Geen geld terug gestort bij uitcheck gemist via NS flex
Op 17 januari was ik vergeten uit te checken met mijn NS flex. Ik heb NS gebeld op 21 januari om dit door te geven. Alles was in orde en het bedrag zou teruggestort worden. Vandaag, 12 februari heb ik nog steeds geen restitutie gezien. Ik weer gebeld, na het een en ander uitgezocht te hebben door de medewerkster van de NS (dit gesprek duurde bijna 16 minuten), kreeg ik te horen dat bij NS flex geen geld wordt teruggestort maar wordt verrekend met de volgende factuur die eraan komt. Ook bleek dat de eerdere collega de fout had gemaakt en mijn telefoontje van 21 januari niet goed in het systeem had verwerkt, waardoor het terug te krijgen bedrag is blijven "stagneren" zeg maar. Echter, werd mij nu verzekerd, bij de factuur van 4 maart zou de verrekening plaats vinden. Ik heb dus gezegd dat volgens mij niet op de NS site staat dat bij vergeten uit te checken bij NS flex, dat je dan je geld niet terug krijgt gestort, maar dat dat wordt verrekend met de volgende rekening. Dat dit op de site vermeld moet worden. Ik zei vervolgens: en stel mijn aankomende factuur is minder dan het bedrag van restitutie? Antwoord: dan wordt de rest weer verrekend met de factuur die de maand erop gaat volgen. Dus heb je pech, dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is. NS, wat een rompslomp allemaal! Kan ik hier nu niets verder aan doen dan alleen maar afwachten?
Topantwoord
In in de algemene voorwaarden bij artikel 15
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1541409802284/content/assets/ns-nl/voorwaarden/productvoorwaarden-ns-flex.pdf
Is afwachten dan zo'n groot probleem? De voorwaarden waar u al naar bent verwezen zijn duidelijk. En 'wie geen fouten maakt leert ook nooit iets' en dat geldt ook voor NS medwerkers.
En helemaal voor mensen die niet uitchecken.
dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is.
U heeft dan wel het voordeel dat u die maanden minder hoeft te betalen. Is toch mooi meegenomen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Gewoon energie schandalig
Nadat ik op 14 februari 2024 telefonisch was benaderd heb ik 16 februari per mail en herroepingsformulier laten weten dat ik geen gebruik maak van hun aanbod. Op 16-02 ontving ik een mail om 09.14 uur, Je hebt het herroepingsformulier van Gewoon Energie ingevuld. Als je binnen de bedenktermijn het formulier hebt ingezonden kunnen wij gewoon altijd je annulering verwerken zonder gedoe. We ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer