Giftfor2
Gaarne zouden wij wat opheldering krijgen over een probleem waar wij enige tijd terug tegenaan liepen bij het 'proberen' te activeren van een giftfor2 kaart.
Het is zo dat wij, mijn 2 zussen en ik, onze ouders reeds een aantal keren
een giftfor2 kaart cadeau hebben gegeven. Omdat onze ouders vrij regelmatig
een weekendje weg gaan met vrienden krijgen zij deze kaarten van ons met
verjaardagen, maar ook met sinterklaas en andere speciale gelegenheden.
Omdat onze ouders verschillende kaarten hebben pakken zij altijd de 'stapel' en kijken dan waar ze graag heen willen.
Enkele weken geleden hadden ze weer een kaart die ze wilden gaan gebruiken, maar tot
ons aller verbazing bleek de kaart 'over datum' te zijn!
De kaart was afgelopen november (2009) verlopen!
Wij kunnen niet geloven dat onze ouders nu de kaart niet meer kunnen gebruiken
omdat zij eerst andere giftfor2 kaarten hebben gebruikt. Tevens vinden wij het ongelooflijk dat wij een
cadeau voor onze ouders hebben gekocht voor meer dan E100,- en dat nu simpelweg wordt gemeld dat de kaart is 'verlopen'...
Wij zouden graag horen hoe dit (juridisch) precies zit en hoe wij de kaart eventueel
alsnog kunnen verzilveren. Het lijkt ons niet meer dan redelijk en billijk
dat de kaart gewoon gebruikt kan worden. Het kan ons inziens immers niet
waar zijn dat een reeds betaalde dienst niet meer kan worden afgenomen?
Met vriendelijke groet,
Fam. Schilder
Misschien is het een idee om daar waar de giftfor2 kaart is uitgegeven/gekocht informatie hierover in te winnen.
--De kaart was afgelopen november (2009) verlopen! --
Tja als er een geldigheidsduur/datum aan verbonden is en het is verlopen dan houd het op...............
--Geldigheid
GiftFor2 is vanaf de dag van uitgifte 1 jaar geldig, tenzij anders vermeld. De cadeaukaart dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een locatie naar keuze--Algemene Voorwaarden LEZEN
Alhoewel het iets minder doelbepaald is mogen cadeaubonnen die verlopen zijn wel zo nu en dan ingewisseld worden bij deze of gene winkel. Maar ik houd in deze mijn hart vast voor de giftfor2 kaart. Probeel het eens. Wie weet en vraag na. U zult niet de eerste zijn. Zou zeer coulant zijn als men er een mouw aan weet te passen. Anders, jammer!
schil057
Er zijn 2 zaken te onderscheiden:
1) de geldigheidsduur moet op de bon/kaart staan
of
2) de geldigheidsduur moet bij aanschaf door de verkoper mondeling zijn medegedeeld.
Is bovenstaande niet van toepassing, dan blijft de bon/kaart geldig (ook al staat er wat anders in de algemene voorwaarden).
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Naar aanleiding van eenzelfde probleem was reactie van giftfor2:
---Dat er op uw ‘Gift for 2’ een beperkte geldigheid van toepassing was en hiervoor bepaalde voorwaarden van toepassing zijn, is niet alleen aan de koper gecommuniceerd maar ook als volgt terug te vinden in uw product:
Pas - achterkant Algemene voorwaarden van toepassing. Check geldigheid op www.GiftFor2.nl.
Op het Doosje - achterkant Copyright 2008 GiftFor2 BV. Alle rechten voorbehouden. Druk- en zetfouten voorbehouden. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Boekje - Hoe werkt GiftFor2? Algemene voorwaarden zijn van toepassing. Heeft u vragen of opmerkingen bel dan ons servicenummer 0900 3366777 (10 ct p/m) of mail naar info@GiftFor2.nl. Als u in België woont kunt u ons telefonisch bereiken via 070 359600.
Bovendien bent u naar de website verwezen voor de meest actuele informatie en het complete aanbod. Op het moment dat u op de website inlogt, komt (mits het arrangement nog geldig is) direct de uiterste inleverdatum naar voren. ---
Het wordt bij verkoop dus vermeld en in het informatieboekje staat er informatie over vermeld en op de pas/kaart staat vermeld dat/waar je geldigheid ook nog kunt controlen...........
