be
door beitxi Sep 18, 2005 om 18:35
Vakantie & reizen

Geld kwijt

Zaterdag 10 -09 zijn via Sudtours van Schiphol met Transavia naar Alicante gevlogen.Wij werden opgehaald met een bus,waarin mijn man er achter kwam dat hij zijn portemonnaie kwijt was.Gelijk door gegeven aan de Hostes die direct  naar het vliegveld belde,waar niets was afgegeven.Wij opperde nog dat misschien de schoonmaakploeg iets mee genomen kon hebben.Zij antwoorde daar op:nee,dat kan niet,want tegenwoordig gaat er als eerste iemand mee om alles door te lopen.{Niet leuk, dat altijd maar de schoonmaakploeg de schuld krijg,want,sorry,ik steek ook mijn handen niet in het vuur voor de rest van het personeel.} Ze zou het later nog eens proberen.Wij zijn direct naar de politie gegaan en een rapport laten opmaken.Bij de bijeenkomst op maandag nagevraagd,heeft zij weer geinformeerd,niets,ook nog de tel. aan mijn man door gegeven,niets.Hij moest op woensdag half twee terug bellen.Niets.Gisteravond 17-09 thuis gekomen,luister ik mijn voicemail af en tot mijn verbazing is er een bericht van: 10-09 om 12.03 uur van Transavia dat de portemonnaie was gevonden.{ Wij waren rond 8 uur in de morgen aan gekomen}Wij konden hem op Zestienhoven afhalen.Wij gaan daar gisteravond naar toe.Alles zat er nog in,behalve ons geld wat tussen de 600 en 700 € was meer naar de 700€.Er zat nog €33.en nog wat los geld in.Ik vraag mij af of wij het in dit geval op de vliegmaatschappij kunnen verhalen?Want als zij zeggen dat er iemand mee gaat als de schoonmaakploeg het vliegtuig in gaat,moet het toch iemand van hun maatschappij geweest zijn.???                               Ik weet het,je moet nooit veel geld bij je hebben,maar dat is in dit geval niet relevant.Het vliegtuig personeel heeft hem gevonden,dus waar is het geld??

518 5 Rapporteer

freya
door freya - Sep 18, 2005 om 19:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo beitxi,

Het valt niet te bewijzen wie de schuldige is. De portemonnaie kan ook wel door een medepassagier 'gerold' zijn, die vervolgens de briefjes er uit heeft gehaald en daarna de portemonnaie ergens neergelegd heeft. Het kan ook zo zijn dat de portemonnaie uit de broekzak is gegleden en dat de 'oneerlijke vinder' zijn slag heeft geslagen. Daar kun je de vliegmaatschappij niet verantwoordelijk voor stellen. Ik vrees dat het een dure les is geweest.

m.vr.gr. Freya

hoffie1965
door hoffie1965 - Sep 19, 2005 om 10:30
126 Antwoorden / 0 Vragen

lijkt me niet dat u een ander verantwoordelijk kan stellen voor uw eigen slordigheid....

wat u zou kunnen proberen is het te claimen bij de reisverzekering (als die afgesloten is)

be
door beitxi - Sep 19, 2005 om 10:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het niet direct slordigheid willen noemen,want wij letten altijd goed op onze spullen,maar mijn man heeft liggen slapen en af en toe wat verschoven en zo is hij uit zijn zak gegleden,wat hij niet heeft gevoeld en nog nooit was gebeurd.Maar dat neemt niet weg dat hij zo goed als leeg was en dat er is gezegd dat hij door iemand van het vliegruigpersoneel was gevonden én dat er was gezegd dat er tegenwoordig altijd iemand van het vliegtuigpersoneel mee gaat als de schoonmaakploeg naar binnen gaat.

En natuurlijk zijn wij verzekerd,maar die vergoeden alleen cheques.

Groeten,Beitxi.

in
door ingrover - Sep 20, 2005 om 14:15
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik werk zelf op schiphol in de beveiliging,ik kom dus redelijk vaak in de vliegtuigen en ik vlieg ook regelmatig.Maar het is helemaal niet gezegd dat de portemonnee gevonden is door het personeel(als 1e). Misschien heeft een medepassagier hem gevonden en hem (leeg)afgegeven).misschien is uw man gerold door een medepassagier.Misschien is uw man hem zelfs al op schiphol verloren of bij het in of uitstappen.Uw kunt niet zomaar zeggen dat zullen schoonmakers wel gedaan hebben ,of de maatschappij.Daar is namelijk controle op.Zij kunnen niet zomaar alles meenemen!

Wat ik wil zeggen is:hoeveel mensen zitten er in zo`n vliegtuig?het is moeilijk om iemand te beschuldigen als je zelf niet weet wat er mee is gebeurd,het lijkt me dan ook niet te claimen!Wel een goeie les voor de volgende keer,doe je geld in een moneybelt om je lichaam(met een rits)en doe niet zo`n groot bedrag op 1 plek,verdeel je geld!

na
door nadine1980 - Oct 25, 2005 om 00:53
26 Antwoorden / 0 Vragen

Geld is (bij Unigarant in ieder geval) los bij te verzekeren. U bent dan tot 750 euro verzekerd. Misschien een tip voor de volgende keer.

groeten, Nadine