U bent niet verantwoordelijk voor foute prijzen in het boekingssysteem. Hij moet zelf zijn prijzen controleren en nadenken voor hij een aanbieding doet.

pino123
door pino123 Jan 7, 2021 om 09:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ook dat is uitdrukkelijk aangegeven bij de boeking, TS krijgt pas een factuur als alles is nagekeken, dat is kennelijk gedaan en de factuur is verstuurd en betaalt. Daarna worden er andere afspraken gemaakt, als het bedrag dan veranderd had de camper 'meneer' deze toen moeten wijzigen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 6, 2021 om 19:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wegens Corona had de verhuurder erg veel schuif en regelwerk.....

Een andere tijd en korter en later nogmaals  en   dat over meerdere klanten....

Ze weten het zelf niet meer  en bij  een incasso,  moet je wel bewijzen hebben  en die moeten duidelijk  aantonen of en hoeveel U nog schuldig is.

Gezien het verhaal van schuiven, kortingen en de voorwaarden online met  vele mogelijkheden  lijkt me dit  vrijwel onmogelijk.
Ook zie ik nu huidige tarieven en we moeten die van 2019 en 2020 hebben dus  kunnen er ook niets mee.

U heeft gehuurd,   geannuleerd en  dan  is  jammer geld weg maar bijbetalen?
Vermoedelijk een slecht jaar gehad  en ze zoeken naar geld om te overleven.....
Maar ze raken zo wel hun ooit goede naam kwijt.

Gewoon niet meer reageren,  U heeft voldoende betaald.

1paul
door 1paul - Jan 7, 2021 om 09:37
3101 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft 4 weken gehuurd en betaald met daaraf een korting maar bent wel maar 2 weken weggeweest en toch deze 4 weken betaald....

In dat geval heeft verhuurder geen poot om op te staan, u heeft dan betaald wat u moest betalen waar die camper staat gaat de verhuurder niet aan....

Fa
door Familie Timmer - Jan 7, 2021 om 15:40
21 Antwoorden / Vragen

Op zich is het goed feiten te geven, maar dit is te lang - en de situatie is uitzonderlijk. Heb het grofweg gelezen en dit antwoord is basaal, zonder alle omstandigheden mee te nemen: als de korting een aanbod was van de verhuurder, dat u heeft geaccepteerd en u hebt geen onjuiste info gegeven, moet verhuurder zich aan zijn aanbod houden. Hopelijk heeft u niet de originele factuur aan verhuurder gestuurd ... Sterkte en succes met uw nieuwe baan.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Jan 8, 2021 om 16:59
53 Antwoorden / 3 Vragen

Beste denleeg, u heeft uw best gedaan om alles goed uit te leggen, of ik het allemaal goed begrijp is een tweede :-).
U bent een overeenkomst aangegaan en de verhuurder heeft u een korting verleend. Het kan natuurlijk niet dat de verhuurder achteraf een korting terug gaat draaien. Als ik het goed begrijp dan is de toon van de verhuurder redelijk intimiderend. Iemand die zeker van zijn/haar zaak is hoeft niet intimiderend te zijn, die blijft 'to the point'.
Het inschakelen van een incassobureau kan iedereen. Wat ik in uw geval wel zou doen richting het incassobureau/de verhuurder is protesteren/afwijzen van de gevordere incasso (gewoon kort houden: "ik herken mij zelf niet in deze vordering en kan deze derhalve niet voldoen." Wellicht nog aangevuld met "Gaarne ontvang ik van u de wettelijke grond waarop deze vordering berust."). Een incassobureau kan verder niets (hoop dat het niet teveel onrust bij u veroorzaakt), maar mocht de verhuurder richting de rechtbank willen gaan dan is kan het geen kwaad dat u de gevorderde incasso heeft afgewezen.
Hoop voor u dat het allemaal goed afloopt en voor iedereen dat we spoedig weer lekker vrij op vakantie kunnen gaan.