Lijkt mij wel duidelijk genoeg.
Wat mij betreft de meest waardeloze cadeaubon die ik ooit heb gehad!
Max. 1 jaar geldig (wat onduidelijk wordt gecommuniceerd, want je moet inloggen om dat te kunnen achterhalen)
Ze doen er werkelijk alles aan om het verzilveren te bemoeilijken (Eerst moet je naar de website om het meest actuele aanbod te zien, vervolgens moet je zelf bellen of je op het door jou gewenste moment je bon mag inwisselen)
Dit bedrijf (dat onderdeel is van Hotelspecials) is heel goed in staat om een goed functionerend online boekingssysteem te koppelen aan Giftfor2. Maar het is wel zo winstgevend om het klanten moeilijk te maken om hun bonnen te verzilveren.
Elke verlopen en ongebruikte cadeaubon is immers 100% winst voor Giftfor2.
Deze zal ik zeker nooit iemand cadeau doen en hoop hem zelf ook niet meer te krijgen.
Wat een flut-product!
Geachte heer/mevrouw met inlognaam Bistrod,
Wij waarderen uw mening en feedback. Wel willen wij hier als bedrijf graag op reageren. Onze producten zijn inderdaad één jaar geldig. U bent, behalve bij aankoop, als volgt hierop gewezen:
Pas - achterkant
Algemene voorwaarden van toepassing. Check geldigheid op www.GiftFor2.nl.
Doosje - achterkant
Copyright 2008 GiftFor2 BV. Alle rechten voorbehouden. Druk- en zetfouten voorbehouden. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Boekje - Hoe werkt GiftFor2? Algemene voorwaarden zijn van toepassing. Heeft u vragen of opmerkingen bel dan ons servicenummer 0900 3366777 (10 ct p/m) of mail naar info@GiftFor2.nl. Als u in België woont kunt u ons telefonisch bereiken via 070 359600.
Zoals u kunt terugvinden wordt er aangegeven dat de kaart één jaar geldig is. Uit bovenstaande reacties blijkt dat het onduidelijk is dat er een verschil bestaat tussen cadeaubonnen (als een boekenbon) en GiftFor2. Dit lichten wij graag toe:
Boekenbon:
Vast te besteden WAARDE.
U kunt zelf kiezen of u een boek nu koopt of datzelfde boek over 10 jaar met een eventuele bijbetaling wenst aan te schaffen.
Geen afzonderlijke (contract)afspraken met boekenwinkels.
Dit is een algemeen geaccepteerd betaalmiddel.
GiftFor2:
Geen vast te besteden waarde maar een compleet arrangement (ongeacht de prijs wat u normaal voor dat arrangement zou betalen).
Nooit bijbetaling wanneer het arrangement op dat moment duurder blijkt te zijn.
Contractafspraken met geselecteerd aantal locaties.
Geen ‘betaalmiddel’ maar een ‘voucher’.
Daarnaast geeft u aan dat u vindt dat wij het reserveren "bemoeilijken". Wij zijn juist van mening dat u het beste rechtstreeks met een locatie of hotel contact op kunt nemen om de reservering te maken. Zij kunnen u het beste vertellen of zij nog beschikbaarheid hebben op de door u gewenste datum. Daarnaast kunt u een boekingssite voor hotelovernachtingen (zoals onze zustermaatschappij HotelSpecials) niet vergelijken met GiftFor2. Met een cadeaubon (voor een arrangement) kunt u namelijk niet via een boekingssite boeken.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag!
Familie Schilder: Wij willen u vragen contact op te nemen via info@giftfor2.nl. Vermeld hierbij: o.v.v. klacht Kassa Schilder.
Met vriendelijke groet,
GiftFor2 B.V.
Ik ben tevens gedupeerd.
Cadeaubon giftfor2 gekregen van een bevriend stel. Al direct gekeken naar een eventuele verloopdatum op de cadeaubox en in het bijgeleverde boekje. Nergens een verloopdatum te vinden, dus de bon even laten liggen (in mijn optiek niet eens 1 jaar; het is maar net wanneer de gever 'm heeft gekocht).
