AB
door ABronneberg 12 feb. 2019 om 14:39
Vakantie & reizen

Geen geld terug gestort bij uitcheck gemist via NS flex

Op 17 januari was ik vergeten uit te checken met mijn NS flex. Ik heb NS gebeld op 21 januari om dit door te geven. Alles was in orde en het bedrag zou teruggestort worden. Vandaag, 12 februari heb ik nog steeds geen restitutie gezien. Ik weer gebeld, na het een en ander uitgezocht te hebben door de medewerkster van de NS (dit gesprek duurde bijna 16 minuten), kreeg ik te horen dat bij NS flex geen geld wordt teruggestort maar wordt verrekend met de volgende factuur die eraan komt. Ook bleek dat de eerdere collega de fout had gemaakt en mijn telefoontje van 21 januari niet goed in het systeem had verwerkt, waardoor het terug te krijgen bedrag is blijven "stagneren" zeg maar. Echter, werd mij nu verzekerd, bij de factuur van 4 maart zou de verrekening plaats vinden. Ik heb dus gezegd dat volgens mij niet op de NS site staat dat bij vergeten uit te checken bij NS flex, dat je dan je geld niet terug krijgt gestort, maar dat dat wordt verrekend met de volgende rekening. Dat dit op de site vermeld moet worden. Ik zei vervolgens: en stel mijn aankomende factuur is minder dan het bedrag van restitutie? Antwoord: dan wordt de rest weer verrekend met de factuur die de maand erop gaat volgen. Dus heb je pech, dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is. NS, wat een rompslomp allemaal! Kan ik hier nu niets verder aan doen dan alleen maar afwachten?

528 5 Rapporteer
door tijger1 - 12 feb. 2019 om 15:11
37913 Antwoorden / 21 Vragen
1

Dan heb je dus geen pech, dan heb je dus gewoon mazzel dat dat geld in ieder geval terugkomt.

door gerbera - 12 feb. 2019 om 16:30
4705 Antwoorden / 6 Vragen
2

Misschien handig deze site even te lezen, kan narigheid besparen. klik hier

door heremietkreeft - 12 feb. 2019 om 18:23
9226 Antwoorden / 152 Vragen
0

Is afwachten dan zo'n groot probleem? De voorwaarden waar u al naar bent verwezen zijn duidelijk. En 'wie geen fouten maakt leert ook nooit iets' en dat geldt ook voor NS medwerkers.

door tijger1 12 feb. 2019 om 23:01
37913 Antwoorden / 21 Vragen

En helemaal voor mensen die niet uitchecken.

door gerbera - 13 feb. 2019 om 09:52
4705 Antwoorden / 6 Vragen
0

dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is.
U heeft dan wel het voordeel dat u die maanden minder hoeft te betalen. Is toch mooi meegenomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pj
pjotr2 - 18 apr. 2019 om 13:14
Geldzaken & recht

De app van ING

Hoe moet het verder nu ING dwingt dat alle klanten mee moeten doen met hun app, of er kan een apperaatje aangeschaft worden waar je mee je bankzaken kunt regelen.Is dit een gebruikvriendelijke manier voor de klant Ja zegt ING,.Neen zeg ik want let wel oude mensen kunnen veelal niet om gaan met hun mobiele telefoon! Verder is bij mij vandaag mijn rekening geblokkeerd omdat ik mijn ongenoegen in nie ... Lees meer

20
20jcversm - 18 apr. 2019 om 23:12
Geldzaken & recht

Wie is er bekend met het verdienmodel van Scheidegger?

Sinds een jaar volg ik de opleiding Erkend Kindertherapeut van Scheidegger. Inhoudelijk was de opleiding prima, organisatorisch een drama tot op heden. Van valse beloftes naar afwijzingen examen tot meerdere malen flink in de buidel tasten voor herkansingen... Examinatoren die er een potje van maken, zowel inhoudelijk als grammaticaal, en dat voor een HBO-opleiding. In mijn geval ben ik 400 euro v ... Lees meer

MN
MN69 - 18 apr. 2019 om 21:36
Garantie & verzekeringen

ik sta onterecht op een polis

Na mijn scheiding ben ik uitgeschreven van een levensverzekeringspolis m.b.t. tot een hypothecaire lening. Hiervoor heb ik ook mijn akkoord gegeven en dit staat zwart op wit. Ik heb een mutatieformulier van destijds waarin ik als verzekernemer, verzorger en begunstiger van de polis ben verwijderd.
Nu kom ik er, na 11 jaar, achter dat mijn toenmalige partner mij wel op de polis heeft laten st ... Lees meer