AB
door ABronneberg Feb 12, 2019 om 14:39
Vakantie & reizen

Geen geld terug gestort bij uitcheck gemist via NS flex

Op 17 januari was ik vergeten uit te checken met mijn NS flex. Ik heb NS gebeld op 21 januari om dit door te geven. Alles was in orde en het bedrag zou teruggestort worden. Vandaag, 12 februari heb ik nog steeds geen restitutie gezien. Ik weer gebeld, na het een en ander uitgezocht te hebben door de medewerkster van de NS (dit gesprek duurde bijna 16 minuten), kreeg ik te horen dat bij NS flex geen geld wordt teruggestort maar wordt verrekend met de volgende factuur die eraan komt. Ook bleek dat de eerdere collega de fout had gemaakt en mijn telefoontje van 21 januari niet goed in het systeem had verwerkt, waardoor het terug te krijgen bedrag is blijven "stagneren" zeg maar. Echter, werd mij nu verzekerd, bij de factuur van 4 maart zou de verrekening plaats vinden. Ik heb dus gezegd dat volgens mij niet op de NS site staat dat bij vergeten uit te checken bij NS flex, dat je dan je geld niet terug krijgt gestort, maar dat dat wordt verrekend met de volgende rekening. Dat dit op de site vermeld moet worden. Ik zei vervolgens: en stel mijn aankomende factuur is minder dan het bedrag van restitutie? Antwoord: dan wordt de rest weer verrekend met de factuur die de maand erop gaat volgen. Dus heb je pech, dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is. NS, wat een rompslomp allemaal! Kan ik hier nu niets verder aan doen dan alleen maar afwachten?

3521 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2019 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan heb je dus geen pech, dan heb je dus gewoon mazzel dat dat geld in ieder geval terugkomt.

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2019 om 16:30
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien handig deze site even te lezen, kan narigheid besparen. klik hier

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2019 om 18:23
16839 Antwoorden / 202 Vragen

Is afwachten dan zo'n groot probleem? De voorwaarden waar u al naar bent verwezen zijn duidelijk. En 'wie geen fouten maakt leert ook nooit iets' en dat geldt ook voor NS medwerkers.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2019 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En helemaal voor mensen die niet uitchecken.

gerbera
door gerbera - Feb 13, 2019 om 09:52
7361 Antwoorden / 14 Vragen

dan ben je 3 maanden verder alvorens alles verrekend is.
U heeft dan wel het voordeel dat u die maanden minder hoeft te betalen. Is toch mooi meegenomen.