Pas geleden de cadeaubon erbij gepakt om een arrangement te boeken en wat bleek: verlopen datum.
Alle klachten moeten naar een algemeen maiadres en je krijgt een standaard reactie terug (heeft Giftfor 2 standaard paraat). Ook bovenstaande reactie herken ik... Triest.
Uiteindelijk bleek dat we de card uit het doosje hadden moeten nemen en achterop de card staat in kleine lettertjes 'kijk voor geldigheidsduur op www.giftfor2.nl'.
Ik vind dat geen normale gang van zaken, dat je zo moet zoeken naar een zinnetje achterop een card en dat je in de tweede plaats de geldigheidsduur op internet moet opzoeken.
Klachten en negatieve beoordelingen op internet werden afgedaan door de klachtenmedewerkster als 'dat doet iedereen op internet', de positieve reacties zullen we niet zien.
Een geldigheidsdatum op de box drukken, vinden ze fraudegevoelig (terwijl andere organisaties dit wel doen, o.a. de cadeaubox; weet je ten minste waar je als consument aan toe bent).
Als consument voel je jezelf wel heel erg bedrogen en absoluut niet serieus genomen.
€95,- weggegooid geld. Was het nog maar naar een goed doel gegaan ipv zo'n waardeloze organisatie.
annesta schreef op vrijdag 20 aug 2010, 14:34: Al direct gekeken naar een eventuele verloopdatum op de cadeaubox en in het bijgeleverde boekje. Nergens een verloopdatum te vinden, dus de bon even laten liggen (in mijn optiek niet eens 1 jaar; het is maar net wanneer de gever 'm heeft gekocht).
Pas geleden de cadeaubon erbij gepakt om een arrangement te boeken en wat bleek: verlopen datum.
-- Nu je hem erbij pakte kon je het ineens wel vinden ?!---
Ik vind dat geen normale gang van zaken, dat je zo moet zoeken naar een zinnetje achterop een card en dat je in de tweede plaats de geldigheidsduur op internet moet opzoeken.
Klachten en negatieve beoordelingen op internet werden afgedaan door de klachtenmedewerkster als 'dat doet iedereen op internet', de positieve reacties zullen we niet zien.
--Klopt positief nieuws komt maar weinig op internet of op tv helaas.--
Een geldigheidsdatum op de box drukken, vinden ze fraudegevoelig (terwijl andere organisaties dit wel doen, o.a. de cadeaubox; weet je ten minste waar je als consument aan toe bent).
-- Geldigheidsdatum van dit soort dingen is veelal jaar vanaf uitgifte datum maar dat had je dus simpel kunnen controleren--
Als consument voel je jezelf wel heel erg bedrogen en absoluut niet serieus genomen.
€95,- weggegooid geld. Was het nog maar naar een goed doel gegaan ipv zo'n waardeloze organisatie.
--Je moet de voorwaarden van dit soort dingen goed lezen, doe je dat niet dan is het Jouw Fout en niet die van een organisatie, beetje makkelijk ander schuld te geven van je eigen Nalatigheid...............---
Reactie op reactie.
Nu je hem erbij pakte kon je het ineens wel vinden ?!---
Nee, ik heb de datum niet op het doosje of boekje kunnen vinden. De card moest ik uit het doosje pakken, om achterop in kleine lettertjes te kunnen lezen 'kijk voor geldigheidsduur op www.giftfor2.nl'.
Klopt positief nieuws komt maar weinig op internet of op tv helaas.--
Hoe zit het dan met alle positieve reacties op bijv. Zoover???
Geldigheidsdatum van dit soort dingen is veelal jaar vanaf uitgifte datum maar dat had je dus simpel kunnen controleren
Noem dat maar simpel...
--Je moet de voorwaarden van dit soort dingen goed lezen, doe je dat niet dan is het Jouw Fout en niet die van een organisatie, beetje makkelijk ander schuld te geven van je eigen Nalatigheid...............---
Leuke reactie, daar heb je als consument echt wat aan? Is het bovenstaande niet duidelijk genoeg beschreven???
Ik geef andere niet de schuld van mijn nalatigheid; ik ben gewoon erg kritisch (en teleurgesteld) in het product!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer