sc
door schil057 May 1, 2010 om 21:25
Vakantie & reizen

Giftfor2

Gaarne zouden wij wat opheldering krijgen over een probleem waar wij enige tijd terug tegenaan liepen bij het 'proberen' te activeren van een giftfor2 kaart.
Het is zo dat wij, mijn 2 zussen en ik, onze ouders reeds een aantal keren
een giftfor2 kaart cadeau hebben gegeven. Omdat onze ouders vrij regelmatig
een weekendje weg gaan met vrienden krijgen zij deze kaarten van ons met
verjaardagen, maar ook met sinterklaas en andere speciale gelegenheden.
Omdat onze ouders verschillende kaarten hebben pakken zij altijd de 'stapel' en kijken dan waar ze graag heen willen.
Enkele weken geleden hadden ze weer een kaart die ze wilden gaan gebruiken, maar tot
ons aller verbazing bleek de kaart 'over datum' te zijn!
De kaart was afgelopen november (2009) verlopen!
Wij kunnen niet geloven dat onze ouders nu de kaart niet meer kunnen gebruiken
omdat zij eerst andere giftfor2 kaarten hebben gebruikt. Tevens vinden wij het ongelooflijk dat wij een
cadeau voor onze ouders hebben gekocht voor meer dan E100,- en dat nu simpelweg wordt gemeld dat de kaart is 'verlopen'...

Wij zouden graag horen hoe dit (juridisch) precies zit en hoe wij de kaart eventueel
alsnog kunnen verzilveren. Het lijkt ons niet meer dan redelijk en billijk
dat de kaart gewoon gebruikt kan worden. Het kan ons inziens immers niet
waar zijn dat een reeds betaalde dienst niet meer kan worden afgenomen?

Met vriendelijke groet,

Fam. Schilder

14789 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 1, 2010 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het een idee om daar waar de giftfor2 kaart is uitgegeven/gekocht informatie hierover in te winnen.

ve
door verwijderd - May 1, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

--De kaart was afgelopen november (2009) verlopen! --

Tja als er een geldigheidsduur/datum aan verbonden is en het is verlopen dan houd het op...............

--Geldigheid
GiftFor2 is vanaf de dag van uitgifte 1 jaar geldig, tenzij anders vermeld. De cadeaukaart dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een locatie naar keuze--Algemene Voorwaarden LEZEN

ve
door verwijderd - May 1, 2010 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alhoewel het iets minder doelbepaald is mogen cadeaubonnen die verlopen zijn wel zo nu en dan ingewisseld worden bij deze of gene winkel. Maar ik houd in deze mijn hart vast voor de giftfor2 kaart. Probeel het eens. Wie weet en vraag na. U zult niet de eerste zijn. Zou zeer coulant zijn als men er een mouw aan weet te passen. Anders, jammer!

ve
door verwijderd - May 1, 2010 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

schil057

Er zijn 2 zaken te onderscheiden:

1) de geldigheidsduur moet op de bon/kaart staan

of

2) de geldigheidsduur moet bij aanschaf door de verkoper mondeling zijn medegedeeld.

Is bovenstaande niet van toepassing, dan blijft de bon/kaart geldig (ook al staat er wat anders in de algemene voorwaarden).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 1, 2010 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar aanleiding van eenzelfde probleem was reactie van giftfor2:

---Dat er op uw ‘Gift for 2’ een beperkte geldigheid van toepassing was en hiervoor bepaalde voorwaarden van toepassing zijn, is niet alleen aan de koper gecommuniceerd maar ook als volgt terug te vinden in uw product:

Pas - achterkant Algemene voorwaarden van toepassing. Check geldigheid op www.GiftFor2.nl.

Op het Doosje - achterkant Copyright 2008 GiftFor2 BV. Alle rechten voorbehouden. Druk- en zetfouten voorbehouden. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Boekje - Hoe werkt GiftFor2? Algemene voorwaarden zijn van toepassing
. Heeft u vragen of opmerkingen bel dan ons servicenummer 0900 3366777 (10 ct p/m) of mail naar info@GiftFor2.nl. Als u in België woont kunt u ons telefonisch bereiken via 070 359600.

