AB
door ABronneberg 12 feb. 2019 om 14:39
Vakantie & reizen

Geen geld terug gestort bij uitcheck gemist via NS flex

Op 17 januari was ik vergeten uit te checken met mijn NS flex. Ik heb NS gebeld op 21 januari om dit door te geven. Alles was in orde en het bedrag zou teruggestort worden. Vandaag, 12 februari heb ik nog steeds geen restitutie gezien. Ik weer gebeld, na het een en ander uitgezocht te hebben door de medewerkster van de NS (dit gesprek duurde bijna 16 minuten), kreeg ik te horen dat bij NS flex geen geld wordt teruggestort maar wordt verrekend met de volgende factuur die eraan komt. Ook bleek dat de eerdere collega de fout had gemaakt en mijn telefoontje van 21 januari niet goed in het systeem had verwerkt, waardoor het terug te krijgen bedrag is blijven "stagneren" zeg maar. Echter, werd mij nu verzekerd, bij de factuur van 4 maart zou de verrekening plaats vinden. Ik heb dus gezegd dat volgens mij niet op de NS site staat dat bij vergeten uit te checken bij NS flex, dat je dan je geld niet terug krijgt gestort, maar dat dat wordt verrekend met de volgende rekening. Dat dit op de site vermeld moet worden. Ik zei vervolgens: en stel mijn aankomende factuur is minder dan het bedrag van restitutie? Antwoord: dan wordt de rest weer verrekend met de factuur die de maand erop gaat volgen. Dus heb je pech, dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is. NS, wat een rompslomp allemaal! Kan ik hier nu niets verder aan doen dan alleen maar afwachten?

627 5 Rapporteer
door tijger1 - 12 feb. 2019 om 15:11
38407 Antwoorden / 21 Vragen
1

Dan heb je dus geen pech, dan heb je dus gewoon mazzel dat dat geld in ieder geval terugkomt.

door gerbera - 12 feb. 2019 om 16:30
4887 Antwoorden / 6 Vragen
2

Misschien handig deze site even te lezen, kan narigheid besparen. klik hier

door heremietkreeft - 12 feb. 2019 om 18:23
9676 Antwoorden / 155 Vragen
0

Is afwachten dan zo'n groot probleem? De voorwaarden waar u al naar bent verwezen zijn duidelijk. En 'wie geen fouten maakt leert ook nooit iets' en dat geldt ook voor NS medwerkers.

door tijger1 12 feb. 2019 om 23:01
38407 Antwoorden / 21 Vragen

En helemaal voor mensen die niet uitchecken.

door gerbera - 13 feb. 2019 om 09:52
4887 Antwoorden / 6 Vragen
0

dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is.
U heeft dan wel het voordeel dat u die maanden minder hoeft te betalen. Is toch mooi meegenomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

TW
TW - 19 jul. 2019 om 16:35
Geldzaken & recht

Onterecht verzendkosten betalen

Ik had eind mei een fiets besteld die door DHL geweigerd werd wegens beschadiging. Duurde wat meer dan een week voordat het retour gezonden was bij de afzender. Vervolgens bleek de doos beschadigd deze zou vervangen worden en dan zou de fiets opnieuw opgestuurd worden. Is niet gebeurd tot paar keer toe. Vervolgens kreeg ik te horen dat de kettingkast beschadigd was en die ook vervangen moest worde ... Lees meer

ij
ijzbeertje - 18 jul. 2019 om 10:51
Geldzaken & recht

Bank geeft mijn gegevens aan derde partij zonder toestemming

Ik heb een geschil met mijn bank. Mijn 'schoonvader'heeft uit mijn naam met mijn bank gebeld, mijn rekeningnummer doorgegeven en mijn persoongegevens doorgegeven teneinde gegevens te ontfutselen aangaande overschrijvingen. Nu heb ik hierdoor een geschil met mijn partner wat zodanig is geworden dat ze van mij af wil. Wij hebben een koophuis wat onder water staat en ik dreig nu voor minimaal € 50. ... Lees meer

Ha
Hannah J - 15 jul. 2019 om 18:32
Geldzaken & recht

Ziggo

Mijn vriend en ik zijn net verhuisd, en nu blijkt ziggo in het nieuwe huis niet te werken. Hiervoor heeft ziggo netjes een monteur langsgestuurd, maar deze kon het probleem niet oplossen (zat buitenshuis). Ziggo heeft zelf een externe monteur ingeschakeld welke vandaag (maandag) langs zou komen. 

M'n vriend is de hele dag thuis gebleven, maar deze externe monteur is niet op komen dagen ... Lees meer