GM
door GMLSwaneveld Feb 23, 2020 om 09:23
Vakantie & reizen

Goedkopen reisaanbiedingen.

Regelmatig krijgen wij aanbiedingen van RSD via een blad (in dit geval Plus magazine).
Nu betreft het een 5 sterrenreis reis naar Cyprus voor 15 dagen. Normale prijs € 1.249,-- nu voor € 249,--.
Het betreft een 7 daagse cultuurhistorische reis incl. vlucht, transfers, verblijf in geselecteerde 4- en 5-sterrenhotels, spectaculair excursieprogramma en nog meer (?)
+ 8 dagen ontspanning in et 5 sterren luxe hotel gratis.
Alles is logies met ontbijt.
Men  zou aangesloten zijn bij de ANVR.
Heeft iemand ervaring met RSD en wat zijn deze ervaringen?
Of is dit gewoon te mooi om waar te zijn ?

16507 27 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2020 om 09:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is dit niet waar. Dat moet u toch snappen.

marita5
door marita5 - Feb 23, 2020 om 09:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GmlSwaneveld ,

Lees hier eens , dit zegt genoeg , klik op de rode regel .

https://www.gjconsument.nl/2017/11/25/lezers-plus-magazine-gelokt-met-niet-te-boeken-reis/

Mi
door Minkydooh Feb 25, 2020 om 13:50
6 Antwoorden / Vragen

Dank je wel voor de tip van de geweldige website! https://www.gjconsument.nl/

I
k ben er heel blij mee!

marita5
door marita5 Feb 25, 2020 om 13:56
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Deze site vermeld oud nieuws , ik zie nu op deze site dat ook ANBO in 2019 , leden lokt met niet te boeken reizen  https://www.gjconsument.nl/2019/03/22/ook-anbo-lokt-leden-met-niet-te-boeken-reis/

Thijs12
door Thijs12 - Feb 23, 2020 om 10:06
532 Antwoorden / Vragen

Een reis naar Cyprus voor 15 dagen. Een regel verder zijn het nog 7 dagen met 8 dagen ontspanning? Die reis gaat natuurlijk naar het door Turkije bezette deel van Cyprus. Er staat niet bij welke hotels. Alles kost weer extra. Ga alsjeblieft naar een reisbureau. Bespaar jezelf een debacle.

Donuts
door Donuts - Feb 23, 2020 om 10:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het artikel waar @marita5 naar verwijst, is notabene al 2 jaar oud en nog steeds neemt Plus haar verantwoordelijkheid niet.
Edit: Ook het door veel ouderen geprezen Plus magazine stelt haar eigen geldelijke belangen boven het belang van haar lezers.

Dit moet dus met een grote korrel zout genomen worden:

Aanvulling op 4 december (2017!!):
Plus Magazine heeft laten weten dat RSD naar aanleiding van dit blog heeft aangegeven een en ander serieus op te pakken binnen de organisatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2020 om 10:23
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk aanvullend op de al gegeven verwijzing naar 'gjconsument' ook even hier: https://reizen.plusonline.nl/  Daarin ziet u de door plus magazine zelf aangeboden en van plus zelf georganiseerde reizen. Een spotgoedkope reis naar Cyprus (kennelijk ook nog naar het door Turkije bezette deel) staat daar niet bij. Ook niet in het apart bijgevoegde reizen blad.

Ik heb de bijgevoegde losse folders nauwelijks bekeken omdat dat toch meestal  folders van anderen zijn die zijn bijgevoegd  om de kosten van Plus Magazine te drukken. Er staat op de bewuste folder: voor de lezers van ....  . en het is niet uitzonderlijk dat ook bij meer bladen dat soort folders worden bijgevoegd.

Ik neem aan dat men uw opmerking in deze ook bij Plus al wel zal hebben gelezen en toch het 'beleid' m.b.t. bijgevoegde zaken zal aanpassen (met aantekening dat dit soort zaken normaliter bij de drukker/verzender worden ingevoegd maar uiteraard de verantwoordelijkheid wel bij Plus Magazine ligt).

panter22
door panter22 - Feb 23, 2020 om 10:51
6599 Antwoorden / Vragen

Zoek maar eens op de site van RSD waar die aanbieding te vinden is.
En waarvoor je nog extra moet betalen. In ieder geval voor de warme maaltijd. Meestal ook voor Wifi.
Mogelijk moet je vliegen vanaf Brussel of Dusseldorf. En dat transfer moet je zelf regelen en betalen.
De vliegtijden zijn met zulke goedkope reizen vaak op de meest onmogelijke tijden, laat in de avond of vroeg in de morgen.Kun je ook nog extra hotelovernachtingen boeken en betalen.
En je weet niet hoe laat met welke maatschappij.
En in welk hotel je terecht komt is ook nog een verrassing.
Als je nog nooit een reis hebt geboekt, dan moet je het al helemaal niet doen.
Zeker niet als je op leeftijd bent.
Wil je dat alles voor je geregeld wordt bij een goede reisorganisatie, ga dan naar een reisburo.
Goedkoop is duurkoop.

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2020 om 13:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk klopt dat niet. Bij de 249 euro is de 1 vergeten, het bedrag is niet juist getikt. Dat wordt ook wel "kennelijke vergissing" genoemd.

U kunt zoiets heel eenvoudig direct zelf controleren op de website van RSD:
https://www.rsd-reizen.nl/

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2020 om 13:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik hoef niets op te zoeken of te bekijken om te begrijpen dat dit te mooi is om waar te zijn.

jo
door jorisw - Feb 23, 2020 om 14:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Lezers van Plus magazine moeten door hun levenservarging ondertussen toch wel beter weten. Je wordt toch niet naiever als je ouder wordt?

panter22
door panter22 Feb 23, 2020 om 16:07
6599 Antwoorden / Vragen

Wel zuiniger

aurora1
door aurora1 Feb 23, 2020 om 16:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

ne
door neodutchio - Feb 23, 2020 om 17:43
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dus andere reisorganisaties zouden €1.000,- extra aan een reis verdienen? Wie geloofd dat?

Wat kost een vlucht naar Cyprus? Hoe kan het dat u een reis van 15 maakt voor de prijs van een retourticket? Ik hoef dus niet eens verder te kijken naar de reis om te weten dat dit natuurlijk niet kan.

re
door red1 - Feb 24, 2020 om 12:07
329 Antwoorden / 1 Vragen

Sinterklaas en de Kerstman zijn al weer weg  trap er niet in

mo
door mof - Feb 24, 2020 om 12:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

5 sterrenreis zegt geen ruk. Sterren worden aan restaurants toegekend, max 3, of aan hotels max 5.
15 dagen voor 250 euro.  Dat is 17€ per dag ... nou, u vraagt naar de bekende weg als u boekt. Eerst veel verwachting resulterend in veel teleurstelling.

mo
door mof - Feb 24, 2020 om 12:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik betaal 525€ huur voor een sociale huurwoning, dat is ook iets van 17€ per dag ...

aurora1
door aurora1 Feb 24, 2020 om 17:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan heeft u geluk met zo'n lage huur....

mpbraaksma
door mpbraaksma - Feb 24, 2020 om 12:33
48 Antwoorden / 0 Vragen

Als iets te mooi is om waar te zijn....

in
door inekekluvers - Feb 24, 2020 om 12:49
2 Antwoorden / Vragen

Vorig jaar hebben wij zo'n reis naar de Balkanlanden geboekt.  Het was geweldig goed. Goede hotels en prima reisleiding.  Dit jaar gaan we die reis naar Cyprus maken. RSD maakt alle beloften waar. Niets is overdreven. Het kan DUS WEL. informeer maar eens intern hoe dat kan. Het gebeurt met Deutsche Grunligkeit.
Als je de reviews leest zie je dat ook. Je moet alleen wel lid worden van Reise Service Deutschland.

diumenge
door diumenge Feb 24, 2020 om 13:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn dat je speciaal even een account aanmaakt voor die mededeling. Leg TS en ons eens uit hoe dat kan voor die prijs i.p.v. TS intern (?) daar naar te laten informeren.

aurora1
door aurora1 Feb 24, 2020 om 17:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat wil ik ook weleens weten, want ik geloof er niets van.

Wat is grunlichkeit? Iets met groen?

in
door inekekluvers - Feb 24, 2020 om 13:14
2 Antwoorden / Vragen

Kun je gerust doen, wij hebben vorig jaar een reis met RSD gemaakt, naar de Balkanlanden, een groep van 33 mensen. Iedereen was erg tevreden. Wij gaan de reis naar Cyprus wel maken. Zeker gezien onze vorige ervaring. Een reis georganiseerd met Deutsche Grundlichkeit. ????????????????????????????????

aurora1
door aurora1 Feb 24, 2020 om 17:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die niet zo raar met die achterlijk vele vraagtekens. Ga eens een cursus nettiquette volgen. En hoeveel heeft u gekocht en uitgegeven aan al die fabrieken e.d. waar u heen gesleept bent en hoeveel tijd kostte het steeds om daarheen in bussen te gaan en die verkooponzin aan te horen? Wat heeft u extra moeten uitgeven?

tr
door truvanu - Feb 24, 2020 om 13:19
51 Antwoorden / 0 Vragen

In februari 2014 maakte ik een culturele rondreis in Turkije, geboekt bij RSD. Net zo goedkoop, alleen het eten (excl. ontbijt) moest ik bijboeken.

De hotels waren écht fantastisch. Minimaal 4 sterren. Rond die tijd zijn er veel gesloten maar voor dit soort reizen blijven er meerdere open die -ondanks de wintertijd- toch een graantje willen meepikken. Voor Wifi (in ieder hotel beschikbaar) hoefde ik niet bij te betalen.

Destijds had ik ook mijn bedenkingen maar het aanbod bleek naar mijn mening fantastisch. Vaste reisbegeleiding die je op het vliegveld ophaalt, "eigen bus" met volstrekt professionele chauffeur die ons naar de prachtigste locaties en bezienswaardigheden bracht.

Ik heb genoten. Van hotel naar hotel (max. 2 nachten in hetzelfde hotel) pak je niet eens je koffer uit ;-) Nou ja, ik dus.... Maar het was uitstekend verzorgd.

Ook ik was aanvankelijk wantrouwig maar waagde het erop. Is me 100% meegevallen. Was de moeite waard.

aurora1
door aurora1 Feb 24, 2020 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En naar hoeveel verkooppunten en fabriekjes bent u gesleept? En hoeveel heeft u daaraan uitgegeven?
In Duitsland waarschuwen ze steeds opnieuw voor zulke reizen.

an
door ant40 - Feb 24, 2020 om 14:07
9 Antwoorden / 1 Vragen

Niet intrappen maar daar is hiervoor al genoeg voor gewaarschuwd.

WEL het abonnement bij Plus opzeggen want als die naar 3 jaar nog steeds hun lezers laten beduvelen ....

bk
door bkamminga - Feb 24, 2020 om 14:28
1 Antwoorden / Vragen

Mijn man en ik zijn 4 keer met een georganiseerde groepsreis van RSD op vakantie geweest; 2 keer naar Turkije, 1 keer naar Marokko en 1 keer naar Israël. De reizen waren allemaal tot in de puntjes verzorgd; niets dan lof voor de reisorganisatie.
De negatieve reacties die we hier lezen zijn vast en zeker van mensen die nog nooit gebruik van de aanbieding hebben gemaakt en dus niet uit ervaring spreken.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2020 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dwaasheid, de vlucht kost al meer.

ibicam
door ibicam - Feb 24, 2020 om 14:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

O mensen, pas op. Ik had ook een droomreis geboekt via de RSD maar toen ik vroeg of ik mijn rolstoel kon meenemen hebben ze de reis geannuleerd. Ongehoord. Bij RSD is de reis zo goedkoop omdat het verkoopreizen zijn. In het verleden hebben zij de reizigers dure tapijten aangesmeerd in Turkije

marita5
door marita5 Feb 24, 2020 om 15:21
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@ibicam ,In het verleden hebben zij de reizigers dure tapijten aangesmeerd in Turkije , is niet alleen in Turkije , lees dit topic eens https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/duur-tapijtje

panter22
door panter22 Feb 24, 2020 om 18:37
6599 Antwoorden / Vragen

Het is dus hetzelfde als die busreizen hier in het land met verkoop van tesselse schapenproducten en pannensets die je niet nodig hebt,

ji
door jingle - Feb 24, 2020 om 14:54
36 Antwoorden / 0 Vragen

Je leest het verkeerd + meer dan 8 dagen inspanning (om waar voor je geld te krijgen)

vo
door vogelhuis - Feb 24, 2020 om 15:16
6 Antwoorden / 0 Vragen

ze hebben een vriendin van mij 93 jaar weten te strikken, ze had door de telefoon al ja gezegd en dan zit je er aan vast.
Ik heb kontakt opgenomen met de organisatie dat deze mevr. van 93 jaar niet meer zo´n grote reis naar India kon maken.
Ze bleef maar aanmaningen ontvangen.
Ik heb zelfs een deskundige  van ggnet erbij gevraagd en die heeft een brief in het Duits gestuurd naar die organisatie, maar het mocht niet baten.
Toch moest er een voorschot betaald worden en dan kon men via de annulerings verzekering alles weer terug krijgen.
Maar  achteraf bleek  dat ze niet eens een verzekering had.
Zover als ik nu weet is het een  organisatie die  verre reizen  organiseerd  naar demonstratie, je zit ergens veraf en kan geen kant op.
Niet doen dus..

Ri
door Ricardo66 - Feb 24, 2020 om 15:28
1 Antwoorden / Vragen

Ja hoor, dit is een goede aanbieding. RSD heeft doorgaans goedkope reizen en of het nu India is of Marokko, je krijgt goede waar voor je geld. Wel wordt je langs verschillende fabrieken en verkooppunten gesleept, maar dat weet je van te voren. En dan zijn er bijkomende kosten voor lunches en excursiepakketten. Goede hotels en goedbusvervoer. Verder reis je niet met een groep (Hollanders) en is het vertrek zeker niet vanaf Schiphol of Eindhoven. In Duitsland zijn meer van zulke aanbieders en die ontlopen elkaar niet veel. RSD=Reise Service Deutschland. Mijn ervaring: een solide en effectieve organisatie. Goed het programma bestuderen en je hebt geen verrassingen.

La
door LamBert Buil - Feb 24, 2020 om 15:41
1 Antwoorden / Vragen

What do you want to do ?
New mail
U moet er rekening mee houden dat men bedrijven bezoekt die wat willen verkopen, zoals horloges, leren jassen e.d.
Indien u gebruik maakt van deze goedkope reis moet u gewoon de bus verlaten en een andere kant op wandelen. Zorg wel tijdig terug te zijn, anders moet u terug op eigen gelegenheid en weet u waarschijnlijk niet waarheen omdat men ook wel eens in de omgeving blijft overnachten en eten.

maxxo
door maxxo - Feb 26, 2020 om 13:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ik ben al een paar keer met RSD Reizen weg geweest en het klopt inderdaad dat het een goede ervaring is hoor. Zij beloven echt wat zij doen en maken het echt waar.
Dus : gewoon doen, want wij gaan ook dit najaar weer mee met deze trip.

Het is zonder meer betrouwbaar. Minpuntje ...bij de vorige trip naar Cyprus hebben wij 2 tussenstops gemaakt dus een langere reistijd dan normaal en je gaat met excusies langs tapijten en juwelier zaken waar je verwacht wordt te kopen. Maling aan hebben paar keer nee zeggen en verder heerlijk genieten.

Mvgr. Dick Mulder