Bovendien bent u naar de website verwezen voor de meest actuele informatie en het complete aanbod. Op het moment dat u op de website inlogt, komt (mits het arrangement nog geldig is) direct de uiterste inleverdatum naar voren. ---

Het wordt bij verkoop dus vermeld en in het informatieboekje staat er informatie over vermeld en op de pas/kaart staat vermeld dat/waar je geldigheid ook nog kunt controlen...........

Lijkt mij wel duidelijk genoeg.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2010 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij betreft de meest waardeloze cadeaubon die ik ooit heb gehad!

Max. 1 jaar geldig (wat onduidelijk wordt gecommuniceerd, want je moet inloggen om dat te kunnen achterhalen)
Ze doen er werkelijk alles aan om het verzilveren te bemoeilijken (Eerst moet je naar de website om het meest actuele aanbod te zien, vervolgens moet je zelf bellen of je op het door jou gewenste moment je bon mag inwisselen)

Dit bedrijf (dat onderdeel is van Hotelspecials) is heel goed in staat om een goed functionerend online boekingssysteem te koppelen aan Giftfor2. Maar het is wel zo winstgevend om het klanten moeilijk te maken om hun bonnen te verzilveren.

Elke verlopen en ongebruikte cadeaubon is immers 100% winst voor Giftfor2.

Deze zal ik zeker nooit iemand cadeau doen en hoop hem zelf ook niet meer te krijgen.

Wat een flut-product!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2010 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw met inlognaam Bistrod,

Wij waarderen uw mening en feedback. Wel willen wij hier als bedrijf graag op reageren. Onze producten zijn inderdaad één jaar geldig. U bent, behalve bij aankoop, als volgt hierop gewezen:

Pas - achterkant
Algemene voorwaarden van toepassing. Check geldigheid op www.GiftFor2.nl.

Doosje - achterkant
Copyright 2008 GiftFor2 BV. Alle rechten voorbehouden. Druk- en zetfouten voorbehouden. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

Boekje - Hoe werkt GiftFor2? Algemene voorwaarden zijn van toepassing. Heeft u vragen of opmerkingen bel dan ons servicenummer 0900 3366777 (10 ct p/m) of mail naar info@GiftFor2.nl. Als u in België woont kunt u ons telefonisch bereiken via 070 359600.

Zoals u kunt terugvinden wordt er aangegeven dat de kaart één jaar geldig is. Uit bovenstaande reacties blijkt dat het onduidelijk is dat er een verschil bestaat tussen cadeaubonnen (als een boekenbon) en GiftFor2. Dit lichten wij graag toe:

Boekenbon:
Vast te besteden WAARDE.
U kunt zelf kiezen of u een boek nu koopt of datzelfde boek over 10 jaar met een eventuele bijbetaling wenst aan te schaffen.
Geen afzonderlijke (contract)afspraken met boekenwinkels.
Dit is een algemeen geaccepteerd betaalmiddel.

GiftFor2:
Geen vast te besteden waarde maar een compleet arrangement (ongeacht de prijs wat u normaal voor dat arrangement zou betalen).
Nooit bijbetaling wanneer het arrangement op dat moment duurder blijkt te zijn.
Contractafspraken met geselecteerd aantal locaties.
Geen ‘betaalmiddel’ maar een ‘voucher’.

Daarnaast geeft u aan dat u vindt dat wij het reserveren "bemoeilijken". Wij zijn juist van mening dat u het beste rechtstreeks met een locatie of hotel contact op kunt nemen om de reservering te maken. Zij kunnen u het beste vertellen of zij nog beschikbaarheid hebben op de door u gewenste datum. Daarnaast kunt u een boekingssite voor hotelovernachtingen (zoals onze zustermaatschappij HotelSpecials) niet vergelijken met GiftFor2. Met een cadeaubon (voor een arrangement) kunt u namelijk niet via een boekingssite boeken.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag!

Familie Schilder: Wij willen u vragen contact op te nemen via info@giftfor2.nl. Vermeld hierbij: o.v.v. klacht Kassa Schilder.

Met vriendelijke groet,
GiftFor2 B.V.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben tevens gedupeerd.
Cadeaubon giftfor2 gekregen van een bevriend stel. Al direct gekeken naar een eventuele verloopdatum op de cadeaubox en in het bijgeleverde boekje. Nergens een verloopdatum te vinden, dus de bon even laten liggen (in mijn optiek niet eens 1 jaar; het is maar net wanneer de gever 'm heeft gekocht).

Pas geleden de cadeaubon erbij gepakt om een arrangement te boeken en wat bleek: verlopen datum.

Alle klachten moeten naar een algemeen maiadres en je krijgt een standaard reactie terug (heeft Giftfor 2 standaard paraat). Ook bovenstaande reactie herken ik... Triest.

Uiteindelijk bleek dat we de card uit het doosje hadden moeten nemen en achterop de card staat in kleine lettertjes 'kijk voor geldigheidsduur op www.giftfor2.nl'.
Ik vind dat geen normale gang van zaken, dat je zo moet zoeken naar een zinnetje achterop een card en dat je in de tweede plaats de geldigheidsduur op internet moet opzoeken.

Klachten en negatieve beoordelingen op internet werden afgedaan door de klachtenmedewerkster als 'dat doet iedereen op internet', de positieve reacties zullen we niet zien.

Een geldigheidsdatum op de box drukken, vinden ze fraudegevoelig (terwijl andere organisaties dit wel doen, o.a. de cadeaubox; weet je ten minste waar je als consument aan toe bent).

Als consument voel je jezelf wel heel erg bedrogen en absoluut niet serieus genomen.
€95,- weggegooid geld. Was het nog maar naar een goed doel gegaan ipv zo'n waardeloze organisatie.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

annesta schreef op vrijdag 20 aug 2010, 14:34: Al direct gekeken naar een eventuele verloopdatum op de cadeaubox en in het bijgeleverde boekje. Nergens een verloopdatum te vinden, dus de bon even laten liggen (in mijn optiek niet eens 1 jaar; het is maar net wanneer de gever 'm heeft gekocht).

Pas geleden de cadeaubon erbij gepakt om een arrangement te boeken en wat bleek: verlopen datum.

-- Nu je hem erbij pakte kon je het ineens wel vinden ?!---

Ik vind dat geen normale gang van zaken, dat je zo moet zoeken naar een zinnetje achterop een card en dat je in de tweede plaats de geldigheidsduur op internet moet opzoeken.

Klachten en negatieve beoordelingen op internet werden afgedaan door de klachtenmedewerkster als 'dat doet iedereen op internet', de positieve reacties zullen we niet zien.

--Klopt positief nieuws komt maar weinig op internet of op tv helaas.--
Een geldigheidsdatum op de box drukken, vinden ze fraudegevoelig (terwijl andere organisaties dit wel doen, o.a. de cadeaubox; weet je ten minste waar je als consument aan toe bent).

-- Geldigheidsdatum van dit soort dingen is veelal jaar vanaf uitgifte datum maar dat had je dus simpel kunnen controleren--

Als consument voel je jezelf wel heel erg bedrogen en absoluut niet serieus genomen.
€95,- weggegooid geld. Was het nog maar naar een goed doel gegaan ipv zo'n waardeloze organisatie.

--Je moet de voorwaarden van dit soort dingen goed lezen, doe je dat niet dan is het Jouw Fout en niet die van een organisatie, beetje makkelijk ander schuld te geven van je eigen Nalatigheid...............---

ve
door verwijderd - Sep 10, 2010 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie op reactie.

Nu je hem erbij pakte kon je het ineens wel vinden ?!---
Nee, ik heb de datum niet op het doosje of boekje kunnen vinden. De card moest ik uit het doosje pakken, om achterop in kleine lettertjes te kunnen lezen 'kijk voor geldigheidsduur op www.giftfor2.nl'.

Klopt positief nieuws komt maar weinig op internet of op tv helaas.--
Hoe zit het dan met alle positieve reacties op bijv. Zoover???

Geldigheidsdatum van dit soort dingen is veelal jaar vanaf uitgifte datum maar dat had je dus simpel kunnen controleren
Noem dat maar simpel...

--Je moet de voorwaarden van dit soort dingen goed lezen, doe je dat niet dan is het Jouw Fout en niet die van een organisatie, beetje makkelijk ander schuld te geven van je eigen Nalatigheid...............---
Leuke reactie, daar heb je als consument echt wat aan? Is het bovenstaande niet duidelijk genoeg beschreven???
Ik geef andere niet de schuld van mijn nalatigheid; ik ben gewoon erg kritisch (en teleurgesteld) in het product!!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2010 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

schil057 schreef op zaterdag 1 mei 2010, 21:25: Omdat onze ouders vrij regelmatig
een weekendje weg gaan met vrienden krijgen zij deze kaarten van ons met
verjaardagen, maar ook met sinterklaas en andere speciale gelegenheden.
Omdat onze ouders verschillende kaarten hebben pakken zij altijd de 'stapel' en kijken dan waar ze graag heen willen.
Enkele weken geleden hadden ze weer een kaart die ze wilden gaan gebruiken, maar tot
ons aller verbazing bleek de kaart 'over datum' te zijn!
De kaart was afgelopen november (2009) verlopen!
Wij kunnen niet geloven dat onze ouders nu de kaart niet meer kunnen gebruiken
omdat zij eerst andere giftfor2 kaarten hebben gebruikt. Tevens vinden wij het ongelooflijk dat wij een
cadeau voor onze ouders hebben gekocht voor meer dan E100,- en dat nu simpelweg wordt gemeld dat de kaart is 'verlopen'...

Beste 'schil057',

[edit - verwijderd door redactie vanwege promotionele aard]

Met vriendelijke groet,
Het 'Give a Night' webcare team

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen van dit forum,

Ik raad u allen aan zich te melden bij de consumentenwijzer.
tel: 0880707070

Giftfor2 is wel degelijk verantwoordelijk voor onduidelijkheid betreft hun verloopdatum.
De wet verplicht cadeaukaarten de belangrijkste(verloopdatum) regel duidelijk te vermelden op hun cadeau indien zij stellen dat deze maar een jaar geldig is. Als zij klantvriendelijk zouden zijn hadden zij dit zelfs op de verpakking en op de 1é pagina van hun boekje gezet.
Alleen Check geldigheid op de achterzijde van de kaart en verwijzen naar de algemene voorwaarden is dus niet genoeg. Neem geen genoegen met €17,50 bijbetaling voor een nieuwe kaart.

Schijf ook een mail naar :verlopenkaarten@giftfor2.nl
Meld daarin uw klacht.

De consumentenwijzer heeft uw klachten nodig om hier iets mee te kunnen doen.

Allen succes

ve
door verwijderd - Dec 21, 2010 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

De wijze waarop Giftfor2 reageert op de 'klachten' is kortweg alleen maar verdedigen ipv met een oplossing te komen. Het zou het bedrijf sieren om te zeggen dat ze fouten hebben gemaakt en dit ook gaan oplossen. Echter niks is minder waar, want ook ik heb zo'n geschenkverpakking waarop alleen in piepkleine letters op het kaartje staat "Uw cadeaukaart is één jaar geldig" en op het doosje staat wederom klein gedrukt "een jaar geldig vanaf de aanschafdatum". Alleen als ontvanger weet ik toch niet wanneer deze is gekocht? Kortom, Giftfor2 maak van een klacht een kans en luister naar je klanten! Ik zal een voorzet doen: geef alle verkooppunten een stempel(kussen) die ze kunnen zetten op het doosje bij uitgifte......het is blijkbaar niet duidelijk bij jullie klanten, dus kom met een oplossing ipv te reageren dat je de voorwaarden moet lezen. Dit is hetzelfde als iedereen hoort de Wet te kennen......

Overigens nog iets anders, de Giftfor2 geschenkverpakking is niet te retourneren/ruilen binnen een redelijke termijn, ook al heb je deze zelf gekocht en je komt tot de conclusie dat met de ING rentepunten de verpakking voor de helft (+ verzendkosten van € 1,95) aan te schaffen is. Ook hierin had ik toch enige coulance vanuit Giftfor2 verwacht, maar blijkbaar willen ze geen superpromoters voor hun product/dienst. Wederom gemiste kans, want superpromoters helpen je product/dienst te verbeteren en het levert uiteindelijk meer omzet op......

Wellicht gaat Giftfor2 ons nog eens positief verrassen, maar tot die tijd is het aan alle "klagers" om ervoor te zorgen dat we anderen waarschuwen, want niemand wil financieel benadeeld worden. Voorkomen is altijd nog beter dan genezen!

Succes!

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeer al maanden 2 kaarten in te leveren, een Gastronomisch overnachten voor twee (twv €179) en een Eindeloos overnachten voor 2 (twv €130).
Deze cadeau gekregen voor ons huwelijk (1 april).

Omdat de organisatie van Giftfor2 zo'n lage vergoeding aan hotels geeft, hebben veel hotels maar een beperkt aantal kamers op beperkte data voor gasten met deze kaart.
Gevolg is dat ik al maanden bezig ben om van die kaarten af te komen.

Nu eindelijk een hotel gevonden maar de kaart is ten tijde van het verblijf 7 dagen verlopen. Mailen, bellen (ze hangen gewoon op bij Giftfor2, wat een bedrijf!). Ze doen er niets aan. Ja ik kan de kaart opsturen, en dan krijg ik een nieuwe voor €17,50 die weer een jaar geldig is.

Het hotel vind dit allemaal zo sneu, die boden spontaan aan dat wij gewoon komen en betalen met de verlopen kaart. Dan proberen hun hun geld nog wel te krijgen. Dat is echt een enorm aardig gebaar van het hotel.
Maar dat doet niets af aan de laakbare rol van de organisatie Gift for 2, dus heb de kwestie neergelegd bij de consumentenbond nu.
Die overigens eerst zo reageerde: Ja wij weten het ook niet
Ben je dan jaren lid van, voor 60 euro per jaar. Heb gezegd dat ze het maar grondig moeten gaan uitzoeken dan.
Die houdbaarheidsdatum op internet bekijken slaat natuurlijk ook nergens op. Dan kunnen ze die ook maar naar believen aanpassen. Lijkt me niet erg rechtsgeldig. Daarnaast, genoeg mensen die helemaal geen internet hebben of een computer kunnen gebruiken. Er staat geen sticker op het product: Ongeschikt voor digibeten en internetlozen!

ve
door verwijderd - Mar 25, 2011 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben bericht gekregen van het hotel dat zij nogmaals contact hebben gehad met Giftfor2 en de kaart vergoed krijgen ondanks dat deze een paar dagen verlopen is. Daar ben ik blij om want ik zou het niet leuk vinden dat het hotel voor de kosten moeten opdraaien. Ik weet niet of ik hun naam mag noemen (haal maar weg als dat niet mag, ik begrijp dat het hier geen reclamezuil is) maar ik vind het echt ontzettend aardig dat Hotel Moorhof te Gronau ons aanbood toch te komen en te gaan genieten van een fijn verblijf. En dat zij zelf dan wel zouden zien of ze op de verlopen kaart nog een vergoeding kregen. Een vriendelijk gebaar wat wij zeer waarderen, inmiddels hadden we onze buik al goed vol van dit huwelijkscadeau.
Deze zaak is uiteindelijk naar wens opgelost.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2012 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

stelletje boeven zijn het! zo kan ik ook een bedrijf runnen. sluw hoor. als ze nou een uiterlijke datum er op hebben gezet dan kon ik dan gemakkelijk zien, maar nee hoor.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2012 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze kunnen mij via dit forum contacteren mochten ze een oplossing hebben. zo niet, dan rest mij niks anders dan via facebook en twitter iedereen te waarschuwen voor dit 'geweldige' product.