va
door vanekelen May 22, 2023 om 12:07
Vakantie & reizen
Extreme "Kosten en forfaitair tarief" bij Zwitserse boete voor te hard rijden

Ik heb een boete gekregen van de politie uit Zürich, Zwitserland, omdat ik (onwetend) 16 km te hard reed in een stadsdeel waar maar 30km/u zou mogen worden gereden. Totaalkosten 620.00 Fr. !!, waarvan 290 Fr. boete en 330 Fr.  voor " Kosten- und Gebührenpauschale". Is een dergelijk extreem groot bedrag voor kosten en forfaitaire tarief normaal?? En aanvechtbaar?

2465 6 Rapporteer
mahadma
door mahadma - May 22, 2023 om 12:11
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Normaal? 's lands wijze 's land's eer, Aanvechten? Vrees van niet. Zo maar bijtijds betalen ander krijgt u nog meer kosten als omgerekend € 641,51.

Zo zijn er inkomensafhankelijke boete's in o.a. Finland, Zweden en Duitsland. Rijken betalen daar erg hoge boete's. Een papiertje/peuk op straat gooien kost in Singapore 100 tot 1000 Singapore dollar.

pe
door pebk - May 22, 2023 om 14:17
581 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de ANWB  geldt "Net als in Nederland moeten meestal (soms hoge) administratie- of procedurekosten worden betaald."

Op de site staat ook hoe men bezwaar kan maken tegen onder andere boetes uit Zwitserland. Anders dan in Nederland betekent betalen dat de zaak is afgehandeld. Marita5 heeft de link al gegeven naar de ANWB site.

rj
door rjw - May 22, 2023 om 22:50
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als de boete terecht is omdat je daadwerkelijk te hard hebt gereden gewoon betalen. Zo zie je maae weer, we denken altijd dat het hier allemaal zo erg is, maar in andere landen is het vaak erger.

ne
door neodutchio - May 22, 2023 om 23:38
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Zurich is al jaren bezig met het verlagen van de snelheid in heel de stad. Niet weten is geen reden. Zwitserland zal onderzoek moeten doen naar de eigenaar van de auto, dat moet opgevraagd worden. En ja, dat land in niet goedkoop. Zonde geld dus en vooral onnodig.

rj
door rjw May 23, 2023 om 19:24
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Niet weten is ook overbodig aangezien het in Zurich heel duidelijk is aangegeven. Als iemand die borden mist dan wil je eigenlijk niet weten wat zo'n automobilist nog meer niet ziet.

pino123
door pino123 - May 23, 2023 om 10:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat je onwetend te hard hebt gereden, gevalletje 'helaas, pindakaas'.
Hier een link vanuit de ANWB over hoe een boete aan te vechten, lijkt mij in dit geval niet zinvol: Link